rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Dinsdag 2 Juli - The famous day after

198 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 juli 2013 20:30
    Ik moet eerlijk bekennen, heb vandaag totaal geen kans gehad om de koers te volgen, maar het is een ouderwetse stijging van TT. De vraag is alleen natuurlijk, gaat TT ook ouderwets weer terug naar het begin of is dit het begin van meer?

    In ieder geval wens ik iedereen veel plezier met het aantal, persoonlijk hoop ik dat AKO uitgerookt gaat worden. Ik heb zelf atm geen positie in TT, maar volg het al een tijdje.......

    Mijn gevoel, niet altijd de beste raadgever, zegt dat AKO eerder een dealtje met TT, maar ja.... gevoel ;0

    Succes en een fijne avond/dag toegewenst!
  2. forum rang 6 hvasd2 1 juli 2013 21:23
    Omzet ok.. Veel dezelfde sales als voorheen maar toch wel een paar 15000 plussers (lang geleden)... Koers leek niet hoger te mogen dan 4,05 ( herkenbare beweging de laatste tijd).. HG komt wel met een nieuw verhaal en dat is anders !! Dat zou de 4,21 en hoger kunnen slechten ;-)
  3. [verwijderd] 1 juli 2013 21:53
    De attitude van Goddijn is veranderd.

    Hij heeft natuurlijk ook een zeilboot van miljoenen nu, met een compleet zeilteam dat het opneemt tegen oa Richard Branson. Goddijn ziet er zelfs in februari zongebruind uit. Misschien heeft ie wel gewoon zin in zijn tijd na TomTom.

    Niet alleen het afstoten of opknippen is iets wat we nooit eerder uit zijn mond zouden horen. (Zijn vrouw leidt overigens de consumenten divisie)

    En datn zijn opmerking dat de "echte waarde" van TomTom nu niet opvalt. Dat is zowel een andere visie als andere toon van Goddijn. Hij bekommerde zich nooit om de waarde van het aandeel, dat was slechts een zaak van vraag en aanbod en daarmee basta.

    Alleen Goddijn zelf weet wat de trigger is geweest van zijn mentale draai. Was het een stevig onderhoud met botman, is het de invloed van nieuwe commissaris, was het de waze deal of het feit dat ze nu schuldenvrij zijn en vanuit die positie kunnen onderhandelen. Feit is dat zijn verhaal veranderd is.
  4. VanillaSky 1 juli 2013 22:02
    quote:

    *Justin* schreef op 1 juli 2013 21:53:

    De attitude van Goddijn is veranderd.

    Hij heeft natuurlijk ook een zeilboot van miljoenen nu, met een compleet zeilteam dat het opneemt tegen oa Richard Branson. Goddijn ziet er zelfs in februari zongebruind uit. Misschien heeft ie wel gewoon zin in zijn tijd na TomTom.

    Niet alleen het afstoten of opknippen is iets wat we nooit eerder uit zijn mond zouden horen. (Zijn vrouw leidt overigens de consumenten divisie)

    En datn zijn opmerking dat de "echte waarde" van TomTom nu niet opvalt. Dat is zowel een andere visie als andere toon van Goddijn. Hij bekommerde zich nooit om de waarde van het aandeel, dat was slechts een zaak van vraag en aanbod en daarmee basta.

    Alleen Goddijn zelf weet wat de trigger is geweest van zijn mentale draai. Was het een stevig onderhoud met botman, is het de invloed van nieuwe commissaris, was het de waze deal of het feit dat ze nu schuldenvrij zijn en vanuit die positie kunnen onderhandelen. Feit is dat zijn verhaal veranderd is.
    Jij gaat wel heel erg uit van een goudeerlijke Goddijn die zeer nobel handelt. Deze draai in attitude zal misschien wel eerder voortkomen uit het feit dat nu hij zelf nogmaals wil cashen hij zich wel druk gaat maken om de waarde, iets wat hij voor alle kleine beleggers in het verleden nooit heeft gedaan.

  5. bart1805 1 juli 2013 23:17
    quote:

    VanillaSky schreef op 1 juli 2013 22:02:

    [...]

    Jij gaat wel heel erg uit van een goudeerlijke Goddijn die zeer nobel handelt. Deze draai in attitude zal misschien wel eerder voortkomen uit het feit dat nu hij zelf nogmaals wil cashen hij zich wel druk gaat maken om de waarde, iets wat hij voor alle kleine beleggers in het verleden nooit heeft gedaan.

    Hij casht pas als hij zijn aandelen verkoopt. Dus dan moet hij ook dat nog even regelen. Hij kondigt het einde aan van tomtom as we know it. En dat doet hij niet omdat hij ziet dat zowel de omzet als winstgevendheid van het huidige bedrijf heel snel gaan groeien. Miljardenbusiness in 2016 met honderden miljoenen winst? Dat kan iedereen vergeten.
  6. [verwijderd] 1 juli 2013 23:31
    quote:

    bart1805 schreef op 1 juli 2013 23:17:

    [...]
    Miljardenbusiness in 2016 met honderden miljoenen winst? Dat kan iedereen vergeten.
    Hoeft ook niet. De kaarten zijn waardevol en die moeten naar een partij die daar een beter verdienmodel aan kan hangen.

