rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1206 1207 1208 1209 1210 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Hendrik Roo 6 mei 2023 07:45
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 mei 2023 21:27:

    Het effect van inkoop eigen aandelen is groot. En als we het dan over effecten hebben, bedoelen we dat elke keer in relatie tot de vraag hoe we uit de houdgreep van Short komen.

    Maar als je gelooft dat er ooit winst gemaakt gaat worden, betekent dat ook dat de winst per aandeel omhoog gaat. En omdat er op deze koersen best wat aandelen worden opgekocht, is dat substantieel. Dat geldt nog extra als de IFOOD miljoenen erachteraan gesmeten worden.
    De laatste alinea betekent ook dat je minder winst hoeft te maken om voor de aandeelhouders tot een aantrekkelijk rendement te komen. Op de langere termijn is dat een groot concurrentie voordeel.
  2. [verwijderd] 6 mei 2023 07:49
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 5 mei 2023 22:46:

    Bedankt iedereen en een fijn weekend.
    Ik zal eerlijk zijn..
    Ik zit in een verhuizing en ik moet nog veel regelen, ik ben beetje zenuwachtig.
    Morgen naar Carpet right in Vlaardingen!

    Als iemand onnozele teksten schrijft en eindigt met een uitroepteken, moet ik altijd meteen aan een nieuw account van Pik denken. Hebben jullie dat nou ook?
  3. forum rang 8 SEVA_ 6 mei 2023 08:05
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 6 mei 2023 07:45:

    [...]

    De laatste alinea betekent ook dat je minder winst hoeft te maken om voor de aandeelhouders tot een aantrekkelijk rendement te komen. Op de langere termijn is dat een groot concurrentie voordeel.
    Volgens mij had John uitgerekend dat ze met huidige buybacks enkel de toekomstige verwatering van de aandelenopties voor het personeel compenseren. Dat gaat niet niks toevoegen aan de WPA. Ze moeten idd die IFood miljoenen er tegenaan gooien en vervolgens de aandelen cancelen.
  4. forum rang 6 wiegveld 6 mei 2023 08:33
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 6 mei 2023 07:45:

    [...]

    De laatste alinea betekent ook dat je minder winst hoeft te maken om voor de aandeelhouders tot een aantrekkelijk rendement te komen. Op de langere termijn is dat een groot concurrentie voordeel.
    Dat klopt, maar het klinkt beter als je zegt dat de winst door minder aandelen verdeeld wordt. Moet JET alleen geen personeelsopties meer uitgeven zonder verdere aandeleninkoop, anders verwatert de winst weer evenhard.
    Nu valt t op basis Jaarverslag nog mee met de opties en zal aantal aandelen tussen de 4,5 -5% afnemen na he programma.
  5. forum rang 7 Hendrik Roo 6 mei 2023 08:53
    quote:

    wiegveld schreef op 6 mei 2023 08:33:

    [...]
    Dat klopt, maar het klinkt beter als je zegt dat de winst door minder aandelen verdeeld wordt. Moet JET alleen geen personeelsopties meer uitgeven zonder verdere aandeleninkoop, anders verwatert de winst weer evenhard.
    Nu valt t op basis Jaarverslag nog mee met de opties en zal aantal aandelen tussen de 4,5 -5% afnemen na he programma.
    Je hebt het mis. Zolang je zoals DD grote verliezen boekt, smeer je dat het lieftst over zoveel mogelijk aandelen uit. Maar zodra je winst maakt, geldt het omgekeerde. Met winstmaken heeft DD nog geen begin gemaakt. Ze moeten nog laten zien dat dit überhaupt lukt. En als het lukt moet het met heel veel aandeelhouders worden gedeeld. Op dit punt staat JET er beter voor. Als de winst er inderdaad komt, heeft dit op de koers een opstuwend effect. Zeker als de IFOOD miljoenen worden ingezet om aandelen terug te kopen.
  6. [verwijderd] 6 mei 2023 10:28
    quote:

    WaardeAandeel schreef op 6 mei 2023 00:17:

    JET mooie prooi voor DD of UBER op deze koers toch? Ik ben er klaar voor. €30 á €40. :-)
    Zo is het; denk dat het deze zomer gaat pieken.
  7. forum rang 8 SEVA_ 6 mei 2023 10:30
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 6 mei 2023 08:53:

    [...]

