rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 09:16
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 09:15:

    En nu is de vraag op welk niveau gaan we weer short?
    .
    voorlopig de call opties eruit a plus 75% en stijgend, vingers aan de pols
  2. Cacla 29 oktober 2021 09:22
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 09:10:

    [...]

    60 x 100 miljoen verlies????
    Ehhh, o nee! Ik keek naar de operationele winst. Stom!
  3. Cacla 29 oktober 2021 09:26
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 09:15:

    En nu is de vraag op welk niveau gaan we weer short?
    Nu! Je moet snel zijn.
  4. @iPlof 29 oktober 2021 09:28
    Het valt mee. Echter de operationele winst komt van KLM groep (lees Transavia).
    Zonder NOW steun, dus alsnog dik verlies
    Transavia hoogseizoen is alweer over.
    Brandstofprijzen inmiddels sky high
    Outlook heel gematigd.
  5. [verwijderd] 29 oktober 2021 09:33
    quote:

    gbakl schreef op 29 oktober 2021 09:16:

    [...]
    .
    voorlopig de call opties eruit a plus 75% en stijgend, vingers aan de pols
    Alles goed?
    ;-)
  6. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 09:39
    vingers aan de pols...bloeddruk wat hoog maar dat overleef ik wel ;O)
    .
    @C....gokje wagen en putjes kopen ?
    alles op zijn tijd (ze zijn wel weer lekker goedkoop inmiddels...)
  7. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 09:42
    wat wel knap was...de andere airline koersen gingen mooi mee omhoog (tijdelijk) maar dat effect
    is bijna weer uitgewerkt

    alleen Finnair doet het prima en die aandelen heb ik wel in mijn ''pretpakketje''...
  8. [verwijderd] 29 oktober 2021 10:08
    quote:

    havik of duif schreef op 29 oktober 2021 09:10:

    Hebben al deze kopers nou een blinde vlek ?
    Marketmakers / traders.
    En wat belanghebbende / denk niet dat er veel
    particuliere beleggers tussen zitten.
    Die traden niet met allemaal de zelfde hoeveelheid.
    Op elke tiende cent worden er 1500 stuks neer gezet.
  9. [verwijderd] 29 oktober 2021 10:10
    quote:

    Cacla schreef op 29 oktober 2021 09:26:

    [...]

    Nu! Je moet snel zijn.
    Denk dat gestaffeld short gaan het beste is .
    De top valt niet te plannen.
  10. AToon 29 oktober 2021 10:22
    KLM kan volgens topman nog 'ruim uit de voeten' met noodleningen

    AMSTERDAM (ANP) - KLM kan voorlopig nog "ruim uit de voeten" met de noodkredieten die de luchtvaartmaatschappij met hulp van de overheid binnenhaalde. Van de 3,4 miljard euro aan leningen is nu 1 miljard gebruikt, laat topman Pieter Elbers weten in een toelichting op de kwartaalcijfers van Air France-KLM. Daarin herstelden de resultaten dankzij de toegenomen reislust in Europa sterk en boekte het concern de eerste operationele winst sinds het begin van de coronacrisis.

    "Er is sprake van een forse verbetering. Ook KLM was voor het eerst in negentien maanden operationeel winstgevend, maar we zijn nog lang niet op het niveau van voor Covid-19", geeft Elbers aan. KLM boekte in het derde kwartaal een operationeel resultaat, oftewel de winst voor aftrek van belastingen en rentebetalingen, van 168 miljoen euro.

    Toch onderhandelt de Nederlandse maatschappij met de regering over de versterking van het eigen vermogen. Het steunpakket van 3,4 miljard euro bestond uit leningen van de overheid en kredietgaranties. Nu gaat het om het verbeteren van de balans. Maar bij die gesprekken is minder haast geboden dan in het voorjaar van 2020. "De weg naar herstel is hobbelig en lang", zegt Elbers.

    Havengelden

    Een probleem dat binnenkort kan opspelen zijn de havengelden die KLM op zijn thuisbasis Schiphol moet gaan betalen. De luchthaven wil de tarieven in de komende drie jaar met zo'n 40 procent verhogen om de desastreuze coronaperiode te boven te komen. Bij Elbers stuit dit op onbegrip. "Veertig procent erbij is een enorme opdonder. In Parijs gaat het bijvoorbeeld met slechts 2 procent omhoog", zegt hij. "Schiphol heeft het natuurlijk ook moeilijk gehad, maar wij verhogen onze ticketprijs ook niet met 40 procent. De vraag is hoe je zorgt voor herstel zonder dit in de knop te breken. Dit helpt daar volstrekt niet bij."

