rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

23 september 2014:: TomTom Splits Je OP Zoals Philips Creeer Eindelijk Eens Meerwaarde

27 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 september 2014 09:10
    dat is de stap die ze moeten zetten zoals Philips
    nee ze blijven maar stil sneaky en doen eigenlijk als het om een grote stap gaat NIKS voor de aandeelhouders
    bijna 1 jaar geleden in het NRC: Goddijn: ik ga meerwaarde vreeeren voor de aandeelhouders
    wat ik zie nu is al weer een lagere koers
    Management kijk naar Philips en neem ACTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe
  2. forum rang 6 pwijsneus 23 september 2014 09:36
    quote:

    moneymaker schreef op 23 september 2014 09:10:

    dat is de stap die ze moeten zetten zoals Philips
    nee ze blijven maar stil sneaky en doen eigenlijk als het om een grote stap gaat NIKS voor de aandeelhouders
    bijna 1 jaar geleden in het NRC: Goddijn: ik ga meerwaarde vreeeren voor de aandeelhouders
    wat ik zie nu is al weer een lagere koers
    Management kijk naar Philips en neem ACTIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe
    Kan het er niet meer mee oneens zijn.

    Philips is alleen maar bezig met de aandeelhouders en stoot een tak af - de verlichtingsmarkt - waar nog decennia lang groei in zit. Een winstgevend, gezond onderdeel die nu een eenvoudige prooi wordt voor een overname. Daar gaat meer dan 100 jaar Nederlandse glorie.

    Je kunt er ook voor kiezen om ondernemend te zijn, zoals Philips 120 jaar geleden begon, en proberen van je bedrijf een succes te maken. Dat levert naar mijn idee op de langere termijn een solide basis voor héél veel werknemers in Nederland op, en ja....ook hogere beurskoersen.
  3. [verwijderd] 23 september 2014 09:40
    quote:

    Balimoney schreef op 23 september 2014 09:13:

    Mod, svp sluiten dit schreeuw en huil draadje.
    Waarom sluiten dit draadje,past dit niet in jou straatje?.9 september tikte we de 6,40 aan.Mocht er nieuws komen dan zitten we weer op dat niveau.Wat zijn we dan opgeschoten????
  4. [verwijderd] 23 september 2014 09:41
    Goddijn en zijn team zitten veel te veel op hun "speeltje TomTomn"
    dat is niet meer van deze tijd
    aandeelhouderswaarde creeeren daar gaat het om en dat doet hij al heel lang niet ondanks een koersstijging van 3 euro de laatste jaren
    dit schiet niet op
    hij moet STAPPEN maken
    al die sneaky deals zonder prijsopgave en inzicht zijn we nu wel zat
  5. forum rang 6 pwijsneus 23 september 2014 11:00
    quote:

    moneymaker schreef op 23 september 2014 09:41:

    Goddijn en zijn team zitten veel te veel op hun "speeltje TomTomn"
    dat is niet meer van deze tijd
    aandeelhouderswaarde creeeren daar gaat het om en dat doet hij al heel lang niet ondanks een koersstijging van 3 euro de laatste jaren
    dit schiet niet op
    hij moet STAPPEN maken
    al die sneaky deals zonder prijsopgave en inzicht zijn we nu wel zat
    Dan moet je ergens anders in investeren als je het er niet mee eens bent. Je gaat toch niet je geld stoppen in een fonds, waar je het fundamenteel oneens bent over de visie van dat fonds.

