rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 484 485 486 487 488 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Hendrik Roo 30 juli 2021 09:20
    quote:

    Jalen schreef op 30 juli 2021 08:46:

    [...]

    Je hebt gelijk, afgerond 212 miljoen aandelen na overname.

    Op basis van een premie ad € 100,- per aandeel is de overnameprijs ad 21,2 mld voor de marktleider naar mijn mening echt een koopje...
  2. forum rang 7 bezinteergebelegt 30 juli 2021 09:26
    quote:

    keepcalm schreef op 30 juli 2021 09:19:

    [...]

    Zoals ik al eerder schreef: het gaat niet om het bedrag in absolute euros; de overnamebedreiging komt voort uit de extreme onderwaardering van JET ten opzichte van de peers. Je hebt trouwens wel heel erg lange tenen.
    Je hebt het naar mij toe over wederom praten uit eigen belang.

    Gebaseerd op wat ?

    Dan ben je dus niet op de hoogte van mijn belang.
  3. forum rang 6 Tordan 30 juli 2021 09:28
    quote:

    keepcalm schreef op 30 juli 2021 09:19:

    [...]

    Zoals ik al eerder schreef: het gaat niet om het bedrag in absolute euros; de overnamebedreiging komt voort uit de extreme onderwaardering van JET ten opzichte van de peers. Je hebt trouwens wel heel erg lange tenen.
    Juist, als Doordash e.a, die vergelijkbaar groeien enz, 4 x meer waard zijn, dan lok je sowieso al potentiele kopers. Kan ook zijn dat de waardering van Doordash absurd is, maar dan nog behoort JET op ruim honderd- hondervijftig te staan. Onder de 70 koop ik plukjes bij.
  4. [verwijderd] 30 juli 2021 09:33
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 30 juli 2021 09:26:

    [...]

    Je hebt het naar mij toe over wederom praten uit eigen belang.

    Gebaseerd op wat ?

    Dan ben je dus niet op de hoogte van mijn belang.
    je meldt hier regelmatig je belang en strategie. vervolgens sluit dat naadloos aan op slecht onderbouwde "losse flodders". Overigens respect voor het feit dat je wel aan full disclosure doet. In dat kader: in zit al een hele lange tijd long in JET.
  5. forum rang 8 objectief 30 juli 2021 10:41
    quote:

    ceesvanvliet schreef op 30 juli 2021 10:27:

    JET is een rechte streep naar beneden in de grafiek richting 65 euro voor de lange termijn.
    Voor hoeveel zit je short? JET is een wereldspeler en deze sector is booming. Ik voorzie een koers van via 100 naar 200 de komende jaren.
  6. forum rang 8 objectief 30 juli 2021 10:49
    quote:

    ceesvanvliet schreef op 30 juli 2021 10:45:

    Antaurus koopt ze van je, die 10 miljoen
    Als belegger zou ik me niet druk maken; wat in het vat zit ....
  7. forum rang 5 Gaston Lagaffe 30 juli 2021 12:31
    quote:

    lucky14 schreef op 30 juli 2021 09:28:

    [...]
    Juist, als Doordash e.a, die vergelijkbaar groeien enz, 4 x meer waard zijn, dan lok je sowieso al potentiele kopers. Kan ook zijn dat de waardering van Doordash absurd is, maar dan nog behoort JET op ruim honderd- hondervijftig te staan.
    Ha Lucky, de vergelijking met Doordash (of Uber / Deliveroo / Delivery Hero) kan interessant zijn maar het legt een specifiek (maar moeilijk te kwantificeren) probleem bloot namelijk : hoeveel vertrouwen wordt aan een onderneming toegekend. JET heeft op dit punt wat steken laten vallen maar (eerlijk is eerlijk) zit ook wel in een lastig pakket. Grubhub hadden ze op dit moment niet willen overnemen (zijn volop in GB bezig) maar deden ze niets dan zou mogelijk Grubhub door een andere partij overgenomen dan wel weggevaagd worden. Grubhub alleen trekt het, financieel gezien, namelijk niet langer. De twijfel die toeslaat over de strijd die JET op diverse markten tegelijk moet leveren doet de onzekerheid toenemen (en de koers dalen). Ik ben er van overtuigd dat als je JET in stukken verkoopt er een prijs van dik boven de € 100,- uitkomt. Ik ben er ook van overtuigd dat als JET de strijd in GB en VS niet binnen pakweg 18 maanden "wint" een prijs van € 60,- dik betaald is. Het aantal aandelen is door de diverse overnames substantieel gestegen. Kortom het is een gok. Vooralsnog ga ik er van uit dat JET in GB en de VS voldoende marktaandeel zal weten te winnen (GB) / zal behouden (VS) om een langdurige prijzenoorlog te voorkomen (wie is hierbij gebaat ?) maar het zou voor het eerst zijn dat JET in beide markten geen absolute marktleider is en kan worden.
  8. sremmal1 30 juli 2021 13:05
    quote:

    Mr. Snorretje schreef op 30 juli 2021 12:35:

    www.reuters.com/technology/deliveroo-...

