rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. klaar 29 maart 2023 12:51
    quote:

    Diegy schreef op 29 maart 2023 12:34:

    [...]
    ..............................Vooruitzichten zijn prima en inderdaad geen emissie.
    Althans geen emissie in 2023, aldus CFO. Volgens ABN in 2024 emissie noodzakelijk. Echter, de CFO wees in de webcast op enkele alternatieven voor het probleem van de cashburn.

    Terzijde zij opgemerkt dat ook ASML jaren lang met verlies draaide.
  2. The Saint 29 maart 2023 13:11
    Laat gaan ! De trend van lagere winsten vanwege verhoogde kosten. Daar heeft ieder bedrijf last van. Daarom zo overdreven persberichten dat de winst tegenvalt. Dat is was toch te voorzien ….Denk eerder dat het een manier is om de koers kapot te trappen om de deur open te gooien voor grote beleggers en intussen de hedgefondsen geld laten verdienen in shortposities. Voor analisten van m.n. banken is het ‘ rupsje nooit genoeg’. Er is genoeg kapitaal en Outlook is ook prima. Het gaat ondanks alle factoren helemaal niet slecht met Ebusco.
  3. Charlemagne 29 maart 2023 13:50
    1ste stap : daghandelaar of niet; dan heb je winst of verlies aan het einde van de dag en strijk je de positie glad. Maar als je in elektrische bussen gelooft heb je een hele andere discussie en maakt de koers van vandaag niet uit..... kopen en nooit meer naar omkijken....

    mijn eerste spaargeld ging op aan aandelen Sbux - een paar l.lli.g koffietentjes - gokje wagen 5.000 aandelen gekocht op 0,75 $cent lang geleden en hoera! verkocht voor 1,50 wat was ik trots op mezelf... vandaag zou je multimiljonair geweest zijn met dat pakketje... door er gewoon met je vingers vanaf te blijven.....
  4. Beleggertje Uit Roffa 29 maart 2023 14:03
    Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

    Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

    Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

    Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
  5. [verwijderd] 29 maart 2023 14:14
    quote:

    Beleggertje Uit Roffa schreef op 29 maart 2023 14:03:

    Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

    Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

    Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

    Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
    Jij rookt lange sigaren zeg. Op de mijne staat "gewoon kopen, is groen enzo"
  6. Spoorman 29 maart 2023 14:37
    quote:

    Beleggertje Uit Roffa schreef op 29 maart 2023 14:03:

    Even m'n sigarendoosje erbij pakken :-) :

    Outlook is over 5 jaar 3.000 bussen per jaar, half miljoen omzet per bus, omzet 1,5 miljard en EBITDA-marge bijgesteld naar 20%: 300 miljoen. EV/EBITDA in de auto-industrie is ongeveer 8. Dus het bedrijf kan over 5 jaar mogelijkerwijs nog wel 2,4 miljard waard zijn, maar 17% daarvan is niet bereikbaar voor de bestaande aandeelhouders door een toekomstige emissie (100 miljoen is 17% huidige beurswaarde, ik ga even uit van een slecht scenario) en dan ga ik er tevens vanuit dat er verder geen netto schuldpositie is, dus dan kom je op ongeveer 2 miljard Euro beurswaarde voor de bestaande aandeelhouders (de overige 400 miljoen is voor de instappers op een toekomstige emissie)

    Als je dat gaat doen en je verdisconteert dat vanuit de toekomst naar nu met een 10% rendementsvereiste kom je nog steeds uit op 1,2 miljard euro uit en niet op de huidige 580 miljoen Euro, maar dus op ongeveer 20 Euro per aandeel als een faire prijs als je het nu zou aanschaffen om 10% rendement te behalen per jaar EN de huidige managementoutlook komt uit.

