[verwijderd] 15 augustus 2005 22:52 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Was niks vandaag voor mij. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 16 augustus 2005 13:28 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:killer_forehand schreef:Leuke discussie. Interessant om te volgen. Vraagje voor Vinman:bij welke broker zit jij zodat je kunt shorten? Interactive Brokers?Zit zelf bij Binck, maar lees niets over evt shorten van Nasdaq aandelen.Groet, KFBeste Killer,Ik handel via de direct access broker Genesis Securities in de VS. Om te kunnen shorten moet je minimaal 30.000 dollar in je account hebben. Ik heb het idee dat Nederlandse brokers niet weten om te gaan met het afdekken van de short side risico's. In de VS is het normaal om short te gaan. In Nederland adverteren ze er gewoonweg niet mee. Gr. Vinman Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 15 september 2005 22:50 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Vandaag was ABLE een smallcap op de Nasdaq een smaakmaker.Volume ontzettend hoog. Verder UP?bigcharts.marketwatch.com/intchart/fr... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 16 september 2005 02:09 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Als je maar een paar duizend euro wilt beleggen zijn aandelen handiger dan futures. Als je rendement op zo'n 30.000 euro of meer wilt maken, loop je met een future hetzelfde risico als met een pakket aandelen van die waarde, alleen vergt het maar een fractie van de liquiditeit die je voor aandelen nodig hebt. Bovendien is het in- en uitstappen zowel gemakkelijker als voordeliger. Dat laatste omdat bied- en laatkoersen veel dichter bij elkaar liggen en in de tweede plaats omdat de provisietarieven maar een fractie bedragen van die bij aandelentransacties. Ook zonder mechanisch systeem kun je na een tijdje oefenen goed winstmaken met futuretransacties. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet anders meer. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 18 september 2005 17:04 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Beste Jaap, Ik heb wat moeite met je posting. Sommige vergelijkingen vind ik niet terecht beargumenteerd. Ik zal uitleggen waarom.`Als je maar een paar duizend euro wilt beleggen zijn aandelen handiger dan futures.` Ik dacht juist dat het andersom was. Het voordeel van het handelen in futures is juist dat je met margin werkt en dat je maar een beperkte inleg nodig hebt. `Als je rendement op zo'n 30.000 euro of meer wilt maken, loop je met een future hetzelfde risico als met een pakket aandelen van die waarde, alleen vergt het maar een fractie van de liquiditeit die je voor aandelen nodig hebt.`Persoonlijk ben ik van mening dat je met aandelen veel beter je risico´s kan spreiden en beperken. Diversificatie en volume zijn twee belangrijke factoren waarmee je je risico kan beheersen. Dat is wat moeilijker met futures.`Bovendien is het in- en uitstappen zowel gemakkelijker als voordeliger. Dat laatste omdat bied- en laatkoersen veel dichter bij elkaar liggen en in de tweede plaats omdat de provisietarieven maar een fractie bedragen van die bij aandelentransacties.`Bij aandelen met gem. volume van 700000 stuks kun je heel makkelijk in en uit stappen. En je hebt aandelen waar het verschil tussen de bied en laat koers minimaal is. Het is inderdaad waar dat de provisie in futures over het algemeen lager is dan in aandelen. Maar als je goed onderhandelt met je broker, kun je behoorlijk dicht bij de futureprijzen komen.`Ook zonder mechanisch systeem kun je na een tijdje oefenen goed winstmaken met futuretransacties.`Ik denk dat je juist alleen met een mechanisch systeem winst kan maken in futures. Ik ken persoonlijk niemand die constant geld verdiend met het traden in futures. En diegene die wel wat verdienen, hebben zelf een systeem gebouwd. `Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet anders meer.`Dat klopt!!! Wanneer je ergens geld mee verdiend en je vindt het nog leuk ook, dan wil je niet anders meer. Ik ben benieuwd naar je reactie.Met vriendelijke groeten,Vinman Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 19 september 2005 20:49 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Ik zat vreselijk mis met mijn uitbraak bij ABLE.Ai dat deed pijn, maar de schade is te overzien. Was ook meer een gok, want een handelsplan mbt zulk gerelateerde trades heb ik nog niet.Zat overigens veel meer achter die schijnstijging.Zodoende leert men :) Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 19 september 2005 23:32 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Ben je daadwerkelijk de trade ABLE aangegaan of was het meer een test trade? Waar ben je op ingestapt en uitgestapt?AAPL heeft vandaag goede zaken gedaan. Mooie uitbraak op de 51.40 en daarna nogmaals een mooie uitbraak op de pivot van 52.05.Ik ben benieuwd waarop je de trade bent aangegaan.Gr. Vinman Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 20 september 2005 10:33 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Vinman, het risico dat je loopt met je vermogen hangt af van de hefboom die je kiest en niet of je cash of op termijn handelt. Wat de kosten betreft, als ik voor €30.000 aandelen koop ben ik €29 aan provisie kwijt. Koop ik een future met een onderliggende waarde van €30.000 dan rekent IB mij slechts €2. Dan scheelt meer dan een factor 10.En wat succes of mislukking aangaat, het schijnt dat 85% van de daytraders sowieso met verlies draait, de kunst is om er voor te zorgen dat je daar niet toe behoort. :) Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 20 september 2005 11:11 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:jaap_10 