sniklaas schreef op 29 januari 2022 17:30:
Vrijdag 4 februari wordt de dag van de waarheid tenminste voor het eerste halfjaar van 2022, kunnen we groei verwachten in Automotive & Enterprise of was Taco te voorbarig in zijn uitspraken van oktober van 20%....30% toename in Automotive of worden wij getrakteerd op een verlaging van de outlook voor 2022-Q1 en of geheel 2022...
In tegenstelling tot zijn eerdere uitspraken heeft Harold in 2021 geen deals gecommuniceerd, wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat er geen nieuwe deals zijn gesloten...
Bij een saldo ultimo 2021 van €1800 mio voor automation backlog is er sprake van het 3e jaar op rij dat er geen toename wordt gerapporteerd en dat zal door de markt als uitermate teleurstellend worden ontvangen.
Aandeel heeft in de eerste 20 dagen van 2022 8,6% koersverlies geleden waar de AScX met 0,56% is gestegen, bovenop het koersverlies van 11,6% uit 2020 en 1,3% van 2021 zullen de heren van TOMTOM deze vrijdag met klinkende vooruitzichten aan de bak moeten om de neergaande koersontwikkeling te keren.
Mijn persoonlijke verwachting voor de cijfers van vrijdag zijn negatief;
- 2021 A@E omzet €398 mio
- 2022 A@E outlook €450 mio
- 2021 Automotive Backlog €1800 mio
- slotkoers 4 februari 2022 @TOM2 €7,27 waarbij koersen gedurende de dag in de €6,## regionen niet ondenkbaar zijn.
Is het TOMTOM onverhoopt wel gelukt om significante nieuwe deals van etterlijke honderden miljoenen te sluiten in 2021, op jaarbasis 4 mio ADAS voertuigen erbij. minimaal voor een toename van €500 mio bjj een contractduur van 5 jaar ziet de koersontwikkeling komende vrijdag er heel anders uit en kunnen we een slotkoers van €10+ verwachten...