Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Verkiezingen 2023

7.535 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 ... 373 374 375 376 377 » | Laatste
Freemoneyforever
2
“Caroline van der Plas en Mona Keijzer zijn twee kikkers uit dezelfde sloot”, zegt Marcel van Roosmalen. “Ze kunnen helemaal niet zwemmen of springen, alleen maar kwaken.”
www.nporadio1.nl/fragmenten/de-nieuws...
DeZwarteRidder
0
objectief
0
quote:

Freemoneyforever schreef op 21 mei 2024 14:51:

Fractieleider Renew wil VVD uit Europese partij zetten om samenwerking met PVV

Fractieleider van de Europese partij Renew, Valérie Hayer, wil de VVD uit de fractie zetten vanwege de landelijke samenwerking met de PVV. Volgens Hayer is het ‘onbegrijpelijk’ om bondgenoten te blijven met de VVD omdat de partij ‘onze waarden niet respecteert door deze alliantie te sluiten’, zegt Hayer tegenover een Frans medium.

Zij wijst erop dat er een 'cordon-sanitaire' geldt tegen extreemrechtse partijen en dat dat voor haar een rode lijn is. 'Dat hebben we altijd gerespecteerd. Dit maakt deel uit van de absolute waarde van de fractie. Ik zal de dag na de verkiezingen mijn verantwoordelijkheden op mij nemen, zodat deze waarden gerespecteerd blijven.'

In Brussel houden ze schijnbaar geen rekening met de verrechtsing van de Nederlandse burgers; de VVD alhier had geen alternatief dan met de PVV te gaan regeren.
Het charisma van premier Rutte was na vele jaren uitgewerkt en ja, de huidige VVD leidster Mw. Y.; dat wordt een moeilijk verhaal.
JP Samosa
0
quote:

Freemoneyforever schreef op 21 mei 2024 14:51:

Fractieleider Renew wil VVD uit Europese partij zetten om samenwerking met PVV

Fractieleider van de Europese partij Renew, Valérie Hayer, wil de VVD uit de fractie zetten vanwege de landelijke samenwerking met de PVV. Volgens Hayer is het ‘onbegrijpelijk’ om bondgenoten te blijven met de VVD omdat de partij ‘onze waarden niet respecteert door deze alliantie te sluiten’, zegt Hayer tegenover een Frans medium.

Zij wijst erop dat er een 'cordon-sanitaire' geldt tegen extreemrechtse partijen en dat dat voor haar een rode lijn is. 'Dat hebben we altijd gerespecteerd. Dit maakt deel uit van de absolute waarde van de fractie. Ik zal de dag na de verkiezingen mijn verantwoordelijkheden op mij nemen, zodat deze waarden gerespecteerd blijven.'

...

Ook kritiek van binnen VVD-fractie

Opvallend is overigens dat ook binnen de VVD-fractie in het Europees Parlement men kritisch was op de samenwerking met de PVV. Zo zei de lijsttrekker van de VVD Malik Azmani dat er geen Europese samenwerking met de PVV kan plaatsvinden. Azmani werd eerder door Renew gepasseerd om fractieleider van de Europese partij te worden, vanwege onderhandelingen tussen de PVV en de VVD.
www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/105...
Tsja, daar ga je metje democratie als iets je niet bevalt, of de uitslag je niet bevalt.
Dit neemt trumpachtige vormen aan.
rene l
0
quote:

Freemoneyforever schreef op 21 mei 2024 14:51:

Fractieleider van de Europese partij Renew, Valérie Hayer, wil de VVD uit de fractie zetten vanwege de landelijke samenwerking met de PVV. Volgens Hayer is het ‘onbegrijpelijk’ om bondgenoten te blijven met de VVD omdat de partij ‘onze waarden niet respecteert door deze alliantie te sluiten’, zegt Hayer tegenover een Frans medium.

Dat noemen ze nu ware democratie.
Deze mevrouw schijnt ook een vreemde vogel te zijn die er rare trekjes op na houdt en ze schijnt volgens zeggen ook niet een geheel onberispelijke staat van dienst te hebben, maar dat heeft niemand daar in dat clubhuis in Brussel.

