rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Burger King groeit veel minder hard

Burger King groeit veel minder hard
Beeld: BMe

(ABM FN-Dow Jones) Hamburgerketen Burger King is in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder hard gegroeid, terwijl de nettowinst bij het moederbedrijf wel steeg. Dit bleek dinsdag uit de resultaten die moederbedrijf Restaurant Brands International publiceerde.

Burger King boekte afgelopen kwartaal een licht hogere omzet op jaarbasis van 2,7 miljard dollar. De vergelijkbare groei, voor de markt een belangrijke graadmeter, daalde van 8,7 tot 3,8 procent.

Burger King meldde dinsdag dat het 300 miljoen dollar zal investeren om meer van zijn Amerikaanse restaurants te vernieuwen.

De totale omzet van Restaurant Brands kwam afgelopen kwartaal uit op 10,5 miljard dollar. In het eerste kwartaal van 2023 kwam de omzet nog uit op 9,8 miljard dollar.

De vergelijkbare groei lag in het eerste kwartaal op 4,6 procent, van 10,3 procent een jaar eerder.

Koffieketen Tim Hortons groeide afgelopen kwartaal ook veel minder hard. De vergelijkbare groei daalde van 14,9 tot 6,9 procent, bij een omzet van 1,7 miljard dollar.

De omzet van Restaurant Brands zonder franchises kwam in het eerste kwartaal uit op ruim 1,7 miljard dollar, van 1,6 miljard dollar een jaar eerder. De nettowinst steeg in het eerste kwartaal van 277 naar 328 miljoen dollar.

Het aandeel steeg met 0,6 procent in de voorbeurshandel op Wall Street.

Bron: ABM Financial News ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Lees over dit aandeel ook

  1. Moederbedrijf Burger King boekt meer omzet

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Restaurant Brands Internationa kopen verkopen