    Je hebt het mis. Zolang je zoals DD grote verliezen boekt, smeer je dat het lieftst over zoveel mogelijk aandelen uit. Maar zodra je winst maakt, geldt het omgekeerde. Met winstmaken heeft DD nog geen begin gemaakt. Ze moeten nog laten zien dat dit überhaupt lukt. En als het lukt moet het met heel veel aandeelhouders worden gedeeld. Op dit punt staat JET er beter voor. Als de winst er inderdaad komt, heeft dit op de koers een opstuwend effect. Zeker als de IFOOD miljoenen worden ingezet om aandelen terug te kopen.
    Probleem is de diepe zakken en de macht van de concurrentie. Iets bedruipt me dat de Amerikaanse concurrenten hebben besloten om JET simpelweg uit te roken in de gebieden waar ze met hen concurreren. Zolang mogelijk agressief groeien door de markt te ´kopen´ totdat JET in die regio gedecimeerd is. Vervolgens draaien ze aan de knoppen en gaan ze FCF genereren.

    Ik doel op AUNZ en NA. Nu JET op meerdere continenten aan schaken is, worden ze ook aangevallen op haar thuismarkten. Terug naar de basis dus.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 6 mei 2023 10:50
    quote:

    SEVA_ schreef op 6 mei 2023 10:30:

    [...]

    Probleem is de diepe zakken en de macht van de concurrentie. Iets bedruipt me dat de Amerikaanse concurrenten hebben besloten om JET simpelweg uit te roken in de gebieden waar ze met hen concurreren. Zolang mogelijk agressief groeien door de markt te ´kopen´ totdat JET in die regio gedecimeerd is. Vervolgens draaien ze aan de knoppen en gaan ze FCF genereren.

    Ik doel op AUNZ en NA. Nu JET op meerdere continenten aan schaken is, worden ze ook aangevallen op haar thuismarkten. Terug naar de basis dus.
    Als je daarin gelijk hebt, betekent dat automatisch dat Über en DD afspraken hebben gemaakt over regio's en prijzen. Dat is illegaal en wordt in de USA zwaar bestraft. Denk je dat ze zover durven gaan ?
    Het zou wel verklaren waarom ze Grubhub niet verkocht krijgen. Alleen Amazon en Prosus zijn sterk genoeg om de rollen om te draaien.

    JET is het braafste jongetje van de klas en wordt als dank op BNR door het slijk gehaald door een figuur die op BNR roept dat hij Über veel beter vindt.
  9. forum rang 8 GakGak 6 mei 2023 11:11
    quote:

    etap2 schreef op 6 mei 2023 10:25:

    Koersdoelen van 38 euro - 40 euro .
    32 ben ik pleite.
    .
    Bij een koersdoel van 32 ben je weg ?
    .
    Kan sneller gebeuren dan je lief is... ;O)
  10. forum rang 5 Daarom 6 mei 2023 11:14
    Ik ben een paar dagen in Rome. Hier fietsen heel weinig bezorgers rond. Ter vergelijking… ik zie ‘s avonds in Groningen in een half uur meer bezorgers fietsen dan dat ik hier in 2 dagen heb gezien.
    Maar wat ik hier zie zijn Glovo en Deliveroo even ‘groot’ en JET volgt op verre afstand. In Rome stelt bezorgen niet veel voor en JET al helemaal niets.
  11. De Eeuwige Belegger 6 mei 2023 11:19
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 6 mei 2023 10:50:

    [...]

