pwijsneus schreef op 10 december 2021 12:48:
[...]
Het is zeker een stap in de goede richting, echter zijn er nog wel een paar vervolgstappen nodig om de markt echt te kunnen overtuigen. Het belangrijkste, is een inhaalslag maken op het gebied van waardering aan de beurs, daar heeft TomTom gewoon veel laten liggen. Als je ziet dat HERE straks tussen de 3 en 5 miljard wordt gewaardeerd, en TomTom met pijn en moeite boven de 1 mrd staat genoteerd, dan klopt er iets niet.
Dat gezegd hebbende, Indigo is een mooi platform, en nu moet er doorgepakt worden. Elke dag lees je hier zo'n 50 tot 100 post oa van jou met signalen, kansen en geruchten. Die moeten worden ingekopt, en dat kan op de CES. Dat is dus eigenlijk stap 2.
Het is niet zinvol om nu met een flutbericht te komen dat TomTom samenwerkt met 1 model van Masarati, zoals het voorheen deed.
Nee, op de CES verwacht ik iig klinkende namen zoals Stellantis, Cariad (VW) of Toyota. Zelfs ik zie hiervoor een gedegen kans, en PR-technisch is de CES het moment om te shinen.Stap 3 is vervolgens, OK, wat betekend dat nou financieel voor TomTom. Wat levert zo'n deal met Stellantis dan precies op? Dat moet TomTom klip en klaar aan de markt kunnen uitleggen, met een onderbouwde outlook, en die vervolgens overtreffen.
Aangezien TomTom nog wel eens teleurstelt in zijn berichtgeving; is mijn motto: eerst zien dan geloven inderdaad.
Wij als beleggers hebben er niets aan dat het voor Boem, Justme en Tatje klip en klaar is. Het is aan TomTom om de markt ervan te overtuigen dat het meer waard is dan HERE, en een goede kans heeft om de concurrentie met oa Google aan te gaan. Dan hebben we wat.
Nogmaals,
laten we ons overtuigen door de resultaten op de beurs, niet door oeverloos geouwehoer op dit forum. Zo lang de gap tussen asset- en beurswaarde zo groot is als die nu is, blijft het exit scenario op tafel liggen. Zag gister tussen de brei aan berichten een goed punt van ik dacht EVA; TomTom zou net als ASML een buy-in met hun klanten kunnen doen. Dan denk je aan de deelnemers van het Indigo platform, en klanten zoals evt Stellantis of Cariad. To good to be true eigenlijk, en ook dit scenario kan ook in verschillende stappen. Eerst beurs exit, dan pas deelnemers. Laten we elkaar scherp houden.
Prettig weekend.