Lor3032 16 maart 2022 18:08 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 quote:Windmee schreef op 16 maart 2022 14:44:Met AMX op bijna 3% moet Alfen toch meer kunnen. Komop. . Op dagen dat de midkap daalde steeg Alfen deze maand geregeld. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Instapmoment 16 maart 2022 19:13 auteur info Instapmoment Lid sinds: 11 aug 2015 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 1130 Gegeven: 782 Aantal posts: 1.861 Er wordt nu vooral aandelen gekocht van bedrijven die de afgelopen weken - al dan niet terecht - zijn afgestraft. Dat kun je van Alfen niet zeggen, het aandeel is al enorm overgewaardeerd. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Windmee 16 maart 2022 20:13 auteur info Windmee Lid sinds: 27 sep 2006 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 688 Gegeven: 215 Aantal posts: 2.021 quote:Lor3032 schreef op 16 maart 2022 18:08:[...]. Op dagen dat de midkap daalde steeg Alfen deze maand geregeld. Ja dat is ook weer zo, maar die hebben we al gehad dan moet het niet meer mee tellen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 16 maart 2022 22:40 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 quote:Instapmoment schreef op 16 maart 2022 19:13:Er wordt nu vooral aandelen gekocht van bedrijven die de afgelopen weken - al dan niet terecht - zijn afgestraft. Dat kun je van Alfen niet zeggen, het aandeel is al enorm overgewaardeerd.. Nou het aandeel is juist zeer gewaardeerd. Als je even met je frisse blik naar de omzetten kijkt zie je dat Piet - Particulier niet de grootste kopers zijn. Of zitten de big Boys ernaast ? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Instapmoment 17 maart 2022 16:43 auteur info Instapmoment Lid sinds: 11 aug 2015 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 1130 Gegeven: 782 Aantal posts: 1.861 quote:Lor3032 schreef op 16 maart 2022 22:40:[...]. Nou het aandeel is juist zeer gewaardeerd. Als je even met je frisse blik naar de omzetten kijkt zie je dat Piet - Particulier niet de grootste kopers zijn. Of zitten de big Boys ernaast ?De big boys kopen dit vooral omdat Alfen inmiddels is opgenomen in een aantal beleggingsfondsen/ETFs. Daar stroomt sowieso altijd wel liquiditeit naartoe. Maar we zullen zien! Ik heb het ritje mogen meemaken vanaf 13 euro een hele tijd geleden, mede daarom denk ik dat we nu toch iéts te hoog te staan. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Windmee 18 maart 2022 16:46 auteur info Windmee Lid sinds: 27 sep 2006 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 688 Gegeven: 215 Aantal posts: 2.021 Alfen is de laatste tijd wel heel zuinig aan het doen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 19 maart 2022 10:47 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 quote:Windmee schreef op 18 maart 2022 16:46:Alfen is de laatste tijd wel heel zuinig aan het doen. Wellicht dat een definitie van het woord de laatste tijd wat meer toelichting geeft.. Een week een maand een dag ? Had vandaag ook wel wat meer verwacht dus ga er maar vanuit de je het over de laatste handelsdag hebt en niet over de perfect rally van de laatste maand met knetterende omzetten en hogere koersen toen andere koersen het lieten afweten. Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
Windmee 21 maart 2022 14:06 auteur info Windmee Lid sinds: 27 sep 2006 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 688 Gegeven: 215 Aantal posts: 2.021 Ik bedoel meer de laatste dagen, het steeg niet meer sterk of is een minnetje, maar goed, het gaat voorlopig redelijk goed, op naar de 100. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