Laten ze de VVD er maar uitzetten, ze krijgen daar toch niks voor elkaar binnen Renew wat ons land ten goede zal komen.
Bovendien zit D66 ook in dit verbond, je kunt er dus beter met een hele grote boog omheen lopen.
De VVD zou er goed aan doen om zich aan te sluiten bij de fractie Europese Conservatieven en Hervormers.
Geen Superstaat, maar weer baas in eigen huis, maar wel samenwerken op een aantal gebieden net zoals dat in de vroegere EEG ging.
En het belangrijkste, minder zinloze en geldverspillende afdrachten aan Brussel, weer baas over ons eigen huishoudboekje, en niet fiancieel garant staan voor bijv. de Grieken voor als het t.z.t. weer goed fout gaat.

Ik heb mij inhoudelijk ooit nooit echt verdiept hoe het daar in Brussel gesteld staat met de vele fracties die er zijn en wie met wie samenwerkt.
Maar dat geldt volgens mij voor velen, en net zoals Peter zegt, ik stem maar op de lijsttrekker van mijn partij waarop ik altijd stem.

Wel viel ik bijna van verbazing van mij stoel toen ik wat over de samenwerking tussen Groen Links en de PvdA las.
Ze doen gezamenlijk mee met 1 lijst tijdens de Europese Verkiezingen.

Maar dan.

Dat geloof je toch niet maar het is echt waar.

Na de verkiezingen worden de gekozen poppetjes verdeeld, mits ze stemmen krijgen en verkozen worden.

En dan.

De mensen van Groen Links sluiten zich dan aan bij een soort van Groene fractie.

En de mensen van de PvdA, hun sluiten zich aan bij een soort van Sociaal Democratische fractie.

Hun wegen scheiden zich dus in Brussel, raar toch.
Een éénheid zal het nooit worden.
Bulletje Rozenwater
2
quote:

Freemoneyforever schreef op 21 mei 2024 14:51:

Fractieleider Renew wil VVD uit Europese partij zetten om samenwerking met PVV

Fractieleider van de Europese partij Renew, Valérie Hayer, wil de VVD uit de fractie zetten vanwege de landelijke samenwerking met de PVV. Volgens Hayer is het ‘onbegrijpelijk’ om bondgenoten te blijven met de VVD omdat de partij ‘onze waarden niet respecteert door deze alliantie te sluiten’, zegt Hayer tegenover een Frans medium.

Zij wijst erop dat er een 'cordon-sanitaire' geldt tegen extreemrechtse partijen en dat dat voor haar een rode lijn is. 'Dat hebben we altijd gerespecteerd. Dit maakt deel uit van de absolute waarde van de fractie. Ik zal de dag na de verkiezingen mijn verantwoordelijkheden op mij nemen, zodat deze waarden gerespecteerd blijven.'

...

Ook kritiek van binnen VVD-fractie

Opvallend is overigens dat ook binnen de VVD-fractie in het Europees Parlement men kritisch was op de samenwerking met de PVV. Zo zei de lijsttrekker van de VVD Malik Azmani dat er geen Europese samenwerking met de PVV kan plaatsvinden. Azmani werd eerder door Renew gepasseerd om fractieleider van de Europese partij te worden, vanwege onderhandelingen tussen de PVV en de VVD.
www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/105...
Wordt een keer tijd dat de VVD uit die fractie gaat. Volstrekt ongeloofwaardig dat ze in een fractie zitten met D66 en Volt nota bene. Guy Verhofstadt hoort daar ook bij, zum kotsen.
Dit maakt de partij ook zo ongeloofwaardig. Voor mij een van de hoofdredenen om geen VVD meer te stemmen. En Mark Rutte natuurlijk maar die is weg.

Ik weet overigens niet wat er extreem rechts is aan de PVV. Frits Bolkestein was vroeger ook voorstander van het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag bijvoorbeeld. Dat is dan net zo goed "extreem rechts".
GakGak
0
Voorlopig hebben we hier in eigen kikkerland een MP ofwel een mannetjesputter nodig.

Is er een waar iedereen wel zo´n beetje mee kan leven, Kim Putters, dan wil die niet.

Zou ook wel erg triest zijn voor TimmerFrans, raakt hij weer een partijlid kwijt.
Freemoneyforever
1
Wilders twee gezichten? Nee, hij heeft één smoel: vreemdelingenhaat, racistisch, islamofoob, ophitser, ondemocratisch, gevaarlijk.
www.linkedin.com/posts/jeroencorduwen...
JP Samosa
0
quote:

objectief schreef op 21 mei 2024 15:11:

[...]

