rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

19.513 Posts
Pagina: «« 1 ... 850 851 852 853 854 ... 976 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PAPA JOE 12 oktober 2021 16:26
    Na de ferme hausse van de vorige 2 weken is het ergens normaal dat je een dip verwacht
    Ik vind dat EURN zich goed handhaaft rond de 9€
    En de shorters hebben hun positie ietsje verstevigd - 3,53%
  2. Becb 12 oktober 2021 17:00
    Positie verstevigd? Ze zijn zeker van hun zaak, en voorlopig geen short squeez om van te profiteren, dus.
  3. forum rang 4 boothram 13 oktober 2021 01:47
    ik denk die quote 'nu ook geld verdient' van mij is , en zwaar misplaatst: je moet het in de context zien.
    Ze verdienen wel degelijk op de FSO en vooral de nieuwere suezmax termijncontracten.
    Verder mag men redelijkerwijze aannemen dat de vloot de dollar en de inglatie volgt: het gaat hiet om 150% van de beurskoers.
    De investeringen op eigen aandelen leveren boekhoudkundig niet op, maar de NAV verhoogt. Dat versterkt hun positie bij overnametransacties, al dan niet als koper...
    Wel gelijk als je het als kortetermininvestering ziet: de resultaten zien er eerder somber uit. Vandaar ook dat insw en nat bv. bijzonder kaag noteren: zij zijn m.i. een te groot risico, maar ja, op de bermudas kan zelfs negatief kapitaal...Ik denk dat frederiksen wel een en ander afweet van shipping, alhowel ik denk dat hij soms teveel betaalt bij de aankoop en waardering van schepen. Mar ja hij krijgt ze te pakken...
    Ik blijf erbij, gezien de lange termijn vooruitzichten dat men zich niet moet ongerust maken, en boekhoudkundig kunnen de opnieuw dalende rates wel sommige ondernemingen in de problemen brengen, maar 'maak je voor euronav geen zorgen'. De ene zijn brood is de andere zijn dood..of is het andersom...
    De huidige aandelenprijs: ik zie wel alternatieven.. maar bij veel riskantere olietransporteurs.
    INSW die grote verliezen kan aankondigen of nat ...Maar dan mag de dip niet verdergaan dan Q4/22
    Op korte termijn winst verwachten bij euronav is speculatief... wachten op reorganisaties binnen de sector....en dan ziet men de reele waardeverhouding
  4. Vavli 13 oktober 2021 10:45
    Wat ik niet begrijp, is dat de al zo lang aangekondigde scrapping van oudere tankers uitblijft. Die varen toch niet allemaal stiekem voor Iran? De rates zijn zo laag dat ze voor oudere tankers heel verlieslatend moeten zijn. Waarom blijven ze dan toch in de vaart?
  5. Henry WILLEM 13 oktober 2021 11:29
    We hebben een stijging gezien van 7 euro naar 9 euro ,normaal toch dat er winstnemingen komen , waarom zouden we naar 8 zakken , de vooruit zichten voor binnen 6 tot 9 maand zien der beter uit dan enkele maanden geleden .
  6. forum rang 4 boothram 13 oktober 2021 11:56
    ier moet olie te transporteren zijn...De olieprijs is van veel groter belang dan de transportprijs.
    Aan de huidige olieprijs zal men wellicht minimale voorraden aanhouden.
    De tankers die eind 2019 wegens de boycot nog eens voor 2,5 jaar werden in dienst gelaten, hopend nu op een laatste 4de kwartaal zullen nu wellicht uit dienst genomen worden, bovenop de tankers die nu 20 jaarr oud zijn...Vandaar dat ik verwacht dat bij de huidige spotprijs een kwart van de vloot wordt gescrapt. We komen dan terug in een periode van schaarste...
    Vooraleer het intressant wordt om de vlcc na hun 20ste verjaardag te houden, moeten de potprijzen eerder naar 50 000$ per dag Die oudere boten zouden dan wellicht net genoeg opbrengen om de kosten van drydock en energie meerkost te dragen voor korte afstanden (relatief weinig energiekosten, want dat scheelt algauw 20 000 $ /dag). Ik denk dat dat een realistisch niveau is om de transportbehoeften te dekken in de komende 3 jaar. Aan 50 000 euro per dag zullen de schepen wel op normalere snelheid varen ... En dan zal de co2 uitstoot weer aan belang winnen, wat een zeer beperkte nieuwbow weer mogelijk zal maken...pas vanaf 2024 beschikbaar
    Een normale reactie op de recente stijging lijkt me daling tot zowat tot 8,4 euro.
    Die is wat groter dan we op een stijgende curve zouden verwachten: maar de kwartaalcijfers zijn op komst en de recente spotprijzen zijn weer negatief geworden...
    Let wel : negatieve koersen betekenen niet altijd cashdrain: de uitsparingen op brandstof kunnen oplopen tot 40% van de geanticipeerde brandstofkosten voor niet-eco en/of zonder scrubbers
    De geanticipeerde brandstofkost is eerder 585000$/dag (90ton a 650$/T)
  7. Jan Frans B 13 oktober 2021 13:19
    Winstneming dat zat er al eventjes aan te komen, we zaten een maand geleden op 7 € en nu rond de 9 €, dus dat is logisch. Ik vraag me wel af wat Frederiksen zijn plannen zijn, je koopt niet zomaar zoveel aandelen, en al zeker niet voor het dividend. Een samensmelting van Frontline en EURN is misschien nog niet zo'n gek idee. EURN heeft een ijzersterke balans en dat zal Frederiksen zeker niet ontgaan zijn. Dus je krijgt wel waar voor je geld bij EURN als er iets meer mee wil doen dat wij als kleine aandeelhouders niet kunnen (tenzij hier mensen op het forum zitten die een paar miljard te spenderen hebben). Of dat den Hugo daar op zit te wachten is dan weer helemaal iets anders.
  8. Risky bets 13 oktober 2021 13:45
    www.tradewindsnews.com/tankers/does-e...

