rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Just Eat Takeaway 2025

6.428 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 322 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Tuurlijk 12 februari 2025 19:00
    NASDAQ en S&P zijn nu ook alweer terug op niveau. Typische overtrokken reactie vanmiddag om 14:30 uur van alle indices, anders waren we wellicht ook vandaag in het groen geëindigd.
  2. MJGA 12 februari 2025 21:09
    quote:

    debeursiscrimineel schreef op 12 februari 2025 15:58:

    Prosus gaat straks de aandeeltjes Jet verkopen is dood geld, de 10 euro staat straks op het bord, richting 5 euro hierna.
    Helemaal eens met Hendrik! Onderbouwing ontbreekt.
  3. MJGA 12 februari 2025 21:18
    quote:

    GakGak schreef op 12 februari 2025 14:51:

    [...]
    .
    Nu maar hopen dat trump flink de pest in heeft de hele dag...
    Bij de grote hoeveelheid woedeaanvallen is al zeker dat een belangrijk onderdeel Trump niet de hele presidentschap zal ondersteunen - zijn hart. Maar ja, niemand zag het eraan komen.
  4. Bilderberg007 13 februari 2025 08:05
    Dat Delivery Hero in Slowakije gestopt is in 2024 was al bekend, maar zie nu ook in voetnoot staan dat ze in Denemarken gestopt zijn. Goed nieuws voor de marge voor JET in die landen.
  5. forum rang 6 keffertje 13 februari 2025 08:18
    quote:

    Tuurlijk schreef op 13 februari 2025 07:29:

    ir.deliveryhero.com/media/document/f1...

    Ziet er op het eerste oogopslag allemaal goed uit! Prima earnings, goede groei alle gebieden (dus ook Europa) en verbeterde Outlook.
    Klopt alleen oprecht jammer dat JET deze groeicijfers naar verwachting over 2024 NIET gaat presenteren, anders hadden we wel een veel hogere waarde (en koers) op het aandeel kunnen plakken.

    Wat ik niet goed begrijp is waarom andere bedrijven wel solide groeicijfers in Europa kunnen laten zien (en Jet dus voorlopig niet). Het is misschien een (te) simpele conclusie, maar dan verliezen ze toch per saldo marktaandeel? Zo ja, hoe komt dit?
  6. forum rang 5 xof 13 februari 2025 08:36
    quote:

    debeursiscrimineel schreef op 12 februari 2025 15:58:

    Prosus gaat straks de aandeeltjes Jet verkopen is dood geld, de 10 euro staat straks op het bord, richting 5 euro hierna.
    Prosus bezit geen aandelen JET.

    Kletskous
  7. forum rang 6 kassa! 13 februari 2025 08:38
    quote:

    keffertje schreef op 13 februari 2025 08:18:

    [...]

    Klopt alleen oprecht jammer dat JET deze groeicijfers naar verwachting over 2024 NIET gaat presenteren, anders hadden we wel een veel hogere waarde (en koers) op het aandeel kunnen plakken.

    Wat ik niet goed begrijp is waarom andere bedrijven wel solide groeicijfers in Europa kunnen laten zien (en Jet dus voorlopig niet). Het is misschien een (te) simpele conclusie, maar dan verliezen ze toch per saldo marktaandeel? Zo ja, hoe komt dit?
    We weten allemaal het antwoord dus kijk naar de toekomst en laat het verleden rusten. Het is wat het was.
  8. forum rang 6 Drs P. 13 februari 2025 08:52
    DD nu boven de 200 USD, hun market cap is ruim 32x groter dan JET op dit moment..
  9. forum rang 6 keffertje 13 februari 2025 08:52
    quote:

    kassa! schreef op 13 februari 2025 08:38:

    [...]

    We weten allemaal het antwoord dus kijk naar de toekomst en laat het verleden rusten. Het is wat het was.
    Als er iemand is die steeds post dat je het verleden moet laten rusten en naar de toekomst moet kijken, ben ik het wel dus kijk gerust mijn posts terug voor wat betreft de inmiddels - vastgelopen - discussie over de waardering van het aandeel, waarbij het accent ligt op de verwachte toekomstige cashflows.

    Vandaar dat mijn vraag zich toespits op de - binnenkort - te publiceren jaarcijfers, die vast niet de groeicijfers laten zie die DH vandaag in vergelijkbare regio's laat zien en daarop voortbouwend niet dezelfde verwachtingen zal uitspreken als DH doet.

