wesmail schreef op 8 mei 2021 12:56:
Heinz was tijdens zijn presentatie vooral bezig met uitleggen hoe weinig ongevallen er afgelopen jaar zijn gebeurd in de bedrijven van AMG. Daarnaast heel veel tijd genomen door bestuursvoorzitter om uit te leggen dat de vergoedingen en bonussen voor het management echt door de beugel kunnen. Zelfs een duur bureau ingehuurd om daar een rapportje over te schrijven. En dat de heren zo goed waren geweest om over hun hart te strijken en zich opnieuw voor enige jaren opnieuw te verbinden aan AMG. Dit bestuur zuigt AMG inderdaad leeg. Iedereen roemt over de kennis van Heinz, waarom zijn de prestaties van AMG dan zo beroerd? Dit jaar terecht geen bonus, volgend jaar kan die zomaar weer 70% van hun jaarsalaris zijn. De inhoudelijke info over hoe het echt met AMG gaat is miniminiminimaal. Vragen van aandeelhouders wordt niet inhoudelijk op ingegaan. Heinz leest een vooraf opgeschreven antwoord voor. En dan nog zeggen dat hij het directe contact met de aandeelhouders zo mist. Weinig inspirerend, enthousiast, gedreven.
Tja, als er geen corona was geweest en de vliegtuigindustrie volop draaide dan hadden we niet geklaagd over de aandelenkoers. Weet ik. Ik voorzie ook dat we nog langer geduld moeten hebben met echt hogere koersen en dat de bewegelijke koersen blijven.
De chinesen en russen kunnen zo de hype in de grondstoffenprijs weer om zeep helpen. Hebben ze eerder gedaan. Het is aan ons om te beslissen of we hier blijven hangen te klagen of dat we op zoek gaan naar andere 'pareltjes'. Ik hou ze zelf vast maar ga wel deels eruit zodra de koers aantrekt.
AMG is ook bezig met CO2 rechten. Voor zover ik het zeer gebrekkige Engels van Heinz kon volgen kan dat zelfs een inkomstenbron opleveren voor AMG door hun overschot te verkopen. Alles vraagt heel veel tijd, onderzoek, rapporten.
Succes allen.