rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

BAM december 2021

946 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 48 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 16:36
    wie zijn die bronnen?
    Iemand die begaan is met het lot van de belastingcentjes.
    Iemand die zich wil doen gelden als bron
    Iemand die zich onmisbaar acht
    Iemand die zich belangrijk voelt
    Iemand die geniet van de anonimiteit
    Iemand die zich woke of wappie vindt
    Iemand die de sociale media hoog heeft
    Iemand die zich niet houdt aan het onderons houden van de onderhandelingen
    Iemand die aandelen bezit en hier voordeel uit wil halen
    Iemand die maar wat uit de nek lult
    Iemand die deelgenoot was van het niet krijgen van de order
    Iemand die er van geniet Bam/vOord in diskrediet te brengen
    Iemand die zich als journaliste profileert en de scoop van het jaar te willen hebben.
    etc.;)
  2. forum rang 6 Zwijnash 14 december 2021 16:45
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 december 2021 16:36:

    wie zijn die bronnen?
    Iemand die begaan is met het lot van de belastingcentjes.
    Iemand die zich wil doen gelden als bron
    Iemand die zich onmisbaar acht
    Iemand die zich belangrijk voelt
    Iemand die geniet van de anonimiteit
    Iemand die zich woke of wappie vindt
    Iemand die de sociale media hoog heeft
    Iemand die zich niet houdt aan het onderons houden van de onderhandelingen
    Iemand die aandelen bezit en hier voordeel uit wil halen
    Iemand die maar wat uit de nek lult
    Iemand die deelgenoot was van het niet krijgen van de order
    Iemand die er van geniet Bam/vOord in diskrediet te brengen
    Iemand die zich als journaliste profileert en de scoop van het jaar te willen hebben.
    etc.;)

    Bron komt van een Frans bank dat heet S.G.

    Ze hadden niet gerekend op Corona pil vandaag ;-) hopelijk kost het hun veel geld
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 17:01
    quote:

    Zwijnash schreef op 14 december 2021 16:45:

    [...]

    Bron komt van een Frans bank dat heet S.G.

    Ze hadden niet gerekend op Corona pil vandaag ;-) hopelijk kost het hun veel geld
    voorlopig stort het Wallstreet imperium in, pil of niet. ;]
    raar volk teren op de Fed.
  4. forum rang 4 Tartessos 14 december 2021 17:11
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 december 2021 16:06:

    [...]als je niet weet wat hydraulische randvoorwaarden zijn moet je het ook niet over complottheoriën hebben.
    Zou het misschien met het waterstandsverloop te maken kunnen hebben? Of te wel de waterhoogten? Dat heeft RWS berekend en daar is men vanuit gegaan. Ze moeten potverdrie BLIJ zijn dat het in een vroeg stadium ontdekt werd daar bij RWS. Het is te gemakkelijk om Bam/vOord maar de schuld te geven omdat ze een onzekere reputatie hadden.
    Jouw posting voelt niet goed, wel gefrustreerd.
    Ik ben ontwerper / designer van Hydraulische systemen , onderstellen en stuurvlakken o.a. binnen de Luchtvaart industrie.
    Je krijgt een aantal specificaties / uitgangspunten en op basis daarvan stel je een hydraulisch systeem samen.
    Specificaties zijn wat anders dan randvoorwaarden, dit laatste woord gebruikt BAM. Ook gebruikt BAM het woord niet correct.

    Indien RWS idd de specs heeft gewijzigd dan pas je als aannemer je offerte aan, ondertekening en klaar. Geen gezeik.

    Maar uit project Afsluitdijk blijkt dat BAM in uitvoeringsfase merkt dat de scope verandert, vervolgens niet het eea vastlegt en gewoon doorgaat met uitvoeren. Zakelijk gezien wordt op dit niveau alles zorgvuldig vastgelegd in contracten en afspraken.

    Daarom gebeurd hier iets wat niet logisch is.
    Als jij dat een complottheorie noemt prima.