    2013 is het laatste jaar en geloof maar niet dat dit eindigt met een koers van 4 euro. Weet je wat het is met TomTom, ze verdienen geld, zijn schuldenvrij, (voor TT) nieuwe markten aangeboord en hebben iets waardevols in handen waar andere partijen belang bij hebben. De nieuwe Go lijn, de fitnessproducten uitbrengen en nu deze woorden van de CEO is gewoon "netjes uitstallen". (Zoals menigeen zijn auto poets voordat hij/zij hem te koop zet)

    Zoals je zelf al aan hebt gegeven. De beurswaarde heeft niks te maken met de daadwerkelijke waarde van een bedrijf.
  7. [verwijderd] 1 juli 2013 23:31
    quote:

    bart1805 schreef op 1 juli 2013 23:17:

    [...]

    Hij kondigt het einde aan van tomtom as we know it. En dat doet hij niet omdat hij ziet dat zowel de omzet als winstgevendheid van het huidige bedrijf heel snel gaan groeien.

    Het enige wat hij heeft gezegd is dat consumer moeilijk te voorspellen is. De rest noemt hij groeimarkten. Moeilijk te accepteren blijkbaar.

    Goddijn:

    Het is verdraaid lastig de consumentenmarkt te voorspellen. Dat verklaart ook voor een deel de hoogte (laagte) van onze koers. [...] terwijl de markt voor locatiegebaseerde dienstverlening stijgt. Hetzelfde geldt voor ontwikkelingen in de auto-industrie, waar TomTom een rol hoopt te kunnen pelen in slimme auto's die met elkaar kunnen communiceren en semi-automatisch bestuurd kunnen worden.

  8. [verwijderd] 1 juli 2013 23:31
    Goddijn ziet dat dit een uniek moment is om Tom Tom tegen een hogere waarde te verkopen dan het bedrijf zelf in de komende jaren autonoom kan genereren. Ben blij dat je het ook door hebt Bart. Hij gaat de gelegenheid ook pakken en dat is waarom hij voor de closed period in het laatste interview dat toevallig gepland stond het iedereen heeft laten weten. Mooi toch!
  9. bart1805 1 juli 2013 23:38
    quote:

    vinno777 schreef op 1 juli 2013 23:31:

    [...]

    Hoeft ook niet. De kaarten zijn waardevol en die moeten naar een partij die daar een beter verdienmodel aan kan hangen.

    2013 is het laatste jaar en geloof maar niet dat dit eindigt met een koers van 4 euro. Weet je wat het is met TomTom, ze verdienen geld, zijn schuldenvrij, (voor TT) nieuwe markten aangeboord en hebben iets waardevols in handen waar andere partijen belang bij hebben. De nieuwe Go lijn, de fitnessproducten uitbrengen en nu deze woorden van de CEO is gewoon "netjes uitstallen". (Zoals menigeen zijn auto poets voordat hij/zij hem te koop zet)

    Zoals je zelf al aan hebt gegeven. De beurswaarde heeft niks te maken met de daadwerkelijke waarde van een bedrijf.

    Hoeft ook niet? Het zal voor een groot deel van de mensen hier wennen zijn. Er is namelijk voortdurend volgehouden dat een zelfstandige koers het beste is, dat het snel weer geweldig zal gaan door alle deals die er zijn gesloten en dat de koers weer autonoom heel fors zal stijgen. Het is inderdaad wel komisch dat het nu niemand meer wat uit lijkt te maken. Bedrijf in stukken knippen, aandeelhouderswaarde er uit persen.
    Afsplitsing gaat laten zien hoe slecht de basis op orde is.
  10. [verwijderd] 1 juli 2013 23:42
    quote:

    bart1805 schreef op 1 juli 2013 23:38:

    [...]
    Hoeft ook niet? Het zal voor een groot deel van de mensen hier wennen zijn. Er is namelijk voortdurend volgehouden dat een zelfstandige koers het beste is, dat het snel weer geweldig zal gaan door alle deals die er zijn gesloten en dat de koers weer autonoom heel fors zal stijgen. Het is inderdaad wel komisch dat het nu niemand meer wat uit lijkt te maken. Bedrijf in stukken knippen, aandeelhouderswaarde er uit persen.
    Afsplitsing gaat laten zien hoe slecht de basis op orde is.
    Ach ja,dat is het risico van het beleggen.

    Zo noem je dat toch als het tegen zit?.
  11. bart1805 1 juli 2013 23:47
    quote:

    *Justin* schreef op 1 juli 2013 23:31:

    [...]

