rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 91 92 93 94 95 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 juni 2021 08:35
    Het complete KLM-VS netwerk is weer operationeel, ik meen 17 bestemmingen direct aangevlogen, lazen we gisteren in het nieuws.
    De reserveringen blijven erin schieten, elk uur weer, als KLM low-profile blijft, de CEO niet aanschuift bij een TV praattafel en rustig de storm uit zit.....dan komt het goed.

    Maar ik vrees berichten als: "meer vlieguren, meer sap verbruik, iedereen weer full time aan het werk, nieuwe kisten, nieuwe bestemmingen, alles beter dan pre corona" ....behalve het aantal betalende passagiers!
  2. FairValue 3 juni 2021 10:45
    quote:

    drooglegging schreef op 3 juni 2021 08:35:

    Het complete KLM-VS netwerk is weer operationeel, ik meen 17 bestemmingen direct aangevlogen, lazen we gisteren in het nieuws.
    De reserveringen blijven erin schieten, elk uur weer, als KLM low-profile blijft, de CEO niet aanschuift bij een TV praattafel en rustig de storm uit zit.....dan komt het goed.

    Maar ik vrees berichten als: "meer vlieguren, meer sap verbruik, iedereen weer full time aan het werk, nieuwe kisten, nieuwe bestemmingen, alles beter dan pre corona" ....behalve het aantal betalende passagiers!
    Dan komt het goed? Het komt sinds het bestaan van AFKLM al niet goed! Nooit een cent dividend!
  3. Cacla 3 juni 2021 12:26
    Als je wilt dat het goed komt koop je nu put-opties. Expiratie maart of juni volgend jaar ofzo. In de luchtvaart komt het nooit goed. Concurreren is alleen mogelijk op prijs en dan leg je het al snel af als je al je personeel in Euro's moet betalen... ;-)
  4. [verwijderd] 3 juni 2021 14:24
    quote:

    pakket schreef op 3 juni 2021 08:29:

    Air France-KLM 'ready for take-off'

    www.beursduivel.be/Column/721293/Air-...

    Ja pakkert, klonk vanmorgen heel logisch en uitsluiten kun je helemaal niets.
    De vaste klanten van deze koekenbakker hebben waarschijnlijk gisteren dit bericht al gekregen en hebben de koers nog wat omhoog gekocht. Vandaag moest het gepeupel de rest doen, maar kennelijk zit er nog een partij tussen die in dit feestje geen zin heeft vandaag (grote shorter?) dat gaan we dan morgenavond wel zien in de meldingen AFM.

    Maar goed, dan heb je op het bericht van koekenbakker nico een longpositie ingenomen en dan moet je er misschien vandaag of morgen wel weer vanaf bij een doorbroken steun.

    jammer dan
  5. mamaloe 3 juni 2021 15:19
    Morgen weer omhoog richting 4,95 de koers van gisteren. Natuurlijk komt het goed. Er wordt weer volop geboekt, dat zegt genoeg voor een herstel.
  6. forum rang 6 effegenoeg 3 juni 2021 15:52
    quote:

    mamaloe schreef op 3 juni 2021 15:19:

    Morgen weer omhoog richting 4,95 de koers van gisteren. Natuurlijk komt het goed. Er wordt weer volop geboekt, dat zegt genoeg voor een herstel.
    Mijn belang in Nokia dempt hier de smart.
    Toch verwacht ik hier een felle uitbraak richting mijn bestemming.
  7. psps 4 juni 2021 15:58
     is wel duidelijk.

    Verwachtingen hoopvol

    Voor koopjesjagers en zelfs trendvolgende beleggers zijn de verwachtingen hoopvol. De chart herbergt koopkansen zolang de koers boven 4,38+ noteert. Help de bulls maar een handje, prettige vlucht gewenst. 

  8. [verwijderd] 4 juni 2021 17:50
    Pst....
    Koopjesjagers? hoeveel schuld per aandeel koop je, heb je enig idee?