    KLM wil zich net als de gehele luchtvaartsector inzetten om in 2050 CO2-neutraal te zijn. Eerder deze week pleitte milieuorganisatie Greenpeace er nog voor om vluchten op korte afstanden in de Europese Unie te verbieden als er milieuvriendelijkere alternatieven voorhanden zijn, zoals de trein. Elbers is sceptisch over treinreizen als vervanging van het vliegtuig, omdat die voor bijvoorbeeld overstappers van intercontinentale vluchten veel te lang duren.

    "Voor sommige reizigers is dat misschien prima, maar voor een heel groot deel is het geen alternatief", zegt hij. "De afgelopen periode heeft geleerd dat er niet één oplossing is. Dat kunnen treinen zijn, maar ook vlootvervanging en duurzame brandstoffen. En de meeste vervuiling zit op de lange afstanden dus dan zul je toch naar brandstoffen moeten kijken."
  11. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 10:52
    Elbers praat voor eigen parochie en dat is logisch, maar je hoort hem nooit over het achterblijven van AF en dat
    is toch 2/3 deel van de holding en bepaalt dus ook de koers.

    op termijn gaat het helemaal niet zo geweldig met de vooruitzichten en het hosannamoment van nu wordt
    stevig aangegrepen om voornamelijk positiviteit uit te stralen en dat was voorspelbaar.
  12. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 11:23
    zie het AF/KLM info draadje:

    Air France KLM blijft maar met geld smijten
    Door YTEKE DE JONG

    ik ben het niet altijd met haar eens maar hier in grote lijnen wel en wordt de toekomst realistisch afgespiegeld.
  13. [verwijderd] 29 oktober 2021 11:24
    quote:

    AToon schreef op 29 oktober 2021 10:22:

    Toch onderhandelt de Nederlandse maatschappij met de regering over de versterking van het eigen vermogen. Het steunpakket van 3,4 miljard euro bestond uit leningen van de overheid en kredietgaranties. Nu gaat het om het verbeteren van de balans. Maar bij die gesprekken is minder haast geboden dan in het voorjaar van 2020. "De weg naar herstel is hobbelig en lang", zegt Elbers.

    Blijkbaar is het niet mogelijk om gewoon geld uit de markt te halen.
    En moet de belastingbetaler weer geraadpleegd worden.
  14. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 11:37
    versterking eigen vermogen via kunstgrepen is omzetting a la Griekenland naar eeuwigdurende staatsleningen
    waardoor de schuldenlast die ondraaglijk is, uitgesmeerd wordt en ze weer vliegtuigen kunnen leasen of andere
    investeringen doen tegen normale marktrente.

    voor de buhne dus en waar mogelijk gaan de overheden (zeker de Franse) daar volop aan meewerken en
    Brussel is een tandeloze blinde en doofstomme waakhond waar dit betreft.

    Alitalia heeft het 20 jaar zo gered en alsnog failliet met een prachtige doorstart met gloednieuwe
    financieringen...tel uit je winst (die er nooit zal komen).....
  15. forum rang 5 gbakl 29 oktober 2021 11:41
    quote:

    fred 59 schreef op 29 oktober 2021 11:33:

    UBS is ook blij en geven een mooi koersdoel./
    MWoh , zijn die niet ook een beetje aandeelhouder?
    .
    idiote koersdoelen zijn in veel gevallen inkoppertjes met dubbele agenda's en daar worden ze
    nooit op afgerekend of mee om de oren geslagen alsof een keurmeester zijn besmette vlees
    aanprijst.
  16. [verwijderd] 29 oktober 2021 11:50
    quote:

    AToon schreef op 29 oktober 2021 10:22:

    KLM kan volgens topman nog 'ruim uit de voeten' met noodleningen
    ......
    Puur uit interesse: heb jij eigenlijk aandelen AF-KLM of alleen KLM?
    Want het is natuurlijk fantastisch dat KLM nog wat cash heeft, maar AF zit zonder!
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.100
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404