rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

19.524 Posts
Pagina: «« 1 ... 847 848 849 850 851 ... 977 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Poly’dor 6 oktober 2021 23:32
    Inderdaad Willem, consolidatie bij Frontline, als er een overname zou komen moeten ze minstens 12€ bieden. Met de volumes van afgelopen dagen zou niks me nog verbazen. We zullen binnenkort wel het nieuws horen zeker?
  2. Jan Frans B 7 oktober 2021 14:26
    quote:

    Poly’dor schreef op 6 oktober 2021 23:32:

    Inderdaad Willem, consolidatie bij Frontline, als er een overname zou komen moeten ze minstens 12€ bieden. Met de volumes van afgelopen dagen zou niks me nog verbazen. We zullen binnenkort wel het nieuws horen zeker?
    Aangezien de vloot van EURN ongeveer het dubbel is (zeker in VLCC's) van Frontline en dat EURN een heel dikke spaarpot heeft, voor een redelijk deel doordat ze onze dividenden ingehouden hebben om hun balans te versterken ipv ons de inkomsten te gunnen. Lijkt het me niet waarschijnlijk dat Frontline de middelen heeft om EURN zo maar over te nemen. Een samensmelting van beiden lijkt me ook onwaarschijnlijk, ook al zou het misschien niet zo'n slecht idee zijn. Ik denk dat EURN eerder de middelen en ambitie heeft om Frontline over te nemen dan omgedraaid. Als Hugo kon dan zou hij een armada van tankers willen hebben dat is zonneklaar maar dan moet hij zijn geld loslaten en dat is hem ook heel dierbaar als ex-boekhouder. Maar niets zou me gelukkiger maken dan dat je gelijk zou hebben. Maar ik vrees dat het wishfull thinking is.
  3. forum rang 4 boothram 7 oktober 2021 16:36
    wie 12 euro zou bieden voor euronav moet maar 2,4 miljard uitgeven, ... 1,8 kan al geleverd door euronav (q3+ q4 cash inbegrepen... Zelf meten ze echt geen grote spaarpot hebben, .. wel een goed kwartaalr misschien... of eigen aandelen in portefeuille verkopen. Zelf aandelen uitgeven kan ook, maar misschien is euronav liever niet de prooi, maar de jafer...maar dan moet de meerwaarde (nav en synergie)van de aankoop hoger zijn dan de winst bij aankoop eigen aandelen....
  4. [verwijderd] 7 oktober 2021 19:24
    Waar volgen jullie de VLCC rates per dag?
    Ik gebruikte een app VLCC Fixtures maar deze is gestopt met het uploaden van dagelijkse tankertarieven. Ik heb al zitten zoeken naar alternatieven maar ik kan niet echt iets vinden.
    alvast bedankt.
  5. Vavli 7 oktober 2021 19:52
    Nu de pandemie elke dag beter onder controle komt en de economische activiteiten terug naar het pre Covidtijdoerk gaan, zitten we voor de olietankers terug met dezelfde perspectieven die er eind 2019 waren: toen stond de koers op 11 euro. Het lijkt me dus logisch dat de koers nu terugkeert naar dat niveau of hoger.
  6. Poly’dor 7 oktober 2021 20:19
    Volledig akkoord Vavli, zeker nu de piek in olievervuiling is opgeschoven van 2030 naar 2035. Het ecologisch inzicht van Euronav en marktleider zullen bijkomende troeven zijn om binnen enkele maanden boven 11€ te gaan
  7. Jan Frans B 7 oktober 2021 21:06
    quote:

    G.Verkest schreef op 7 oktober 2021 19:24:

