rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Is het geld al binnen? [Youngman]

85 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 september 2012 18:18
    quote:

    trades4you schreef op 6 september 2012 17:32:

    er wordt in ieder geval nieuw personeel aangetrokken...

    www.spykercars.nl/download/vacature/A...

    Een "BOM Controller "waar gaan die bommen vandaan komen?
    Rusland,China,USA,Zweden,of gewoon Nederland dat de vijanden overal zitten maakt het niet makkelijker voor Muller.
  2. Lyss 6 september 2012 18:24
    quote:

    trades4you schreef:

    er wordt in ieder geval nieuw personeel aangetrokken...

    www.spykercars.nl/download/vacature/A...

    Twee dingen vind ik vreemd aan die vacature:
    1) er staat geen datum van publicatie bij
    2) er staat geen uiterste datum om te reageren bij
    Is er iemand die hier meer van weet?
  3. trades4you 6 september 2012 18:26
    quote:

    Lyss schreef op 6 september 2012 18:24:

    [...]

    Twee dingen vind ik vreemd aan die vacature:
    1) er staat geen datum van publicatie bij
    2) er staat geen uiterste datum om te reageren bij
    Is er iemand die hier meer van weet?
    vacature is vandaag gepubliceerd
  4. AX lover 6 september 2012 18:57
    quote:

    trades4you schreef op 6 september 2012 17:32:

    er wordt in ieder geval nieuw personeel aangetrokken...

    www.spykercars.nl/download/vacature/A...

    Een vacature zegt helemaal niks.
    Ze kunnen wel 100 vacatures op hun site zetten, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er de intentie is om personeel ook daadwerkelijk aan te nemen.
  5. AX lover 6 september 2012 18:58
    quote:

    trades4you schreef op 6 september 2012 18:24:

    het zou zomaar kunnen dat Spyker/ Youngman de platformen voor NEVS gaat bouwen
    Je begrijpt er werkelijk heel weinig van.

    Een platform is niet iets dat je "bouwt" en vervolgens verscheept naar andere fabrikanten. Een platform is een integraal deel van de auto. Het is niet iets dat je los bouwt.
  6. [verwijderd] 6 september 2012 19:04
    quote:

    AX lover schreef op 6 september 2012 18:57:

    [...]

    Een vacature zegt helemaal niks.
    Ze kunnen wel 100 vacatures op hun site zetten, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er de intentie is om personeel ook daadwerkelijk aan te nemen.
    Zo is dat Muller wil 5 cent zien en doet daar van alles voor.
    Kan hij weer wat aandelen verkopen.
    Volgens mij heeft hij meer personeel dan werk.
  7. trades4you 6 september 2012 19:09
    quote:

    AX lover schreef op 6 september 2012 18:58:

    [...]

    Je begrijpt er werkelijk heel weinig van.

    Een platform is niet iets dat je "bouwt" en vervolgens verscheept naar andere fabrikanten. Een platform is een integraal deel van de auto. Het is niet iets dat je los bouwt.
    spreekt de autobouwer rijdend in een citroen notabene!

  8. forum rang 7 lucas D 6 september 2012 19:10
    Ik heb het al eerder aangegeven, alle berichtgeving word door de oude garde eenzijdig belicht.
  9. [verwijderd] 6 september 2012 19:13
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 6 september 2012 18:18:

    [...]Een "BOM Controller "waar gaan die bommen vandaan komen?
    Rusland,China,USA,Zweden,of gewoon Nederland dat de vijanden overal zitten maakt het niet makkelijker voor Muller.
    Rusland Antonov onbekend bedrag
    China Pang da 25 miljoen
    Nederland Heerema 25 miljoen
    Zweden werknemers saab en schuldeiser onbekend bedrag
    Usa GM onbekend bedrag.
  10. trades4you 6 september 2012 19:15
    quote:

    AX lover schreef op 6 september 2012 18:58:

    [...]

    Je begrijpt er werkelijk heel weinig van.

