*Justin* schreef op 20 september 2014 12:29:
[...]
Overbrugging omdat ze nog een tijdje bepaalde leveringsverplichtingen hebben aan oa Audi. Omdat bij staking van inrix direct een hoop VAG voertuigen geen traffic meer krijgen? Zou kunnen.
Als het inderdaad een reddingsboei is geweest, dan verklaart het ook de prijs die porsche betaalde. De waarde van inrix werd immers eerst op 1 miljard geschat. Nu heeft porsche 10% van de aandelen voor 55 miljoen. Porsche heeft de aandelen dus met een bijna 50% discount gekregen ten opzichte van eerdere waardebepalingen.
Ook zou het idee van 'reddingsboei' verklaren waarom porsche slechts een beperkt bedrag neertelt - zie post beperktedijkbewaking - want met 55 miljoen waarvan de helft naar eerste investeerders gaat en de helft naar inrix zelf kan je niet echt forse investeringen doen. 27,5 miljoen is vrij klein bier als je marktleiderschap en geografische expansie in traffic nastreeft.
Dit belang van Porsche is sowieso een aderlating voor investeerders achter inrix, want nu hangt er ook een prijskaartje van 495 miljoen dollar aan de overige 90% van de aandelen. De kans op een ipo voor meer dan een miljard is verkeken.
Het lijkt me dat de fouders van inrix geen halvering van hun potentiele vermogen zouden accepteren als er geen urgente noodzaak toe was. (Lijkt me)
Interessant lijkt me ook of Garmin nou ooit nog eens klant wordt van tomtom traffic. Why not? Ok, zie zien tt als concurrent, maar de traffic is gewoon beter en je wil voor de klant het beste. Voor realtime maps geldt straks hetzelfde.
Zou Garmin realtime maps ook interessant vinden? Lijkt me van wel. Denk maar terug aan dat recente interview met falk terview
gpsintegrated.com/united-navigation-a... rond die high-end pnd's op de duitse markt. De belangrijkste toekomstige ontwikkeling qua waarde voor de klant noemde hij de realtime maps.