rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Ebusco 2025

3.175 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Pter 31 januari 2025 19:04
    quote:

    Bye schreef op 31 januari 2025 18:21:

    [...]

    Bij BMW is het alles of niets.
    Wellicht wil XI een handje helpen.
  2. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 19:20
    quote:

    Bye schreef op 31 januari 2025 18:21:

    [...]

    Bij BMW is het alles of niets.
    Het liefst gewoon lekker zelfstandig een wederopstanding.

    Anders voor 200 miljoen (en goede regeling voor het personeel) een strik erom.
  3. forum rang 7 Bye 31 januari 2025 19:41
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 19:20:

    [...]

    Het liefst gewoon lekker zelfstandig een wederopstanding.

    Anders voor 200 miljoen (en goede regeling voor het personeel) een strik erom.
    Zelfstandig doorgaan met nog bestaande omvangrijke lasten/betalingsverplichtingen is moeilijk.
    Dat traject is nu in volle gang (turnarround).
    Van een wederopstanding zou pas sprake zijn als Ebusco met een schone lei zou kunnen
    beginnen, cq. doorgaan.
    En bij een overname, inclusief lasten, afspraken en verdere verplichtingen wordt door de koper geen hoofdprijs betaald.
    En bij een faillissement komen uitsluitend bedrijven die op zoek zijn naar krenten uit de pap. (o.a. patenten).
    Misschien zijn er nu te veel fabrikanten van e-bussen.

    En 200 miljoen Euro!!!???
  4. Banter2346 31 januari 2025 20:12
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 10:51:

    Bijvelds heeft er in ieder geval wel veel goede Chinese connecties aan over gehouden.
    Hij doet nu waar hij goed in is en niet meer waar hij niet goed in is!!
    Volgens mij moet jij jezelf ook nog zien te overtuigen of niet?

    In China heb je een aanal topfabrikanten, die maken allemaal hun eigen bussen (Yutong, BYD, Zhontong, King Long etc).
    Daarnaast heb je diverse OEM contractfabrikanten, waarvan Fengtai (degene van Ebusco) er eentje is. Die mken gemiddelde kwaliteit bussen. Het is een kleine speler. Daarom doen ze ook geen CATL batterijen maar van Gotion, dat is echt inferieur aan CATL.

    Dus wat bedoel je dan precies met zijn goede Chinese connecties? Iedereen kan alles laten bouwen in China ,zolang je maar betaalt.
  5. Pter 31 januari 2025 21:02
    LFP-batterijen zijn een voordelige en veilige keuze met een lange levensduur, maar hebben een lagere energiedichtheid. NMC-batterijen (1500-2500 cycli) en andere technologieën van CATL hebben een hogere energiedichtheid en snellere laadtijden en zijn duurder. Voor stadsbussen met frequente laadmogelijkheden is LFP (3000-5000) laadcycli vaak de betere optie.
  6. forum rang 5 Daarom 31 januari 2025 22:41
    quote:

    €URO-Trader schreef op 31 januari 2025 21:31:

    De aap komt uit de mouw.

    Geen buschauffeurs, oftewel te weinig. Te kort aan oplaadpunten, etcetera etcetera

    www.transport-online.nl/73750/directe...
    Qbuzz is gewoon een dramatisch bedrijf uit Italië. Dus... dan maar op z'n Italiaans...Iveco... die ook niet kan leveren. Ze hadden nu gewoon de bussen van Ebusco kunnen hebben.De provincies hadden hierop moeten ingrijpen en Qbuzz moeten dwingen om de bussen bij Ebusco gewoon af te nemen!!
  7. Mohandes 1 februari 2025 03:33
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 19:20:

    [...]
    Anders voor 200 miljoen (en goede regeling voor het personeel) een strik erom.
    Wat is het bedrijf realistisch gezien waard?

    Ze hebben een orderboek met duizend bussen, dat is zo'n beetje het enige van waarde op dit moment.
    Inboedel, personeel, know-how is allemaal al opgegeven.

    Is 200 miljoen redelijk? Natte vinger zou dat 1000 bussen met 200.000 marge betekenen.
    Moeten ze eerst uitleggen hoe je 200.000 marge op een bus kunt maken.