    Als je daarin gelijk hebt, betekent dat automatisch dat Über en DD afspraken hebben gemaakt over regio's en prijzen. Dat is illegaal en wordt in de USA zwaar bestraft. Denk je dat ze zover durven gaan ?
    Het zou wel verklaren waarom ze Grubhub niet verkocht krijgen. Alleen Amazon en Prosus zijn sterk genoeg om de rollen om te draaien.

    JET is het braafste jongetje van de klas en wordt als dank op BNR door het slijk gehaald door een figuur die op BNR roept dat hij Über veel beter vindt.
    Ik durf in de aanname van SEVA wel mee te gaan, vlak de kracht van DH ook niet uit, één van de founders van DH ( Lukasz Gadowski ) heeft immers ook geïnvesteerd in Wolt. De overname van Wolt door DD ( 8.1 miljard dollar ) was natuurlijk een meesterzet. Het is een netwerk van ons kent ons. Ook Rocket Internet heeft een dikke financiële vinger in de pap, ik ken de tactiek van deze jongens uit Berlijn, ik heb er zelf mee te maken gehad.
  12. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 6 mei 2023 12:36
    quote:

    Daarom schreef op 6 mei 2023 11:14:

    Ik ben een paar dagen in Rome. Hier fietsen heel weinig bezorgers rond. Ter vergelijking… ik zie ‘s avonds in Groningen in een half uur meer bezorgers fietsen dan dat ik hier in 2 dagen heb gezien.
    Maar wat ik hier zie zijn Glovo en Deliveroo even ‘groot’ en JET volgt op verre afstand. In Rome stelt bezorgen niet veel voor en JET al helemaal niets.
    Haha ge-wel-dig!! Je moet in Italy ook niet kijken naar fietsers maar naar scooters!!
  13. forum rang 6 wiegveld 6 mei 2023 12:56
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 6 mei 2023 10:50:

    [...]

    Als je daarin gelijk hebt, betekent dat automatisch dat Über en DD afspraken hebben gemaakt over regio's en prijzen. Dat is illegaal en wordt in de USA zwaar bestraft. Denk je dat ze zover durven gaan ?
    Het zou wel verklaren waarom ze Grubhub niet verkocht krijgen. Alleen Amazon en Prosus zijn sterk genoeg om de rollen om te draaien.

    JET is het braafste jongetje van de klas en wordt als dank op BNR door het slijk gehaald door een figuur die op BNR roept dat hij Über veel beter vindt.
    Dat denk ik niet, Amerikanen zijn bereid meer risico te nemen in financieringen. Zie bv dr kleine farma bedrijven, bijna allemaal in USA via private equity en beursgangen op de Nasdaq daarna. Zo kom je aan goedkoop geld.
    JET heeft dat niet en is kwetSbaarder. ik weet niet of Jitse dat onderkent, steeds duidelijker is dat de aankoop van Grub a bridge too far was!
  14. forum rang 6 Jimnotaris 6 mei 2023 13:20
    www.bild.de/regional/bremen/bremen-ak...

    Wolt komt er aan.

    "Natuurlijk mag de iconische snackbar Werder niet ontbreken. Al meer dan 70 jaar is dit DE ontmoetingsplaats voor een wedstrijd van Werder. Eigenaar Nandeep Singh (27): "We kunnen bezorgen of Werder Rollo voor 5,50 euro of de curryworst voor 3,50 euro."

    Een curryworst en 1 euro per kilometer ( in de praktijk 2 kilometer, want je moet ook nog terug) bezorgkosten lijkt me dat DD er veel geld gaat verbranden.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1206 1207 1208 1209 1210 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.153
AB InBev 2 5.543
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.406
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.919
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.884
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.175
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.908
Agfa-Gevaert 14 2.070
Ahold 3.538 74.354
Air France - KLM 1.025 35.310
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.056
Alfen 16 25.446
Allfunds Group 4 1.522
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.182
AMG 972 134.617
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.752
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.098
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.056
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.365
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.679
ASML 1.767 111.477
ASR Nederland 21 4.521
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.260
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.456