rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Unilever 2023

333 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 max2 14 januari 2023 22:31
    In de hoge consumptieprijzen in de winkels zit ook een aardige margeverhoging voor de artikelen van Unilever. Cijfers Unilever zullen erg meevallen en de koers boven 50 houden.
  2. Iwab 16 januari 2023 18:06
    quote:

    robutrecht schreef op 16 januari 2023 10:42:

    ja het wordt echt tijd voor een dividendverhoging.
    ik zie het niet gebeuren, hopelijk heb je gelijk
  3. forum rang 4 eric_29 17 januari 2023 12:11
    De aanwezigheid van Nelson Peltz als niet-uitvoerend bestuurder, sinds Juli 2022, met zijn 1.5% belang in Unilever, zou zo langzamerhand toch tot iets van nieuws mogen leiden.
  4. forum rang 8 HenkdeV 17 januari 2023 15:59
    quote:

    eric_29 schreef op 17 januari 2023 12:11:

    De aanwezigheid van Nelson Peltz als niet-uitvoerend bestuurder, sinds Juli 2022, met zijn 1.5% belang in Unilever, zou zo langzamerhand toch tot iets van nieuws mogen leiden.
    Opsplitsen graag.
  5. forum rang 10 voda 18 januari 2023 07:50
    Unilever ziet prijzen nog verder stijgen

    Aldus topman op WEF.

    (ABM FN-Dow Jones) Unilever verwacht nog een verdere stijging van prijzen. Dit bleek dinsdag uit de woorden van de CEO van het bedrijf op het World Economic Forum in Davos.

    Daar liet vertrekkend topman Alan Jope weten de top van het prijspeil nog niet in beeld te hebben. "We zijn er nog niet", aldus Jope in Zwitserland, die daar wel aan toevoegde dat de prijscurve wel afbuigt.

    Jope schetste een beeld van een relatief lang proces alvorens alle prijsverhogingen bij bijvoorbeeld energie en grondstoffen, maar ook transport en landbouwproducten, helemaal zijn verwerkt in de prijs van een eindproduct.

    Unilever verhoogde de prijzen in het derde kwartaal met 12,5 procent, terwijl de verkoopvolumes nauwelijks daalden. Het bedrijf verhoogde destijds de omzetramingen voor 2022.

    Unilever publiceert de jaarcijfers op 1 februari aanstaande.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 19 januari 2023 03:05
    Unilever draait Nederlandse consument poot uit: A-merken tot 150 procent duurder dan over de grens

    In Nederland is een fles Coca-Cola 69 procent duurder dan in Duitsland of Frankrijk. Pepsi maakt het met een verschil van 92 procent nog bonter. De A-merken profiteren van enorme winstmarges die ze in ons land kunnen pakken, omdat prijsvechters als Aldi en Lidl hier minder in de melk te brokkelen hebben.

    Medeoprichter van onlinesupermarkt Picnic Joris Beckers zegt: “Het is schrijnend. Nederlanders betalen door de inflatie 12 tot 14 procent meer voor hun boodschappen, maar grote multinationals als Coca-Cola, Unilever, Procter & Gamble, Ferrero of Pepsico maken tot 20 procent meer winst.” Zo kan het dat Fleuril en Vanish Oxi Action-wasmiddelen liefst 81 procent duurder zijn in Nederland vergeleken met onze oosterburen.

    Er is in Europa vrij verkeer van mensen, goederen en diensten. Hiervan horen bedrijven en burgers te profiteren, maar dit geldt alleen voor die multinationals. Zij hebben de productie van hun A-merken voor de hele Europese Unie efficiënt geconcentreerd in grote fabrieken”, legt Beckers uit aan de Telegraaf.

    Lidl
    “Hun kostprijs per product is nagenoeg identiek, maar de prijsverschillen per land zijn gigantisch. Daarom betalen Nederlanders miljarden euro’s meer voor dezelfde producten dan consumenten in grote landen als Duitsland en Frankrijk. Lidl is een Europese inkoopreus met een omzet die in Europa bijna vier keer zo groot is als Ahold Delhaize Europa. De schapruimte voor A-merken bij Lidl is beperkt, dus kan Lidl in Duitsland haar marktmacht volledig uitspelen.”