    Tot nu toe is dat nog een illusie.
  8. forum rang 5 Chipie 1 februari 2025 06:21
    quote:

    Banter2346 schreef op 31 januari 2025 20:12:

    [...]

    Volgens mij moet jij jezelf ook nog zien te overtuigen of niet?

    In China heb je een aanal topfabrikanten, die maken allemaal hun eigen bussen (Yutong, BYD, Zhontong, King Long etc).
    Daarnaast heb je diverse OEM contractfabrikanten, waarvan Fengtai (degene van Ebusco) er eentje is. Die mken gemiddelde kwaliteit bussen. Het is een kleine speler. Daarom doen ze ook geen CATL batterijen maar van Gotion, dat is echt inferieur aan CATL.

    Dus wat bedoel je dan precies met zijn goede Chinese connecties? Iedereen kan alles laten bouwen in China ,zolang je maar betaalt.
    Wat bedoel jij precies ? Wat zijn je bronnen ?
    Vanwaar classificeer jij de bedrijven en bestempeld ze als top of flop , kom op zeg toch ook alleen maar jezelf naar de mond praten dit ,
    Wat vindt je van VDL bussen en hún batterijen en wat ze kunnen leveren aan onderdelen ?
  9. forum rang 5 StoplossBurner 1 februari 2025 10:06
    quote:

    Mohandes schreef op 1 februari 2025 03:33:

    [...]

    Wat is het bedrijf realistisch gezien waard?

    Ze hebben een orderboek met duizend bussen, dat is zo'n beetje het enige van waarde op dit moment.
    Inboedel, personeel, know-how is allemaal al opgegeven.

    Is 200 miljoen redelijk? Natte vinger zou dat 1000 bussen met 200.000 marge betekenen.
    Moeten ze eerst uitleggen hoe je 200.000 marge op een bus kunt maken.

    Tot nu toe is dat nog een illusie.
    350 vaste orders, waarvan het meerendeel, ik vermoed eigenlijk allen gezien de gigantische achterstanden, zonder problemen geannuleerd mogen worden door de klant. 200 miljoen is een roze bril bedrag gebaseerd op kasteellucht.
  10. forum rang 5 StoplossBurner 1 februari 2025 10:10
    quote:

    Chipie schreef op 1 februari 2025 06:21:

    [...]
    Wat bedoel jij precies ? Wat zijn je bronnen ?
    Vanwaar classificeer jij de bedrijven en bestempeld ze als top of flop , kom op zeg toch ook alleen maar jezelf naar de mond praten dit ,
    Wat vindt je van VDL bussen en hún batterijen en wat ze kunnen leveren aan onderdelen ?
    De VDL bussen zien er qua interieur in ieder geval een stuk hoogwaardiger uit. Voor de rest zijn er genoeg vergelijkende bus filmpjes op internet (YouTube) te vinden, waar ook de Ebusco 3.0 aan bod komt. Maar VDL is ook maar een kleine speler momenteel in de stadsbussen.
  11. forum rang 7 Bye 1 februari 2025 14:02
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 22:41:

    [...]

    Qbuzz is gewoon een dramatisch bedrijf uit Italië. Dus... dan maar op z'n Italiaans...Iveco... die ook niet kan leveren. Ze hadden nu gewoon de bussen van Ebusco kunnen hebben.De provincies hadden hierop moeten ingrijpen en Qbuzz moeten dwingen om de bussen bij Ebusco gewoon af te nemen!!
    Provincies hadden moeten ingrijpen?
    Het betreft hier een geschil tussen partijen waarin een rechter een uitspraak doet.
    In dat geschil werd geen enkele provincie betrokken.
  12. forum rang 7 Bye 1 februari 2025 15:03
    quote:

    Chipie schreef op 1 februari 2025 06:21:

    [...]
    Wat bedoel jij precies ? Wat zijn je bronnen ?
    Vanwaar classificeer jij de bedrijven en bestempeld ze als top of flop , kom op zeg toch ook alleen maar jezelf naar de mond praten dit ,
    Wat vindt je van VDL bussen en hún batterijen en wat ze kunnen leveren aan onderdelen ?
    Wat bedoel jij precies? Het gaat over Bijvelds en zijn goede connecties in China.
    En zijn meest bekende connectie met China gaat over autofabrikant Landwind.
  13. forum rang 6 €URO-Trader 1 februari 2025 15:04
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 22:41:

    [...]

