rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 263 264 265 266 267 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. stot 25 juni 2024 14:03
    5 euro kunnen we zien in 2025 als de problemen dit jaar worden opgelost en er geen grote emissie komt dit jaar
  2. stot 25 juni 2024 14:06
    Zoals ik vanmorgen zei gebeurd helaas van 2,16 terug naar het dieptepunt van vandaag 2,00 en vandaar misschien terug naar 2,05-2,08 .

    Wilde dat ik de koers van ebusco 7 maanden geleden zo goed kon voorspellen dan was ik nooit ingestapt .
  3. Wacko Winger 25 juni 2024 14:07
    quote:

    stot schreef op 25 juni 2024 14:03:

    5 euro kunnen we zien in 2025 als de problemen dit jaar worden opgelost en er geen grote emissie komt dit jaar
    Het zou kunnen dat het groot aantal onafgebouwde bussen die nu langzaamaan uitgeleverd kunnen gaan worden, zorgt voor een relatief gunstig kasstroom waardoor een emissie niet nodig is.

    Maar alles blijft voor zeer ongewis, mede door het trackrecord van het management.
  4. Daan1 25 juni 2024 14:19
    quote:

    Trx7 schreef op 25 juni 2024 14:06:

    wat is de kans op een emmissie?
    100 %. Tenzij ze overgenomen worden voor een habbekrats. Anders faillissement.
  5. forum rang 6 Trx7 25 juni 2024 14:20
    quote:

    Wacko Winger schreef op 25 juni 2024 14:07:

    [...]

    Het zou kunnen dat het groot aantal onafgebouwde bussen die nu langzaamaan uitgeleverd kunnen gaan worden, zorgt voor een relatief gunstig kasstroom waardoor een emissie niet nodig is.

    Maar alles blijft voor zeer ongewis, mede door het trackrecord van het management.
    Erg jammer allemaal.
    Maar vind het zelf nog stees een leuke gok voor 5 a 10 k. Kan zomaar goed uitpakken, en als het fout afloopt dan is het maar zo.
  6. Daniel1981 25 juni 2024 14:21
    quote:

    StoplossBurner schreef op 25 juni 2024 11:57:

    Voor mij is de productievertraging de enige verrassing. Van 56 bussen in Q1, naar sowieso minder in Q2 (minimaal 34 (= 90-56), maar zeker geen 56); dat kan ik alleen verklaren met te acute geldproblemen zoals ik in een eerder bericht van vandaag meldde.
    In de 56 bussen Q1 zaten nog 'doorgeschoven' bussen uit Q4. Maar een run rate van 34 bussen in een kwartaal is wel echt dramatisch laag. Dan kom je uit op 136 bussen per jaar.
    Ik lees nergens in de berichtgeving dat de uitlevering gaat verdubbelen in H2.

    Ik lees deze omzetwaarschuwing als een voorbode op een nieuwe emissie die over 2/3 weken wordt aangekondigt.
  7. phu 25 juni 2024 14:27
    Koopt geen potentiële klant meer bus bij Ebusco nu. Iets teveel onzekerheid zeg maar. Waarom het risico lopen? Dus heb er totaal geen geloof meer in.
  8. forum rang 5 StoplossBurner 25 juni 2024 14:33
    quote:

    stot schreef op 25 juni 2024 14:06:

    Zoals ik vanmorgen zei gebeurd helaas van 2,16 terug naar het dieptepunt van vandaag 2,00 en vandaar misschien terug naar 2,05-2,08 .

    Wilde dat ik de koers van ebusco 7 maanden geleden zo goed kon voorspellen dan was ik nooit ingestapt .
    Waarom stapte je 7 maanden geleden in als ik vragen mag? Zeker afgelopen jaar heb ik geen enkele aanleiding gezien om in te stappen. En hoe zou je daar lering van kunnen trekken voor volgende beslissingen m.b.t. kopen/verkopen aandelen?
  9. forum rang 5 StoplossBurner 25 juni 2024 14:40
    quote:

    Daniel1981 schreef op 25 juni 2024 14:21:

    [...]

    In de 56 bussen Q1 zaten nog 'doorgeschoven' bussen uit Q4. Maar een run rate van 34 bussen in een kwartaal is wel echt dramatisch laag. Dan kom je uit op 136 bussen per jaar.
    Ik lees nergens in de berichtgeving dat de uitlevering gaat verdubbelen in H2.

