rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 349 350 351 352 353 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 visboer 25 oktober 2023 15:33
    quote:

    visje schreef op 25 oktober 2023 11:55:

    indien de afleveringen (van bussen) ongoing stijgen is een forse verhoging van het werkkapitaal noodzakelijk.
    hiermee financier je de lonen, inkoopkosten, interest kosten en de aanbetalingen op je inkopen.
    Hoe meer afleveringen hoe hoger de behoefte aan vers kapitaal
    Je bedoelt dat als je productie gaat opschroeven. Ja dan heb je inderdaad meer werkkapitaal nodig vanwege je voorraad etc. We hebben het hier nu over de bussen die bijna gereed zijn dus 99% af zijn. Daar komt nog geen cash van binnen omdat er nog een paar onderdeeltjes missen.
  2. MrBull 25 oktober 2023 16:12
    quote:

    visboer schreef op 25 oktober 2023 15:33:

    [...]Je bedoelt dat als je productie gaat opschroeven. Ja dan heb je inderdaad meer werkkapitaal nodig vanwege je voorraad etc. We hebben het hier nu over de bussen die bijna gereed zijn dus 99% af zijn. Daar komt nog geen cash van binnen omdat er nog een paar onderdeeltjes missen.
    Men heeft volgens de laatste berichten zo'n 80 miljoen aan voorraad liggen. Dus kapitaal om meer te gaan produceren is echt niet nodig op korte termijn.

    Wanneer men de 150 bussen die voor 95% gereed zijn eindelijk eens kunnen uitleveren komt er genoeg cash binnen.

    Cashflow voor materiaal om te groeien kan en mag simpelweg geen probleem zijn.
  3. forum rang 4 visboer 25 oktober 2023 17:10
    quote:

    MrBull schreef op 25 oktober 2023 16:12:

    [...]

    Men heeft volgens de laatste berichten zo'n 80 miljoen aan voorraad liggen. Dus kapitaal om meer te gaan produceren is echt niet nodig op korte termijn.

    Wanneer men de 150 bussen die voor 95% gereed zijn eindelijk eens kunnen uitleveren komt er genoeg cash binnen.

    Cashflow voor materiaal om te groeien kan en mag simpelweg geen probleem zijn.
    dat zei ik al tegen de eerdere schrijfer.
  4. Jokakek 25 oktober 2023 17:20
    Mannen misschien een domme vraag maar als je naar het orderboek kijkt, wat is beter voor de stijging bied of vraagprijs?
  5. Recessie kom maar op 25 oktober 2023 17:29
    quote:

    Jokakek schreef op 25 oktober 2023 17:20:

    Mannen misschien een domme vraag maar als je naar het orderboek kijkt, wat is beter voor de stijging bied of vraagprijs?
    Geen domme vraag. Met die automatische handel valt er geen bal uit op te maken.
  6. forum rang 4 visboer 25 oktober 2023 18:39
    quote:

    Jokakek schreef op 25 oktober 2023 17:20:

    Mannen misschien een domme vraag maar als je naar het orderboek kijkt, wat is beter voor de stijging bied of vraagprijs?
    er zijn nooit domme vragen we zijn elkaar om elkaar van info te voorzien
  7. Alfie Solomons 25 oktober 2023 20:19
    TIENEN - Eén week geleden zagen Olivier van Mullem en zijn team de stelplaats van Multiobus met daarin 24 bussen in rook opgaan. Vandaag is de oorzaak van de brand nog steeds niet duidelijk. De zaakvoerder praat voor het eerst over de feiten.
    Vanessa Dekeyzer
    Vandaag om 15:17

    “Het is nog steeds heel heftig”, reageert Olivier Van Mullem. “Er zijn zoveel dingen waar we hier allemaal plots mee geconfronteerd worden. Op dit moment is het onderzoek naar de oorzaak van de brand nog steeds lopende maar wij hopen dat er toch de komende dagen duidelijkheid kan komen over hoe dit is kunnen gebeuren. Daarna kunnen we starten met de opkuis en heropbouw.”

