rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Daytraders Terug naar discussie overzicht

Dagelijkse Daytraders tips

60 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 augustus 2005 09:18
    Beste Vinman,

Ik ben mij aan het orienteren op daytrading in de biotech aangezien daar de koersen aardig schommelen.

Als basis voor deze aandelen wil de candle sticks gebruiken.
    Is er een programma die deze biotech aandelen scant zoals www.stockcharts.com .
    Mocht dat niet het geval zijn dan kan ik de biotech aandelen zelf invoeren op www.stockcharts.com maar wellicht zijn er andere mogelijkheden.
  2. [verwijderd] 7 augustus 2005 13:22
    quote:

Rene2006 schreef:

Voor maandag wil ik Great Wolf Resorts Inc (WOLF) tippen.
    Op basis van de statistiek kan hij flink omhoog gaan.

stockcharts.com/def/servlet/SC.web?c=...,uu[m,a]daclyyay[pb50!b200][vc60][iUb14!La12,26,9]&pref=G

Verder zal ik met veel belangstelling Baidu (BIDU) volgen.
    Beste Rene,

Naar welke statistieken refereer je precies? Denk je aan een daytrade of een belegging?

Ik denk juist dat Wolf nog verder naar beneden gaat. Een kleine twee weken geleden was er een zware gap down. Daarna is er geen volume geweest die de val heeft tegengehouden. Er is dus geen interesse van de proffessionals in dit aandeel. Ik ben benieuwd naar je statistieken.

Gr. Vinman
  3. [verwijderd] 7 augustus 2005 13:36
    quote:

Rene2006 schreef:

Beste Vinman,

Ik ben mij aan het orienteren op daytrading in de biotech aangezien daar de koersen aardig schommelen.

Als basis voor deze aandelen wil de candle sticks gebruiken.
    Is er een programma die deze biotech aandelen scant zoals www.stockcharts.com .
    Mocht dat niet het geval zijn dan kan ik de biotech aandelen zelf invoeren op www.stockcharts.com maar wellicht zijn er andere mogelijkheden.
    Beste Rene,

Wees juist ontzettend voorzichtig in de biotech. Het is heel agressief. Doe er alleen daytrades in. Ga nooit overnight. Ik heb bio aandelen gezien die verdubbelde dan wel halveerde overnight. Analyseer ook de sector index.

Handel niet alleen op basis van candle sticks. Betrek er ook steun en weerstanden en trendlijnen bij. Wat ook erg belangrijk voor daytrading is zijn de pivots. Plot ze altijd in je 3 of 5 minuten grafiek. Je zult versteld staan hoe vaak deze horizontale lijnen gebruikt worden als steun en weerstanden. En volume, vooral volume!!! Dat is de benzine voor de motor!!!!!

Nasdaq.com heeft ook een aantal scans lopen. Ik haal hier de meeste opening trades uit. Most active, unusual volume etc. Neem even de site door. Er is er een hoop te vinden.

Succes. Gr. Vinman
  4. [verwijderd] 7 augustus 2005 20:22
    quote:

thevinman64 schreef:

[quote=Rene2006]

stockcharts.com/def/servlet/SC.web?c=...,uu[m,a]daclyyay[pb50!b200][vc60][iUb14!La12,26,9]&pref=G

[/quote]

Beste Rene,

Naar welke statistieken refereer je precies? Denk je aan een daytrade of een belegging?

Ik denk juist dat Wolf nog verder naar beneden gaat. Een kleine twee weken geleden was er een zware gap down. Daarna is er geen volume geweest die de val heeft tegengehouden. Er is dus geen interesse van de proffessionals in dit aandeel. Ik ben benieuwd naar je statistieken.