    Qbuzz is gewoon een dramatisch bedrijf uit Italië. Dus... dan maar op z'n Italiaans...Iveco... die ook niet kan leveren. Ze hadden nu gewoon de bussen van Ebusco kunnen hebben.De provincies hadden hierop moeten ingrijpen en Qbuzz moeten dwingen om de bussen bij Ebusco gewoon af te nemen!!
    dan ook weer de realiteit

    www.leidschdagblad.nl/regio/leiden/qb...
  14. Pter 1 februari 2025 17:12
    quote:

    €URO-Trader schreef op 1 februari 2025 15:04:

    [...]dan ook weer de realiteit

    www.leidschdagblad.nl/regio/leiden/qb...
    Het bericht zit achter een betaalmuur. Hieronder de rest na de kop.

    In een brief aan de betrokkenen, die Qbuzz deze week verstuurde, zet de vervoerder alle problemen met netcongestie en de vertraagde bouw van nieuwe busremises in Leiden (Hallenweg) en Gouda (Tielweg) op een rij. Qbuzz won de aanbesteding in 2023; anno 2025 is de situatie danig verslechterd.
    ,,De omvang van netcongestie is de afgelopen twee jaar sterk toegenomen, ook in Zuid-Holland Noord’’, schrijft Qbuzz. ,,Een aantal van de beoogde vestigingslocaties bleek niet meer geschikt, omdat we te maken kregen met aansluitingen met onvoldoende contractvermogen. Op dit moment is de totale beschikbare stroom (zonder Gouda en zonder Leiden) de helft van wat we hebben gevraagd. Dit ondanks het feit dat we twee extra vestigingen hebben ingericht (Katwijk en Alphen aan den Rijn Gnephoek).’’ De nieuwe remises in Leiden en Alphen moeten zo snel mogelijk open, zegt Qbuzz. ,,Anders staan we eind 2025 met de komst van de laatste 62 elektrische bussen en daarmee een volledig elektrische vloot voor een serieuze laaduitdaging.’’
  15. Pter 1 februari 2025 17:59
    Bijvelds zal best een goede connectie hebben met de makers van Landwind, of wellicht niet meer na het debacle.
    Wiki Landwind: Een automerk van de Chinese autofabrikant Jiangling Motor Holding (JMH), een joint venture tussen Jiangling Motors Corporation Group (JMCG) en Chang'an Motors. JMH is ook de grootste aandeelhouder van Jiangling Motors.

    En laat nu Jiangling Motors ook electrische bussen maken met CATL accu's, onder andere de F105 www.jmcg-global.com/product/45.html en de F81 www.jmcg-global.com/product/44.html Hopenlijk doorstaan die de botsproef beter.

    Mmm, misschien toch maar wat aandelen verkopen als ze richting de euro staan. Of toch niet want de markt lijkt me enorm, en vooral in China die volop elektrificeert en kolencentrales bouwt. Doet QBuzz ook niet zoiets op hele kleine schaal...
  16. Banter2346 1 februari 2025 18:03
    quote:

    Daarom schreef op 31 januari 2025 22:41:

    [...]

    Qbuzz is gewoon een dramatisch bedrijf uit Italië. Dus... dan maar op z'n Italiaans...Iveco... die ook niet kan leveren. Ze hadden nu gewoon de bussen van Ebusco kunnen hebben.De provincies hadden hierop moeten ingrijpen en Qbuzz moeten dwingen om de bussen bij Ebusco gewoon af te nemen!!
    Iveco heeft in heel Europa te veel orders gekregen en kunnen het niet bijbenen. Een groot deel van die bussen was bij Iveco besteld voor Zuid-Holland Noord en heeft niks met die 45 bussen van Ebusco te maken (Noord-Nederland).
    Wel een beete inlezen he? Je haalt nu 2 concessies door elkaar. Maar dat begrijp ik als je enige doel is een goed nieuws show te brengen.
3.175 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.070
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.740
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 917
Aegon 3.258 322.877
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.894
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.340
Air France - KLM 1.025 35.079
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.923
Allfunds Group 4 1.479
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.358
AMG 971 133.688
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.765
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.251
ASML 1.766 108.012
ASR Nederland 21 4.501
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 507
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.684
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.403