rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

AMG Critical Materials 2025

1.393 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Hopper58 28 december 2024 16:53
    Uit een interview van Luca De Meo, CEO van Renault. De Tijd 28/12:

    ''Tegelijk is op Europees niveau niets gebeurd om ervoor te zorgen dat de Europese auto-industrie voldoende toegang heeft tot de grondstoffen die nodig zijn voor de productie van de batterijen voor elektrische auto’s. Chinese grondstoffenleveranciers verkopen tegen productiekosten aan lokale autobouwers, terwijl wij marktprijzen betalen, en die fluctueren enorm.'

    www.tijd.be/ondernemen/auto/renault-c...
  2. forum rang 8 Hopper58 28 december 2024 17:01
    En verder:

    'Een belangrijk element voor goedkopere e-auto’s is de batterij: die bepaalt nog altijd bijna 40 procent van de kostprijs. Dankzij zijn lage prijs rukt de LFP-batterij snel op. Wat zijn uw verwachtingen?
    De Meo: ‘Wij moeten vooral toegankelijke en dus goedkope batterijen hebben voor onze gewone en kleine auto’s. Dat betekent dat uiteindelijk waarschijnlijk 40 tot 50 procent van onze elektrische auto’s met een LFP-batterij zal worden uitgerust. Maar de ontwikkeling van de LFP-batterij gaat snel: de hoeveelheid energie die je erin kunt opslaan, is in tien jaar meer dan verdubbeld.'

    Is het groeiende succes van de LFP-batterij een oorzaak voor misschien wel de grootste tegenslag voor de elektrificatie in Europa: het omvallen van de Zweedse batterijproducent Northvolt?
    De Meo: ‘Renault was in 2011 een van de eerste automerken die een elektrische wagen op de markt brachten. Voor de batterijen werkten we samen met het Zuid-Koreaanse LG. Het heeft ons tien jaar gekost om bij de productie van de batterijen het aandeel schroot onder 10 procent te krijgen. En het heeft ons tien jaar gekost om de kosten van de batterij te halveren.'

    'Een batterijfabriek opstarten is niet zoiets als het openen van een bakkerij: je stelt de temperatuur van de oven in en na 48 uur weet je wel hoe je croissants of chocoladekoeken moet maken. Een batterijfabriek heeft jaren nodig om op kruissnelheid te komen. Dat heeft Northvolt onderschat.' '
  3. forum rang 6 T. Edison 28 december 2024 17:03
    quote:

    Hopper58 schreef op 28 december 2024 16:53:

    Uit een interview van Luca De Meo, CEO van Renault. De Tijd 28/12:

    ''Tegelijk is op Europees niveau niets gebeurd om ervoor te zorgen dat de Europese auto-industrie voldoende toegang heeft tot de grondstoffen die nodig zijn voor de productie van de batterijen voor elektrische auto’s. Chinese grondstoffenleveranciers verkopen tegen productiekosten aan lokale autobouwers, terwijl wij marktprijzen betalen, en die fluctueren enorm.'

    www.tijd.be/ondernemen/auto/renault-c...
    Dit is inderdaad het probleem van Europa.
    Veel regels en wensen/eisen die alles duurder en onmogelijker maken.
    Bedrijven moeten aan zoveel milieu,-klimaat,- personeels, veiligheids- en andere eisen voldoen. Ze zijn zelfs verantwoordelijk voor de werkwijze van hun toeleveranciers. Dat maakt de concurrentiepositie door ongelijk speelveld onmogelijk. (één voor één zijn deze regels logisch, maar het totaal ervan is te complex om te kunnen ondernemen)
    Daarom verhuisd steeds meer van mijn belegging richting de VS waar de regering zich meer druk maakt om het bedrijfsleven.
  4. forum rang 6 Fox WIld 28 december 2024 23:13
    Ik reken op nog een jaar dood geld. De opstartfase van Bitterfeld zal nog miljoenen gaan kosten en het ziet er ook nog niet naar uit dat de lithium- en vanadiumprijzen binnen afzienbare tijd zullen herstellen. Het blijft dus wat mij betreft nog een jaar "doormodderen" en hopen op herstel in 2026.
  5. forum rang 7 Thorgall 30 december 2024 16:20
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 30 december 2024 10:34:

    www.mercedes-benz-bus.com/nl_NL/brand...