    Door dit mechanisme kunnen bedrijven als Unilever belachelijk veel meer vragen voor dezelfde producten in Nederland als in omliggende landen. Beckers vertelt over de idiote prijsverschillen van Unilever-producten: “Magnum Classic is in Nederland 63 procent duurder dan in Frankrijk en voor een sprayflacon van 150 milliliter Dove-deodorant betaal je bij Albert Heijn bijna 150 procent meer dan bij het Duitse Rewe.”

    www.telegraaf.nl/financieel/196685176...
  7. FORT1944 19 januari 2023 10:29
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 19 januari 2023 03:05:

    Unilever draait Nederlandse consument poot uit: A-merken tot 150 procent duurder dan over de grens

    In Nederland is een fles Coca-Cola 69 procent duurder dan in Duitsland of Frankrijk. Pepsi maakt het met een verschil van 92 procent nog bonter. De A-merken profiteren van enorme winstmarges die ze in ons land kunnen pakken, omdat prijsvechters als Aldi en Lidl hier minder in de melk te brokkelen hebben.

    Medeoprichter van onlinesupermarkt Picnic Joris Beckers zegt: “Het is schrijnend. Nederlanders betalen door de inflatie 12 tot 14 procent meer voor hun boodschappen, maar grote multinationals als Coca-Cola, Unilever, Procter & Gamble, Ferrero of Pepsico maken tot 20 procent meer winst.” Zo kan het dat Fleuril en Vanish Oxi Action-wasmiddelen liefst 81 procent duurder zijn in Nederland vergeleken met onze oosterburen.

    Er is in Europa vrij verkeer van mensen, goederen en diensten. Hiervan horen bedrijven en burgers te profiteren, maar dit geldt alleen voor die multinationals. Zij hebben de productie van hun A-merken voor de hele Europese Unie efficiënt geconcentreerd in grote fabrieken”, legt Beckers uit aan de Telegraaf.

    Lidl
    “Hun kostprijs per product is nagenoeg identiek, maar de prijsverschillen per land zijn gigantisch. Daarom betalen Nederlanders miljarden euro’s meer voor dezelfde producten dan consumenten in grote landen als Duitsland en Frankrijk. Lidl is een Europese inkoopreus met een omzet die in Europa bijna vier keer zo groot is als Ahold Delhaize Europa. De schapruimte voor A-merken bij Lidl is beperkt, dus kan Lidl in Duitsland haar marktmacht volledig uitspelen.”

    Door dit mechanisme kunnen bedrijven als Unilever belachelijk veel meer vragen voor dezelfde producten in Nederland als in omliggende landen. Beckers vertelt over de idiote prijsverschillen van Unilever-producten: “Magnum Classic is in Nederland 63 procent duurder dan in Frankrijk en voor een sprayflacon van 150 milliliter Dove-deodorant betaal je bij Albert Heijn bijna 150 procent meer dan bij het Duitse Rewe.”

    www.telegraaf.nl/financieel/196685176...
  8. FORT1944 19 januari 2023 10:48
    quote:

    FORT1944 schreef op 19 januari 2023 10:29:

    [...]
    Het zijn de taksen die het groot verschil maken in de prijzen , dat de regering in NEDERLAND en BELGIE meer taksen heft dan DUITSLAND , FRANKRIJK en LUXEMBURG is niet de fout van UNILEVER maar van de regering die hogere invoertaksen en BTW heft op Uw aankopen .
333 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.070
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.739
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 917
Aegon 3.258 322.877
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.894
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.340
Air France - KLM 1.025 35.076
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.921
Allfunds Group 4 1.478
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.357
AMG 971 133.686
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.763
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.249
ASML 1.766 108.007
ASR Nederland 21 4.501
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 507
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.684
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.403