rood blauwe elepsis logo Belegger.nl
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

4,010
  • Verschil

    -0,028 -0,69%
  • Volume

    388.412 Gem. (3M) 271,2K
  • Bied

    4,010  
  • Laat

    4,016  
+ In watchlist

tOMtOM 15 November 2015 tm 22 November

1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 november 2014 13:51
    quote:

    harrysnel schreef op 20 november 2014 12:15:

    [...]
    Wie maakt er mogelijk een einde aan deze oplichterij? De shorters. Drama voor de werknemers, daar zal iedereen het over eens zijn. Iedereen behalve dan de werknemers van een bonafide installatiebedrijf die nu wel aan het werk kunnen omdat project niet weggekaapt wordt door Imtech dat met offerte zo laag kan gaan zitten als het wil omdat er toch geen bal van de boekhouding klopt.

    Bam , SBM hetzelfde verhaal.

    So what?
    Ik lees jouw verhalen heel graag.

    Maar dit is me toch iets te luchtig. Ik vind het als mens, en niet zo zeer als belegger, heel erg dat er door al die gekke beleggingsconstructies in situaties van problemen bij bedrijven om wille van het koude geld over de rug van de andere stakeholders "koud gesaneerd" kan worden. Bij familiebedrijven wordt in dat soort situaties juist "gedempt". Die brengen geduld op tot het bedrijf weer herstelt.

    Er gaan letterlijk bedrijven naar de teelballen door dit centenspelletje. Op een zelfde manier als Goldman Sachs heel veel Grieken heel veel kwaad heeft gedaan door eerst voor vette commissies de Griekse regering aan totaal onverantwoorde leningen te helpen, vervolgens grof geld te verdienen door de shortersrol te gaan spelen t.a.v. Griekse staatsschulden en tot slot nog een slaatje te slaan uit de onvermijdelijke Europese steunmaatregelen die nodig waren om de boel niet helemaal te laten klappen. Als je daar luchtig bij toekijkt is mij dat te cynisch.

    Het gaat om echte mensen die omwille van de 5e Ferrari van een stel criminelen in jaren van ellende worden gestort. OK, ze zijn zelf zo stom geweest om een regering te kiezen die dat vieze spel meespeelt. Zoals de Fransen zelf zo stom zijn geweest om dat onbenul van een Hollande aan de macht te helpen.

    Ik vind dat erg dat de wereld zo kan functioneren. Ik vind het erg dat Zalm, Duijsenberg en Wellink niet hebben durven optreden tegen de woekerpraktijken waar ze gegarandeerd van op de hoogte waren en waar de Rijkman Groeninks van deze wereld hun vette bonussen uit moesten kunnen verdienen. Hoeveel gewone, lieve mensen ken je niet die daar heel veel zorgen en/of echte ellende door hebben gekregen? Ze waren er zelf bij toen ze iets tekenden waarvan ze zich niet realiseerden wat het inhield. Ik heb destijds vaker gesteld dat transactiekosten alleen in rekening zouden mogen worden gebracht als die in het grootste lettertype van het contract op pagina 1 van het contract zouden worden vermeld.

    Geef mensen die domme dingen doen de tijd om op te krabbelen en orde op zaken te stellen. Bij TomTom heeft het ook een haar gescheeld of ze waren omgevallen door die wel super slecht getimede, achteraf te dure aankoop van TA. Maar omdat TomTom de vasthoudendheid heeft gehad van een familiebedrijf hebben ze zich kunnen ontwikkelen tot waar ze nu staan.

    Als het allemaal geen zak zou uitmaken hoe het financiële spel gespeeld wordt was TomTom er misschien niet meer geweest en was Nokia of Garmin met al deze nieuwe marktkansen gaan lopen.

    Tja, toch nog wat Don Quichotte als nabrander. En nu houd ik er weer een tijdje over op. Houd me er maar aan.

    Als jij denkt dat ik "vijandige gevoelens" richting Bart zou hebben schat je dat verkeerd in. "Grapanus" gaat er bij mij in "als Gods woord in een ouderling". Voor mij hoort Bart een beetje tot de shorters folklore, en dan vaak best wel grappig. Ik reageer wel op zijn pogingen om de gedachtenvorming in een bepaalde richting te duwen met andere zienswijzen. Ik hoop dat niet te ongezellig te doen. Een beetje voetballen op het scherpst van de snede en daarna samen pilsje pakken. Hij klooien, ik klooien. Dat werk. Maar wel leuk/origineel houden.