    Succes ermee.
  6. [verwijderd] 23 september 2014 11:25
    wat is dat nou voor een mallote uitspraak
    we zitten hier toch allemaal om geld te verdienen
    we willen toch allemaal meerwaarde zien
    Philips is een mooi voorbeeld
    breng 1 tak naar de beurs BSolutions bijv of Fleet
    dan komt er zo en zo al 3 euro op de koerts
    nee wij horen altijd berichten zonder cijfers
    tot op de dag van vandaag weten we nog niet wat ze aan de Apple samenwerking verdienen
    dat voelt sneaky
    dit aandeel heeft veel verborgen waarde en dat komt er op deze manier niet uit

  7. [verwijderd] 23 september 2014 11:32
    Als er niet in theorie zoveel synergie te halen was uit de plaats van TTT binnen het grotere TomTom geheel zou ik een IPO van TTT eerlijk gezegd ook toejuichen. Of die synergie in de praktijk ook uit komt vraag ik me wel eens af. Ik krijg de indruk dat het allemaal flink langs elkaar af werkt.
  8. forum rang 6 pwijsneus 23 september 2014 12:00
    quote:

    xynix schreef op 23 september 2014 11:32:

    Als er niet in theorie zoveel synergie te halen was uit de plaats van TTT binnen het grotere TomTom geheel zou ik een IPO van TTT eerlijk gezegd ook toejuichen. Of die synergie in de praktijk ook uit komt vraag ik me wel eens af. Ik krijg de indruk dat het allemaal flink langs elkaar af werkt.
    Die synergie is bullsh*t.

    Het enige wat het oplevert is een aanmalige kapitaalinjectie door het afstoten van het onderdeel. Vervolgens kan TT Telematics op eigen kracht verder, waarschijnlijk te klein om serieuse overnames te doen; sterker nog, het zal zelf prooi worden voor een overname.

    Op dit moment draagt TT Telematics leuk bij aan TomTom als geheel, en dat blijft het de komende jaren ook doen.

    Los van een "quick buck", zie ik niet de voordelen van een IPO of wat dan ook in voor TT Telematics.
  9. [verwijderd] 23 september 2014 12:05
    de meerwaarde van een opsplitsing zal heel groot zijn
    ik denk op termijn een verdubbeling
    mensen spreken elkaar tegen
    Justin zegt dat er zoveel verborgen waarde in zit
    ik lees zelfs koerswaardes vanb 30 euro
    ze hebben unieke producten en zijn schaars
    dus waarom een opslitsing niet goed zou zijn is mij een raadsel
    bovendien kan er dan sneller een bod komen op het restant(kaarten)
  10. Youri24 23 september 2014 12:10
    quote:

    moneymaker schreef op 23 september 2014 10:02:

    6,033 alweer
    wat een drama dit aandeel
    U komt heel onevenwichtig over want de beurs is bijna geheel rood gekleurd en TT doet het niet eens zo slecht met dit lichte verlies

    Als het goed gaat kan dit fonds bij u niet stuk en als het iets minder gaat wordt u kennelijk heel nerveus

    U kunt beter niet beleggen
  11. [verwijderd] 23 september 2014 12:14
    PWijsneus, ik zie TTT eigenlijk als ideale proeftuin voor nieuwe technologieën die in het zakelijk segment kunnen worden ontwikkeld. Omdat daar veel meer "terugverdienkracht" in minder handen is gebundeld. Vervolgens kunnen die technologieën worden uitgerold in het consumentensegment. Misschien een wat kromme vergelijking, maar een beetje zoals de Formule 1 werkt voor de automobiel-industrie.

    De API-communicatie van die Bridges heeft straks vast zeer zinvolle toepassingen in een 2-way connected consumentensegment om maar eens een voorbeeld te noemen. Denk maar eens aan het vooraf nemen van een "lease" op een parkeerplaats voor een bepaalde tijd, die pas gealloceerd wordt als je daadwerkelijk in de buurt van je eindbestemming komt. Allemaal op basis van gecentraliseerde logica.

    Iets soortgelijks zou kunnen gelden voor "profiled" realtime maps (dus andere realtime maps voor vrachtwagens, bussen, taxi's dan voor "de consument"), die later zouden leiden tot centraal aangestuurde knelpunt oplossing door het verkeer in "cohorten" over alternatieve routes te leiden. Of die extra brandstofbesparing die ze met Mercedes hebben gepionierd, door rekening te houden met hoogteverschillen in de routes.

    Maar om die potentie te ontsluiten moeten wel alle segmenten binnen TomTom willen samenwerken met elkaar.