In Brussel houden ze schijnbaar geen rekening met de verrechtsing van de Nederlandse burgers; de VVD alhier had geen alternatief dan met de PVV te gaan regeren.
Het charisma van premier Rutte was na vele jaren uitgewerkt en ja, de huidige VVD leidster Mw. Y.; dat wordt een moeilijk verhaal.
Omdat de vvd niet de grootste is geworden.
Yesligoz Doet het uitstekend

Ik hoorde Omtzigt in n bijzinnetje zeggen, dat niemand van de onderhandelaars MP kan worden.
Dus dan ook geen Mona.

Dan wordt de spoeling wel heel dun….
Freemoneyforever
0
Donderdag 24-uurs staking in Drenthe, vrijdag in Noord-Holland en Utrecht voor een goede Metaal & Techniek cao
Meerdere stakingen volgen binnenkort
www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws...
Op ander spoor dan Metalektro werkgevers

FNV cao-onderhandelaar Peter Reniers: ‘Het gebrek aan bereidheid om tegemoet te komen aan onze belangrijkste cao-eisen, met name op het gebied van (jeugd)loon, zwaarwerk-regeling en generatiepact, blijft zwaar teleurstellend. De werkgevers blijven zich maar verzetten tegen het afsluiten van een voor onze leden goede cao. Ze zitten op een heel ander spoor dan hun kompanen in de sector Metalektro, waar we onlangs een degelijk cao-onderhandelingsresultaat mee hebben afgesloten. Boven op de reparatie cao die daaraan voorafging.’

Fors ingeleverd op koopkracht

Reniers: ‘We hebben de afgelopen cao-periode fors ingeleverd op koopkracht, maar hier lijken de werkgevers totaal geen boodschap aan te hebben. De sector moet echt voorbereid zijn op de uitdagingen van de toekomst, zoals de energietransitie, automatisering en digitalisering. Daarvoor moet de nieuwe cao staan als een huis. Daarom blijven we staken, net zolang tot we een goede cao hebben.’
Plein777
0
quote:

Bulletje Rozenwater schreef op 21 mei 2024 18:20:

[...]

Wordt een keer tijd dat de VVD uit die fractie gaat. Volstrekt ongeloofwaardig dat ze in een fractie zitten met D66 en Volt nota bene. Guy Verhofstadt hoort daar ook bij, zum kotsen.
Dit maakt de partij ook zo ongeloofwaardig. Voor mij een van de hoofdredenen om geen VVD meer te stemmen. En Mark Rutte natuurlijk maar die is weg.

Ik weet overigens niet wat er extreem rechts is aan de PVV. Frits Bolkestein was vroeger ook voorstander van het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag bijvoorbeeld. Dat is dan net zo goed "extreem rechts".
Je hebt volkomen gelijk, het feit dat de VVD in 1 fractie zit met D66 zorgt ervoor dat veel VVD stemmers net zoals ik in Juni niet op de VVD zullen stemmen.
objectief
0
quote:

Plein777 schreef op 21 mei 2024 20:59:

[...]

Je hebt volkomen gelijk, het feit dat de VVD in 1 fractie zit met D66 zorgt ervoor dat veel VVD stemmers net zoals ik in Juni niet op de VVD zullen stemmen.
Je snapt het kiessysteem niet; ieder heeft maar 1 stem. Wat anderen doen, weet niemand tot na 6 juni.
D66 is wel de beste partij voor Nederland, maar vnl. voor hoger opgeleiden.
Bulletje Rozenwater
1
quote:

Plein777 schreef op 21 mei 2024 20:59:

[...]

Je hebt volkomen gelijk, het feit dat de VVD in 1 fractie zit met D66 zorgt ervoor dat veel VVD stemmers net zoals ik in Juni niet op de VVD zullen stemmen.
Het is ook gewoon kiezersbedrog. Het partijprogramma en wat de VVD uiteindelijk doet ligt mijlenver uit elkaar maar is beter te begrijpen gezien de europese liberale beweging waar de VVD ook bij hoort.
Het VVD kader is onder Rutte toch echt een centrum partij geworden, de kiezers zijn dat zeker niet. Een van de oorzaken waarom kiezers het vertrouwen in de politiek verliezen.