  5. forum rang 4 Tartessos 14 december 2021 17:17
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 december 2021 16:16:

    H2O ACTUEEL 06 NOVEMBER 2020
    De renovatie van de Afsluitdijk duurt langer dan gepland. De versterkte dijk wordt niet in 2022 maar in 2025 opgeleverd. Ook zal de opknapbeurt duurder uitvallen. Het groot het verwachte tekort zal zijn, is niet bekend, maar het gat in het projectbudget zal worden aangevuld uit het Deltafonds.

    Een en ander staat in de brief die minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Reden voor de vertraging is een herziening van het ontwerp van de nieuwe en de bestaande spuisluizen, die moeten worden gerenoveerd.

    De aanpassing van het ontwerp is het gevolg van de aanpassing van ‘Hydraulische Randvoorwaarden’, schrijft de minister. Die kwestie werd vorig jaar al aangekaart door de minister in een notitie. Bij het ontwerpen van de sluizen bij Den Oever zijn verkeerde of onvolledige gegevens ingevoerd over waterstanden en golfhoogtes. Toen werd duidelijk dat de realisering van het nieuwe sluizencomplex vertraging zou oplopen, alleen was nog niet duidelijk hoeveel.

    Nu blijkt dat niet alleen de ontwerpherziening extra tijd vergt, ook is deze vertraging van invloed op de verdere uitvoering van het spuisluizenproject, waarvan de planning moet worden aangepast. Al met al wordt gerekend met een vertraging van drie jaar. De versterking van het dijklichaam en de bouw van twee gemalen en van twee keersluizen, zullen wel in 2022 of 2023 gereed zijn, schrijft de minister.

    De herziening van het ontwerp van het sluizencomplex zal geen invloed hebben op de oorspronkelijke doelstellingen voor waterveiligheid en waterafvoer, aldus de Kamerbrief. “En ook wordt de esthetiek geborgd.”

    Door herziening van de ontwerpen zal de renovatie duurder uitvallen. Hoe groot het tekort is, laat Van Nieuwenhuizen in het midden. Er wordt nog gerekend, aldus de brief. Komend voorjaar hoopt de minister meer duidelijkheid te kunnen geven. Vakblad Cobouw meldt op basis van meerdere bronnen dat het project honderden miljoenen euro's duurder uit zal vallen.

    Voor de renovatie van de dijk was in eerste instantie een bedrag van 550 miljoen euro beschikbaar. De werkzaamheden worden op basis van een DBFM-contract (ontwerpen, bouwen, financieren en onderhoud van de versterking) uitgevoerd door het consortium Levvel, gevormd door bouwer BAM, baggeraar Van Oord en ontwikkelaar Rebel.

    Deze info had ik niet.
    Er staat ook dat het gat wordt gedicht uit het Delta fonds.
    Er is dus geen probleem ….
  6. forum rang 4 amice 14 december 2021 17:24
    quote:

    Tartessos schreef op 14 december 2021 17:11:

    [...]

    Ik ben ontwerper / designer van Hydraulische systemen , onderstellen en stuurvlakken o.a. binnen de Luchtvaart industrie.
    Je krijgt een aantal specificaties / uitgangspunten en op basis daarvan stel je een hydraulisch systeem samen.
    Specificaties zijn wat anders dan randvoorwaarden, dit laatste woord gebruikt BAM. Ook gebruikt BAM het woord niet correct.

    Indien RWS idd de specs heeft gewijzigd dan pas je als aannemer je offerte aan, ondertekening en klaar. Geen gezeik.

    Maar uit project Afsluitdijk blijkt dat BAM in uitvoeringsfase merkt dat de scope verandert, vervolgens niet het eea vastlegt en gewoon doorgaat met uitvoeren. Zakelijk gezien wordt op dit niveau alles zorgvuldig vastgelegd in contracten en afspraken.

    Daarom gebeurd hier iets wat niet logisch is.
    Als jij dat een complottheorie noemt prima.

    hkv, lijn in. water. Is een onafhankelijk adviesbureau in Lelystad, die in ( ik dacht 2005), een rapport heft opgesteld, op verzoek van rws,
    van de hydraulische krachten op ( de knik van) de Afsluitdijk

  7. forum rang 8 HenkdeV 14 december 2021 17:33
    quote:

    Tartessos schreef op 14 december 2021 17:17:

    [...]

    Deze info had ik niet.

    Dat was te merken.
  8. tenore 14 december 2021 17:49
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 december 2021 17:33:

    [...]

    Dat was te merken.
    Wat een schertsvertoning weer vandaag van de Telegraaf om BAM totaal onterecht een zwarte Piet toe te spelen en in het verlengde te suggereren dat BAM gaat leeglopen op het project Afsluitdijk.

    Een schande.
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 18:24
    quote:

    Tartessos schreef op 14 december 2021 17:11:

    [...]

    Ik ben ontwerper / designer van Hydraulische systemen , onderstellen en stuurvlakken o.a. binnen de Luchtvaart industrie.
    Je krijgt een aantal specificaties / uitgangspunten en op basis daarvan stel je een hydraulisch systeem samen.
    Specificaties zijn wat anders dan randvoorwaarden, dit laatste woord gebruikt BAM. Ook gebruikt BAM het woord niet correct.

    Indien RWS idd de specs heeft gewijzigd dan pas je als aannemer je offerte aan, ondertekening en klaar. Geen gezeik.

    Maar uit project Afsluitdijk blijkt dat BAM in uitvoeringsfase merkt dat de scope verandert, vervolgens niet het eea vastlegt en gewoon doorgaat met uitvoeren. Zakelijk gezien wordt op dit niveau alles zorgvuldig vastgelegd in contracten en afspraken.

    Daarom gebeurd hier iets wat niet logisch is.
    Als jij dat een complottheorie noemt prima.

    RWS wijzigde de specs niet op voorhand zodat de offerte aangepast kon worden. Er was nog niets bekend van verkeerde berekeningen. Pas tijdens de uitvoering bleek dat de berekeningen niet klopten. Had Bam dan gewoon stoïcijns moeten doorwerken adh van het bestek en dat RWS er dan na verloop van jaren achter zou komen dat het water zijn vrije loop zou krijgen tussen Wad en Meer?
  10. forum rang 6 innicksname 14 december 2021 19:15
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 december 2021 11:31:

    Hierbij bevestigen wij u de goede ontvangst van uw e-mailbericht van hedenochtend.

    Met betrekking tot het project Afsluitdijk is (evenals het geval was met betrekking tot zeesluis IJmuiden) met opdrachtgever Rijkswaterstaat afgesproken, dat zij de woordvoering verzorgen. Onze perswoordvoerder heeft derhalve de Telegraaf (en andere media) met vragen over de planning, de wijzigingen in het ontwerp en de financiële implicaties verwezen naar Rijkswaterstaat.

    BAM heeft bij de halfjaarcijfers (19 augustus) en bij de derde-kwartaalcijfers (4 november) aangegeven dat de resultaten in de Nederlandse infrabedrijf achterbleven, door ‘een aanzienlijke kostenoverschrijding in de divisie Grote Projecten’. We hebben – dat is ons beleid – geen specifieke projecten genoemd.

    In zijn algemeenheid geldt, dat BAM – uiteraard – een (eventueel) verlies op een project neemt, zodra dat bekend is.

    BAM heeft eerder al bekendgemaakt, dat bij de Afsluitdijk in een vroeg stadium van het uitvoeringsproces is gebleken, dat de zogenoemde hydraulische randvoorwaarden niet correct waren, wat een substantiële wijziging van de scope met zich meebracht. Wij hebben daarbij gezegd dat wij dit als een Wijziging Opdrachtgever (Wog) beschouwen. Dit standpunt is ongewijzigd.

    Met vriendelijke groet,

    Michel Aupers | Manager Investor Relations | Royal BAM Group nv
    Dan zijn het dus de randvoorwaarden van RWS. Meer kan ik er niet van maken. BAM kan alsnog leeglopen, maar dan vult RWS het tzt wel weer aan.
  11. Salus 14 december 2021 19:15
    quote:

    tenore schreef op 14 december 2021 17:49:

    [...]