HobbyBeurs 22 maart 2022 16:35 auteur info HobbyBeurs Lid sinds: 19 sep 2017 Laatste bezoek: 26 jun 2024 Aanbevelingen Ontvangen: 715 Gegeven: 250 Aantal posts: 1.622 quote:Windmee schreef op 21 maart 2022 14:06:Ik bedoel meer de laatste dagen, het steeg niet meer sterk of is een minnetje, maar goed, het gaat voorlopig redelijk goed, op naar de 100. Nou ik heb het gevoel dat het niet verder omhoog wil. Dus komt de druk naar beneden vanzelf. En ook vind het aandeel te ver overgewaardeerd. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
voda 23 maart 2022 08:25 auteur info voda Lid sinds: 02 dec 2005 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 92329 Gegeven: 22693 Aantal posts: 382.335 Mitsubishi kleiner in AlfenZowel kapitaalbelang als stemrecht onder meldingsgrens.(ABM FN-Dow Jones) Mitsubishi UFJ Financial Group heeft een kleiner belang in Alfen gemeld. Dat bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 18 maart 2022.Mitsubishi meldde een kapitaalbelang van 2,86 procent met een dito stemrecht. Dit belang wordt middellijk reëel gehouden.Op 17 juni 2021 meldde Mitsubishi een eerste kapitaalbelang van 3,04 procent met eenzelfde stemrecht.Wet op het financieel toezichtDe melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.Door: ABM Financial News.info@abmfn.nlRedactie: +31(0)20 26 28 999 Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 24 maart 2022 07:45 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 Die hebben netjes hun winst gepakt. Keurig. Aan short posities is niets gewijzigd zag ik net. Onder de 4% en niemand die meer dan 1% heeft als totaal short kapitaal. Je zag het gisteren ook aan de omzet in Alfen. Voor het eerst in weken dat deze lager was dan het 52 weeks gemiddelde . Er komt dus wat meer rust in het aandeel zowel upside als downside Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 24 maart 2022 17:32 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 De omzet vandaag weer erg laag maar de stijging weer erg mooi. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 24 maart 2022 17:34 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 quote:HobbyBeurs schreef op 22 maart 2022 16:35:[...]Nou ik heb het gevoel dat het niet verder omhoog wil. Dus komt de druk naar beneden vanzelf. En ook vind het aandeel te ver overgewaardeerd.. Zo zie je maar dat TA niet altijd klopt Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 25 maart 2022 10:49 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 BP investeert 1 miljard pond in oplaadpuntenIn Verenigd Koninkrijk gedurende tien jaar.(ABM FN-Dow Jones) BP heeft 1 miljard Britse pond gereserveerd als investering in oplaadpunten voor elektrische auto's. Dit maakte het Britse energieconcern vrijdag bekend.De investering wordt gedaan in het Verenigd Koninkrijk gedurende een periode van tien jaar.De onderneming wil in 2030 het aantal oplaadpunten met deze investering hebben verdrievoudigd.Door: ABM Financial News.info@abmfn.nlRedactie: +31(0)20 26 28 999 Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Triple A 25 maart 2022 13:39 auteur info Triple A Lid sinds: 04 nov 2021 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 4811 Gegeven: 653 Aantal posts: 1.474 Uiterst triviaal dat Alfen 4% stijgt op het nieuws dat BP groots investeert in oplaadpunten. Je zou toch denken dat de koek daardoor kleiner wordt voor Alfen.Maar goed. Hierbij de laatste stand van zaken voor wat betreft de door de AFM gepubliceerde short posities in Alfen:Short partijen boven publicatiegrens van 0,5% Arrowstreet Capital 0,98%Marshall Wace 0,98%Odey Asset Management 0,66%Rye Bay Capital 0,68%Voleon Capital 0,69%Totaal short percentage 3,99%Aantal partijen 5 Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 25 maart 2022 15:48 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 Ah mooi dat je het plaatst. De short worden steeds minder. Kleine stapjes maar iedereen onder de 1%. Ziet er mooi uit. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 25 maart 2022 15:50 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 Sterker nog. Het is een ieniemienie kleine short die nog in Alfen zit. De holding mag zonder toestemming van aandeelhouders het kapitaal meer uitbreiden dan er nu short posities zijn. Stukje duiding van het geheel. Dat heet verwaarloosbaar . Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Hangyodon 25 maart 2022 16:05 auteur info Hangyodon Lid sinds: 11 aug 2015 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 199 Gegeven: 33 Aantal posts: 2.418 ja maar van dikke plus na rood lekker bezig alfen.. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Lor3032 25 maart 2022 16:08 auteur info Lor3032 Lid sinds: 16 jan 2020 Laatste bezoek: 01 feb 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 206 Gegeven: 78 Aantal posts: 1.273 quote:Hangyodon schreef op 25 maart 2022 16:05:ja maar van dikke plus na rood lekker bezig alfen... Zeker. Gebeurt de beste Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
voda 29 maart 2022 10:55 auteur info voda Lid sinds: 02 dec 2005 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 92329 Gegeven: 22693 Aantal posts: 382.335 Al die groei moet toch ook voordelig voor Alfen zijn (worden) ?Laadpalen groeien als kool; grote laadpleinen moeten ergernis bij andere automobilisten wegnemenElektrische laadpalen groeien in Den Haag als paddenstoelen uit de grond. Inmiddels staat er in bijna elke straat of buurt wel een. Voor eigenaars van elektrische auto’s een zegen, maar andere automobilisten zien deze ontwikkeling met lede ogen aan. Met elke nieuwe paal verdwijnen er namelijk ook ‘gewone’ parkeerplaatsen, die al heel schaars zijn. De oplossing: laadpleinen en hypersnelladers.Ilah Rubio 29-03-22, 07:02Den Haag telt op dit moment zo’n 2000 openbare laadpalen, samen goed voor 4000 laadplekken. Tot en met 2024 worden er gemiddeld nog eens 400 per jaar bijgeplaatst. Den Haag is daarmee een van de koplopers in Nederland. Die extra laadplaatsen zijn hard nodig omdat het aantal Hagenaars met een elektrische auto snel toeneemt. Zo is het aantal ‘stekkerauto’s’ in particulier bezit de afgelopen twee jaar verdrievoudigd naar bijna 4500. ExplosiefHet werkelijke aantal gebruikers is echter veel groter, omdat in deze cijfers geen leaseauto’s, auto’s op naam van bedrijven en organisaties en auto’s met buitenlands kentekens zijn opgenomen. Ook bezoekers, ondernemers en forenzen zijn niet in deze cijfers opgenomen. Het gebruik nam in één jaar tijd explosief toe van bijna 550.000 naar ruim 811.000 laadsessies. Om het gebruik van elektrische auto’s te stimuleren kon elke particulier die er een aanschafte, gratis een laadpaal voor de deur krijgen. Maar die tijd lijkt voorbij. ,,Bij een verzoek gaan we na of er binnen 200 meter van het woon- of werkadres voldoende laadcapaciteit is. Als er niet genoeg laadcapaciteit aanwezig is, dan breiden we deze uit door een extra laadpaal te plaatsen of door een tweede laadvak in te richten bij een bestaande oplaadpaal. Iedereen kan gebruikmaken van die openbare laadpalen’’, vertelt een gemeentewoordvoerder. Dit jaar waren er gemiddeld 80 verzoeken per maand. Automobilisten kunnen op steeds meer plekken in Den Haag hun auto opladen, zoals hier op de Paviljoensgracht. © Frank JansenDe komst van al die nieuwe laadpalen, zorgt niet overal voor blije gezichten. In veel buurten zijn bewoners er niet blij mee omdat elke paal twee parkeerplekken inneemt die alleen gebruikt mogen worden door mensen met een elektrisch voertuig. In straten waar de parkeerdruk hoog is, leidt dat vaak tot scheve gezichten.Maar volgens de gemeente leidt ‘het aanwijzen van een parkeerplek als laadplek per saldo niet tot minder parkeerplekken, wel