Beperktedijkbewaking schreef op 20 november 2023 08:24:
Met posters win some en beursbeurs had ik het de vorige week over het deferren bij Automotive, en welke bedragen uit hun operationele omzet nu eigenlijk gedeferred worden (dat is niet 100% daarvan).
Hier een eerste schatting, wie een hekel heeft aan formules en te gedetailleerde cijfers moet het overslaan. Ik gebruik TT's recente Q3 cijfers, alles in miljoenen.
DK (korte devrev) volgens Q3 balans: 161
AF: 12 voor Enterprise, en 11 van de 21 totale defrev voor Consumer (redelijke gok, ik volg het al jaren).
Dus Automotive DK = 138
DL (lange defrev) in balans: 279, AF: 10 voor Consumer, dus Automotive DL = 269.
En nou komt-ie.
DL/DK bij Automotive is 269/138 = 1,95.
Dat móet iets zeggen over de gemiddelde looptijd T van de defrev bij de tegenwoordige contracten met OEM's.
...
GEMIDDELDE LOOPTIJD VOOR DE DEFERRALS BIJ AUTOMOTIVE IS: T = 5,35 jaar!
Zeer realistisch!! Het verbaast mezelf, hoe goed het uitkomt.
En nog is het feest niet op.
...
OK, D ijlt na. Laat D nu 500 zijn, dan Rdef = 196 per jaar.
Over 3 kwartalen dus 147 mio.
Dit bij een recent gepubliceerde automotive operational revenue van 260 mio over drie kwartalen.
Kan je nagaan hoeveel er direct als IFRS geboekt wordt (zoals win some en ik al zeiden).
...