    Wat een schertsvertoning weer vandaag van de Telegraaf om BAM totaal onterecht een zwarte Piet toe te spelen en in het verlengde te suggereren dat BAM gaat leeglopen op het project Afsluitdijk.

    Een schande.
    In ieder geval gaan ze er niets op verdienen. Ik denk niet dat het rijk ineens met een zak met geld komt opdraven.
    Gewoon heel slecht zaken gedaan en dat voor zo'n groot bedrijf. Moet niet kunnen dacht ik, maar je ziet het calculeren is ook een vak.
  12. opbouwend 14 december 2021 19:16
    Wat zit er toch achter wat voor scenario is het toch om de zgn strop bij Bam te willen leggen. het is gewoon Staatswaterstraat die een verkeerde voorstelling van zaken geeft. Zij hebben de plannen ontwikkeld hoe het zou moeten., Het zelfde geldt voor Az, die drommels goed weten dat er meerwerk zat bij niet alleen het ineenstorten van een gedeelt e van de overkapping, zij zagen .hierdoor een mooie gelegenheid om naast het verzekeringsgeld dit als kans te gebruiken voor een heel nieuw dak, dat kost meer, dat weten ze zelf ook wel.Shame. en in Eindhoven komen ze met hun klachten als de garantie termijn al achter de rug is. Dat geloof je toch niet.
    Zo wordt Bam steedssin een kwaad daglicht gesteld, en door opdrachtgevers van bouwwerken die elke keer kijken of ze bijkomend meerwerk gratis dan wel voor noppes kunnen laten uitvoeren..
    Ik hoop dat Joosten er sinds zijn aantreden in slaagt dat onder zijn leiding dit geen enkele keer meer laat gebeuren.
    Dat moet in elke overeenkomst met grote letters expliciet worden opgenomen. stijgende kosten aanpassingen in bouw etc.
    en alvast een voorschot vragen in depot, zodat ze het wel laten te marchanderen. want dan doen ze extra hun best omdat geld nog weer eens terug te krijgen.
  13. Chiel71 14 december 2021 19:19
    Weer ellende! Ik heb er geen aandelen van en denk ook niet meer dat dat ooit gaat gebeuren. Ik heb mijn lesje gehad 4 jaar geleden!
  14. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 20:17
    Wat een drama wordt er weer van gemaakt. Die tuthola wordt weer bedankt met haar flutbronnen. Ik hou me o.a. hier aan vast:

    De renovatie van de Afsluitdijk duurt langer dan gepland. De versterkte dijk wordt niet in 2022 maar in 2025 opgeleverd. Ook zal de opknapbeurt duurder uitvallen. Het groot het verwachte tekort zal zijn, is niet bekend, maar het gat in het projectbudget zal worden aangevuld uit het Deltafonds.
  15. forum rang 8 HenkdeV 14 december 2021 20:37
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 december 2021 20:17:

    Wat een drama wordt er weer van gemaakt. Die tuthola wordt weer bedankt met haar flutbronnen. Ik hou me o.a. hier aan vast:

    De renovatie van de Afsluitdijk duurt langer dan gepland. De versterkte dijk wordt niet in 2022 maar in 2025 opgeleverd. Ook zal de opknapbeurt duurder uitvallen. Het groot het verwachte tekort zal zijn, is niet bekend, maar het gat in het projectbudget zal worden aangevuld uit het Deltafonds.
    Mee eens.
    Maar dat sluit niet uit dat er te goedkoop is ingeschreven. Die tegenvaller bij grote infrawerken in Nederland moet toch ergens vandaan komen.
  16. forum rang 8 HenkdeV 14 december 2021 21:07
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 december 2021 20:37:

    [...]