    Een platform is niet iets dat je "bouwt" en vervolgens verscheept naar andere fabrikanten. Een platform is een integraal deel van de auto. Het is niet iets dat je los bouwt.
    En daarom werden destijds de Fiat Croma, Saab 9000, Alfa Romeo 164 en Lancia Thema allemaal in dezelfde fabriek gebouwd....

    je praat echt onnozel
  11. [verwijderd] 6 september 2012 19:47
    Zet jezelf maar neer als jan met de korte achternaam @trades4you. Bv: Saab werd in Zweden gebouwd op een door GM ontwikkeld platform. Dat zelfde platform werd o.a. ook gebruikt in Belgie- en Duitsland voor de productie van Opel. Kortom, een platform is niks meer dan een gepatenteerde bouwmethode die overal kan worden toegepast. Dat Croma/Thema en 9000/164 uit dezelfde fabriek kwamen rollen had een hele andere achtergrond, net zoals de C1, Aygo en 107 allemaal door Toyota worden gebouwd.
  12. forum rang 7 lucas D 6 september 2012 20:37
    Gaan we elkaar nu allemaal de mantel uitvegen? En waarom? Om een paar wetenswaardigheden?
    In plaats daarvan is het beter de omtwikkelingen die zich nu voor doen eens op een andere manier te benaderen, en ze te zien als kansen!
  13. [verwijderd] 6 september 2012 20:45
    Nou @lucas D, 't zal je niet verbazen, maar ik vind vanuit de echte business bezien dat VM z'n krediet allang heeft verspeelt en het fonds Spyker verworden is tot een gok-fonds. 'k Wens je alle succes toe met je portefeuille, maar laten we er wat dit betreft niet langer omheen draaien. ;-)
  14. forum rang 7 lucas D 6 september 2012 21:16
    Weet je wat het is, het is helemaal niet belangrijk wat jij of ik er van vind. Of wat je weet.
    Het gaat er om wat je doet als er zich nieuwe ontwikkelingen voor doen rond Spyker.
    Zie je dat als een kans, of zie je dat niet als een kans.
    Er zit niks tussen.

  15. [verwijderd] 6 september 2012 21:23
    't is maar vanuit welk perspectief je dit bekijkt @lucas D. Stel je was een pensioenfonds, zou jij je leden aan dit soort fondsen blootstellen?
  16. AX lover 6 september 2012 22:06
    quote:

    trades4you schreef op 6 september 2012 19:15:

    [...]

    En daarom werden destijds de Fiat Croma, Saab 9000, Alfa Romeo 164 en Lancia Thema allemaal in dezelfde fabriek gebouwd....

    je praat echt onnozel
    Wie praat hier nou onzin...
    De Saab 9000 werd gebouwd in Zweden & Finland
    De Alfa Romeo 164 werd gebouwd in Arese & Milaan
    De Lancia Thema werd gebouwd in Turijn (2 fabrieken zelfs)
    De Fiat Croma kan ik zo snel even niet achterhalen

    Ik reageer op jouw opmerking:
    dat Spyker/ Youngman de platformen voor NEVS gaat bouwen

    Jij doelt er hier (in mijn ogen) op dat Spyker/Youngman in een of andere fabriek "kant en klare" platformen gaat bouwen waar NEVS vervolgens (in Zweden?) een eigen carrosserie op kan zetten. Bedoel je dat? Is dat waar je op doelt? Wat dat is de grootste onzin die er bestaat!

    Bij huidige auto's is het niet mogelijk om ergens lossen platforms te bouwen (zeg maar een skateboard) en die vervolgens te kopen aan andere partijen zodat ze er een carrosserie op kunnen schroeven.

    Vroeger (lang geleden) was het inderdaad gangbaar om rollende chassis te verkopen waar carrosseriebouwers mee aan de slag konden.

    Body-on-frame (waar jij naar lijkt te verwijzen) wordt bijna niet meer gebruikt:
    en.wikipedia.org/wiki/Body-on-frame

    Tegenwoordig wordt er unibody toegepast
    en.wikipedia.org/wiki/Unibody

    Uiteraard is het wel mogelijk om (verschillende) auto's die op een bepaald platform gebaseerd zijn op verschillende locaties te bouwen. Ook kan je verschillende auto's die op hetzelfde platform gebaseerd zijn in 1 fabriek bouwen (deed Saab immers al).
  17. Lyss 6 september 2012 22:07
    quote:

    BlueWonder schreef:

    't is maar vanuit welk perspectief je dit bekijkt @lucas D. Stel je was een pensioenfonds, zou jij je leden aan dit soort fondsen blootstellen?
    Pensioenfondsen hebben zich aan minimale voorwaarden voor "gezond beleggen" te houden, bijv. géén pennystocks, dus geen Spyker-aandelen.
    Los daarvan zou ik momenteel niemand Spyker als serieuze belegging aanraden, wat niet wegneemt dat ik puur speculatief wat stukken heb gekocht.
    Gaat het fout, dan is het eenvoudig: eigen schuld dikke bult.
    Ik vrees trouwens dat het daar wel eens op uit kan draaien, of VM moet nog wat moois uit de hoge hoed toveren. Is ie best toe in staat, vandaar de gok.
  18. AX lover 6 september 2012 22:10
    quote:

    BlueWonder schreef op 6 september 2012 19:47:

    Dat Croma/Thema en 9000/164 uit dezelfde fabriek kwamen rollen had een hele andere achtergrond, net zoals de C1, Aygo en 107 allemaal door Toyota worden gebouwd.
    De C1, Aygo en 107 gaan wel iets verder dan alleen "hetzelfde platform" dat zou ik in de categorie badge engineering gooien. Niet helemaal, maar wel zo goed als. De verschillen tussen die modellen zijn verwaarloosbaar.

    De verschillen tussen de 9000, 164, Croma en Thema waren wel (iets) groter. De 9000 was helemaal een vreemde eend in de bijt omdat Saab op een gegeven moment uit het project is gestapt en de meer veranderingen heeft aangebracht.
  19. [verwijderd] 6 september 2012 22:21
    quote:

    AX lover schreef op 6 september 2012 17:24:

    [...]

    Loop je weer leugens te verspreiden? Dat is namelijk strafbaar.
    Bij de AFM is in elk geval nog niks bekend over de nieuwe aandelen die uitgegeven moeten worden zodra er geld is ontvangen.

    Er had 2,3 miljoen euro binnen moeten komen. En daar tegenover zou staan dat er 46.000.000 nieuwe aandelen uitgegeven zouden worden aan Youngman.

    Zolang die aandelen niet zijn uitgegeven is er ook nog geen geld ontvangen.

    Youngman shall pay the first tranche of the share subscription in an amount of Euro 2,300,000 to Spyker within 7 days as of today.

    En dat zou zijn 7 dagen na 27 augustus. Inmiddels is het 6 september en zijn we dus 10 dagen verder.
    ken je nog de 7 dagen van swan. dan moest het geld ook binnen komen. het is pas binnen gekomen na meer dan een maand. blijkbaar zijn de chinese dagen veel langer dan de onze
85 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 6.997
AB InBev 2 5.479
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.112
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.445
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.622
Aedifica 3 900
Aegon 3.258 322.599
AFC Ajax 537 7.084
Affimed NV 2 6.287
ageas 5.844 109.883
Agfa-Gevaert 14 2.046
Ahold 3.538 74.287
Air France - KLM 1.025 34.972
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.017
Alfen 16 24.222
Allfunds Group 4 1.467
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 403
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.806
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.834 242.585
AMG 971 132.996
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.685
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 481
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.885
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 375
Arcadis 252 8.731
Arcelor Mittal 2.033 320.441
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.280
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.715
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.060
ASML 1.766 105.281
ASR Nederland 21 4.450
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 465
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.579
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.383