    Volgens MB is de toekomst van het openbaar vervoer electrisch .........
    Je kunt Mercedes vanalles verwijten, maar niet dat ze visionair zijn. De koers van de bedrijf staat zo ongeveer op de helft van wat het stond in 2000.
  6. forum rang 6 Just lucky 30 december 2024 16:34
    quote:

    Fox WIld schreef op 28 december 2024 23:13:

    Ik reken op nog een jaar dood geld. De opstartfase van Bitterfeld zal nog miljoenen gaan kosten en het ziet er ook nog niet naar uit dat de lithium- en vanadiumprijzen binnen afzienbare tijd zullen herstellen. Het blijft dus wat mij betreft nog een jaar "doormodderen" en hopen op herstel in 2026.
    Precies, denk er ook zo over, misschien volgend jaar een plukje oppakken op de lage 12.
  7. forum rang 6 Plein777 31 december 2024 10:08
    amg-nv.com/investors/?lang=nl

    February 26, 2025 Full Year 2024 Financial Results

    May 7, 2025 Q1 2025 Financial Results

    May 8, 2025 Annual General Meeting, 13:00 CEST

    July 30, 2025 Q2 2025 Financial Results

    November 5, 2025 Q3 2025 Financial Results
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 1 januari 2025 15:12
    Overnamekandidaten voor 2025 | Stilte voor de nieuwe storm

    AMG

    Producent van speciale metalen AMG wordt evenals sectorgenoten flink geraakt door de fors gedaalde prijs van lithium.
    Dit metaal, dat veel wordt gebruikt voor accu’s voor elektrisch aangedreven voertuigen, is veruit het belangrijkste product van AMG.
    Dat AMG nu op onze overnameradar is komen te staan, heeft veel van doen met de overname van Arcadium Lithium door Rio Tinto afgelopen oktober.
    De Brits-Australische mijnbouwreus was bereid een premie van maar liefst 90% te betalen voor Arcadium Lithium.
    AMG is een zeer kleine speler binnen de sector, maar het beschikt wel over interessante lithium-mijn met lage winkosten.
    Met de overname van Arcadium Lithium speelt Rio Tinto in op een herstel van de lithiumprijs.
    Dat is geen onlogische gedachte vanwege de toenemende urgentie de energietransitie te versnellen.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 2 januari 2025 08:01
    China dringt bij EU aan op wederzijds voordelige handel in EV zonder tarieven.

    China dringt er bij de Europese Unie op aan om te streven naar een wederzijds voordelige aanpak bij het oplossen van hun handelsgeschil over elektrische voertuigen (EV). Wei Jianguo, voormalig viceminister van Handel van China, stelt dat tarieven in het verleden ineffectief zijn gebleken bij het oplossen van handelsproblemen. Hij benadrukt dat dergelijke maatregelen uiteindelijk de consumenten aan beide kanten schaden en economische samenwerking belemmeren.

    Nu er volgende maand een nieuwe Amerikaanse regering wordt verwacht, wijzen analisten op het gedeelde belang van China en de EU om escalatie van handelsconflicten te voorkomen en de economische en handelsrelaties te stabiliseren. Dit is vooral cruciaal omdat de EU Chinese EV-technologieën en toeleveringsketens wil aantrekken.

    Gezien de huidige druk op de Europese economie suggereren experts dat escalerende handelsspanningen schadelijk zouden zijn voor de EU. Om de economie en de buitenlandse handel te laten groeien, is een stabiele relatie met China nodig.

    Volgens het International Energy Agency zal de wereldwijde vraag naar EV’s in 2030 45 miljoen stuks bedragen, een verviervoudiging ten opzichte van 2022. Terwijl China EV’s importeert uit andere landen, vooral Duitsland, importeert het ook belangrijke auto-onderdelen zoals verlichting, remsystemen, banden en schokdempers. Volgens een recent macro-economisch rapport van het Development Research Center van de Chinese Raad van State maakt de Chinese export ook EV’s die door buitenlandse bedrijven zijn geproduceerd.

    Sterkere zakelijke banden tussen China en de EU zouden meer Chinese bedrijven aanmoedigen om uit te breiden naar de Europese markt, terwijl de EU wordt geholpen om buitenlandse investeringen aan te trekken en haar groene transformatie te versnellen, aldus Zhang Xiang, een onderzoeker in de auto-industrie aan de Noord-Chinese Technische Universiteit van Beijing.

    businessam.be/china-dringt-bij-eu-aan...
1.393 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.070
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.739
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 917
Aegon 3.258 322.877
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.894
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.340
Air France - KLM 1.025 35.079
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.923
Allfunds Group 4 1.478
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.357
AMG 971 133.688
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.765
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.250
ASML 1.766 108.010
ASR Nederland 21 4.501
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 507
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.684
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.403