Dutchwax 24 juli 2011 14:41 auteur info Dutchwax Lid sinds: 17 sep 2008 Laatste bezoek: 05 dec 2023 Aanbevelingen Ontvangen: 74 Gegeven: 16 Aantal posts: 485 Driekwart van het met de beursgang opgehaalde geld ging naar de aandeelhouders/oprichters: zo'n 343 miljoen euro. 'Slechts' 120 miljoen euro ging het bedrijf in voor het doen van investeringen en overnames. Het cashen heeft bedrijfsmatig een nadeel. TomTom is kwetsbaar omdat het bedrijfssucces in hoge mate stoelt op één product. Een beter gevulde oorlogskas had TomTom in staat gesteld agressiever op overnamepad te gaan en zich verder in te kopen in de gps-markt. Het succes van het bedrijf gezien worden als een 'eenmalige kick op een gadget' dat op het juiste moment kwam. Zodra deze vraag bevredigd is, verdwijnt rendement en winstgevendheid.Nog een detail met wat voor mensen we hier te maken hebben:De oprichters van TomTom, die samen 343 miljoen euro incasseerden met de beursgang, blijken twintig navigatie-setjes te schenken aan de CliniClowns, ter waarde van enkele duizenden euro's. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 24 juli 2011 14:49 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 wel een grappig stuk over de beursgang.TomTom-bestuursvoorzitter Harold Goddijn (45) doet zijn uiterste best er geen spektakel van te maken.Even later Ribbink: 'Ik heb het nog nooit zo naar mijn zin gehad. Echt waar.'www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 24 juli 2011 15:17 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 www.gpsbusinessnews.com/Coulomb-Tech-...volgens mij was deze al eens geplaatst.Maar heb dit er even bij gezocht.Renault is very confident in its prognostic and it spent over 4 milliards euro in the development of the electric cars. Here we have the first result, two series cars which already expect their customers. This Renault Fluence ZE and Renault Kangoo ZE were presented last year under the concept stage, now we have them in their final form.Renault Fluence ZE will be assembled at the Bursa factory from Turkey and it has the batteries placed behind the back seat. Those are powering a 95 horsepower engine at 11.000 rpm, which provide a torque of 226 Nm. The anatomy is at 160 km, and the maximum speed was limited at 135 km/h. The Renault Kango ZE comes with a 60 horsepower engine and with autonomy of 160 km.www.automotorblog.com/wp-content/uplo...www.automotorblog.com/renault-fluence...logisch gevolg maar toch. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
[verwijderd] 24 juli 2011 15:20 auteur info [verwijderd] Lid sinds: 01 jan 0001 Laatste bezoek: 01 jan 0001 Aanbevelingen Ontvangen: 0 Gegeven: 0 Aantal posts: 0 Dutchwax,Wat mij altijd weer zo opvalt: de argumenten zijn niet verkeerd, maar wel altijd uit het verleden. Het gaat altijd over:- de beursgang (IPO) (2005)- de dure overname van TeleAtlas (2007)- dat tomtom maar 1 gadget is (dat was in de begindagen)Allemaal 'oude' argumenten dus. Als je deze in 2007 had gebruikt om te zeggen "blijf weg uit tomtom" dan zou ik je groot gelijk geven. Er was vroeger alle reden om uit dit aandeel weg te blijven. Beleggen is echter vooruit kijken en niet achteruit kijken.- De koers is nu 3,60 en geen 17,50 (IPO) of 60 euro (onterechte hype)- De te dure overname is nu wel bekend, maar ook afgeschreven en verteerd- TomTom is geen one trick pony meer. Zakelijke segment, mobiele segment en inbouw segment groeien.Beleggen is vooruitzien. Ik heb niets aan weermannen die als ik natgezeken thuiskom zeggen dat het de hele dag heeft geregend. Ik wil weten wat voor weer het wordt. Ik geef je een nieuwe kans en dan te zeggen waarom TomTom op dit moment een slechte investering is.Dus geef dan antwoord op de vraag:- Waarom het aandeel minder waard is dan de huidige 3,60 (en niet waarom de koersen van vroeger overdreven waren)- Waarom tomtom niet in staat zal zijn om met diversere inkomstenstromen een solide positie te realiseren.Alvast bedankt voor je nieuwe bijdrage. Aanbevelingen 2 ” Quote Reageren Niet oké
GVteD 24 juli 2011 15:23 auteur info GVteD Lid sinds: 15 jan 2007 Laatste bezoek: 02 dec 2024 Aanbevelingen Ontvangen: 216 Gegeven: 2533 Aantal posts: 1.840 Ik ben eruit gestapt op het hoogste punt (1jan 2011)had ik er ruim 30000stuks vannu nog 1160 stuks150000,euro verlies maar ik geloof er niet meer in Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
guusje 24 juli 2011 16:04 auteur info guusje Lid sinds: 03 apr 2011 Laatste bezoek: 10 apr 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 1199 Gegeven: 576 Aantal posts: 10.452 quote:GertVteDe schreef op 24 juli 2011 15:23:Ik ben eruit gestapt op het hoogste punt (1jan 2011)had ik er ruim 30000stuks vannu nog 1160 stuks150000,euro verlies maar ik geloof er niet meer in Het is maar goed dat andere beleggers er anders over denken. Zo heb ieder zijn eigen mening. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.