Ik ga maar bij gebrek aan beter PVV stemmen voor het EP (ik heb echt helemaal niets met Wilders). En echte fatsoenlijke klassiek liberale partij, zoals de VVD dat vroeger was, is er helaas nog steeds niet. Landelijk stem ik (met gezonde tegenzin) ja21 maar die gaan geen EP zeteltje binnen halen.
Plein777
0
quote:

objectief schreef op 21 mei 2024 21:20:

[...]

Je snapt het kiessysteem niet; ieder heeft maar 1 stem. Wat anderen doen, weet niemand tot na 6 juni.
D66 is wel de beste partij voor Nederland, maar vnl. voor hoger opgeleiden.
Zie het volgende D66 draadje, inclusief uw eigen bijdrage hieraan fred, waarvoor nogmaals mijn oprechte dank :

www.iex.nl/Forum/Topic/1395043/Koffie...

.

.
objectief
0
quote:

Plein777 schreef op 21 mei 2024 22:25:

[...]

Zie het volgende D66 draadje, inclusief uw eigen bijdrage hieraan fred, waarvoor nogmaals mijn oprechte dank :

Je posting was zeer suggestief, want je beweerde te weten wat andere kiezers op 6 juni gaan stemmen.
Om te beginnen gaan er heel weinig stemmen en als er 1op de 500.000 of 1 miljoen weten van een combine VVD en D66 dan zal dat veel zijn. Laat staan dat dit hun stemgedrag zou veranderen.
Freemoneyforever
0
Centraal Planbureau ziet veel hindernissen in coalitieakkoord

Het Centraal Planbureau plaatst grote vraagtekens bij veel plannen in het coalitieakkoord dat PVV, VVD, NSC en BBB vorige week sloten. Desondanks verwacht het CPB dat het akkoord in economisch opzicht licht positief uitpakt voor de meeste huishoudens, lage inkomens voorop.
www.nrc.nl/nieuws/2024/05/21/centraal...
kassa!
0
quote:

Freemoneyforever schreef op 22 mei 2024 08:17:

Centraal Planbureau ziet veel hindernissen in coalitieakkoord

Het Centraal Planbureau plaatst grote vraagtekens bij veel plannen in het coalitieakkoord dat PVV, VVD, NSC en BBB vorige week sloten. Desondanks verwacht het CPB dat het akkoord in economisch opzicht licht positief uitpakt voor de meeste huishoudens, lage inkomens voorop.
www.nrc.nl/nieuws/2024/05/21/centraal...
??????????????????????????????????????
?? De 140.000 rijkste inwoners betalen
relatief minder belasting dan de rest.
Dat concludeert het CPB.Twee jaar
geleden stelde het al vast dat de
sterkste schouders niet de zwaarste
lasten dragen.Dat onderzoek ging over
2016.Nu ging het over het gehele vorig
decennium.

De belastingdruk voor die rijkste 1
procent blijft het laagst.Dat komt
vooral door de winsten uit hun
bedrijven,en lagere belastingen die
daarover worden geheven.

De inkomens stegen in die tijd
voor bijna alle werkenden met 4 tot 8
procent.Bij de rijksten steeg het
inkomen met 70 procent.
7.535 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 ... 373 374 375 376 377 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 907,26 +3,65 +0,40% 16:40
AMX 930,31 +7,72 +0,84% 16:40
ASCX 1.258,47 +12,88 +1,03% 16:25
BEL 20 3.934,12 +16,03 +0,41% 16:40
Germany40^ 18.608,80 +110,86 +0,60% 16:40
US30^ 38.562,50 -139,30 -0,36% 16:40
US500^ 5.282,97 +2,55 +0,05% 16:40
Nasd100^ 18.618,50 +79,60 +0,43% 16:40
Japan225^ 38.687,80 +57,30 +0,15% 16:40
WTI 74,59 -2,55 -3,31% 16:40
Brent 78,82 -2,38 -2,93% 16:40
EUR/USD 1,0878 +0,0030 +0,28% 16:40
BTC/USD 69.205,13 +1.631,18 +2,41% 16:40
Gold spot 2.344,91 +17,50 +0,75% 16:40
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASR Nederland 45,350 +0,950 +2,14% 16:21
ASML 887,300 +16,500 +1,89% 16:21
UMG 29,070 +0,490 +1,71% 16:21
Dalers Laatst +/- % tijd
DSM FIRMENICH AG 102,450 -3,200 -3,03% 16:21
EXOR NV 99,800 -3,100 -3,01% 16:21
Philips Koninklijke 24,630 -0,250 -1,00% 16:20

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront