rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

BAM september 2022

1.145 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Marinus-86 5 september 2022 10:26
    quote:

    Brinkhorst schreef op 5 september 2022 09:57:

    Zoals je ziet is BAM niet meer kapot te krijgen.
    Als dat blok op €2,70 weg is dan als een raket omhoog!
    Lancering opnieuw uitgesteld ..
  2. forum rang 6 innicksname 5 september 2022 10:46
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 5 september 2022 09:54:

    bijna unch, tijd voor mijn eigen vuelta
    Met of zonder een uitdaging van de buitendijkcategorie?
  3. opbouwend 5 september 2022 12:45
    Zou mooi zijn als eerdaags die 50 miljoen papieren winst door de onlamngs verkoop van de bedrijfsonderdelen bijgeschreven kan worden. dat moet dan toch voor een behoorlijke koersstijging gaan zorgen. Ikkkk kan niet wachten.
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 september 2022 12:49
    quote:

    Nird schreef op 5 september 2022 12:45:

    Zou mooi zijn als eerdaags die 50 miljoen papieren winst door de onlamngs verkoop van de bedrijfsonderdelen bijgeschreven kan worden. dat moet dan toch voor een behoorlijke koersstijging gaan zorgen. Ikkkk kan niet wachten.
    misschien wel 2 duppies
  5. forum rang 4 Gvv2024 5 september 2022 12:52
    AEX wordt wat minder rood van -2% naar -1,4%, met een beetje hulp uit de US kunnen we boven de 2,70 sluiten.
  6. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 september 2022 15:16
    Britse financiële markten reageren gelaten op nieuwe premier

    5 september 2022
    De financiële markten in Londen bleven maandag vrij onbewogen door de verkiezing van Liz Truss tot nieuwe premier van het Verenigd Koninkrijk. Het Britse pond schommelde rond het niveau van 1,15 dollar en de rente op tienjarige Britse staatsleningen bleef vrijwel stabiel.

    wat zal het worden Liz Truth of Liz Trut
  7. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 september 2022 15:19
    Schiphol wil uitbreiden met nieuwe terminal en vraagt markt mee te denken
    Schiphol heeft de plannen voor een nieuwe terminal uit de ijskast gehaald. De nieuw te bouwen terminal moet capaciteitsproblemen oplossen en andere renovatieprojecten op de luchthaven mogelijk maken.

    Dat blijkt uit een markconsultatie die de luchthaven op TenderNed publiceerde, en waar het Fincancieele Dagblad maandag over berichtte.

    In het document ontvouwt de luchthaven grote nieuwbouw- en verbouwprojecten die tot 2030 op de planning staan, waaronder dus de bouw van de nieuwe terminal. Die gaat minstens 1 miljard euro kosten.
    Geen investeringsbeslissing

    De bouw van een nieuwe terminal is niet onomstreden. In juni besloot het kabinet nog dat Schiphol moet krimpen: van 500.000 vliegtuigbewegingen per jaar naar 440.000 per jaar. Dat moet de overlast voor omwonenden verminderen, en ook de emissie van CO2, fijnstof en stikstof reduceren.

    De zogeheten Terminal Zuid moet “schuifruimte” creëren om zo de huidige capaciteitsproblemen op te lossen, schrijft Schiphol. Daarnaast biedt de nieuwe terminal ruimte voor andere renovatieprojecten op de luchthaven.

    Tegen het ANP zei een woordvoerder van Schiphol dat er momenteel wordt nagedacht over het concept en de timing. “In dat kader wordt aan marktpartijen gevraagd om mee te denken”, aldus de woordvoerder. De luchthaven benadrukt dat er nog geen investeringsbeslissing is genomen over de uitbreiding.
    Aanpassing ontwerp

    Schiphol heeft al wel een mogelijke planning op papier gezet, zo blijkt uit het document op TenderNed. In 2023 moet het eerste ontwerp af zijn en een jaar later start de aanbesteding. Vanaf 2026 kan de bouw beginnen. Ongeveer zes jaar later, medio 2032, staat de oplevering gepland.

    De plannen voor een nieuwe terminal liggen er al jaren. In 2017 werd er al een Europese aanbestedingsprocedure gestart en was het ontwerp al aan onder andere KAAN Architecten gegund. In 2020 pauzeerde Schiphol het project en trok de luchthaven de stekker uit lopende aanbestedingsprocedures vanwege de uitbraak van de coronacrisis.

