StoplossBurner schreef op 24 februari 2025 09:39:
[...]
Ja, zei verder al dat het mij niet boeit of ik nu wel of niet geloofd wordt. Mij niet geloven is alleen een hele dure les geweest voor velen hier. Veilingopbrengst was 'modest' inderdaad wat dat dan ook mag betekenen; ik denk dat ze daar inderdaad maar 1 tot 3 ton mee bedoelen.
Ik zie dat op de website er wel degelijk een overzicht staat m.b.t. de fixed orders. Die lopen zo veel te hard terug (336-55 = 281); er moeten binnen nu en paar maanden weer tenders gewonnen worden, anders valt men stil over een maand of 9 (nu ben ik bang dat de rolluiken dan sowieso al dicht zitten en biljven helaas zoals iedereen inmiddels wel weet hier).
Ook een woekerrente is te zien. 2.2 miljoen aan kosten voor een half jaars lening van 22 miljoen of een optie om verder te verwateren door de leningverstrekkers. Het verder verwateren was voor mij ook een zekerheidje zoals al tig keer hier vermeldt.
In 2024 maar slechts 153 bussen geleverd. Met dat tempo zijn de hoeveelheid uitstaande orders nog geen probleem, alleen met dat tempo zien de leningverstrekkers op 15 augustus ook weinig van hun centen terug. Ook zou men eerst in Q1 al een hoop bussen die opnieuw waren toegewezen uitleveren; dit ruikt, of stinkt, toch naar wederom niet behaalde outlooks. Wat overigens geen belegger meer een verrassing mag zijn.
Zoals ik al heel lang predik; zo lang er geen fatsoenlijke vooruitgang in hoeveelheid afgeleverde bussen is te bespeuren, lekker vanaf blijven, want dan kabbelt dit naar 0.
Eigenlijk is er alleen maar slecht nieuws en wat de richting wijst op verder uitstel van de pijn nemen (een doorstart). Veiling mislukt, meer annuleringen, te weinig bussen in Q1 uitgeleverd, nog meer verwatering op komst. Allemaal voorspelbaar, maar zal voor sommige toch weer de ogen iets verder beginnen te openen.