    Met anderen heb ik dan weer meer het gevoel van samen muziek maken.
  2. Wipo 20 november 2014 13:52
    The company’s international business development team is exploring Italian transport telematics market which is growing. According to TTS Italia (Associazione per la Telematica per i Trasporti e la Sicurezza), 5.000.000 medium and heavy vehicles are registered in Italy, 91% percent of which conduct regular shipments. Major players of the market realize the necessity to provide more value to end customers in their fleet management solutions. Participation in Smart Mobility World has shown that there is a strong interest in precise fuel monitoring solutions which can generate valuable additional reports above the existing ones. TomTom Telematics, Baseq are among the companies which are about to test Omnicomm’s equipment integrated in their fleet management platforms.

    telematicswire.net/omnicomm-enters-it...
  3. [verwijderd] 20 november 2014 14:01
    quote:

    paping001 schreef op 20 november 2014 13:27:

    persoonlijk denk ik dat tomtom een bedrijf is dat strategisch op een dead end street zit. ik denk dan ook dat de deal intell van gisteren een aparte koerstijging opleverde in die zin. Meer a dead cat bouncing..
    De markt voor armbandjes etc - zeker die lelijke van intell (maar smaak is persoonlijk) is nooit voldoende om hieraan tegemoet te komen. Waar ik mee worstel is wat de toegevoegde waarde is van tom tom en hoe ze eraan verdienen. Sta open voor suggesties en hoor graag!
    Jij zou zo bij RTL-Z kunnen gaan werken ;-) ! De bijziende club van de korte neuzen.

    Je doet me denken aan dat vrouwke dat begin jaren negentig eindelijk haar angst had overwonnen voor de computer "omdat ze bang was dat het wel eens verkeerd zou kunnen gaan". Bij het indrukken van haar allereerste toets viel toevallig op dat moment de stroom van het hele bedrijf uit. Het is nooit meer goed met haar gekomen.
  4. [verwijderd] 20 november 2014 14:03
    quote:

    paping001 schreef op 20 november 2014 13:27:

    persoonlijk denk ik dat tomtom een bedrijf is dat strategisch op een dead end street zit. ik denk dan ook dat de deal intell van gisteren een aparte koerstijging opleverde in die zin. Meer a dead cat bouncing..
    De markt voor armbandjes etc - zeker die lelijke van intell (maar smaak is persoonlijk) is nooit voldoende om hieraan tegemoet te komen. Waar ik mee worstel is wat de toegevoegde waarde is van tom tom en hoe ze eraan verdienen. Sta open voor suggesties en hoor graag!
    Verdiep je eens in het bedrijf en de producten voordat je wat roept. Zo'n armband zal niet direct gigantisch gaan bijdragen maar de samenwerking met Intel is wel degelijk een mooie basis voor meerdere nieuwe producten met TomTom-inside in nieuwe markten (wearables, internet of things etc.).

    TomTom is inmiddels veel breder dan een PND-leverancier en meer en meer een bedrijf aan het worden dat zijn winsten uit content & services haalt.Die zijn schaalbaar zonder noemenswaardige meerkosten en kennen veel hogere marges dan hardware.
    De unieke real-time Maps en real-time Traffic van TomTom veroveren momenteel de wereldmarkt. Toyota, Mercedes Benz, Mazda, Renault, Peugeot Citroen, Fiat-Chrysler etc. gaan allemaal TomTom-inside gebruiken. Volkswagen komt er nu ook bij! (aankondiging volgt binnenkort).

    Al die deals ga je de komende jaren terugzien in de groei van Automotive. eerst nog voorzichtig in 2015 maar daarna gaat het hard.

    Daarnaast zijn er 2 nog veel belangrijker deals binnen: Bosch gaat TomTom-inside gebruiken voor HAD en Volkswagen gaat TomTom-inside gebruiken voor HAD.
    Dat is een markt die vanaf 2016 op gang gaat komen en deze deals gaan dan in korte tijd al enkele honderden miljoenen per jaar binnenbrengen (met een winstmarge van 70-80-90%). Daarna gaan we snel naar een miljard en meer aan jaarlijkse nieuwe omzet. Alleen al Volkswagen komt dan jaarlijks met 10 miljoen nieuwe auto's met TomTom-inside. Die hebben voor HAD allemaal een inbouwscherm en een jaarabonnement op de Live Services van TomTom. Jaar in jaar uit stapelen van nieuwe abonnementen (jaarabonnement op TomTom Live Services kost bij Renault 46,55 ex btw). Uit Automotive alleen al stijgt de wpa van nu een paar cent de komende jaren snel naar een paar euro en tegen 2019-2020 zit je uit alleen al de huidige deals ergens tussen de 6-10 wpa uit Automotive.

    De overige 3 Divisies doen het ook meer dan uitstekend:
    -De Divisie Telematics groeit de komende 5 jaar met 25-30% per jaar.
    -De Divisie Licensing gaat op termijn fors groeien uit de honderden miljoenen smartphones met TomTom-inside (deals Apple, Intel, Acer, AOL, TTWN etc.etc.)
    -De Divisie Consumer heeft het door de krinp van de PND-kastjes lastig gehad maar toont stabilisatie door nieuwe producten (connnected PND's, unieke sportswatches, apps etc.). TomTom heeft het al weer over voorzichtige groei in deze divisie.