Gr. Vinman
    Ha Vinman,

Ik zie het aandeel voor de daytrade.
    Aangezien ik naar verhouding net kom kijken, kan het zijn dat ik het te simpel zie maar op stockcharts is een duidelijk omkeerpunt te zien. En tot nu kloppen 3 van de 4 voorspellingen die ik doe. Ik denk dat er maandag nieuwe beleggers instappen (vanwege het omkeerpunt) waardoor de koers omhoog gaat. We zullen maandag het zien.
  5. [verwijderd] 8 augustus 2005 20:20
    quote:

Rene2006 schreef:

[quote=thevinman64]
    [quote=Rene2006]

[/quote]

Beste Rene,

Gr. Vinman
    [/quote]

Ha Vinman,

Ik zie het aandeel voor de daytrade.
    Aangezien ik naar verhouding net kom kijken, kan het zijn dat ik het te simpel zie maar op stockcharts is een duidelijk omkeerpunt te zien. En tot nu kloppen 3 van de 4 voorspellingen die ik doe. Ik denk dat er maandag nieuwe beleggers instappen (vanwege het omkeerpunt) waardoor de koers omhoog gaat. We zullen maandag het zien.
    Ha Vinman,

Je had gelijk. Aangezien ik in februari ga starten met daytraden ben ik mij nu aan het voorbereiden. Ik had nu ook niet ingestapt aangezien ik het eerste half uur kijk of het aandeel gaat doen wat ik dacht. Hij ging nu naar beneden en dan houdt het op. Verder ga ik nu kijken hoe het zit met mijn vorige trades en de volumes. Waarschijnlijk met toeval goed gegaan.
    Na verschillende strategien geprobeert te hebben gebruikte ik de laatste tijd de standaard statistiek van stockcharts. Ik kwam vaak (3 van de 4) met de juiste conclusie en als het niet zo was, waren de verliezen klein (kan je uiteraard van tevoren bepalen).

6. [verwijderd] 8 augustus 2005 23:43
    Beste Rene,

In Techniques of tape reading staan 5 intraday trading set ups voor zowel long als short trades. Tevens staat er heel veel informatie in over hoe je het beste kan intraday handelen. De schrijver van dit boek heeft tevens scanners geprogrammeerd mbt deze set ups. Bekijk realitytrader.com.

Aangezien de $NDX getopt had, vermoedde ik dat WOLF (al in een daalde trend) niet zonder hulp van de professionals er boven op zou komen. Volume is daarom zo belangrijk.

Een aandeel dat eventueel kan uitbreken is STLD. Als je de daggrafiek bekijkt heeft zich de afgelopen maanden een dubbele bodem gevormd. De prijs zit in een stijgende trend. Met meer dan gemiddeld volume is het aandeel vandaag 2 dollar gestegen. Ondanks dat de $NDX index een flinke klap naar beneden heeft gehad.
    Tevens is het aandeel gestuit op de 200MA. Wanneer deze doorbroken wordt, zullen de proffessionals gaan inkopen.

Gr. Vinman

7. [verwijderd] 9 augustus 2005 22:44
    quote:

thevinman64 schreef:

Beste Rene,

In Techniques of tape reading staan 5 intraday trading set ups voor zowel long als short trades. Tevens staat er heel veel informatie in over hoe je het beste kan intraday handelen. De schrijver van dit boek heeft tevens scanners geprogrammeerd mbt deze set ups. Bekijk realitytrader.com.

Aangezien de $NDX getopt had, vermoedde ik dat WOLF (al in een daalde trend) niet zonder hulp van de professionals er boven op zou komen. Volume is daarom zo belangrijk.

Een aandeel dat eventueel kan uitbreken is STLD. Als je de daggrafiek bekijkt heeft zich de afgelopen maanden een dubbele bodem gevormd. De prijs zit in een stijgende trend. Met meer dan gemiddeld volume is het aandeel vandaag 2 dollar gestegen. Ondanks dat de $NDX index een flinke klap naar beneden heeft gehad.
    Tevens is het aandeel gestuit op de 200MA. Wanneer deze doorbroken wordt, zullen de proffessionals gaan inkopen.