    Ik blijf dan ook gewoon lekker in het busje zitten. Klein belang en leuke rit om mee te maken :-)
    En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
  7. forum rang 5 Instapmoment 29 maart 2023 14:39
    quote:

    Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

    [...]
    En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
    Dat kan ik u alvast meegeven. Dat gaat niet gebeuren. Elektrificatie is in volle gang en zal alleen maar toenemen de komende jaren.
  8. forum rang 4 Jokeltje 29 maart 2023 14:42
    quote:

    fleurie schreef op 29 maart 2023 12:24:

    laat je niet gek maken met zo weinig schuld ,niks emissie .vandaag in het groen let op mijn woorden.
    Kleurenblind ?
  9. Beleggertje Uit Roffa 29 maart 2023 14:49
    quote:

    Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

    [...]
    En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
    Dan blijkt de outlook die vandaag is afgegeven een complete misrekening en zijn de Ebusco-aandeelhouders de sjaak (en terecht), maar dat is inherent aan een belegging, nul risico bestaat niet.

    Ik zeg ook niet dat mijn sigarendoosjesberekening uitkomt. Maar ik heb wel voor mezelf berekend of er nog steeds een gerede kans is dat mijn investeringkje op een aankoopkoers van 18 Euro nog serieus kan renderen in de toekomst en het antwoord is voor mij voorlopig ja.

    Overigens: Zelfs met mijn optimistische (pro-management) berekening kom je al op een koers uit die betekent dat de IPO-prijs van destijds (23 Euro) in ieder geval veel te hoog was, wat met name kwam door het te optimistisch rekenen met 35% EBITDA-marge. 17/18 Euro was eigenlijk eerlijker geweest bij een rendementsvereiste van 10% en een realistischere inschatting van de EBITDA-marge.

    Die prijs is echter wel het bedrijf ingerold als daadwerkelijke kapitaalversterking door aandeelhouders, dus je zou ook kunnen zeggen, dank aan al die aandeelhouders die er destijds teveel geld in hebben gestoken. :-)
  10. Groeneguru 29 maart 2023 14:50
    Geloof mij maar bussen op waterstof gaat niet massaal gebeuren. Waterstof zal met name woorden gebruik de industrie (staal, aluminium productie etc.) Waterstof is ook minder efficiënt voor vervoer want je hebt meer rendement verlies in de energie overdracht.
    Electrische bussen are here to stay. Batterijen zullen steeds efficiënter, goedkoper en duurzamer worden geproduceerd.
  11. forum rang 5 StoplossBurner 29 maart 2023 14:50
    quote:

    Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

    [...]
    En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
    Omdat zo'n quote aangeeft dat je je natuurkunde lessen overgeslagen hebt.
  12. forum rang 7 Unimog 29 maart 2023 14:56
    quote:

    Spoorman schreef op 29 maart 2023 14:37:

    [...]
    En wat als over 5 jaar blijkt dat we met z'n allen overgaan op waterstof?
    dan zou je beter in bv PLUG stappen
    de koers is ongeveer gelijk
    (geen tip) de keuze is aan ieder zelf
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 maart 2023 14:58
    quote:

    Unimog schreef op 29 maart 2023 14:56:

    [...]dan zou je beter in bv PLUG stappen
    de koers is ongeveer gelijk
    (geen tip) de keuze is aan ieder zelf
    PLUG is een rampenfonds.
  14. forum rang 7 Unimog 29 maart 2023 15:04
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 29 maart 2023 14:58:

    [...]

    PLUG is een rampenfonds.
    voor nu wel gelijk Ebusco maar dat waren Shell en Alfen voor een tientje ook..
    k zeg duidelijk zelf bekijken
  15. Alfie Solomons 29 maart 2023 15:49
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 29 maart 2023 15:40:

    Weinig koopinteresse meer voor vandaag. Slot zal ongetwijfeld rond deze 9,75 liggen. Mooi startpunt voor een up beweging de komende maanden.
    Ben er ook bang voor! Lange weg te gaan naar mijn GAK van 13€
  16. forum rang 6 Drs P. 29 maart 2023 15:52
    quote:

    Alfie Solomons schreef op 29 maart 2023 15:49:

    [...] Ben er ook bang voor! Lange weg te gaan naar mijn GAK van 13€
    kan snel gaan, bodem is gezet de afgelopen weken, outlook is sterk.
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.387
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.775
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.102
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404