(ABM FN-Dow Jones) Restaurant Brands International heeft in het eerste kwartaal van dit jaar beter dan verwacht gepresteerd. Dit bleek dinsdag uit de cijfers van het moederbedrijf van fastfoodketens als Burger King en Popeyes.
In een toelichting zei CEO José Cil dat het bedrijf op koers ligt om de groei te versnellen in 2022.
De omzet steeg op jaarbasis van 1,26 miljard naar 1,45 miljard dollar. Analisten hadden op 1,39 miljard dollar gerekend.
De nettowinst bleef vrijwel stabiel op 270 miljoen dollar en de winst per aandeel steeg van 0,58 naar 0,59 dollar. Op aangepaste basis kwam de winst uit op 0,64 dollar per aandeel, waar analisten geraadpleegd door FactSet op 0,61 dollar hadden gemikt.
Inclusief de omzet van de restaurants in handen van franchisenemers steeg de omzet van 7,9 miljard naar 9,0 miljard dollar. Van deze omzet nam Burger King het leeuwendeel voor zijn rekening met 5,8 miljard dollar. Dat was circa 0,6 miljard meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Aan het einde van het eerste kwartaal waren er 29.576 restaurants, tegenover 27.173 en jaar eerder.
Dividend
De fastfoodketen kondigde een kwartaaldividend aan van 0,54 dollar per aandeel. Een kwartaal eerder was dit 0,53 dollar.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden