rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

AMG 2024

9.113 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Take a sisi 25 januari 2024 18:41
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 25 januari 2024 18:32:

    [...]

    De Signalen zijn juist heel goed .
    Ze blijven maar MEER Lithium nodig hebben .
    Ja er worden projecten uitgesteld , prima toch .
    Een low cost miner zoals AMG zal daar baat bij hebben .
    En We zijn ook nog eens overname kandidaat.
    Mooi dus futures are bright , ik houd je niet tegen , morgen kopen dan .
    Overname kandidaat als dit het laagste punt is waarom is het niet allang verkocht dan .
  2. forum rang 6 Lamsrust 25 januari 2024 19:15
    quote:

    Take a sisi schreef op 25 januari 2024 18:41:

    [...]
    Mooi dus futures are bright , ik houd je niet tegen , morgen kopen dan .
    Overname kandidaat als dit het laagste punt is waarom is het niet allang verkocht dan .
    HS gaat met een verkoop onder de E 50 nooit akkoord. Dan drukt hij op de emissieknop van de Stichting Continuïteit en is een overname onmogelijk. Er is bij AMG ook geen man overboord, de operationele cash flow is positief, de schuld buiten de municipal bond zeer klein, en er kan nu in alle rust doorgewerkt worden aan de lithium expansie in Brazilië en Duitsland. Vanwege de lage lithium prijzen is er immers geen haast, omdat de gemiste winst bij 3 maanden vertraging beperkt is. Dat verkleint de kans op operationele fouten. Daarnaast kan AMG nu betere deals sluiten in lithium resource projecten, aangezien AMG de lithiumhydroxidefaciliteit op 1 januari 2025 aan kan zetten waar andere partijen deze nog moeten bouwen.
    Op de lange termijn kan de huidige lithiumprijsvorming AMG volledig in de kaart spelen, omdat hierdoor allerlei nieuwe projecten van concurrenten niet door zullen gaan dan wel vertragen, terwijl AMG vanaf 2025 klaarstaat om in Europa lithiumhydroxide te produceren. kwestie van de kost gaat voor de baat uit. Aandeeltjes lekker op de plank laten liggen en bij een koerszwieper richting E 15 nog eens flink bijkopen.
  3. DeJef 25 januari 2024 19:32
    quote:

    Lamsrust schreef op 25 januari 2024 19:15:

    [...]

    Op de lange termijn kan de huidige lithiumprijsvorming AMG volledig in de kaart spelen, omdat hierdoor allerlei nieuwe projecten van concurrenten niet door zullen gaan dan wel vertragen, terwijl AMG vanaf 2025 klaarstaat om in Europa lithiumhydroxide te produceren.
    Zou het logisch zijn/ technisch haalbaar zijn om de tantalum uitbreiding nu ook door te voeren met SP1+ uitbreiding? Dat is ook even kosten voor de baat uit, maar kan wel een bodem leggen onder winstgevendheid tov concurrenten mocht de lithiumprijszwakte langer aanhouden.
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 25 januari 2024 19:35
    quote:

    Take a sisi schreef op 25 januari 2024 18:41:

    [...]
    Mooi dus futures are bright , ik houd je niet tegen , morgen kopen dan .
    Overname kandidaat als dit het laagste punt is waarom is het niet allang verkocht dan .
    Ik heb Ze al , ja waarom het nog niet verkocht is misschien zijn ze al in bespreking .
    Zou zo maar kunnen .
  5. forum rang 6 Lamsrust 25 januari 2024 19:46
    quote:

    DeJef schreef op 25 januari 2024 19:32:

    [...]

    Zou het logisch zijn/ technisch haalbaar zijn om de tantalum uitbreiding nu ook door te voeren met SP1+ uitbreiding? Dat is ook even kosten voor de baat uit, maar kan wel een bodem leggen onder winstgevendheid tov concurrenten mocht de lithiumprijszwakte langer aanhouden.
    Dit zegt AMG er zelf over:

    2024 cost per ton will be negatively impacted by ramp-up costs as well as lower tantalum volumes relative to spodumene volumes, as the tantalum expansion does not start up until 2025.

    Ik begrijp hieruit dat de tantalum uitbreiding in de loop van 2025 operationeel wordt, zodat de kostprijs van lithium spodumene dan weer daalt.
  6. forum rang 6 Take a sisi 25 januari 2024 19:49
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 25 januari 2024 19:35:

    [...]

    Ik heb Ze al , ja waarom het nog niet verkocht is misschien zijn ze al in bespreking .
    Zou zo maar kunnen .
    Als dat zo is , wie het dan ook mogen zijn , dan zijn ze imo ( met de dalende auto verkoopcijfers , dus een automarkt die zich in steeds zwaarder weer begeeft ) niet helemaal helder van geest .
  7. DeJef 25 januari 2024 19:50
    quote:

    Lamsrust schreef op 25 januari 2024 19:46:

    [...]

    Dit zegt AMG er zelf over:

    2024 cost per ton will be negatively impacted by ramp-up costs as well as lower tantalum volumes relative to spodumene volumes, as the tantalum expansion does not start up until 2025.

    Ik begrijp hieruit dat de tantalum uitbreiding in de loop van 2025 operationeel wordt, zodat de kostprijs van lithium spodumene dan weer daalt.
    Ja dat wist ik, vandaar de vraag, waarom trekken ze dat niet naar voor, met huidige prijsvorming.
  8. forum rang 6 Take a sisi 25 januari 2024 20:05
    quote:

    DeJef schreef op 25 januari 2024 19:50:

    [...]

    Ja dat wist ik, vandaar de vraag, waarom trekken ze dat niet naar voor, met huidige prijsvorming.
    Dat is waarschijnlijk niet mogelijk of wellicht gaan ze hier mee spelen , en komen ze met het nieuws dat tegen de verwachting in de rampup voorspoediger is verlopen dan ze in eerste instantie gedacht hadden , om op een zeker moment de koers positief te beïnvloeden .
    Mogelijk een behoorlijk lange voorzet om op enig moment te willen scoren .
  9. DeJef 25 januari 2024 20:09
    quote:

    Take a sisi schreef op 25 januari 2024 20:05:

    [...]
    Mogelijk een behoorlijk lange voorzet om op enig moment te willen scoren .
    Hm daar volg ik wel in. Als China kunstmatig prijzen laag weet te houden dan kan er een Shake out volgen. Daarna kan prijs weer omhoog. Dus hoe lager de kostbasis, hoe beter gepositioneerd.
  10. forum rang 6 Take a sisi 25 januari 2024 20:17
    quote:

    DeJef schreef op 25 januari 2024 20:09:

    [...]

    Hm daar volg ik wel in. Als China kunstmatig prijzen laag weet te houden dan kan er een Shake out volgen. Daarna kan prijs weer omhoog. Dus hoe lager de kostbasis, hoe beter gepositioneerd.
    Die laatste zin daar lijkt de waarheid niet langs af te kunnen .
    Maar voorals nog denk ik dat ze eerst met 3-0 achter komen , voordat ze 3-1 scoren .
  11. forum rang 6 Just lucky 25 januari 2024 21:18
    quote:

    Take a sisi schreef op 25 januari 2024 19:49:

    [...]
    Als dat zo is , wie het dan ook mogen zijn , dan zijn ze imo ( met de dalende auto verkoopcijfers , dus een automarkt die zich in steeds zwaarder weer begeeft ) niet helemaal helder van geest .
    Niet helder van geest......, jij zou natuurlijk kopen als de automarkt draait als een tierelier.
  12. Het mannetje van de radio 25 januari 2024 21:47
    nos.nl/artikel/2506259-lithiumwinning...

    ,,De vraag naar lithium groeit explosief door de wereldwijde energietransitie, want het is de grondstof voor batterijen voor elektrische auto's. China, de VS, Rusland, Canada, Europa: allemaal zijn ze op zoek naar lithium en hun ogen zijn gericht op dit gebied."
  13. forum rang 6 T. Edison 25 januari 2024 22:20
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 25 januari 2024 21:47:

    nos.nl/artikel/2506259-lithiumwinning...

    ,,De vraag naar lithium groeit explosief door de wereldwijde energietransitie, want het is de grondstof voor batterijen voor elektrische auto's. China, de VS, Rusland, Canada, Europa: allemaal zijn ze op zoek naar lithium en hun ogen zijn gericht op dit gebied."
    Ben ik van mening dat we zuinig moeten zijn op onze aardbol, we hebben er maar één van.
    Verplaatsen van het probleem (onze koeien en vervuilende energie de grens over naar daar waar de regels minder streng zijn) helpt de wereld niet.
    Zo ook het winnen van grondstoffen op een vervuilende manier, voor electromotoren, accu's en zonnepanelen is niet de wijze waarop we de wereld zouden moeten willen redden.
    Er wordt meer dan ooit gevlogen, oorlogen zijn destructief voor mens en milieu, energie en olie verbruik groeit met de dag.
    Kortom, milieu en klimaat is belangrijk, maar alleen als het uitkomt. Is doorspekt met doorvoeren van plaatselijke oplossingen (en dan trots op de borst kloppen) en vooral met maatregelen om anderen zich beter te laten gedragen ( las nu weer over een reparatie verbod voor brandstof auto's)

    Ondertussen beleg ik in AMG, omdat ik denk daar financieel beter van te worden. (Weer voorzichtig ingestapt omdat de daling tot stilstand lijkt te komen en het aandeel zich klaar maakt voor een correctie omhoog)
  14. forum rang 6 Take a sisi 26 januari 2024 03:43
    Outside of wealthy, trendy communities, consumers are walking past plug-in EVs and snapping up hybrids and gasoline-powered engines instead. In the fourth quarter of 2023, EV sales crawled up by just 1.3%. According to Edmunds, EVs tend to sit on dealer lots for about three weeks longer than gasoline-powered cars. With Mercedes Benz (XE:MBG) EQS units languishing for four months, the company's chief financial officer recently acknowledged that the market is a "pretty brutal space."
    Customers are staying away despite a price war in which Ford (F), Tesla, and GM slashed EV prices by 20%, on average, leading Ford to lose $36,000 on each unit sold.

    Read: Tesla warns Wall Street it may grow more slowly this year
  15. forum rang 6 Take a sisi 26 januari 2024 03:52
    quote:

    Just lucky schreef op 25 januari 2024 21:18:

    [...]Niet helder van geest......, jij zou natuurlijk kopen als de automarkt draait als een tierelier.
    Vriend ik weet echt niet wat je van me wilt .
    ik zie mezelf niet als iemand die het aandeel fout weg zet , want ik roep eigelijk al vanaf 37€ dat de trend neerwaarts is , nu ben ik daar vanaf 24 € gezien de economische ontwikkelingen wel wat stelliger in geworden , heb dus helemaal niemand fout voorgelicht .
    Want als we kijken naar waar we nu staan klopt het volledig met de waarheid , als we nu bv de tegenhangers van mijn mening nemen , die hier al die tijd hebben proberen te weerleggen dat dit aandeel al vanaf 37€ een koopje is , dan denk ik omdat dit al die tijd NIET de waarheid was , deze personen wellicht andere kopers fout ingelicht hebben , die mogelijk op jullie adviezen foute keuze gemaakt hebben .
    De korte samenvatting lijkt dus erg op de volgende , de waarheid kun je niet weerleggen .
    Daarbij wens ik AMG helemaal niet de verdoemenis toe , en ben ik altijd duidelijk geweest , dat deze daling slechts tijdelijk is , en dat de neerwaartse fase slechts genomen moet worden .
    Dit is toch het spel wat we allemaal willen spelen , het proberen te voorspellen van welke richting de markt op gaat , en daarmee je voordeel doen .
  16. forum rang 8 Lepre Chaun 26 januari 2024 05:22
    "De beste remedie tegen lage prijzen zijn lage prijzen."