    Daarnaast levert TTT een niet te versmaden vloot aan "probes" op, van de allerbeste kwaliteit (want gekoppeld aan sensoren), die ook nog eens een ideale "uptime" hebben. Als daar ook nog eens road-camera's aan gekoppeld zouden worden (denk ook aan verzekeringen!) zouden ze een camera-wagenpark krijgen waar HERE alleen maar van zou kunnen dromen.

    Dus ik denk dat die synergie er in potentie is. Maar of die daadwerkelijk wordt ontsloten op dit moment is de vraag. Voor mij oogt het alsof TTT daar in Leipzig lekker hun ding zitten te doen en dat de rest van TomTom ze geen bal interesseert.
  12. forum rang 6 pwijsneus 23 september 2014 13:08
    quote:

    xynix schreef op 23 september 2014 12:14:

    PWijsneus, ik zie TTT eigenlijk als ideale proeftuin voor nieuwe technologieën die in het zakelijk segment kunnen worden ontwikkeld. Omdat daar veel meer "terugverdienkracht" in minder handen is gebundeld. Vervolgens kunnen die technologieën worden uitgerold in het consumentensegment. Misschien een wat kromme vergelijking, maar een beetje zoals de Formule 1 werkt voor de automobiel-industrie.

    De API-communicatie van die Bridges heeft straks vast zeer zinvolle toepassingen in een 2-way connected consumentensegment om maar eens een voorbeeld te noemen. Denk maar eens aan het vooraf nemen van een "lease" op een parkeerplaats voor een bepaalde tijd, die pas gealloceerd wordt als je daadwerkelijk in de buurt van je eindbestemming komt. Allemaal op basis van gecentraliseerde logica.

    Iets soortgelijks zou kunnen gelden voor "profiled" realtime maps (dus andere realtime maps voor vrachtwagens, bussen, taxi's dan voor "de consument"), die later zouden leiden tot centraal aangestuurde knelpunt oplossing door het verkeer in "cohorten" over alternatieve routes te leiden. Of die extra brandstofbesparing die ze met Mercedes hebben gepionierd, door rekening te houden met hoogteverschillen in de routes.

    Maar om die potentie te ontsluiten moeten wel alle segmenten binnen TomTom willen samenwerken met elkaar.

    Daarnaast levert TTT een niet te versmaden vloot aan "probes" op, van de allerbeste kwaliteit (want gekoppeld aan sensoren), die ook nog eens een ideale "uptime" hebben. Als daar ook nog eens road-camera's aan gekoppeld zouden worden (denk ook aan verzekeringen!) zouden ze een camera-wagenpark krijgen waar HERE alleen maar van zou kunnen dromen.

    Dus ik denk dat die synergie er in potentie is. Maar of die daadwerkelijk wordt ontsloten op dit moment is de vraag. Voor mij oogt het alsof TTT daar in Leipzig lekker hun ding zitten te doen en dat de rest van TomTom ze geen bal interesseert.
    Thanks Xynix, een aantal concrete voorbeelden van synergieën die wel werken.

    Maar dat doe je wel door TT Telematics binnenboord te houden, niet door het te verkopen voor een quick buck.
  13. [verwijderd] 23 september 2014 13:53
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 september 2014 09:36:

    [...]

    Kan het er niet meer mee oneens zijn.

    Philips is alleen maar bezig met de aandeelhouders en stoot een tak af - de verlichtingsmarkt - waar nog decennia lang groei in zit. Een winstgevend, gezond onderdeel die nu een eenvoudige prooi wordt voor een overname. Daar gaat meer dan 100 jaar Nederlandse glorie.

    Je kunt er ook voor kiezen om ondernemend te zijn, zoals Philips 120 jaar geleden begon, en proberen van je bedrijf een succes te maken. Dat levert naar mijn idee op de langere termijn een solide basis voor héél veel werknemers in Nederland op, en ja....ook hogere beurskoersen.
    Philips heeft ASML afgestoten en NXP afgestoten.

    Beide bedrijven hebben een hogere beurswaarde dan Philips.