tot minder parkeerflexibiliteit. Daarom zijn in buurten waar de parkeerdruk hoger is dan 90 procent de laadplekken alleen tussen 10.00 en 22.00 uur exclusief voor opladende auto’s, aldus Den Haag. Buiten deze tijden kunnen ook andere auto’s er parkeren. Je mag je elektrische auto ook niet onbeperkt op zo’n parkeerplek laten staan, benadrukt zij. Voertuigen mogen er alleen staan als ze aan het opladen zijn, anders riskeert de eigenaar een boete. StoringenEen ander probleem waar gemeenten mee worden geconfronteerd, is dat er te weinig monteurs zijn om alle storingen met laadpalen snel te verhelpen. Dat levert grote irritatie op bij gebruikers. In Rotterdam klaagden eigenaren onlangs nog over het groot aantal defecte laadpalen in de stad. In Den Haag speelt dat probleem niet, aldus de gemeente. Hier moet het bedrijf dat de laadpalen beheert ook alle storingen zo snel mogelijk oplossen. En dat gebeurt over het algemeen binnen 24 uur, meldt de woordvoerder. Hier zou streng op worden toegezien. Op dit moment zijn in totaal 20 laadpalen offline. Gemiddeld gaat het om ongeveer vijf palen per maand. De explosieve groei van laadpalen, zonnepanelen, warmtepompen, de verduurzaming van de industrie en groei van nieuwbouwwijken plaatsen netbeheerder Stedin voor een probleem. Om te kunnen voldoen aan de toegenomen vraag naar elektriciteit moeten er jaarlijks honderden miljoenen euro’s worden geïnvesteerd in de energie-infrastructuur. Er zijn honderden kilometers aan kabel nodig. Slim ladenOp sommige plekken in Den Haag is de netcapaciteit nu niet toereikend, zegt een woordvoerder van Stedin. Het laden van elektrische auto’s vraagt veel stroom. Vooral op piekmomenten kan dat een grote belasting voor het stroomnet vormen. Waar dat nodig is, wordt het netwerk uitgebreid. Maar dat is niet altijd meteen mogelijk omdat uitbreiding veel tijd en geld kost. De netbeheerder mikt daarom, samen met de gemeente en de exploitant, op 'slim laden’. Dat is een soort spitsmijden op de kabel, legt hij uit. De laadpalen worden dadelijk zo ingesteld dat ze in de spitsuren, onder meer om 6 uur ‘s avonds, veel minder snel opladen. De hoop is dat eigenaren hun auto’s dan op andere tijdstippen aan het stopcontact hangen. Hierdoor kan het bestaande netwerk efficiënter worden gebruikt. ,,Dat is nog nergens volledig ingevoerd, maar daar moeten we op termijn naar toe. Het scheelt veel graafwerk, overlast en geld.’’ AlternatiefDe Haagse wethouder Liesbeth van Tongeren is blij dat steeds meer Hagenaars kiezen voor elektrisch rijden. ,,Het is niet alleen heerlijk rustig, maar ook nog eens goed voor de luchtkwaliteit van de stad en dus voor de inwoners van Den Haag. Veel verkeer op benzine of diesel veroorzaakt vieze lucht in onze stad. De prijzen van benzine en diesel stijgen ook behoorlijk. Het is dan ook goed om een alternatief te hebben zoals elektrisch rijden. En hoe mooi is het dat de stroom die we zelf opwekken met onze eigen windparken kunnen gebruiken om onze auto’s op te laden.”Van Tongeren beseft wel dat deze ontwikkeling voor nieuwe uitdagingen zorgt. Want als iedereen ‘s avonds om zes uur thuiskomt, de auto aan de stekker doet, lichten aandoet en gaat koken, raakt het elektriciteitsnet overbelast. Zij heeft haar hoop gevestigd op het ‘slim laden’. ,,Zo kunnen we het bestaande netwerk efficiënter gebruiken, kunnen er meer laadpunten op worden aangesloten en kunnen dus meer auto’s binnen de bestaande netcapaciteit laden. De komende jaren willen we ook meer gaan inzetten op snelladers, hypersnelladers en laadpleinen”, kondigt zij aan. Hiermee kan de druk op het elektriciteitsnet en de openbare ruimte ook worden beperkt. www.ad.nl/den-haag/laadpalen-groeien-... Aanbevelingen 2 ” Quote Reageren Niet oké
Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.