    Also listed in New York, the Euronav shares trade at a 15% discount to net asset value. That is one of the biggest discounts among its peers, despite the company having the largest market capitalisation and a strong balance sheet, the Norwegian investment bank said.

    "We believe the solution is partly to address its Belgian domicile and Euronext listing," said Claksons Platou managing director Frode Morkedal.

    He pointed to US investors facing a "withholding tax" burden in Belgium.

    This is a levy of 30% of dividends, part of which then has to be claimed back through filing of documentation to strict deadlines.

    "There is a lower presence of retail investors and index funds as a result," he added. "Although we can only speculate, we would think that changing domicile could be an option that is on the table."

    Because of the withholding tax, Euronav is likely to favour share buybacks over dividends, Morkedal said.
  9. Risky bets 13 oktober 2021 13:46
    Zou de verklaring van de move van Fredriksen kunnen zijn wellicht, Samen gaan met FRO om naar een Bermuda basis te gaan ipv een belgische.
  10. forum rang 4 Hopende 14 oktober 2021 06:24
    quote:

    Risky bets schreef op 13 oktober 2021 13:46:

    Zou de verklaring van de move van Fredriksen kunnen zijn wellicht, Samen gaan met FRO om naar een Bermuda basis te gaan ipv een belgische.
    De zetel verhuizen naar Bermuda? En onder welke wetgeving valt daar dan alles ?
  11. Risky bets 14 oktober 2021 08:31
    quote:

    Hopende schreef op 14 oktober 2021 06:24:

    [...]
    De zetel verhuizen naar Bermuda? En onder welke wetgeving valt daar dan alles ?
    Bermuda. Daar zit FRO en heel veel andere shipping bedrijven. EURN heeft een relatief nadeel doordat ze in Belgie zit.

    Wow, Fredriksen bijna 10% is groot nieuws. Op 5 Oct 2.6M EURN shares bijgekocht.
  12. Poly’dor 14 oktober 2021 09:17
    Goh Willem, Frederiksen heeft 10% in Frontline, en nog maar 5,5% in Euronav. Lijkt logisch dat hij de komende dagen nog zeker 4,5% Euronav zal kopen, en vanuit zijn zitje in de raad van bestuur, die hij als belangrijkste aandeelhouder zou krijgen iets van plan is, ik weet niet welk plan maar kan me wel paar mogelijkheden voorstellen.
19.513 Posts
Pagina: «« 1 ... 850 851 852 853 854 ... 976 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.878
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.081
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.928
Allfunds Group 4 1.481
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.382
AMG 971 133.696
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.769
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.267
ASML 1.766 108.080
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404