    Het enige wat hij heeft gezegd is dat consumer moeilijk te voorspellen is. De rest noemt hij groeimarkten. Moeilijk te accepteren blijkbaar.

    Goddijn:

    Het is verdraaid lastig de consumentenmarkt te voorspellen. Dat verklaart ook voor een deel de hoogte (laagte) van onze koers. [...] terwijl de markt voor locatiegebaseerde dienstverlening stijgt. Hetzelfde geldt voor ontwikkelingen in de auto-industrie, waar TomTom een rol hoopt te kunnen pelen in slimme auto's die met elkaar kunnen communiceren en semi-automatisch bestuurd kunnen worden.

    Ik vermoed dat je wat lastig de koersontwikkeling van vandaag kunt accepteren. Volstrekt begrijpelijk als je een flinke squeeze voorspelde en opmerkingen van mensen die bijvoorbeeld het moment bizar vinden probeerden weg te zetten als shorters die heel erg geschrokken waren van het interview.

    Je hebt mij helemaal nooit horen ontkennen dat in elk geval twee van de vier markten heel fors gaan groeien. Dat deden ze in de afgelopen jaren overigens ook, zonder dat TomTom daar van wist te profiteren. Maar kijk eens naar de kosten en zie ook de opmerking van Den Drijver die vreest dat na afsplitsing van Consumer er een verlieslatend bedrijf overblijft.
  12. [verwijderd] 1 juli 2013 23:48
    Een lang weekend in de USA is altijd een mooi moment om deals rond te krijgen. Deze week wel geen lang weekend maar een puente met 4 juli. Als we weer wat spikes in de koers krijgen deze week weten we dat er wat aan de hand is.
  13. [verwijderd] 1 juli 2013 23:49
    quote:

    bart1805 schreef op 1 juli 2013 23:38:

    [...]
    Hoeft ook niet? Het zal voor een groot deel van de mensen hier wennen zijn. Er is namelijk voortdurend volgehouden dat een zelfstandige koers het beste is, dat het snel weer geweldig zal gaan door alle deals die er zijn gesloten en dat de koers weer autonoom heel fors zal stijgen. Het is inderdaad wel komisch dat het nu niemand meer wat uit lijkt te maken. Bedrijf in stukken knippen, aandeelhouderswaarde er uit persen.
    Afsplitsing gaat laten zien hoe slecht de basis op orde is.
    Ik ben nooit per definitie voor een zelfstandige koers geweest, alhoewel ik niet denk dat het bedrijf dat niet zou kunnen doorstaan. Maar als je net je hoofd boven water kunt houden op een zelfstandige koers dan is het niet interessant om in te beleggen/traden.

    Zoals ze het nu doen vertroebeld het de waarde van het bedrijf. Een keten is zo sterk als de zwakste schakel. De PND tak in dit geval en daar wil hij wat aan doen. Mooi toch?
  14. bart1805 1 juli 2013 23:50
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 1 juli 2013 23:42:

    [...]

    Ach ja,dat is het risico van het beleggen.

    Zo noem je dat toch als het tegen zit?.
    Ik wel ja. Anderen noemen het een complot, de hele wereld die zijn best doet om TomTom neer te sabelen. Weer anderen noemen het de grootste roof uit de beurshistorie etc.
  15. [verwijderd] 1 juli 2013 23:51
    quote:

    bart1805 schreef op 1 juli 2013 23:47:

    [...]
    Ik vermoed dat je wat lastig de koersontwikkeling van vandaag kunt accepteren. Volstrekt begrijpelijk als je een flinke squeeze voorspelde en opmerkingen van mensen die bijvoorbeeld het moment bizar vinden probeerden weg te zetten als shorters die heel erg geschrokken waren van het interview.

    Je hebt mij helemaal nooit horen ontkennen dat in elk geval twee van de vier markten heel fors gaan groeien. Dat deden ze in de afgelopen jaren overigens ook, zonder dat TomTom daar van wist te profiteren. Maar kijk eens naar de kosten en zie ook de opmerking van Den Drijver die vreest dat na afsplitsing van Consumer er een verlieslatend bedrijf overblijft.
    "Dat deden ze in de afgelopen jaren overigens ook, zonder dat TomTom daar van wist te profiteren"

    Wat bedoel je nu, de koers of TT zelf?
198 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.016
AB InBev 2 5.495
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.610
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.613
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.747
Aedifica 3 911
Aegon 3.258 322.709
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.296
ageas 5.844 109.891
Agfa-Gevaert 14 2.049
Ahold 3.538 74.333
Air France - KLM 1.025 35.034
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.775
Allfunds Group 4 1.470
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.836 243.003
AMG 971 133.252
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.689
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.994
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 381
Arcadis 252 8.772
Arcelor Mittal 2.033 320.687
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.300
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.731
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.093
ASML 1.766 106.802
ASR Nederland 21 4.472
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 485
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.661
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.392