Insider19 schreef:
[quote=ZenTropeZ]
[quote=Insider19]
[quote=jfjg]
[quote=Insider19]
Ze hadden moeten vragen wat voor inhoudelijke afspraken er in vredesnaam dan zijn gemaakt met het personeel. Dit moet toch gerelateerd zijn aan het prestatieniveau. Kennelijk worden in deze branch gewoon afspraken gemaakt waarin van te voren wordt gesteld dat je een bonus krijgt ongeacht de prestatie. Anders is het onmogelijk om met zulke resultaten bonussen uit te keren.....
[/quote]
In kan me voorstellen dat de bonussen, die beloofd zijn bij behalen van targets in bijv Callcenters, betaald moeten worden
Bij niet betaling zouden er juridische claims kunnen komen
[/quote]
callcenters en bonussen....... dat is niet de bonuslaag binnen banken
[/quote]
Met Insider19 ben ik het eens. Het lijkt er op dat men binnen de banksector gewend is om standaard bonussen te ontvangen.
Dat is niet normaal. Normaal is dat je een bonus krijgt als je bovennormaal heb gepresteerd.
Dit is een van die uitwassen van financiele decadentie, waaraan de crisis waar we in zitten gerelateerd is.
[/quote]
De mensen op administratieve functies en callcenters binnen banken verdienen weinig. De bonussen zitten afgezien van de RvB op managementfuncties daaronder (en dat zijn er heel wat), commerciele functies, investment banking. Daar gaan halve jaarsalarissen en meer aan bonus rustig rond. Absurd.