    LEES OOK. Uitslaande brand en explosies bij busbedrijf: nieuwe loods met 24 bussen en 700 zonnepanelen volledig in de as gelegd

    Ondanks alle miserie zijn er volgens Olivier ook heel wat positieve dingen te zeggen. “De zeer goede en professionele aanpak van de hulpdiensten is en blijft bewonderenswaardig. Zoveel diensten die hier erg gedisciplineerd en professioneel te werk zijn gegaan. En dit geldt zowel voor de politie, brandweer, de Civiele Bescherming, de coördinerende functies als onze burgemeester. Dat was indrukwekkend om te zien. Een tweede bewonderenswaardig feit is de enorme solidariteit van zo vele mensen: onze eigen medewerkers die allemaal een tandje bij steken, onze buren die hulp bieden, collega’s die ons willen verder helpen. Van heinde en verre krijgen we nog steeds steunbetuigingen. Zo’n hartverwarmende berichten helpen ons vooruit.” (Lees verder onder de foto’s)

    De stelplaats voor de brand.
    De stelplaats voor de brand. — © VDT
    De stelplaats na de brand. De kadavers zijn zoveel mogelijk terug naar binnen geduwd om wat meer plaats te maken.
    De stelplaats na de brand. De kadavers zijn zoveel mogelijk terug naar binnen geduwd om wat meer plaats te maken. — © if
    Intussen verloopt het busvervoer al wat beter, maar nog niet ideaal. “We hebben wel geen technische werkloosheid meer sinds gisteren”, zegt Bernard Vandereyken, woordvoerder voor Multiobus. “Dat is toch formidabel op één week tijd. We hebben zes extra bussen van collega’s die door ons ingezet zijn en zeven staan er in wacht. Elke dag evolueert de situatie gunstig verder. We hopen dat we na de herfstvakantie de ritten weer probleemloos kunnen laten verlopen. In afwachting daarvan worden eventuele storingen via De Lijn gecommuniceerd.” (Lees verder onder de foto’s)

    Het atelier van Multiobus is sinds dinsdag operationeel.
    Het atelier van Multiobus is sinds dinsdag operationeel. — © if
    Het busbedrijf kreeg enkele voertuigen in bruikleen om verder te kunnen.
    Het busbedrijf kreeg enkele voertuigen in bruikleen om verder te kunnen.
    Het streefdoel van Multiobus is om er tegen 2025 weer te staan. “Eerst en vooral willen we af van dat verschrikkelijke zicht op ons terrein”, zegt Vandereyken. “Maar voor de afbraak is het dus wachten op de expert, die volgende week zijn werk zal verder zetten. Eens we kunnen opruimen, hebben we ook weer meer parkeerruimte voor onze bussen. En mentaal zal het ons ook een boost geven, wanneer het terrein opgekuist is.”
  8. MrBull 25 oktober 2023 20:26
    Ik heb het artikel gelezen. Staat helemaal niets nieuws in. Nog steeds dat men verwacht om binnen een aantal dagen de oorzaak te vinden.

    Staat wel een foto met een aantal Ebusco bussen die men in bruikleen heeft. Dus grote kans dat Ebusco reeds uitgesloten is als veroorzakende partij. Anders is het juridisch niet handig om als Ebusco een gunst te verlenen. Dat kan gezien worden als omkoperij.
  9. The truth 25 oktober 2023 20:47
    quote:

    MrBull schreef op 25 oktober 2023 20:26:

    Ik heb het artikel gelezen. Staat helemaal niets nieuws in. Nog steeds dat men verwacht om binnen een aantal dagen de oorzaak te vinden.

    Staat wel een foto met een aantal Ebusco bussen die men in bruikleen heeft. Dus grote kans dat Ebusco reeds uitgesloten is als veroorzakende partij. Anders is het juridisch niet handig om als Ebusco een gunst te verlenen. Dat kan gezien worden als omkoperij.
    Of uiteraard om de gevolgschade en claim te beperken.
    Wat ik nogmaals bedoel, Mr. Bull, geen voorbarige conclusies aub.

    Het dossier is duidelijk nog in de fase dat de expert van de verzekeringsmaatschappij van Multiobus een “tegensprekelijke” conclusie heeft gemaakt. Deze kan nu nog tegeniet worden gedaan door de expert van de partij die “beschuldigd” wordt. Daarom kan de opruiming niet beginnen. De beschuldigde partij (Heliox, Installateur elektriciteit, Ebusco, of andere) dient immers de kans krijgen om “plaats delict” in dezelfde omstandigheden te onderzoeken. Eenmaal opgeruimd blijven enkel foto’s, videobeelden, wrakken en getuigenissen over. Niets beter dan de exacte situatie onderzoeken. Maar dit neemt tijd in beslag. Nieuws ongetwijfeld volgende week. Indien geen consensus, binnen een jaar of twee na de conclusies van derde partijen experten.
  10. The truth 25 oktober 2023 21:14
    quote:

    visboer schreef op 25 oktober 2023 20:58:

    Dan kan de koers dus omhoog.
    Jazeker, boer. Voor jou is er maar 1 richting: Noord

    Vanzelf kom je dan wel weer in het Zuiden terecht met je visserssloep ;-)
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 349 350 351 352 353 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.772
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.102
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404