rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Ebusco 2024

12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 648 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Vinca 6 maart 2024 12:53
    quote:

    Marcel H. schreef op 5 maart 2024 12:55:

    [...] Was je daar zaterdag al? Had je een slaapplaats in de kantine?
    Rectificatie... ik was er inderdaad zondag 3 maart.
  2. stot 6 maart 2024 13:04
    3 maanden geleden na het goede nieuws uit Italië wat overigens nog geen orders heeft opgeleverd stonden we 7,20 in 3 maanden nu op 2,98 gestaan en het jaar uit op 4,794 we hebben dus nog een lange weg te gaan. En naast de aandelen en obligatie is er eigenlijk geen negatief nieuws geweest.

    Verschuiven van omzet van 2023 naar 2024
    Uitzendkrachten eruit
    2 nieuwe orders

    Toch 50
    Procent koersdaling bijna dit jaar en in de laatste
    3 maanden meer dan 50 procent
  3. forum rang 5 silverbullet 6 maart 2024 13:04
    quote:

    Happy schreef op 6 maart 2024 10:13:

    [...]

    Er komt pas zomer als de het harde werken op de achtergrond, ook voor ons zichtbaar wordt.

    Tot die tijd is het kopen.

    Zijn altijd verkopers die eruit moeten.
    Daar kun je van profiteren.
    Alles wat je onder de 5 kan kopen is toekomstig goud.
    Toe maar "goud" en zonder disclaimer,
    petje af

    Volgens mij is de huidige situatie zeer zorgelijk en gaan we eerder een mededeling krijgen als "doorstart" met samenwerking andere bussen bouwer
  4. forum rang 4 David Fernández 6 maart 2024 13:22
    Het klopt waarschijnlijk wat De Tijd schrijft.

    De penibele financiële situatie bij Van Hool straalt mogelijk positief af op het zwaar gekelderde aandeel Ebusco.

    Een logische verklaring voor de sterkste stijger in Amsterdam.

    Edit

    Wie de koers van Ebusco volgt dient derhalve het nieuws omtrent Van Hool te volgen.

    www.standaard.be/cnt/dmf20240306_9387...
  5. forum rang 7 Bye 6 maart 2024 14:10
    quote:

    David Fernández schreef op 6 maart 2024 13:22:

    Het klopt waarschijnlijk wat De Tijd schrijft.

    De penibele financiële situatie bij Van Hool straalt mogelijk positief af op het zwaar gekelderde aandeel Ebusco.

    Een logische verklaring voor de sterkste stijger in Amsterdam.

    Edit

    Wie de koers van Ebusco volgt dient derhalve het nieuws omtrent Van Hool te volgen.

    www.standaard.be/cnt/dmf20240306_9387...
    Van Hool en Ebusco zitten in een penibele financiele situatie.

    En VDL volgt de ontwikkelingen op afstand.

    Als geinteresseerde partij?
  6. forum rang 6 Happy is verbannen 6 maart 2024 14:41
    quote:

    silverbullet schreef op 6 maart 2024 13:04:

    [...]

    Toe maar "goud" en zonder disclaimer,
    petje af

    Volgens mij is de huidige situatie zeer zorgelijk en gaan we eerder een mededeling krijgen als "doorstart" met samenwerking andere bussen bouwer
    Dan ga jij short en ik blijf long.
    Gaat een van ons twee dik geld verdienen.
  7. forum rang 6 Happy is verbannen 6 maart 2024 14:55
    quote:

    David Fernández schreef op 6 maart 2024 13:22:

    Het klopt waarschijnlijk wat De Tijd schrijft.

    De penibele financiële situatie bij Van Hool straalt mogelijk positief af op het zwaar gekelderde aandeel Ebusco.

    Een logische verklaring voor de sterkste stijger in Amsterdam.

    Edit

    Wie de koers van Ebusco volgt dient derhalve het nieuws omtrent Van Hool te volgen.

    www.standaard.be/cnt/dmf20240306_9387...
    Denk dat alle opties open liggen. Fusie, samenwerking en reverse take-overs.

    Er gebeurd waarschijnlijk meer op de achtergrond dan ze nu met ons communiceren.
  8. forum rang 7 Bye 6 maart 2024 15:01
    quote:

    Happy schreef op 6 maart 2024 14:55:

    [...]

    Denk dat alle opties open liggen. Fusie, samenwerking en reverse take-overs.

    Er gebeurd waarschijnlijk meer op de achtergrond dan ze nu met ons communiceren.
    VDL wil wel overnemen voor een habbekrats.
  9. forum rang 7 Bye 6 maart 2024 16:05
    VDL heeft zelf een marktaandeel van ca. 3% en wil uitbreiden
    en om synergievoordelen te behalen wordt gezocht naar een
    overnamekandidaat.
    Tenminste 2 bussenleveranciers zitten er financieel niet best voor.
    Dat zijn Ebusco en Van Hool.
    VDL kijkt de kat uit de boom. Niemand doet officieel mededelingen.
  10. boxer2 6 maart 2024 16:13
    quote:

    Marcel H. schreef op 6 maart 2024 16:05:

    VDL heeft zelf een marktaandeel van ca. 3% en wil uitbreiden
    en om synergievoordelen te behalen wordt gezocht naar een
    overnamekandidaat.

    Tenminste 2 bussenleveranciers zitten er financieel niet best voor.
    Dat zijn Ebusco en Van Hool.
    VDL kijkt de kat uit de boom. Niemand doet officieel mededelingen.
    Van wie heb je de vetgedrukte informatie ?

    En wat insinueer je met "Niemand doet officieel mededeling
  11. forum rang 7 Bye 6 maart 2024 16:18
    quote:

    boxer2 schreef op 6 maart 2024 16:13:

    [...]

    Van wie heb je de vetgedrukte informatie ?

    En wat insinueer je met "Niemand doet officieel mededeling
    VDL is altijd op zoek geweest naar overnamekandidaten.
    Bussenbouwers Bova, Berkhof en Jonckheere zijn door
    VDL overgenomen.
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 6 maart 2024 17:53
    quote:

    Deilse Belegger schreef op 6 maart 2024 17:39:

    voor welk bedrag zou dat zijn?
    VDL heeft alleen belangstelling voor de patenten, die ze voor een prikkie willen kopen van de curator.
  13. stot 6 maart 2024 19:29
    Afgelopen jaar was er speculatie dat Ebusco zou opgekocht worden door de Nederlandse groep VDL. Dat werd toen door Ebusco ontkend. Maar ook nu valt de naam VDL opnieuw. Die groep bezit in de bussector al busbouwer Jonckheere uit Roeselare. De vraag is of VDL een opportuniteit ziet in Van Hool.
  14. Banter2346 6 maart 2024 20:46
    quote:

    stot schreef op 6 maart 2024 11:46:

    Faillissement van hooi alleen maar gunstig voor ebusco . Een concurrent minder .

    Heb begrepen dat ze bussen van ebusco goedkoper waren dan die van de concurrent .

    Als dat waar is dan is het wel jammer dat ze niet meer orders binnenhalen op prijs
    Ik denk niet dat dit gunstig is voor Ebusco, het lijkt me eerder negatief.
    Van Hool is niet bepaald een concurrent voor Ebusco, aangezien Van Hool amper orders binnenhaalt en de fabriek in Macedonie niet bepaalt soepel draait.
    De echte concurrenten zijn Evobus, MAN, BYD, Yutong en vooral Iveco.

    Ook zijn de bussen niet goedkoper. De TCO vaak wel, maar het is maar hoe een operator dat inzet in haar concessie of hoe een (city) tender daar gebruikt van maakt.

