rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5893 5894 5895 5896 5897 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 De Libertariër 25 juni 2021 10:23
    quote:

    Opgelet schreef op 25 juni 2021 10:13:

    [...]
    Dubai heeft al beslist om deze opstart economie mee te pakken en de oliefondsen moeten eerst terug herstellen tot op pre corona en de olieprijs zal 90usd gaan.
    Je moet al gek zijn om nu te snel productie op te voeren.
    Dan pas zal de OPEC reageren maar dan zijn we nov-dec 21.

    Wat is dat toch met dat gezever over Dubai?
  2. Opgelet 25 juni 2021 10:26
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 25 juni 2021 10:23:

    [...]

    Wat is dat toch met dat gezever over Dubai?

    Olieprijs wordt daar geregeld of dacht u dat het in Den Haag geregeld wordt:)
    Gezever dan scroll je maar door.
  3. [verwijderd] 25 juni 2021 10:31
    quote:

    Opgelet schreef op 25 juni 2021 10:13:

    [...]
    Dubai heeft al beslist om deze opstart economie mee te pakken en de oliefondsen moeten eerst terug herstellen tot op pre corona en de olieprijs zal 90usd gaan.
    Je moet al gek zijn om nu te snel productie op te voeren.
    Dan pas zal de OPEC reageren maar dan zijn we nov-dec 21.

    OPEC+ is erg eensgezind. Recente succes in herstel olieprijs heeft daar aan bijgedragen. De druk op oilmajors en andere westerse partijen om investeringen in olie en gas terug te brengen speelt OPEC+ verder in de kaart. Betekent dat OPEC+ een steeds sterkere positie zal krijgen om op lange termijn de olieprijs te reguleren. Risico op stranded assets wordt ook kleiner. Er zal komende 50-80 jaar behoefte blijven aan olie en gas. OPEC+ zal sturen op marktaandeel en prijs.
  4. Tiger1 25 juni 2021 10:31
    Wat een gepriegel met centjes ;-)
    Neemt iedereen nu werkelijk winst met een paar cent stijging ?
  5. forum rang 6 Mr Trade 25 juni 2021 10:33
    quote:

    Tiger1 schreef op 25 juni 2021 10:31:

    Wat een gepriegel met centjes ;-)
    Het lijkt erop dat de koers niet ver boven de 17,60 mag vandaag.
    We zullen zien of het door middel van een toenemend volume toch gebroken zal worden.

    (Zag je gister overigens ook rond de 17,40 in de ochtend)
  6. [verwijderd] 25 juni 2021 10:42
    Air France KLM komt ook niet echt van de grond of wachten ze op cijfers, is wat gerelateerd aan Shell... zodra er meer vluchten komen kan Shell meer kerosine leveren... is een beetje wachten op de triggers met positief nieuws
  7. forum rang 6 Mr Trade 25 juni 2021 10:47
    quote:

    Leon1974 schreef op 25 juni 2021 10:42:

    Air France KLM komt ook niet echt van de grond of wachten ze op cijfers, is wat gerelateerd aan Shell... zodra er meer vluchten komen kan Shell meer kerosine leveren... is een beetje wachten op de triggers met positief nieuws
    Je stelt nu 2 tegenovergestelden.
    Air France is totaal niet gebaad bij een veel hogere olieprijs, dit kost ze direct marge op vluchten.
  8. FiveWoods 25 juni 2021 10:48
    quote:

    Mr Trade. schreef op 25 juni 2021 10:47:

    [...]

    Je stelt nu 2 tegenovergestelden.
    Air France is totaal niet gebaad bij een veel hogere olieprijs, dit kost ze direct marge op vluchten.
    Zouden ze niet gehedged hebben?
  9. [verwijderd] 25 juni 2021 10:54
    quote:

    FiveWoods schreef op 25 juni 2021 10:48:

    [...]

    Zouden ze niet gehedged hebben?
    Big Airlines Pull Back From Oil Hedging After Losing Billions
    By Alex Longley and Siddharth Vikram Philip
    7 mei 2021 20:10 GMT+8
    IAG, Lutfthansa say they will adopt smaller strategies
    Companies were hit by derivatives losses during the pandemic
    Some of the world’s biggest airlines are shrinking their mammoth fuel-hedging programs after losing billions of dollars in derivatives markets last year.

    British Airways parent IAG SA said it will cut its year-ahead fuel hedging to about 60% of its requirements. The company was about 90% hedged for the comparable period when the pandemic began. Similarly, Deutsche Lutfthansa AG will cut its hedging volumes by about 20 percentage points.

