rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Ebusco 2025

3.189 Posts
Pagina: «« 1 ... 78 79 80 81 82 ... 160 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Banter2346 29 januari 2025 18:06
    quote:

    Daarom schreef op 29 januari 2025 16:15:

    De vraag alleen al is… pffff.
    Ebusco heeft het chassis zelf ontwikkeld en ze maken het zelf. Dit is algemeen bekend.

    En ja… er zit ook staal in.

    Een beetje inlezen is toch niet te veel gevraagd?
    Nee , ze hebben het frame (de body) ontwikkeld. Het chassis niet, er zitten gewoon zware ZF assen onder. Omdat ze alle batterijen in de vloer wilden.

    Sjonge, een beetje kennis is toch niet te veel gevraagd?
  2. forum rang 5 Daarom 29 januari 2025 18:50
    quote:

    Banter2346 schreef op 29 januari 2025 18:06:

    [...]

    Nee , ze hebben het frame (de body) ontwikkeld. Het chassis niet, er zitten gewoon zware ZF assen onder. Omdat ze alle batterijen in de vloer wilden.

    Sjonge, een beetje kennis is toch niet te veel gevraagd?
    Ook dat alle batterijen in de vloer zitten is een groot concurrentievoordeel. De 3.0 ligt veel stabieler op de weg en ook dit is weer een ‘cost of ownership’ voordeel.
  3. forum rang 5 StoplossBurner 29 januari 2025 20:22
    quote:

    Daarom schreef op 29 januari 2025 18:50:

    [...]

    Ook dat alle batterijen in de vloer zitten is een groot concurrentievoordeel. De 3.0 ligt veel stabieler op de weg en ook dit is weer een ‘cost of ownership’ voordeel.
    Omdat de bus stabieler op de weg ligt, is dit een COO voordeel. Geef mij graag ook dat spul wat jij rookt?

    Die 30% gewichtsvoordeel hebben ze nog t.o.v. bussen waar nog nagenoeg geen gewichtsoptimalisatie heeft plaatsgevonden (dat gaat nog wel ingelopen worden als andere fabrikanten hier zich in door ontwikkelen met hoger sterkte staal). Komt overigens ook met een nadeel dat de Ebusco 3.0 als luidruchtig wordt ervaren. Overigens is gewicht alleen niet zaligmakend en zijn er vele anderen zaken van de bus belangrijk/belangrijker, maar ik ga die grijs gedraaide plaat niet nogmaals afspelen.
  4. forum rang 6 mercurius-adept 29 januari 2025 21:21
    quote:

    Guzzi schreef op 29 januari 2025 15:05:

    investors.ebusco.com/wp-content/uploa...

    Had het nog niet gezien hiero....
    ab. En met alle respect, maar vind het slecht stukje werk van Ebusco:

    Pagina14: "Despite liquidity constraints Ebusco has strong financial fundamentals"

    -niet uitgelegd wat die liquidity constraints zijn
    -totale schuld niet benoemd
    -wel benoemen dat je op 'een LC faciliteit na' verder geen bankschuld hebt uitstaan???

    ---
    Lijkt me niet helemaal passend
    Ik wil niet gelijk beweren dat het misleidend is, maar het roept bij mij wel heel veel (negatieve) vragen op....ben benieuwd hoe jullie dit zien
  5. Banter2346 29 januari 2025 22:28
    quote:

    StoplossBurner schreef op 29 januari 2025 20:22:

    [...]

    Omdat de bus stabieler op de weg ligt, is dit een COO voordeel. Geef mij graag ook dat spul wat jij rookt?

    Die 30% gewichtsvoordeel hebben ze nog t.o.v. bussen waar nog nagenoeg geen gewichtsoptimalisatie heeft plaatsgevonden (dat gaat nog wel ingelopen worden als andere fabrikanten hier zich in door ontwikkelen met hoger sterkte staal). Komt overigens ook met een nadeel dat de Ebusco 3.0 als luidruchtig wordt ervaren. Overigens is gewicht alleen niet zaligmakend en zijn er vele anderen zaken van de bus belangrijk/belangrijker, maar ik ga die grijs gedraaide plaat niet nogmaals afspelen.
    Hoe ben je zo zeker dat staal beter bescherming biedt?
  6. forum rang 7 Bye 29 januari 2025 23:38
    quote:

    Daarom schreef op 29 januari 2025 17:53:

    [...]

