xynix schreef op 9 september 2015 13:57:
Ik vind het grappig om te merken hoe de munt van het bericht van vanmorgen over die PON samenwerking bij mij pas langzaam is gevallen. De "Mijn Volkswagen" APP is dus een door PON en TTT geïnitieerde pilot, die dus kennelijk wel de Volkswagen goedkeuring heeft, want het wordt in de media gewoon breed neer gezet als de huidige kerncampagne van VW. Voor de APP wordt ongetwijfeld betaald en het is niet ondenkbaar dat de benodigde LINK-module op de OBD-poort door TTT wordt geleverd als component, zoals Bosch ook componenten mag leveren.
Een kind kan zien dat dit een doorslaggevend succes wordt waar de concurrenten groen en geel van jaloezie naar zullen kijken. Dus dat gaat echt geen jaar duren voordat Volkswagen dit wereldwijd gaat uitrollen. Stel dat ze TomTom 15 Euro per wagen aan de APP+dongel laten verdienen dan mag je dat dus vanaf ergens in 2016 gaan vermenigvuldigen met MILJOENEN wagens. Daarnaast komt er nog een "retrofit-optie" voor de modellen vanaf 2010, met een take rate van uiteindelijk 25%?
Dat wordt echt serious business! Zeker als TomTom dat dan nog eens non-exclusief zou leveren, zodat de andere merken volgen. Er zal niet snel een kwalitatief gelijkwaardig alternatief beschikbaar zijn. Als dat inderdaad zo zou lopen dan is het niet meer serious business, maar dan is het HUGE! Alleen deze APP + dongle. En dan hebben we het nog niet over het extensible eco-system wat wordt neergezet!
Laat het tot je doordringen wat je hier ziet! Daar is de Spark waarschijnlijk Small beer bij. En dat Small beer is waarschijnlijk al geen kattepis.