    En voor de goede orde: dat antwoord ken ik niet, want natuurlijk is/was GH een blok aan het been maar hoe dit de bezorgingsresultaten in Europa zou kunnen beïnvloeden is niet duidelijk. Iemand bestelt toch niet vbij DH ipv JET omdat ze GH hebben?
  10. forum rang 4 The Munger Games 13 februari 2025 08:54
    JET staat er financieel veel beter voor:
    DHER netto schuld van €1,9 miljard en een verwachte fcf yield van 3%, JET (quasi) geen netto schuld en een verwachte fcf yield richting 10(?)%.
    Toegegeven, er is een groot verschil in groei, maar ik vind het verschil in waardering toch erg groot. Ik hoop dat na de cijfers van JET dat waarderingsgat wat kleiner wordt.
  11. hardijs 13 februari 2025 08:58
    quote:

    Drs P. schreef op 13 februari 2025 08:52:

    DD nu boven de 200 USD, hun market cap is ruim 32x groter dan JET op dit moment..
    Geloof je nog in een overname, zo ja op welke termijn?
  12. Tuurlijk 13 februari 2025 09:00
    quote:

    keffertje schreef op 13 februari 2025 08:52:

    [...]

    Als er iemand is die steeds post dat je het verleden moet laten rusten en naar de toekomst moet kijken, ben ik het wel dus kijk gerust mijn posts terug voor wat betreft de inmiddels - vastgelopen - discussie over de waardering van het aandeel, waarbij het accent ligt op de verwachte toekomstige cashflows.

    Vandaar dat mijn vraag zich toespits op de - binnenkort - te publiceren jaarcijfers, die vast niet de groeicijfers laten zie die DH vandaag in vergelijkbare regio's laat zien en daarop voortbouwend niet dezelfde verwachtingen zal uitspreken als DH doet.

    En voor de goede orde: dat antwoord ken ik niet, want natuurlijk is/was GH een blok aan het been maar hoe dit de bezorgingsresultaten in Europa zou kunnen beïnvloeden is niet duidelijk. Iemand bestelt toch niet vbij DH ipv JET omdat ze GH hebben?
    JET en DHER hanteren een totaal verschillende strategie: waar DHER zich richt op groei en marktaandeel, ligt bij JET de focus nu meer op efficiëntie en winstgevendheid. Dit betekent dat de GTV-groei van JET waarschijnlijk lager uitvalt dan die van DHER, maar dat de marges en cashflow verbeteren. Beleggers zullen JET’s jaarcijfers dan ook niet zozeer beoordelen op extreme groei, maar op kostenbeheersing en winstgevendheid.
  13. forum rang 6 Ruval 13 februari 2025 09:02
    quote:

    The Munger Games schreef op 13 februari 2025 08:54:

    JET staat er financieel veel beter voor:
    DHER netto schuld van €1,9 miljard en een verwachte fcf yield van 3%, JET (quasi) geen netto schuld en een verwachte fcf yield richting 10(?)%.
    Toegegeven, er is een groot verschil in groei, maar ik vind het verschil in waardering toch erg groot. Ik hoop dat na de cijfers van JET dat waarderingsgat wat kleiner wordt.
    JET is nu feitelijk geen groeiaandeel, maar ook geen waarde / dividend aandeel. Verlieslatend en geen groei….

    Als er binnenkort een netto winst wordt gepresenteerd met stabiele positieve cashflow, dan komt er een andere waardering. Nu vlees noch vis
  14. forum rang 7 Hendrik Roo 13 februari 2025 09:07
    quote:

    Ruval schreef op 13 februari 2025 09:02:

    [...]
    JET is nu feitelijk geen groeiaandeel, maar ook geen waarde / dividend aandeel. Verlieslatend en geen groei….

    Als er binnenkort een netto winst wordt gepresenteerd met stabiele positieve cashflow, dan komt er een andere waardering. Nu vlees noch vis
    Juiste analyse.
  15. forum rang 4 The Munger Games 13 februari 2025 09:18
    quote:

    Ruval schreef op 13 februari 2025 09:02:

    [...]
    JET is nu feitelijk geen groeiaandeel, maar ook geen waarde / dividend aandeel. Verlieslatend en geen groei….

    Als er binnenkort een netto winst wordt gepresenteerd met stabiele positieve cashflow, dan komt er een andere waardering. Nu vlees noch vis
    Verlieslatend op papier. Maar dat doet me eraan denken dat er wellicht een laatste afschrijving op GrubHub zal komen. Iemand enig idee hoe groot die is? Dat kan nog één keer tot een groot (papieren) verlies leiden.
    Benieuwd of ze voor 2025 al zwarte cijfers voorspellen.
6.428 Posts
Pagina: «« 1 ... 206 207 208 209 210 ... 322 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.879
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.081
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.929
Allfunds Group 4 1.481
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.382
AMG 971 133.696
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.769
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.081
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404