    Veel Australische producenten, die 40% van het mondiale aanbod vertegenwoordigen, trekken zich terug, en veel van de nieuwe leveranciers, die hun economie baseerden op de hoge prijzen van de afgelopen jaren, zullen naar verwachting wankelen.

    Het omgekeerde aforisme is echter ook de moeite waard om opnieuw te bekijken: "De beste remedie tegen lage prijzen zijn lage prijzen."
    Lagere prijzen zullen de vraag stimuleren, en Chinese batterijfabrikanten proberen nu al het aanbod tegen lage prijzen vast te houden, wat zou moeten helpen de prijzen onder controle te houden.
    Ten slotte zijn de lithium- en EV-markten nog steeds relatief klein en in opkomst, met weinig mogelijkheden om vraag of aanbod af te dekken, en als de recente dynamiek aanhoudt, belooft de omvang van de prijsschommelingen in lithium ervoor te zorgen dat olie binnen de perken blijft.
  17. forum rang 6 Just lucky 26 januari 2024 08:30
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 25 januari 2024 21:47:

    nos.nl/artikel/2506259-lithiumwinning...

    ,,De vraag naar lithium groeit explosief door de wereldwijde energietransitie, want het is de grondstof voor batterijen voor elektrische auto's. China, de VS, Rusland, Canada, Europa: allemaal zijn ze op zoek naar lithium en hun ogen zijn gericht op dit gebied."
    Maar het aanbod groeit nog veel harder, waardoor het een marginale bussiness wordt, of te wel dood geld. Voor de toekomt moet je in de chippers zitten, dan weet je zeker dat je geld verdient (en niet verbrand). Ook in deze topweek voor bijna alle aandelen sluit AMG weer lager.
  18. forum rang 6 Just lucky 26 januari 2024 08:35
    quote:

    Take a sisi schreef op 26 januari 2024 03:52:

    [...]
    Vriend ik weet echt niet wat je van me wilt .
    ik zie mezelf niet als iemand die het aandeel fout weg zet , want ik roep eigelijk al vanaf 37€ dat de trend neerwaarts is , nu ben ik daar vanaf 24 € gezien de economische ontwikkelingen wel wat stelliger in geworden , heb dus helemaal niemand fout voorgelicht .
    Want als we kijken naar waar we nu staan klopt het volledig met de waarheid , als we nu bv de tegenhangers van mijn mening nemen , die hier al die tijd hebben proberen te weerleggen dat dit aandeel al vanaf 37€ een koopje is , dan denk ik omdat dit al die tijd NIET de waarheid was , deze personen wellicht andere kopers fout ingelicht hebben , die mogelijk op jullie adviezen foute keuze gemaakt hebben .
    De korte samenvatting lijkt dus erg op de volgende , de waarheid kun je niet weerleggen .
    Daarbij wens ik AMG helemaal niet de verdoemenis toe , en ben ik altijd duidelijk geweest , dat deze daling slechts tijdelijk is , en dat de neerwaartse fase slechts genomen moet worden .
    Dit is toch het spel wat we allemaal willen spelen , het proberen te voorspellen van welke richting de markt op gaat , en daarmee je voordeel doen .
    Ohh, ik ben het helemaal met je eens hoor, ik bedoel, weer kopen als alles goed gaat is ook niet ideaal, want dan moet je op veel hogere niveaus kopen aangezien de koers daar altijd op vooruit loopt.
9.113 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.081
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.780
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.923
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.104
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.960
Allfunds Group 4 1.505
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.433
AMG 971 133.807
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.021
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.789
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.327
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.350
ASML 1.766 108.375
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 518
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404