rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Antonov Terug naar discussie overzicht

Belangrijk artikel uit de autokrant

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 januari 2005 13:13
    In de AUTOKRANT van januari 2005 op blz 35
    (VW kiest voor DSG)
    maar de voornaamste tekst en TEKENING staat
    op de volgende blz 36.Als je de tekening beziet
    zie je letterlijk de versnellingsbak van Antonov staan.

    Als je dan ook nog de tekst leest :

    De DSG werkt in principe als een gewone versnellingsbak.
    De bediening ervan gebeurt volledig gerobotiseerd
    en de koppeling is een natte platenkoppeling . In feite
    steekt men twee versnellingsbakken in één behuizing .
    Er zijn ook twee koppelingen (eentje per hulpas)
    Het leuke aan dit systeem is dat de twee opeenvolgende
    versnellingen samen zijn ingeschakeld. Wanneer je
    opschakelt lost de ene koppeling op het ogenblik dat
    de tweede aangrijpt. Een slippende koppeling is hier dan
    ook niet aan de orde omdat je en normale (NATTE) koppeling
    hebt die hydraulisch worden bediend.
    Ook de prijs klopt ongeveer - want wil je zo'n versnellingsbak
    kost deze 1630 euro.

    Als je dan de technische uitleg leest over de antonov bak,
    klopt dat volledig.

    Heeft niemand dit gelezen of is het niemand opgevallen?
  2. [verwijderd] 24 januari 2005 08:42
    Beste Nicoline,

    De door jou aangehaalde DSG van VW betreft een nieuw revolutionair type versnellingsbak die voor VW en Audi is ontwikkeld. Zie:

    mydreams.go.ro/art_direct_shift.html

    Het mooie van deze bak is dat het al in produktie is en in menig auto is ingebouwd. Dit in tegenstelling tot de bakken van Antonov, die nog niet verder zijn gekomen dat een experimentele fase waarbinnen nog heel veel gesleuteld dient te worden voordat het ooit nog iets kan worden.
    Peter Cocks, testrijder voor Antonov, heeft ruim een half jaar geleden al aangegeven dat de AAD nog niet goed functioneert. En volgens de jongste berichten zijn de problemen nog steeds niet onder de knie.

    Antonov heeft nu een nieuwe technische man aangetrokken (John Moore) die naar men hoopt de problemen zou kunnen oplossen. Of dat hem gaat lukken is nog maar de vraag.

    Nee, de DSG heeft dus helaas helemaal niets met Antonov te maken.

    m.v.g. dodo
  3. [verwijderd] 24 januari 2005 10:00
    Kleine correctie DD:

    Mr Moore komt wel van Lotus, maar is niet aangetrokken als nieuwe technische man maar als nieuwe CEO.

    Als nieuwe technische man is een aantal maanden geleden jouw initiaalgenoot (DutchDollar) aangetrokken.
  4. [verwijderd] 24 januari 2005 10:24
    quote:

    Nicolino schreef:

    In de AUTOKRANT van januari 2005 op blz 35
    (VW kiest voor DSG)
    maar de voornaamste tekst en TEKENING staat
    op de volgende blz 36.Als je de tekening beziet
    zie je letterlijk de versnellingsbak van Antonov staan.
    <knip
    Als je dan de technische uitleg leest over de antonov bak,
    klopt dat volledig.

    Heeft niemand dit gelezen of is het niemand opgevallen?
    Jemig, wat goed dat je dit hebt ontdekt. Bel snel met Antonov, ze zullen je vast dankbaar zijn. Nu kan een koersexplosie niet lang op zich laten wachten. (..zucht..)
  5. [verwijderd] 24 januari 2005 10:26
    Nicolino,
    Zoals je ziet en kon verwachten, geen inhoudelijke reaktie op jouw vraag.
    Ikzelf ben niet zo technisch onderlegt.
    Op de Antonov Clubsite zijn wel een aantal technische mensen die jouw vraag kunnen beantwoorden. Wat ik wel weet is dat de DSG meermaal is besproken maar nooit letterlijk dat de DSG een Antonov ontwerp is.
    Ik weet niet of je de Clubsite kent maar kom daar maar eens kijken. De link staat op de officiele website van Antonov.
  6. [verwijderd] 24 januari 2005 10:30
    Beste Smirnof,

    Zou je a.u.b. kunnen uitleggen wat er volgens jou aan mijn uitleg mankeert als onderbouwde reactie op de vraag van Nicoline?

    m.v.g. dodo
  7. [verwijderd] 24 januari 2005 10:54
    Voor 1 keer zal ik op jullie reageren:

    Dodo:
    1. Nicoline heeft het over de gelijkenis tussen tekeningen. Niet over productie, niet over nieuwe technische mensen en niet over testresultaten van de AAD.
    2. Peter Kox is nog geen eens 5 maanden geleden "in dienst getreden" als testrijder dus hoe kan hij ruim een half jaar geleden iets geroepen hebben over de AAD.
    3. De nieuwe technische man is Randolph Toom, John Moore is de nieuwe CEO.

    Biel:
    Er zijn geen statuten. Deze zijn ook niet nodig noch gevraagd.

    Maar toch bedankt voor jullie "bijdrage". Nicoline zal hier zelf ongetwijfeld al doorheen hebben geprikt en gezien wie ze in ieder geval niet serieus hoeft te nemen.
  8. [verwijderd] 24 januari 2005 11:10
    Nicoline, de DSG hier genoemd is door VW ontwikkeld en heeft niets met Antonov te maken. VW heeft echter wel belangstelling voor de DSG van Antonov. De reden, de DSG van VW heeft een belangrijk nadeel. De schakelingen worden verzorgd door twee koppelingen waarvan steeds 1 in gebruik is . De eerste verzorgd de oneven versnellingen de tweede de even.
    Met de hand schakelen is ook mogelijk, maar is alleen mogelijk van 1 naar 3 en 5 en terug of van 2 naar 4 en 6 en terug. De Antonov DSG kan echter met de hand naar elke gewenste versnelling worden verplaatst. Bovendien is hij lichter en kleiner. De prijs voor de fabrikant is aanzienlijk lager dan de huidige DSG van VW. Reden waarom VW is geintersserd in Antonov DSG.
  9. [verwijderd] 26 januari 2005 14:53
    Xblue,zelden zoveel leugens in 1 stukje gelezen,voor alles wat je opgeschreven hebt geldt het tegenovergestelde,op de zin:De schakelingen....de even. na.
11 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.124
AB InBev 2 5.538
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.226
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.892
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.849
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.087
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.906
Agfa-Gevaert 14 2.064
Ahold 3.538 74.353
Air France - KLM 1.025 35.295
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.051
Alfen 16 25.316
Allfunds Group 4 1.517
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 425
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.988
AMG 972 134.478
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.745
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 496
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.063
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.807
Arcelor Mittal 2.035 321.004
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.355
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.631
ASML 1.766 110.402
ASR Nederland 21 4.513
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.978
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449