    Some airlines lost out when crude prices crashed last year
    “Given our experience of over hedging losses during the pandemic, we’ve been reviewing our hedging policy,” said Steve Gunning, chief financial officer at IAG. “The key amendments are we’ve moved from a three-year rolling policy to a two-year rolling policy and we’ve reduced the maximum levels.”

    ADVERTISEMENTSCROLL TO CONTINUE WITH CONTENT
    Advertisement
    The move comes after airlines were hit badly by oil derivatives they purchased when the pandemic first began. While they usually buy contracts to cap their costs, airlines often cheapen the deal by simultaneously selling other ones that lose money if prices fall. In normal times that’s offset by lower actual fuel costs, but with so few planes flying in 2020 the companies were suddenly left with massive losses from that side of their trades.

    While some airlines have hedged small volumes in recent months, low capacity forecasts means their presence in the oil market remains light. That’s now set to continue, even if travel volumes do return to normal.

    In addition to cutting the amount of fuel that they will hedge, the companies are also looking less far out. While IAG plans to reduce its presence in the market to just two years out from three, Air France-KLM previously said it is now only hedging 12 months forward.
  10. forum rang 6 Neunelfer 25 juni 2021 10:56
    quote:

    FiveWoods schreef op 25 juni 2021 10:48:

    [...]

    Zouden ze niet gehedged hebben?
    Uiteraard. En die hedge contracten hebben veel geld gekost tijdens corona, toen de olie laag stond en de hedge doorliep. Geld is netjes naar Ierland overgemaakt door AF.
  11. forum rang 6 Mr Trade 25 juni 2021 10:59
    quote:

    FiveWoods schreef op 25 juni 2021 10:48:

    [...]

    Zouden ze niet gehedged hebben?
    Afhankelijk van de inschattingen die gemaakt zijn op het gebied van ontwikkeling COVID.
    China loopt nu ook tegen het probleem aan dat ze straks olie in moeten gaan kopen tegen spot prijzen omdat de voorraad te snel terugloopt.

    Over het algemeen werkt een hoge brandstofprijs direct negatief door in de koersen van airlines.
    Nu is dit uiteraard een andere situatie maar het is allemaal een kwestie van sommetjes maken :)
  12. forum rang 5 De Libertariër 25 juni 2021 11:06
    quote:

    Opgelet schreef op 25 juni 2021 10:26:

    [...]
    Olieprijs wordt daar geregeld of dacht u dat het in Den Haag geregeld wordt:)
    Gezever dan scroll je maar door.
    Ja natuurlijk. Lekker gedroomd?

    Maar als je een directe lijn hebt met Dubai waar je de hele tijd over zevert (want iets anders kan ik het niet noemen), waarom handel je dan niet met voorkennis in olie futures?
    Als je precies weet via je directe lijn met dubai wat de olieprijs gaat doen, dan wordt je stinkend rijk met olie futures.
    Waarom dan zeveren over de koers van shell?

    Of val je gewoon onder de categorie 3e persoons gebakken lucht?
  13. forum rang 4 Marco1962 25 juni 2021 11:15
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 25 juni 2021 10:23:

    [...]

    Wat is dat toch met dat gezever over Dubai?

    Lekker laten lullen joh.
  14. forum rang 4 Marco1962 25 juni 2021 11:18
    quote:

    Tiger1 schreef op 25 juni 2021 10:31:

    Wat een gepriegel met centjes ;-)
    Neemt iedereen nu werkelijk winst met een paar cent stijging ?
    Er zijn nog veel stukjes onder de 15 in omloop denk ik.
  15. Cpt. Willard 25 juni 2021 11:20
    quote:

    Gadus morhua schreef op 25 juni 2021 11:16:

    Wat me opvalt..
    Hoe minder ik dit forum bezoek, hoe hoger de koers?
    En nou wegwezen! :)
  16. forum rang 4 Marco1962 25 juni 2021 11:22
    quote:

    Tonydwi schreef op 25 juni 2021 10:39:

    Olie staat boven de 60usd, Men mag terug ook het dividend verhogen.
    Liever niet.
    Laat Shell zich maar aan het plan houden om ieder jaar 4% te verhogen.
    Dan kunnen ze met een goede basis vergroenen en de aandeelhouder tevreden houden.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5893 5894 5895 5896 5897 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.079
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.757
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.915
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.091
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.958
Allfunds Group 4 1.503
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.423
AMG 971 133.797
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.018
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.783
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.327
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.346
ASML 1.766 108.345
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 516
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404