    Mee eens.
    Maar dat sluit niet uit dat er te goedkoop is ingeschreven. Die tegenvaller bij grote infrawerken in Nederland moet toch ergens vandaan komen.
    Aanvulling: vooral ook op het forum wordt er door sommige posters een drama van gemaakt, vaak zonder veel kennis van de feiten.
  17. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 december 2021 21:19
    quote:

    HenkdeV schreef op 14 december 2021 21:07:

    [...]

    Aanvulling: vooral ook op het forum wordt er door sommige posters een drama van gemaakt, vaak zonder veel kennis van de feiten.
    zeer mee eens
  18. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 15 december 2021 08:06

    Kwart miljard euro subsidie voor 45.000 nieuwe woningen in heel het land
    Het kabinet trekt meer dan 250 miljoen euro uit om snel bijna 45.000 woningen te kunnen bouwen in 33 gemeenten in het land. De grootste bedragen gaan naar projecten in Eindhoven en Zwolle.

    Het geld was door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in 2019 al toegezegd: het gaat om het derde deel van een totaalbedrag van 1 miljard euro. Eerder ging er al 290 miljoen en 266 miljoen naar projecten overal in het land. Het is bestemd voor woningbouwplannen die zonder financiële steun moeilijk of trager tot stand zouden komen.

    Voor deze derde subsidieronde werden 65 aanvragen ingediend, 36 daarvan zijn uitgekozen. Het meeste geld gaat naar Eindhoven, waar het project Internationale Knoop XL, dat rond het station ruim 2500 nieuwe woningen moet opleveren, exclusief btw ruim 23 miljoen euro krijgt. Ook in Zwolle rinkelt de kassa voor een stationsproject: het plan Spoorzone Zwolle (2900 woningen) kan 15 miljoen euro tegemoet zien.

    Verder gaan er grote bedragen naar Utrecht (bijna 13 miljoen voor Overvecht-Zuid), Barendrecht (bijna 13 miljoen voor De Stationstuinen) en Rotterdam (11 miljoen voor het Rodrico-terrein op Katendrecht).
    64 procent betaalbaar

    In totaal gaat er vanuit het ministerie inclusief btw ruim 253 miljoen euro naar de geselecteerde projecten. Andere overheden, de gemeenten bijvoorbeeld, leggen alles bij elkaar nog een iets groter bedrag neer. Zo'n 64 procent van de 44.277 woningen die mede dankzij deze financiële steun gebouwd kunnen worden valt in de categorie ‘betaalbaar'. Dit zijn sociale of middenhuurwoningen of betaalbare koopwoningen.
    Kajsa Ollongren, demissionair minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. ©ANP

    Minister Kajsa Ollongren (D66, Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) is opgetogen: ‘Het is heel goed nieuws dat we, op locaties waar de woningnood het grootst is, snel betaalbare woningen kunnen gaan bouwen. Dit is met name van belang voor starters en mensen met lagere inkomens. Omdat er ook de komende jaren nog een groot tekort is aan betaalbare woningen, heeft het demissionaire kabinet besloten om de woningbouwimpuls voort te zetten. In 2022 kunnen gemeenten zich inschrijven voor een vierde tranche. Ik verwacht ook dan weer veel aanmeldingen.’
    Woningtekort niet opgelost

    Met de projecten die nu worden gesubsidieerd is het woningtekort in Nederland nog lang niet opgelost. Tot 2030 zijn er 900.000 nieuwe huizen nodig, schrijft het ministerie in een persbericht. Ollongren erkende eerder dit jaar in gesprek met deze site al dat er meer moet gebeuren. ,,Toen ik als minister begon, had ik geen middelen. Inmiddels heb ik meer dan 4 miljard euro voor de woningmarkt kunnen uittrekken. Deze woningbouwimpuls is daar een onderdeel van. Maar ja, het klopt, er is echt veel meer nodig.”
946 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 48 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.083
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.795
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.755
Aedifica 3 922
Aegon 3.258 322.933
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.117
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.961
Allfunds Group 4 1.506
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.443
AMG 971 133.832
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.025
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.815
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.327
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.358
ASML 1.766 108.444
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 520
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404