    Wat Marcel al een paar keer zegt, de 3.0 is ze naar het hoofd gestegen, ze hadden zich beter nog een tijd bij de 2.2 kunnen houden.
  15. forum rang 7 Bye 6 maart 2024 21:29
    quote:

    Banter2346 schreef op 6 maart 2024 20:46:

    [...]

    Ik denk niet dat dit gunstig is voor Ebusco, het lijkt me eerder negatief.
    Van Hool is niet bepaald een concurrent voor Ebusco, aangezien Van Hool amper orders binnenhaalt en de fabriek in Macedonie niet bepaalt soepel draait.
    De echte concurrenten zijn Evobus, MAN, BYD, Yutong en vooral Iveco.

    Ook zijn de bussen niet goedkoper. De TCO vaak wel, maar het is maar hoe een operator dat inzet in haar concessie of hoe een (city) tender daar gebruikt van maakt.

    Wat Marcel al een paar keer zegt, de 3.0 is ze naar het hoofd gestegen, ze hadden zich beter nog een tijd bij de 2.2 kunnen houden.
    De onrust bij Van Hool is overigens ontstaan nadat openbaarvervoerbedrijf, het Belgische De Lijn,
    een omvangrijke order plaatste bij Van Hool en de leidinggevenden besloten de opdracht
    te laten uitvoeren door hun vestiging in Macedonie.
    Die beslissing betekent een flinke aanslag op het personeelsbestand in Belgie.

    Dat lagelonen landen de voorkeur krijgen is natuurlijk niet nieuw.
    Die ontwikkeling bestaat al jaren.
  16. forum rang 6 Happy is verbannen 7 maart 2024 08:28
    Nog 19 dagen en dan verwacht ik dat ze ons wat neer vertellen over de turnaround die ze onder druk van de grootaandeelhouders hebben doorgevoerd.
    Zie het persoonlijk als een laatste kans en realiseer mij dat het erop of er onder wordt voor Ebusco.

    Ik verwacht uiteraard positief nieuws en heb inmiddels een voor mij relatief flinke positie opgebouwd in Ebusco.

    Worst case scenario is stopp-los van 2,20.
    Maar ga voor een exit van 6,50 - 7,50.
  17. stot 7 maart 2024 08:45
    3,27 verwacht gaan we richting de koers waar de week mee begon .

    Verwacht zelf ook goed nieuws show vanaf 26-3.

    Alle pijn is vorig jaar genomen . Omzet 2023 zal ongeveer hetzelfde zijn als 2022 .

    Dan kunnen ze zeggen dat de omzet dit jaar van 111 naar misschien wel 333 miljoen gaat .

    Productie zal per maand omhoog gaan .

    Ben alleen benieuwd wat ze gaan zeggen over de verwachtingen van nieuwe orders .

    Al begrijp ik ook dat als je nog orders hebt voor 1800 bussen en je er 500 kan maken per jaar , je ook voorzichtig bent.

    Want meer boetes voor te late levering schiet ook niet op .

    Dus hopelijk productie omhoog , orders omhoog
  18. Banter2346 7 maart 2024 09:45
    quote:

    Marcel H. schreef op 6 maart 2024 21:29:

    [...]

    De onrust bij Van Hool is overigens ontstaan nadat openbaarvervoerbedrijf, het Belgische De Lijn,
    een omvangrijke order plaatste bij Van Hool en de leidinggevenden besloten de opdracht
    te laten uitvoeren door hun vestiging in Macedonie.
    Die beslissing betekent een flinke aanslag op het personeelsbestand in Belgie.

    Dat lagelonen landen de voorkeur krijgen is natuurlijk niet nieuw.
    Die ontwikkeling bestaat al jaren.
    36 stuks 12m kun je voor een partij als Van Hool niet echt omvangrijk noemen. Ze dingden sowieso pas mee nadat Lydia Peeters eiste dat de omzetvereisten werden aangepast en prompt wonnen ze...
    Een flink deel wordt/werd overigens wel in Belgie gemaakt, 12 of 24, ik weet niet precies.
12.943 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 648 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.101
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404