    Sector bericht
    Goed te zien dat Deliveroo zich terugtrekt uit Spanje. JET heeft hier 40% marktaandeel.
    Deliveroo is blijkbaar niet in staat met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden terrein te winnen.
  9. stot 30 juli 2021 14:20
    Dat zijn kansen in Spanje , wie zit daar nog meer met veel marktaandeel naast JET
  10. forum rang 6 Tordan 30 juli 2021 14:30
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 30 juli 2021 12:31:

    [...]Ha Lucky, de vergelijking met Doordash (of Uber / Deliveroo / Delivery Hero) kan interessant zijn maar het legt een specifiek (maar moeilijk te kwantificeren) probleem bloot namelijk : hoeveel vertrouwen wordt aan een onderneming toegekend. JET heeft op dit punt wat steken laten vallen maar (eerlijk is eerlijk) zit ook wel in een lastig pakket. Grubhub hadden ze op dit moment niet willen overnemen (zijn volop in GB bezig) maar deden ze niets dan zou mogelijk Grubhub door een andere partij overgenomen dan wel weggevaagd worden. Grubhub alleen trekt het, financieel gezien, namelijk niet langer. De twijfel die toeslaat over de strijd die JET op diverse markten tegelijk moet leveren doet de onzekerheid toenemen (en de koers dalen). Ik ben er van overtuigd dat als je JET in stukken verkoopt er een prijs van dik boven de € 100,- uitkomt. Ik ben er ook van overtuigd dat als JET de strijd in GB en VS niet binnen pakweg 18 maanden "wint" een prijs van € 60,- dik betaald is. Het aantal aandelen is door de diverse overnames substantieel gestegen. Kortom het is een gok. Vooralsnog ga ik er van uit dat JET in GB en de VS voldoende marktaandeel zal weten te winnen (GB) / zal behouden (VS) om een langdurige prijzenoorlog te voorkomen (wie is hierbij gebaat ?) maar het zou voor het eerst zijn dat JET in beide markten geen absolute marktleider is en kan worden.
    He Gaston, heb je JET ook??
  11. HABeleggen 30 juli 2021 14:39
    Zei Jitse niet dat met het liften van de fee cap in de VS ze snel meer winstgevend zouden worden? Nou, die fee caps lijken net permanent te zijn geworden in NY, de grootste markt voor Grub. Lijkt me geen goed nieuws en toont wellicht nogmaals aan dat die overname problematisch is.

    twitter.com/thenewb/status/1420868061...
  12. forum rang 6 Neunelfer 30 juli 2021 14:43
    quote:

    HABeleggen schreef op 30 juli 2021 14:39:

    Zei Jitse niet dat met het liften van de fee cap in de VS ze snel meer winstgevend zouden worden? Nou, die fee caps lijken net permanent te zijn geworden in NY, de grootste markt voor Grub. Lijkt me geen goed nieuws en toont wellicht nogmaals aan dat die overname problematisch is.

    twitter.com/thenewb/status/1420868061...
    Yep. Een koers van 100+? It ain't gonna happen anymore!
    Heb calls dec100 geschreven, maar denk dat mijn invloed op de koers nihil komma nul is.
  13. forum rang 8 objectief 30 juli 2021 15:11
    quote:

    ceesvanvliet schreef op 30 juli 2021 10:55:

    110>>>>75, wat in het vat zit.....
    in elk geval: proficiat met je gok op een koersdaling.
  14. ovanspaend 30 juli 2021 15:22
    quote:

    sremmal1 schreef op 30 juli 2021 13:05:

    [...]

    Goed te zien dat Deliveroo zich terugtrekt uit Spanje. JET heeft hier 40% marktaandeel.
    Deliveroo is blijkbaar niet in staat met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden terrein te winnen.
    Kans is ook groot dat Deliveroo zich terugtrekt uit Italie. Hier hangt ze nog een boete van € 200mln boven het hoofd.
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 484 485 486 487 488 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.102
AB InBev 2 5.530
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.962
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.808
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.783
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.009
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.303
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.250
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.048
Alfen 16 25.110
Allfunds Group 4 1.514
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 409
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.644
AMG 971 134.105
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.032
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.895
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.346
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.564
ASML 1.766 109.580
ASR Nederland 21 4.506
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.739
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.439