schreef:Als je maar een paar duizend euro wilt beleggen zijn aandelen handiger dan futures. Als je rendement op zo'n 30.000 euro of meer wilt maken, loop je met een future hetzelfde risico als met een pakket aandelen van die waarde, alleen vergt het maar een fractie van de liquiditeit die je voor aandelen nodig hebt. Ik denk dat je bedoelt (ook als ik naar je uitleg kijk) dat futures handiger zijn dan aandelen. Vandaar ook de post van Vinman. Ik neem aan dat jij precies dezelfde mening hebt als Vinman.Corrigeer me als ik het verkeerd zie.Groeten,Hans Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 20 september 2005 11:37 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Nee, het is onhandig als je met een klein vermogen grote hefboomrisico's aangaat, na een paar tegenslagen ben je zo door je vermogen heen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 20 september 2005 13:49 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Beste Jaap,Graag reageer ik op je post.`Vinman, het risico dat je loopt met je vermogen hangt af van de hefboom die je kiest en niet of je cash of op termijn handelt.`Ik denk dat de risico afhankelijk is van je eigen moneymanagement systeem en niet van de hefboom of het product waarin je handelt. `Wat de kosten betreft, als ik voor €30.000 aandelen koop ben ik €29 aan provisie kwijt. Koop ik een future met een onderliggende waarde van €30.000 dan rekent IB mij slechts €2. Dan scheelt meer dan een factor 10.`Maar als je i.p.v. de onderliggende waarde, nu de waarde neemt van wat je zelf hebt geinvesteerd, kom je dan nog steeds uit op factor 10?`En wat succes of mislukking aangaat, het schijnt dat 85% van de daytraders sowieso met verlies draait, de kunst is om er voor te zorgen dat je daar niet toe behoort. :)`Daar heb je helemaal gelijk in.Leuk om met je van gedachte te wisselen.Gr. Vinman[/quote] Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 20 september 2005 13:52 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:jaap_10 schreef:Nee, het is onhandig als je met een klein vermogen grote hefboomrisico's aangaat, na een paar tegenslagen ben je zo door je vermogen heen.Beste Jaap,Geldt dit dan niet voor het handelen in aandelen?Gr. Vinman Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 21 september 2005 13:33 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Nee, aangezien die per definitie een hefboom hebben van 1. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 21 september 2005 13:44 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:jaap_10 schreef:Nee, aangezien die per definitie een hefboom hebben van 1.Dat is alleen zo bij een cash account. Ok bij aandelen kun je een boel meer kopen dan dat je cash hebt. Maar voor jou geldt de hefboom van 1 misschien wel BP Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 21 september 2005 15:19 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:bodemloze_put schreef:[quote=jaap_10]Nee, aangezien die per definitie een hefboom hebben van 1.[/quote]Dat is alleen zo bij een cash account. Ok bij aandelen kun je een boel meer kopen dan dat je cash hebt. Maar voor jou geldt de hefboom van 1 misschien wel BPDAt klopt helemaal BP. Ik kan op mijn margin account intraday 3 keer mijn inleg verhandelen.Gr. Vinman Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 21 september 2005 17:07 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:thevinman64 schreef:Ben je daadwerkelijk de trade ABLE aangegaan of was het meer een test trade? Waar ben je op ingestapt en uitgestapt?AAPL heeft vandaag goede zaken gedaan. Mooie uitbraak op de 51.40 en daarna nogmaals een mooie uitbraak op de pivot van 52.05.Ik ben benieuwd waarop je de trade bent aangegaan.Gr. VinmanIk ben de trade ingestapt puur op basis van volume in 17,41 out 15,21. Het was inderdaad een testtrade maar ik had nooit overnight mogen gaan. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 17 oktober 2005 00:31 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Vindt het risico aandelen of futures evengroot.Het groote voordeel bij futures,is lage trans actie kosten,plus dat er geen emotionele binding onstaat,waar bij aandelen wel grote kans op is.Futures is dus meer technisch,op het systeem.Of te wel zat altijd in aandelen,maar nu ik futures doe,bevalt me een stuk beter,is rust gevender,of je het geloof of nie:))Jan Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 30 oktober 2005 22:29 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Nu wordt het weer tijd om in te stappen op $ 8,64 :-)stockcharts.com/def/servlet/SC.web?c=... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 31 oktober 2005 14:03 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Beste Rene,Staar je niet blind op een aandeel. Wat denk je van:BEXP uitbraak 14, BBBY uitbraak 40, COGT uitbraak 27, CSTR uitbraak 25, MMUS uitbraak 9.Dit zijn mogelijke daytrades op de uitbraak.Gr. Vinman Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 31 oktober 2005 23:28 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 quote:thevinman64 schreef:Beste Rene,Staar je niet blind op een aandeel. Wat denk je van:BEXP uitbraak 14, BBBY uitbraak 40, COGT uitbraak 27, CSTR uitbraak 25, MMUS uitbraak 9.Dit zijn mogelijke daytrades op de uitbraak.Gr. VinmanHa Vinman,Je hebt gelijk hoor maar ik was een tijdje niet op iex geweest en las de nieuwe trades. Vind het leuk om te weten wat andere doen. Zelf start ik 1 februari voor het echie en zal dan mijn trades vermelden (als er belangstelling voor is). Wel denk ik dat ik met de helft van mijn geld ga swingtraden aangezien daar mijn (fictieve) rendementen hoger mee zijn. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.