    Dat Philips het verzelfstandigde was wellicht geen verkeerde zet. Want ASML kon ook groeien door 100% op innovatie in te zetten zonder Philips hoofdkantoor die iedere investering moet accorderen. Maar als Philips een (groot) deel van de aandelen had behouden dan hadden Philips aandeelhouders daarvan kunnen meeprofiteren.

  14. forum rang 6 pwijsneus 23 september 2014 14:54
    quote:

    *Justin* schreef op 23 september 2014 13:53:

    [...]

    Philips heeft ASML afgestoten en NXP afgestoten.

    Beide bedrijven hebben een hogere beurswaarde dan Philips.

    Dat Philips het verzelfstandigde was wellicht geen verkeerde zet. Want ASML kon ook groeien door 100% op innovatie in te zetten zonder Philips hoofdkantoor die iedere investering moet accorderen. Maar als Philips een (groot) deel van de aandelen had behouden dan hadden Philips aandeelhouders daarvan kunnen meeprofiteren.

    Voor de spin-offs heeft dit inderdaad zeer goed uitgepakt. Echter de grootte van deze spin-offs is wel van een ander kaliber dan TT Telematics.

    Bovendien heeft Philips niet bepaald geprofiteerd van de verzelfstandiging. (behalve wat snelle cash).
  15. [verwijderd] 23 september 2014 15:24
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 september 2014 13:08:

    [...]
    Thanks Xynix, een aantal concrete voorbeelden van synergieën die wel werken.

    Maar dat doe je wel door TT Telematics binnenboord te houden, niet door het te verkopen voor een quick buck.
    Eens. Ik zie ook het liefst dat ze een goed geïntegreerd onderdeel van TomTom totaal blijven. Maar dan wel door die synergie zoveel mogelijk op te pikken en niet eenzelvig in Leipzig allerlei "leukigheid" te ontwikkelen zonder launching customers en zonder relatie naar de rest van het bedrijf. Dat is wel erg techneuten-achtig.

    Als het qua TTT-nieuws blijft bij wat we vandaag hebben gezien zou ik dat een aanfluiting vinden.
  16. forum rang 6 pwijsneus 23 september 2014 15:35
    quote:

    xynix schreef op 23 september 2014 15:24:

    [...]
    Eens. Ik zie ook het liefst dat ze een goed geïntegreerd onderdeel van TomTom totaal blijven. Maar dan wel door die synergie zoveel mogelijk op te pikken en niet eenzelvig in Leipzig allerlei "leukigheid" te ontwikkelen zonder launching customers en zonder relatie naar de rest van het bedrijf. Dat is wel erg techneuten-achtig.

    Als het qua TTT-nieuws blijft bij wat we vandaag hebben gezien zou ik dat een aanfluiting vinden.
    Los van dat de 2e kwartaalcijfers goed waren (inmiddels alweer een hele tijd geleden) is er al een hele tijd niets noemenswaardigs rondom TomTom te melden.

    In de markt gebeurt wel eea though....zelfs HERE laat tzt van zich horen.

    Laat die autoshow maar komen. Ik denk dat het nog wat te vroeg is, maar als ze dat kunnen combineren met de launch van het realtime mapping zou lekker zijn.
  17. [verwijderd] 23 september 2014 15:48
    quote:

    Youri24 schreef op 23 september 2014 12:10:

    [...]

    U komt heel onevenwichtig over want de beurs is bijna geheel rood gekleurd en TT doet het niet eens zo slecht met dit lichte verlies

    Als het goed gaat kan dit fonds bij u niet stuk en als het iets minder gaat wordt u kennelijk heel nerveus

    U kunt beter niet beleggen
    Heb ik hem al vaker verteld maar hij wil toch niet luisteren.
    Zo iemand zou het verboden moeten worden om te beleggen...
27 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.103
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.011
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.822
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.794
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.026
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.900
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.259
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.139
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 417
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.686
AMG 971 134.179
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 492
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.038
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.921
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.349
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.579
ASML 1.766 109.689
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.795
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439