    Waar volgen jullie de VLCC rates per dag?
    Ik gebruikte een app VLCC Fixtures maar deze is gestopt met het uploaden van dagelijkse tankertarieven. Ik heb al zitten zoeken naar alternatieven maar ik kan niet echt iets vinden.
    alvast bedankt.
    energy.poten.com/poten-daily-briefing...
  8. Vavli 7 oktober 2021 23:17
    Eind 2019 was de vaststelling ook al dat 25 procent van de totale vloot verouderd is en binnen afzienbare tijd naar de schroot zou moeten terwijl het aantal nieuwe bestellingen laag was om verschillende redenen: de reders krijgen moeilijk krediet voor de aankoop van nieuwe tankers; weinig animo om te investeren in nieuwe tankers gezien clilmatechange zal zorgen voor strengere regels en de omslag naar een fossiel arme economie heeft tot gevolg dat nieuwe tankers allicht maar een tiental jaren in een stabiele markt zitten.
    Dat zijn dus exact dezelfde perspectieven die er nu zijn, alleen nog wat urgenter wat de verouderde vloot betreft.
    In die markt heeft Euronav een jonge vloot, cash, opslag aan fuel, en het is een grote speler. Voor de kleintjes zal het alsmaar moeilijker worden.
  9. aossa 8 oktober 2021 11:37
    quote:

    Poly’dor schreef op 7 oktober 2021 20:20:

    Olievervuiling = olieverbruik, die autospelling grrr
    Je kan ook je oorspronkelijke tekst "editen" cq. "bewerken"... kwestie van "forumvervuiling" tegen te gaan!
  10. Becb 8 oktober 2021 14:07
    @vavli: bedankt voor je inzicht. Ik kan meegaan met je conclusie en dat de vloot vooral ouder is geworden. Ooit moet dat opleveren.
    Hebben ze trouwens nog brandstof over opgeslagen in die ULCC? Niet al opgebruikt?

    Op Nyse zitten ze boven de 'psychologische' grens van 10 dollar, licht verlies voorbeurs. Ik had het even niet opgevolgd, maar Euronav heeft blijkbaar niet extra aandelen aangekocht aan 6.x tot 7.x euro. Ik dacht dat ze dat zouden doen, maar niets aangekondigd hierover op hun website.

    Gisteren was er wel een nieuwsbericht op de website dat ze een B30 biodieselmengsel succesvol getest hebben op een Suezmax. B30: 30% koolstofneutrale biobrandstof, gemengd met 70% conventionele VLSFO bunkerbrandstof.
    www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...
  11. Poly’dor 8 oktober 2021 17:12
    Wat is er toch aan de hand? Uitwisseling op 8,966€? Meer dan 400.000 stuks op paar minuten gekocht en verkocht. Volume is weer extreem hoog, zowel in BXL als in NY
  12. [verwijderd] 8 oktober 2021 17:34
    De volumes zijn absoluut crazy...geen idee wat er gaande is. Ik zit er sinds 2015 in met een GAK van 10.05€ (incl. dividend). Hopelijk kunnen we ze binnenkort buiten doen met een kleine winst.
  13. Chalo 8 oktober 2021 19:25
    Aandelen verkopen? Ik weet niet als dat een goed idee is. Als er aan zo een volume verkocht wordt en aan diezelfde volume ook aangekocht wordt, dan is het toch duidelijk dat na verloop van tijd minder verkopers zullen zijn, waardoor het aandeel moet gaan stijgen, of ben ik verkeerd? Voorlopig blijft het aandeel stijgen, wilt toch zeggen dat de vraag groter is dan het aanbod, niet?.. :-). Zelf zit ik aan een GAK van 7.22 en denk niet aan verkopen.
19.524 Posts
Pagina: «« 1 ... 847 848 849 850 851 ... 977 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.150
AB InBev 2 5.543
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.393
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.914
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.883
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.167
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.908
Agfa-Gevaert 14 2.070
Ahold 3.538 74.354
Air France - KLM 1.025 35.308
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.056
Alfen 16 25.425
Allfunds Group 4 1.522
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.172
AMG 972 134.613
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.751
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.096
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.055
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.365
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 29
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.678
ASML 1.767 111.316
ASR Nederland 21 4.519
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.243
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.455