rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 april 2017 09:49
    quote:

    *Justin* schreef op 19 april 2017 09:43:

    [...]

    Er is ook geen bear case meer. En Q1 altijd het moeilijkste kwartaal is nu achter de rug.

    Enige bear case imho zijn kim jong-un, marine le pen, etc. Maar dat is van later orde. Theresa may en Jeremy Corbyn gaan op hun kloten krijgen van LibDem. Mark my words.
    Jeremy wel, Theresa niet (sterk als Margaret, maar vriendelijkere verschijning).

    Automotive idd sterk, zoals de bedoeling is.

    Kan iemand aan Harold c.s. vragen de leut van vanmiddag af te gelasten? Koers onmiddellijk "freezen" en morgen weer verder? Garandeert de mooie winst dan namelijk en niks kan verknoeid worden.
  2. forum rang 6 hvasd2 19 april 2017 09:53
    quote:

    Grovert schreef op 19 april 2017 09:47:

    corporate.tomtom.com/analysts.cfm
    ING Marc Zwartsenburg 19-Apr-17 € 15.50 Buy
    Marc Zwartsenburg 14-Feb-17 € 15.50 Buy
    ING weet vaak koersen te trickeren.

    7 dagen Koers Verschil Datum
    Hoogste koers 9,188 -1,10% 12-4-2017
    Laagste koers 8,611 5,53% 19-4-2017
    30 dagen
    Hoogste koers 9,188 -1,10% 12-4-2017
    Laagste koers 8,411 8,04% 22-3-2017
    52 weken
    Hoogste koers 9,188 -1,10% 12-4-2017
    Laagste koers 6,006 51,30% 6-7-2016

    9,188 is het eerste doel !
  3. [verwijderd] 19 april 2017 09:54
    quote:

    Grovert schreef op 19 april 2017 09:03:

    Andrew Gardiner 11-Apr-17 € 6.25 Underweight
    Die man heeft ook jaren voor Lehman Brothers gewerkt, dus aan zijn advies zou ik niet teveel waarde hechten.
  4. dipity 19 april 2017 09:55
    Als we het optellen dan is de sector redhot en liggen er grote kansen voor TomTom bij:
    Seren: GM, Nissan, Chrysler
    Jelle Brinkhuis: Ford bij California Connected Car (TomTom headline sponsor)
    Valt op dat er ook veel Mercedes R&D bij California Connected Car is?!
    Xynix / Tatje: Bosch in China (Autonavi, Baidu, Navinfo)
  5. dipity 19 april 2017 09:58
    @Tatje: en ook nog dat bedrijfje uit Cupertino met wat geld over op de bank en een plannetje...
  6. Erg chebbi 19 april 2017 10:05
    Gister de boodschapjes op tijd in huis. Nu maar hopen dat de nw.stoploss in stand blijft.
    Het is en blijft tenslotte T2. Verkocht..!
  7. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 19 april 2017 10:06
    Hoezo, dalende omzet?

    De defrev steeg naar 210,7 mio, vanaf 183,3 een jaar geleden en 204,4 eind 2016.
    In 2017-Q1 groeide de defrev dus met 6,3 mio. Het is voor het eerst sinds TT e.e.a. op kwartaalbasis begon te rapporteren (2013) dat de defrev in het eerste kwartaal stijgt.

    En dat heeft leuke gevolgen voor de 'virtuele' omzet = officiële omzet + defrevgroei.
    Defrev is namelijk al gefactureerde en betaalde omzet.

    2016-Q1: 217,2 - 3,6 = 213,6 mio
    2017-Q1: 212,7 + 6,3 = 219,0 mio

    De 'verkochte omzet' is in Q1 dus met 5,4 mio gestegen vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar!

  8. [verwijderd] 19 april 2017 10:08
    www.greencarcongress.com/2017/04/2017...

    Volvo Cars announced at Auto Shanghai that it will build its first fully electric car in China. The all-new model will be based on Volvo’s Compact Modular Architecture (CMA) for smaller cars, and will be available for sale in 2019 and exported globally from China, Volvo said.

    The decision to make its first electric car in China highlights the central role China will play in Volvo’s electrified future and underlines China’s growing sophistication as a manufacturing center for the automotive industry, the company said.

    China is the world’s largest sales market for electrified cars and has ambitious targets to expand sales of fully electric and hybrid cars in order to address congestion and air quality issues in its cities.