Gr. Vinman

Beste Vinman,

Wolf is vandaag wel 6,92% gestegen maar je had het aan het rechte eind.
    De informatie die je geeft maakt mij een hoop wijzer, bedankt voor je tips en ik zal ze wederom bestuderen. Blijkt wel weer dat het allemaal niet zo makkelijk is als het lijkt :-)

Groet René

8. [verwijderd] 14 augustus 2005 09:59
    quote:

Rene2006 schreef:

Handel je alleen in aandelen of ook in futures en dergelijke?
    Beste Rene,

Ik handel alleen in aandelen. Voor mij zijn aandelen tastbaar. Als een aandeel aanwijsbaar in trek is, wil iedereen ze kopen en bezitten.
    Tevens kan ik er mee position sizen. Ik kan mijn risico beter bepalen, door het aantal aandelen te verlagen of te verhogen. En ik kan uit een hoop aandelen kiezen die zowel veel volume als volatiliteit hebben.

Aan futures heb ik me nooit gewaagd. Ik ken niemand die geld verdient met het handelen in futures. Er zullen er misschien een paar zijn, maar die handelen met een zelfgebouwd softwaresysteem. En daar heb je echt een hoop kennis voor nodig. Ik heb te veel beginnende daytraders er kapot aan zien gaan.

Gr. Vinman

9. [verwijderd] 14 augustus 2005 10:44
    quote:

thevinman64 schreef:

[quote=Rene2006]
    Handel je alleen in aandelen of ook in futures en dergelijke?
    [/quote]

Beste Rene,

Ik handel alleen in aandelen. Voor mij zijn aandelen tastbaar. Als een aandeel aanwijsbaar in trek is, wil iedereen ze kopen en bezitten.
    Tevens kan ik er mee position sizen. Ik kan mijn risico beter bepalen, door het aantal aandelen te verlagen of te verhogen. En ik kan uit een hoop aandelen kiezen die zowel veel volume als volatiliteit hebben.

Aan futures heb ik me nooit gewaagd. Ik ken niemand die geld verdient met het handelen in futures. Er zullen er misschien een paar zijn, maar die handelen met een zelfgebouwd softwaresysteem. En daar heb je echt een hoop kennis voor nodig. Ik heb te veel beginnende daytraders er kapot aan zien gaan.

Gr. Vinman

Beste Vinman,

Ik heb inderdaad hetzelfde idee maar er werd mij zovaak op futures gewezen dat ik het ook even van jou wilde weten. Ik ga gewoon verder met de ingeslagen weg en de studie. Goed weekend!

Gr René
  10. [verwijderd] 14 augustus 2005 21:54
    Zit op zich weinig verschil tussen futures handelen of aandelen.

Wat wel een heel andere tak van sport is zijn opties. Ken eigenlijk niemand die structureel geld verdiend met opties long gaan.
  11. [verwijderd] 15 augustus 2005 10:23
    quote:

Rene2006 schreef:

Voor maandag heb ik:

Naar beneden:
    INFA en SSFT

en als stijger: DELL

Kijken of het uitkomt.
    Hi Rene,

Waarom denk je er zo over? Kun je het voor mij beargumenteren waarom je deze posities wilt innemen? Op welk niveau stap je in? Wat is je stop loss of stop profit? Met hoeveel aandelen stap per positie in? Is het een daytrade of een scalp?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden.

Gr.Vinman
  12. [verwijderd] 15 augustus 2005 11:21
    Leuke discussie. Interessant om te volgen. Vraagje voor Vinman:
    bij welke broker zit jij zodat je kunt shorten? Interactive Brokers?
    Zit zelf bij Binck, maar lees niets over evt shorten van Nasdaq aandelen.

Groet, KF
  13. [verwijderd] 15 augustus 2005 13:59
    quote:

thevinman64 schreef:

[quote=Rene2006]
    Voor maandag heb ik:

Naar beneden:
    INFA en SSFT

Kijken of het uitkomt.
    [/quote]

Hi Rene,

Waarom denk je er zo over? Kun je het voor mij beargumenteren waarom je deze posities wilt innemen? Op welk niveau stap je in? Wat is je stop loss of stop profit? Met hoeveel aandelen stap per positie in? Is het een daytrade of een scalp?