    Verder is TomTom uiterst gezond, winstgevend ondanks de crisis en heeft men nul schuld (schuldenberg 2,9 miljard aankoop kaartendatabase 2009 nu afgelost en er zit al weer ruim 100 miljoen in de kassa). De kassa vult zich de komende jaren snel naar 500 miljoen en daarna verder.
  5. [verwijderd] 20 november 2014 14:16
    Toch blijf ik erbij dat een snelle overname of exit het beste remedie is voor de aandeelhouders. Dan is iedereen van dit gemanipuleer van de koers af en kan Goddijn gewoon verder gaan met zijn bedrijf zonder morrende aandeelhouders.
  6. Wipo 20 november 2014 14:24
    A leading European manufacturer (anonymous) is putting Bosch’s MRR rear mid-range radar sensor system for rear-end applications into series production. To make changing lanes safer, this European manufacturer has concealed two sensors in the rear bumper – one on the left, one on the right. These two MRR rear sensors monitor the area alongside and behind the car. Powerful control software collates the sensor information to produce a complete picture of all traffic in the area behind the vehicle.

    telematicswire.net/bosch-unveils-mid-...
  7. [verwijderd] 20 november 2014 14:25
    maar dan niet onder de 10 euro !!

    quote:

    mineraalwater schreef op 20 november 2014 14:16:

    Toch blijf ik erbij dat een snelle overname of exit het beste remedie is voor de aandeelhouders. Dan is iedereen van dit gemanipuleer van de koers af en kan Goddijn gewoon verder gaan met zijn bedrijf zonder morrende aandeelhouders.
  8. [verwijderd] 20 november 2014 14:31
    quote:

    Wipo schreef op 20 november 2014 14:24:

    A leading European manufacturer (anonymous) is putting Bosch’s MRR rear mid-range radar sensor system for rear-end applications into series production. To make changing lanes safer, this European manufacturer has concealed two sensors in the rear bumper – one on the left, one on the right. These two MRR rear sensors monitor the area alongside and behind the car. Powerful control software collates the sensor information to produce a complete picture of all traffic in the area behind the vehicle.

    telematicswire.net/bosch-unveils-mid-...
    Je post oude al eerder geplaatste links.
  9. [verwijderd] 20 november 2014 14:37
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 20 november 2014 13:18:

    Worden jullie nou een keertje wakker. De enigste die op dit forum gelijk heeft ben ik.
    En ook vandaag geen nieuws. Waar in het weekend vanuit werd gegaan door velen hier.
  10. [verwijderd] 20 november 2014 14:39
    quote:

    xiut schreef op 20 november 2014 11:57:

    [...]
    Meestal is dit soort berichten een teken van een nieuw aankomend daglaag.
    En inderdaad...
  11. [verwijderd] 20 november 2014 14:41

    VW Passat: Connectivity-Test
    — 01.10.2014
    Die digitale Oberklasse von VW
    Noch bezieht VW die Daten vom Anbieter Inrix, den auch Audi und BMW nutzen, wechselt künftig aber wie Mercedes zum niederländischen Spezialisten TomTom, der eine bessere Datenqualität verspricht.

    www.autobild.de/artikel/vw-passat-con...

  12. Balimoney 20 november 2014 14:41
    quote:

    Rabo schreef op 20 november 2014 11:13:

    Heb HG net even een mailtje gestuurd over zijn opmerkingen dit jaar over aandeelhouderswaarde en beursexit.
    Goed bezig. Je hebt een medemens een glimlach bezorgd.
  13. Wipo 20 november 2014 14:43
    Al wat ouder nieuws:
    Zelfrijdende auto’s
    Volgens TomTom is de ontwikkeling van systemen voor zelfrijdende auto’s complex en willen TomTom en VW een deel van die puzzel samen oplossen. TomTom zal hiervoor gedetailleerde navigatiekaarten en informatie leveren. De huidige kaarten voldoen niet aan de eisen die worden gesteld voor navigatie met zelfrijdende auto’s. Waar je met het navigeren met een gewone auto vaak voldoende hebt aan straatnamen, zal de boordcomputer van de Highly Automated Driving-systemen (HAD’s) nauwkeurigere en up-to-date informatie moeten hebben over verkeerslichten, rijstrookmarkeringen en andere info als je zelf niet stuurt.

    TomTom
    TomTom zal die informatie en kaarten leveren en heeft daartoe een samenwerkingsverband met Volkswagen ondertekend. TomTom is op zoek naar nieuwe navigatie-oplossingen en partijen om mee samen te werken, om zo minder afhankelijk te zijn van de ‘gewone’ navigatieproducten.
  14. [verwijderd] 20 november 2014 14:44
    Fraai is dat, installeer ik me met een Duveltje en een bakkie nootjes achter m'n pc om de 9e partij tussen Carlsen en Anand te volgen, is het al remise en ik zie dat hier ondertussen de dorpsgekken zichzelf al aan het citeren zijn geslagen.
  15. [verwijderd] 20 november 2014 14:50
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 20 november 2014 14:44:

    Fraai is dat, installeer ik me met een Duveltje en een bakkie nootjes achter m'n pc om de 9e partij tussen Carlsen en Anand te volgen, is het al remise en ik zie dat hier ondertussen de dorpsgekken zichzelf al aan het citeren zijn geslagen.
    Morgen met expiratie kan de koers ook best boeiend worden. Ik bereid me voor op een interessant schouwspel. Zeker als dan eindelijk het toegestane VW-bericht verschijnt.
1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in