    Volvo has a commitment to sell a total of 1 million electrified cars—including fully electric cars and hybrids—by 2025. It is also developing a fully electric car on its Scalable Product Architecture (SPA). The company also plans to offer plug-in hybrid versions of every model.

    Volvo has three manufacturing facilities in China in Daqing, which makes its 90 series cars; Chengdu, which makes its 60 series cars; and Luqiao, which will make its 40 series cars.

    Volvo Cars has been under the ownership of the Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) of China since 2010. It formed part of the Swedish Volvo Group until 1999, when the company was bought by Ford Motor Company of the US. In 2010, Volvo Cars was acquired by Geely Holding.
  9. dipity 19 april 2017 10:10
    @bdb AB, voor het verstrekken van dit inzicht. Revenue groeit dus, en exponentieel in automotive met hoge marge.
  10. [verwijderd] 19 april 2017 10:16
    quote:

    aandeeltje! schreef op 15 april 2017 23:13:

    [...]

    Ik koop ook wat putjes, gewoon om te verdienen. De koers is hoog zat.
    En kwa loterij: nou die valt niet.
    oeps....zal wel pijn doen
  11. [verwijderd] 19 april 2017 10:21
    @ speurneus
    Ja, transitie is rond
    Consumer heeft geen verdere weging voor pt ( price targets ) natuurlijk nog wel voor
    Cijfers

    Zit in Londen, verwacht veel vd CC
    Denk dat ik nog kans maak met mijn 12, 5% :)
  12. [verwijderd] 19 april 2017 10:23
    quote:

    *Justin* schreef op 19 april 2017 09:34:

    [...]

    Ik heb een positie in tomtom maar 'handel' daar niet meer omheen. Daarom maakt het mij persoonlijk niet zoveel uit of een bepaald nieuwtje op moment x komt of op moment y.

    Ik kijk liever naar de grote lijnen. Automotive orderboek, komen er nieuwe merken binnen, de positie in autonomous driving en de voortgang rond het geautomatiseerd mapmaking (hogere kwaliteit maps tegen gelijke of lagere kosten).

    Consumer heeft ook wel een beetje mijn aandacht; is niet van strategisch belang maar moet ook niet helemaal door het putje gaan. -12% exclusief de auto hardware vond ik OK.
    Ik kan me goed vinden in jouw algemene beschouwing tav q1.
    Imho wordt de stijging in Automotive echter ondergewaardeerd doordat bij facturering van automotive direkt 25% onder deferred wordt geboekt. Zie je ook terug bij deferred long die stijgt met 4,5 mio tov 4q2016.
    Op basis wat TT verantwoordt in q1-17 mbt Automotive komt de jaaromzet eerder op 200 mio te liggen dan op 175 mio.

    Ik vind de TTT cijfers over 1q-17 zwaar teleurstellend. Het is in mijn ogen opmerkelijk, dat hogere hardwareverkopen het totaalbeeld van deze BU nog enigszins verhullen.De ARPU zakt bijna door zijn hoeven terwijl het aantal abonnees nog niet de marktgroei bij kan houden.

    Daarnaast ben ik negatiever over Consumer.
    Indien je de verdeling tussen C&S en Hardware-omzet als basis neemt en daar de hardware onderdelen van Automotive en Telematics vanaf haalt resteert er als Consumer-Hardware een bedrag over van 63 mio.[q1-2016 77,7 mio].
    Niet het onderdeel Sports compenseert de uitfaserende PND-omzet maar de C&S component in Consumer met een omzet in 1q-17 van 22,2 mio tov 19,3 mio in 1q-2016.

    Alles nu overziend: onvoorstelbaar goede prestatie bij Automotive maar Consumer blijkt meer en meer het grote anker.
  13. [verwijderd] 19 april 2017 10:23
    Boodschap van vandaag lijkt: beperkt neerwaarts risico bij uitzitten van de strategie met langzaam maar zeker steeds meer rugwind vanuit Automotive.

    Consumer is een dweil, maar ja, dat wisten we al. Hopelijk gaan ze nu ook eens stoppen met die niemendalletjes van persberichten over Consumer die alleen maar het beeld verstoren.
2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.076
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.756
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.906
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.342
Air France - KLM 1.025 35.089
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.944
Allfunds Group 4 1.503
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.823
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.414
AMG 971 133.784
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.786
Arcelor Mittal 2.034 320.777
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.339
ASML 1.766 108.283
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 515
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404