    Zoals je terecht aangeeft is het jouw persoonlijke mening. Iets lichter? 30 procent lichter is niet niets. Cost of ownership gaat het meestal winnen en hierin blinkt de 3.0 uit. Denk alleen maar eens aan de bandenslijtage!

    En Ebusco gaat en hoeft geen marktleider te zijn. De markt is gigantisch en met een nederige 500 - 600 bussen in 2026 ben ik uitermate tevreden.
    Een belegger? Een forumdeelnemer?
    Uitermate tevreden met levering van 500-600 bussen per jaar
    in een markt die gigantisch is……..
  7. Banter2346 30 januari 2025 07:10
    quote:

    mercurius-adept schreef op 29 januari 2025 21:21:

    [...]

    ab. En met alle respect, maar vind het slecht stukje werk van Ebusco:

    ....
    op....ben benieuwd hoe jullie dit zien
    idd, en dan een orderbestand van november.
    iets te rooskleurig beeld wordt er weergegeven, alsof er niks aan de hand is. snap wel dat dat nodig is om mensen/bedrijven over te halen maar ik zou hier juist skeptisch van worden.
    geen duidelikheid over huidige leveringen.
    die doorverkochte bussen , zijn die dan wel geleverd inmiddels?
  8. Somber voor 2025/2026 30 januari 2025 08:10
    quote:

    Banter2346 schreef op 30 januari 2025 07:10:

    [...]

    idd, en dan een orderbestand van november.
    iets te rooskleurig beeld wordt er weergegeven, alsof er niks aan de hand is. snap wel dat dat nodig is om mensen/bedrijven over te halen maar ik zou hier juist skeptisch van worden.
    geen duidelikheid over huidige leveringen.
    die doorverkochte bussen , zijn die dan wel geleverd inmiddels?
    Alle hoop en geloof die ik had in de nieuwe structuur, is aardig aan het verdampen.

    Lijkt verdacht veel op Ebusco 1.0.
  9. forum rang 5 silverbullet 30 januari 2025 08:25
    quote:

    Daarom schreef op 29 januari 2025 10:26:

    [...]

    Eigenlijk zonde om hierop te reageren, maar dit de zoveelste onzinnige post.

    Het compositie chassis wordt in Europa gefabriceerd en wordt samen met veel Europese onderdelen naar China verscheept. Daar wordt het chassis op een aparte locatie geassembleerd en daarna gaat het naar de bussenbouwer. Kopiëren is onmogelijk.

    Wat nog wel een mooie gelegenheid is om veel extra geld binnen te halen is om andere merken het chassis in licentie te verkopen.
    Kopiëren is onmogelijk?
    Denk je nu echt dat Ebusco carbon vezel carrosserie zo speciaal is ?

    China heeft voldoende know-how en technologie voor carbon fibre constructies waaronder o a ook bussen worden gefabriceerd.

    www.king-long.com/king-long-rolls-out...
    Al vanaf 2022

    Ebusco heeft een veel te dure assemblage methode als dit werkelijk waar is wat jij beweert.
    Via China en weer terug ...
    Hoe denk je daar mee te kunnen concurreren op de markt ?

    Het is heel simpel
    Of je bouwt complete bussen in Europa of je importeert de bussen uit China
    Ebusco management dreamteam heeft het briljante idee om het te duur en te ingewikkeld te doen.

    En dan nog dag dromen over licentie verkoop
  10. Banter2346 30 januari 2025 09:05
    quote:

    silverbullet schreef op 30 januari 2025 08:25:

    [...]

    Kopiëren is onmogelijk?
    Denk je nu echt dat Ebusco carbon vezel carrosserie zo speciaal is ?

    China heeft voldoende know-how en technologie voor carbon fibre constructies waaronder o a ook bussen worden gefabriceerd.

    www.king-long.com/king-long-rolls-out...
    Al vanaf 2022

    Ebusco heeft een veel te dure assemblage methode als dit werkelijk waar is wat jij beweert.
    Via China en weer terug ...
    Hoe denk je daar mee te kunnen concurreren op de markt ?

    Het is heel simpel
    Of je bouwt complete bussen in Europa of je importeert de bussen uit China
    Ebusco management dreamteam heeft het briljante idee om het te duur en te ingewikkeld te doen.

    En dan nog dag dromen over licentie verkoop
    nu doe je de fokker mensen wel tekort. het composiet bodywork is wel degelijk uniek. waarbij het gedeelte carbon heel beperkt is en meer marketing.