    TA is leuk en het kan helpen met timing. Het is voor het onbenullige gepeupel om op voorspraak van Nico koekenbakker gistermorgen in te stappen in deze technisch failliete toko rond 4.90 om het hele weekeinde te zweten en te hopen dat de koers niet verder omlaag dondert naar een meer reeele waarden van misschien wel 1,50-2,50.

    Ik denk dat binnenkort de casino's weer open mogen. Daar is je geld in principe veiliger.
    Fijn weekend allen
  9. [verwijderd] 5 juni 2021 12:05
    De KLM tickets zijn overall behoorlijk in prijs gestegen, passagiers laten dat duidelijk merken.

    Een hele goede zet denk ik, ook ik was bang dat ze na deze crisis alles binnen Europa voor een paar tientjes per seat zouden aanvliegen en de VS alles tot 400 euro zouden aandoen, het terughalen van verloren marktaandeel.

    KLM kan naar premium doorgroeien en het "tram en bus volk" aan de prijsvechters overlaten die louter vervoer van hal naar hal verzorgen.

    Ik schat in dat ook de haag toch wel aandringt op hogere ticketprijzen, een gewone marge dus, in ieder geval de komende jaren de schuldenlast proberen te laten dalen.

    De reserveringen blijven er bij alle maatschappijen instromen, Schiphol gaat de komende maanden weer flink opschalen.

    Grootste probleem: de juiste mensen weer terugkrijgen, de arbeidsmarkt gaat oververhit worden.
  10. forum rang 5 gbakl 5 juni 2021 16:16
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
    .
    Spanje opeens veel soepeler en een negatief saldo op beleggingen in AF/KLM volstaat...
    Helemaal geen lijn meer in de Europese regels en beperkingen en elk land doet maar wat, vooral als het toerisme
    zwaar weegt dan ben je al snel welkom.
    Die rare inconsequente Engelse overheid laat zien dat je dan weer tegen andere problemen aanloopt.

    Wordt nog een hete zomer met op de beurs een koude kermis.
  11. forum rang 5 gbakl 5 juni 2021 16:27
    quote:

    drooglegging schreef op 5 juni 2021 12:05:

    De KLM tickets zijn overall behoorlijk in prijs gestegen, passagiers laten dat duidelijk merken.
    Een hele goede zet denk ik, ook ik was bang dat ze na deze crisis alles binnen Europa voor een paar tientjes per seat zouden aanvliegen en de VS alles tot 400 euro zouden aandoen, het terughalen van verloren marktaandeel.
    KLM kan naar premium doorgroeien en het "tram en bus volk" aan de prijsvechters overlaten ...
    .
    leg dan nog eens uit hoe dat zat met die angst van voornamelijk de Fransen dat ze wat extra slots kwijtraken aan
    de goedkopere luchtpiraten.
    de laatste jaren voor corona lieten al zien dat het een groot probleem was om daar tegenop te boksen en alleen massale
    transfers naar de intercontinentale vluchten en de combi-tickets maakten het nog bijna rendabel.
    laat dat massaal voorlopig maar weg.
    KLM kon nog pronken met de resultaten van Transavia maar ook daar lekt de goodwill weg omdat ze de resultaten willen
    forceren met bar slecht voucher beleid.

    steeds meer prijsvechters en goedkope start-ups.
    gelukkig zijn er nog veel opportunisten hier zodat de koers prima te handhaven is...voorlopig.
  12. forum rang 5 gbakl 8 juni 2021 09:08
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
    .
    staatssteungevoelige airlines, start-ups en prijsvechters...een allegaartje in de nieuwe luchtvaartomgeving.
    veel willekeur en weinig logica.

    en dat moet samen allemaal binnenkort weer een bloeiende bedrijfstak worden ?