    Ik lees deze omzetwaarschuwing als een voorbode op een nieuwe emissie die over 2/3 weken wordt aangekondigt.
    Nog eens nagelezen, die 56 bussen was t/m april. Klopt dus niet wat ik beweerde. Productiesnelheid is dus vrij constant dit jaar zo'n 15 bussen per maand, waar er 45 nodig zijn om break-even te draaien. Maar hoe zie jij nog een emissie gebeuren? Wie gaat er nog kopen? Al verwater je van 70 miljoen aandelen naar 100 miljoen, daar haal je hooguit zo'n 50 miljoen mee op (en dat is nog in een optimistisch scenario). Daar ga je ook hooguit een paar maanden tijd voor uitstel van executie mee winnen. Ik zie op dit moment alleen een overname voor een ongeveer even gammel aanbod voor de huidige aandeelhouders nog als enige uitweg. Mogelijkheden aantrekken cash die broodnodig is om lopende operatie overeind te houden?

    - Lening (onwaarschijnlijk gezien de cijfers die Ebusco overlegd)
    - Emissie (wie wil het grote pakket aangeboden aandelen nog kopen?)
    - Overname (Partijen zoals ik die eerder genoemd heb)
    - Grote aandeelhouders (Bijvelds, ING, Van de Valk) die voor spotprijsjes aandeel in het bedrijf verkopen.
    - Andere vorm? Benieuwd wat dit dan zou kunnen zijn.
  10. forum rang 5 StoplossBurner 25 juni 2024 14:43
    quote:

    Trx7 schreef op 25 juni 2024 11:54:

    [...]

    kan max 5% van mn porto in 1 aandeel zitten. is goed zo. heb een gak van 3. Dus komt wel goed.
    Je kan er zo weer een hoop bijkopen zodat het weer 5% van je porto is, is je GAK ook nog eens lager.
  11. Frankieboy 25 juni 2024 14:52
    quote:

    phu schreef op 25 juni 2024 14:27:

    Koopt geen potentiële klant meer bus bij Ebusco nu. Iets teveel onzekerheid zeg maar. Waarom het risico lopen? Dus heb er totaal geen geloof meer in.
    Loopt m.i. wel los met dat risico. Van de Fokker F27 (ja die met propellors nog, laatste gebouwd in 1987) vliegen er nog steeds een stuk of 20 rond. Fokker ging in 1996 falliet.

  12. Daniel1981 25 juni 2024 14:52
    quote:

    StoplossBurner schreef op 25 juni 2024 14:40:

    [...]

    Nog eens nagelezen, die 56 bussen was t/m april. Klopt dus niet wat ik beweerde. Productiesnelheid is dus vrij constant dit jaar zo'n 15 bussen per maand, waar er 45 nodig zijn om break-even te draaien. Maar hoe zie jij nog een emissie gebeuren? Wie gaat er nog kopen? Al verwater je van 70 miljoen aandelen naar 100 miljoen, daar haal je hooguit zo'n 50 miljoen mee op (en dat is nog in een optimistisch scenario). Daar ga je ook hooguit een paar maanden tijd voor uitstel van executie mee winnen. Ik zie op dit moment alleen een overname voor een ongeveer even gammel aanbod voor de huidige aandeelhouders nog als enige uitweg. Mogelijkheden aantrekken cash die broodnodig is om lopende operatie overeind te houden?

    - Lening (onwaarschijnlijk gezien de cijfers die Ebusco overlegd)
    - Emissie (wie wil het grote pakket aangeboden aandelen nog kopen?)
    - Overname (Partijen zoals ik die eerder genoemd heb)
    - Grote aandeelhouders (Bijvelds, ING, Van de Valk) die voor spotprijsjes aandeel in het bedrijf verkopen.
    - Andere vorm? Benieuwd wat dit dan zou kunnen zijn.
    Bedrijf staat idd met de rug tegen de muur. Ik zou ook niet weten op basis waarvan ze extra geld kunnen aantrekken. Dat zou kunnen als er een duidelijke opgaande trend is in de productie van bussen, maar het is gewoon gedaald van Q1 op Q2. En voor H2 lees ik ook weinig concreets, het moet vooral komen van 'hope'.
  13. forum rang 7 Bye 25 juni 2024 14:58
    [Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd. Laatste waarschuwing.]
  14. visje 25 juni 2024 15:03
    Eigenlijk niet zo verwonderlijk dit, werk zelf bij een productie bedrijf. Ik verwacht wel dat ze nu de basis principes goed voor elkaar hebben maar voordat de swung in de productie zit moeten alle schakels in de chain even sterk zijn.

    Zou me niet verbazen als ze van de beurs worden gehaald. Bedrijf verder stroomlijnen en dan over een jaar of 5 een nieuwe IPO of onderhands verkocht.
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 263 264 265 266 267 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.879
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.081
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.930
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.384
AMG 971 133.696
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.769
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.090
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404