    Chinezen beweren allemaal dat ze een composiet bus hebben, of bijv. een aluminium body, maar dat is allemaal nep. Dan zijn alleen de zijpanelen bijv. van composiet of aluminium.
    VDL kan het coomposiet van Ebusco niet eens namaken, al 20 jaar... (De Phileas bussen van begin deze eeuw waren voor VDL in Eindhoven, maar die probeerden het stiekem na te maken in China en is nooit gelukt)
  11. Frans Haan 30 januari 2025 09:52
    quote:

    Somber voor 2025/2026 schreef op 30 januari 2025 08:10:

    [...]

    Alle hoop en geloof die ik had in de nieuwe structuur, is aardig aan het verdampen.

    Lijkt verdacht veel op Ebusco 1.0.
    Nee joh....echt?
  12. forum rang 5 StoplossBurner 30 januari 2025 09:56
    quote:

    Banter2346 schreef op 29 januari 2025 22:28:

    [...]

    Hoe ben je zo zeker dat staal beter bescherming biedt?
    Composieten die doorgaans gebruikt worden hebben een bros faalgedrag (en kunnen dus weinig energie absorberen), hoog sterktestaal kan veel energie absorberen door plastische absorptie (blijvende vervorming van het materiaal).
    Je kan met composiet wel degelijk crash absorptie structuren maken overigens, zoals men in de F1 doet (de SIPS bijv.). Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar lijkt mij wel bijzonder ingewikkeld bij een bus t.o.v. een conventionele stalen kooi zoals bij normale (straat)auto's.

    Het Chinese nieuwjaar is begonnen overigens; komende 2 weken zal het dus sowieso rustig zijn met het op de boot zetten van bussen richting Deurne/Venray.
  13. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 10:09
    [quote alias=Chipie id=15594840 date=202501300941]
    [...]
    Klopt , ze claimen veel maar het zijn maar kleine stukjes , en VDL hetzelfde , bussen van VDL hebben pantograaf op het dat , dit is een hoog zwaartepunt ! De bussen zwabberen bij veel wind en de accu’s zijn gestapeld achter de chauffeur, voor de chauffeur niet prettig , zoemend geluid de hele dienst aan zijn kop .
    Bussen met Pantograaf hebben ook last van weersinvloeden, veel onderhoud en klein rijbereik . Zodra ze stil vallen moeten ze weg gesleept worden , dit grapje zit rond de 1000 euro per sleep .
    Helaas zijn de pijlen gericht op ebusco , begrijp ook wel dat het fout is gegaan , echter nieuwe start nieuw geluk , niemand van de forum leden ooit gescheiden ?
    Mooi de reactie straks van de bekende ( lol)
    [/quote

    1000 Euro per sleep!!!!!
    Waarom denk je dat er nauwelijks Ebusco-bussen worden ingezet in de dienstregeling?

    Uitsluitend problemen bij VDL? Nauwelijks problemen!
    Ook jij begrijpt (inmiddels) dat het fout is gegaan bij Ebusco.
    Als belegger heb je wel een groot voordeel; aandelen kosten bijna niets.
  14. forum rang 6 mercurius-adept 30 januari 2025 10:29
    AI -why is forum member Bye so negative about Ebusco?

    Bye has expressed consistent negativity about Ebusco due to several reasons:

    Communication Issues: Bye and other forum members have criticized Ebusco's communication, stating that it has been poor for years and that the company has not learned from its mistakes.

    Contract Losses: Ebusco lost contracts to Volvo, which has raised concerns about the company's ability to deliver on time and maintain its market position.

    Financial Concerns: There are worries about Ebusco's financial stability, including the need for new capital and the potential for the company's value to drop significantly.

    Production Challenges: Ebusco's production output has been weak, and there are concerns about the company's ability to meet its production targets

    While these points are valid criticisms, the consistent focus on negative aspects could be perceived as a bias.
    However, there are occasional mentions of positive points. For example, Bye acknowledged that Ebusco's stock price remained stable despite the overall market downturn. This indicates that Bye recognizes some resilience in Ebusco's performance....

    mvg,
  15. forum rang 7 Bye 30 januari 2025 11:21
    quote:

    Pter schreef op 30 januari 2025 10:57:

    Doet AI ook gewoon in het Nederlands hoor.
    De resultaten spreken voor zich natuurlijk.
3.189 Posts
Pagina: «« 1 ... 78 79 80 81 82 ... 160 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.930
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.384
AMG 971 133.696
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.769
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.093
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404