Gr.Vinman

Ha Vinman,

Na verschillende keren andere “taktieken”gebruikt te hebben, geeft deze nieuwe strategie voor mij mooie winsten op papier.
    Ik zoek een dag van tevoren maximaal 3 aandelen uit. Ik kijk hoe de beurs opent (site van Financieel Dagblad) en kijk hoe mijn aandelen het eerste half uur openen.
    Vervolgens stap ik in op 1 aandeel voor $ 15.000,00.
    Het verkooppunt is een uur voor sluitingstijd van de beurs.
    Tevens stel ik nog een verkooppunt in als het aandeel de andere kant op gaat zoals ik verwacht had.
    De aandelen die ik nu heb uitgezocht kan ik aangeven hoe ik het zou doen alleen dit zijn nog niet de koersen zoals ze na een half uur opening zijn. Zoals de koersen nu zijn zou ik er als volgt instappen:

Short op Infa
    Huidige koers: $ 11,04
    Aantal aandelen: 1350
    Als het aandeel 7 cent omhoog gaat: verkoop: Verlies met tradekosten EUR 130,50
    Verkoop als het aandeel omlaag gaat: 1 uur voor sluitingstijd

Short op SSFT
    Huidige koers: $ 5,03
    Aantal aandelen 2950
    Als het aandeel 5 cent stijgt: verkoop: Verlies met tradekosten EUR 183,50 (iets hoger risico in verband met grotere winstkansen)
    Verkoop 1 uur voor sluitingstijd

Stijgen op DELL
    Huidige koers: $ 36,64
    Aantal aandelen: 400
    Als het aandeel 24 cent daalt verkoop: Verlies met trade kosten $ 132,00.

Na een half uur na opening van de beurs geef ik wel aan in welk aandeel ik gestapt zou zijn (ik heb momenteel wel een kwartier vertraging.
    Vanavond kan ik alleen laat reageren.

Groet René

14. [verwijderd] 15 augustus 2005 16:22
    quote:

Rene2006 schreef:

[quote=thevinman64]
    [quote=Rene2006]
    Voor maandag heb ik:

Naar beneden:
    INFA en SSFT

Kijken of het uitkomt.
    [/quote]

Hi Rene,

Gr.Vinman
    [/quote]

Ha Vinman,

Na verschillende keren andere “taktieken”gebruikt te hebben, geeft deze nieuwe strategie voor mij mooie winsten op papier.
    Ik zoek een dag van tevoren maximaal 3 aandelen uit. Ik kijk hoe de beurs opent (site van Financieel Dagblad) en kijk hoe mijn aandelen het eerste half uur openen.
    Vervolgens stap ik in op 1 aandeel voor $ 15.000,00.
    Het verkooppunt is een uur voor sluitingstijd van de beurs.
    Tevens stel ik nog een verkooppunt in als het aandeel de andere kant op gaat zoals ik verwacht had.
    De aandelen die ik nu heb uitgezocht kan ik aangeven hoe ik het zou doen alleen dit zijn nog niet de koersen zoals ze na een half uur opening zijn. Zoals de koersen nu zijn zou ik er als volgt instappen:

Short op Infa
    Huidige koers: $ 11,04
    Aantal aandelen: 1350
    Als het aandeel 7 cent omhoog gaat: verkoop: Verlies met tradekosten EUR 130,50
    Verkoop als het aandeel omlaag gaat: 1 uur voor sluitingstijd

Short op SSFT
    Huidige koers: $ 5,03
    Aantal aandelen 2950
    Als het aandeel 5 cent stijgt: verkoop: Verlies met tradekosten EUR 183,50 (iets hoger risico in verband met grotere winstkansen)

Stijgen op DELL
    Huidige koers: $ 36,64
    Aantal aandelen: 400
    Als het aandeel 24 cent daalt verkoop: Verlies met trade kosten $ 132,00.

Na een half uur na opening van de beurs geef ik wel aan in welk aandeel ik gestapt zou zijn (ik heb momenteel wel een kwartier vertraging.
    Vanavond kan ik alleen laat reageren.

Groet René

Er zijn wel eens makkelijker dagen geweest maar na een half uur na opening van de beurs kies ik voor short SSFT op $ 5,02 en bij $ 5,07 verkoop (verlies) en een uur voor sluiting van de beurs verkoop (hopelijk winst).
60 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E