    Eind 2021 besloot Schiphol alsnog de nieuwe terminal te willen bouwen. Het oorspronkelijke ontwerp wordt wel aangepast, schrijft de luchthaven op TenderNed.
    Renovatie C-Pier

    Naast de bouw van de terminal heeft Schiphol ook andere verbouwingsplannen. Zo is de C-Pier, de oudste pier van de luchthaven, aan een grootschalige renovatie toe. De nieuwe pier zal een gelijke vorm krijgen als de huidige B-Pier. De kosten zullen tussen de 250 miljoen euro en 500 miljoen euro liggen en Schiphol heeft de bouw gepland van 2026 tot en met 2031. Ook wil de luchthaven twee lounges renoveren.

    Voor Schiphol is het te hopen dat de bouw van deze projecten soepeler verloopt dan de renovatie van de A-Pier. Sinds de aanbesteding in 2018 kampt het project met problemen. In november vorig jaar werd aannemerscombinatie Ballast Nedam-TAV van het werk gehaald. Onlangs werd bekend dat BAM de pier gaat afbouwen.
    Eén of meer contracten

    De luchthaven vraagt nu aan marktpartijen om mee te denken over de nieuwe projecten. Schiphol wil onder andere weten wat de minimale en maximale omvang van de contracten moet zijn. Heeft één groot project de voorkeur Moet de luchthaven het project in zijn geheel op de markt zetten, of juist in delen? Ook wil de luchthaven weten wat voor aanbestedings- en contracteringsproces de voorkeur heeft, en vanaf welk moment aannemers betrokken willen worden.
  8. forum rang 8 HenkdeV 5 september 2022 16:12
    quote:

    Nird schreef op 5 september 2022 13:27:

    odessaderam wil ook iiets zeggen, maar wallstreeet is closed today,
    maar ja hij zit er wel meer naast...
    Geen dream maar drama:-)).
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 5 september 2022 16:15
    Eerste bouwmachine met waterstofverbrandingsmotor
    5 september 2022 15:58

    Het is ons samen met Koninklijke van Twist gelukt een op diesel aangedreven asfaltspreidmachine om te bouwen naar een machine met een waterstofverbrandingsmotor. De motor stoot nagenoeg geen stikstofoxide uit. En bespaart op jaarbasis zo’n 80.420 kilogram CO2.



    Nagenoeg geen uitstoot van stikstofoxide

    De asfaltspreidmachine is de eerste machine in de bouw die op een waterstofverbrandingsmotor rijdt. De inzet van deze asfaltspreidmachine zorgt voor een besparing van zo’n 150 liter diesel per draaidag van acht uur. Dit komt neer op een reductie van ruim 80.420 kilogram CO2 en nagenoeg geen uitstoot van stikstofoxide op jaarbasis. De waterstoftank kan in 10 tot 15 minuten worden bijgevuld.
    Ook geschikt voor lage kwaliteit waterstof

    Veelal wordt voor waterstof een brandstofcel toegepast. Wij hebben gebruikgemaakt van een waterstofverbrandingsmotor. In tegenstelling tot de brandstofcel is voor een waterstofverbrandingsmotor de kwaliteit van waterstof niet belangrijk. Deze asfaltspreidmachine kan daardoor ook draaien op elke kwaliteit waterstof. Hierdoor kan er bespaard worden op de reiniging tijdens de productie van waterstof en bestaat er de mogelijkheid reststromen waterstof te gebruiken als brandstof.
    Duurzame oplossingen

    Duurzaamheid is één van de centrale thema’s in de strategie van BAM. Met deze nieuwe machine willen we een bijdrage leveren aan het reduceren van stikstofuitstoot in Nederland. We kijken continu naar mogelijkheden voor een positieve milieu-impact. Daarom realiseren we samen met opdrachtgevers en partners duurzaamheidsdoelstellingen door creatieve en innovatieve oplossingen te bieden.
  10. Brinkhorst 5 september 2022 16:52
    quote:

    Odessadream schreef op 5 september 2022 10:14:

    Dat is iets te veel gevraagd op een bloedrode beurs met een AEX van -2 %
    Echt niet.
1.145 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.384
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.095
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404