    wizz-ful thinking ?
  13. forum rang 5 gbakl 8 juni 2021 11:16
    EUROPEES PARLEMENT AKKOORD MET MILJOENENHULP VOOR ONTSLAGEN KLM'ERS
    BRUSSEL - Het Europees Parlement heeft ingestemd met de toekenning van vijf miljoen euro aan ex-KLM’ers die tijdens de coronacrisis hun baan verloren. Met het geld kunnen zij zich laten omscholen, nieuw werk zoeken of een eigen bedrijf starten.
    .
    enorme bedragen aan loonkosten staatssteun om te voorkomen dat personeel ontslagen wordt.
    toch moest heel veel personeel alsnog afvloeien.
    normaal zijn daar weer kosten aan verbonden voor begeleiding en omscholing, maar hier wordt domweg en met hulp
    van Brussel weer een extra potje subsidie aangesproken zodat KLM niets hoeft te betalen aan ontslagvergoedingen...

    staatssteun alleen blijkt niet voldoende maar waar andere bedrijven in de steek worden gelaten mag de (nationale) luchtvaart
    zich wentelen in begrip en (legaalverklaarde) hulp en de vraag blijft wanneer en waar dat eindigt.
  14. forum rang 5 gbakl 8 juni 2021 16:31
    MONTREAL - Het topmanagement van Air Canada ziet met terugwerkende kracht af van de over 2020 uitgekeerde bonussen. Daarover was ophef ontstaan, aangezien de luchtvaartmaatschappij hard is getroffen door de coronacrisis.
    Air Canada verdedigde de bonussen in eerste instantie door te stellen dat veel managers hun basissalaris vrijwillig hadden verlaagd, en dat zij hard hebben gewerkt om het bedrijf door de crisis te loodsen, gestrande reizigers te repatriëren en medische noodmaterialen te verschepen.

    De luchtvaartmaatschappij benadrukt dat er geen belastinggeld is gebruikt, maar dat Air Canada 8 miljard dollar in de private sector heeft opgehaald om de kas aan te vullen. Om toch gehoor te geven aan de publieke ophef die is ontstaan heeft het topmanagement (Executive Vice Presidents en de in februari 2021 afgetreden CEO Calin Rovinescu) besloten hun bonussen terug te geven.
    Ex-topman Rovinescu, die werd opgevolgd door Michael Rousseau, nam in 2020 genoegen met 35 procent (490.000 dollar) minder salaris. Desondanks geeft hij nu zijn bonus terug. In een verklaring zegt hij die te schenken aan de Air Canada Foundation. Die organisatie zet zich in voor zieke en minder bedeelde kinderen. Hij voegt daarbij toe dat hij die gift niet zal opvoeren bij zijn belastingaangifte.

    Diverse CEO’s uit de luchtvaart, waaronder Qantas-topman Alan Joyce, gaven eerder al aan vrijwillig af te zien van hun gebruikelijke bonussen of andere beloningen. Daarnaast zijn verschillende luchtvaartmaatschappijen daartoe gedwongen als voorwaarde voor overheidssteun, zoals KLM. Ben Smith, topman van Air France-KLM, houdt wél vast aan zijn extraatjes bovenop zijn salaris: hij kan de komende jaren via een foefje miljoenen tegemoet zien.
    .......................
    Ben Smith (zijn vorige baan was overigens bij Air Canada) heeft zich razendsnel aangepast aan de gebruikelijke Franse
    arrogantie en peinst er niet over afstand te doen van zijn zo ruim toebedeelde extraatjes.
  15. forum rang 6 effegenoeg 9 juni 2021 12:54
    quote:

    Caspcla schreef op 9 juni 2021 12:40:

    Huh, 4% omhoog? Wat is het goede nieuws dan van vandaag?
    Vakantie nemen en een vlucht boeken.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 91 92 93 94 95 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.099
AB InBev 2 5.528
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.887
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.779
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.769
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.984
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.298
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.053
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.236
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.036
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.564
AMG 971 134.040
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.027
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.867
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.340
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.547
ASML 1.766 109.295
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.722
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412