BowmoreBoerke schreef op 24 februari 2021 14:39:
[...]
Tegenwoordig zegt dat ook niets meer hoor.....Het kan altijd twee kanten op, zeker met dit soort aandelen. Hoen ik ernaar kijk: er is geen "dividend-bodem" zoals bij ASR, NN of Shell, eerder een "alles-of-niets" aandeel.
De economie gaat langzaamaan weer van het slot af, maar food delivery blijft. JET staat er juridisch beter voor dan de concurrenten (ik verwacht daar nog forse claims uit hoofde van dienstverband/loon- en pensioenvorderingen). Anderzijds: het is een markt met flinterdunne marges en winst wordt er onderaan de streep niet gemaakt. Alles zal afhangen van hoe hard de rentes stijgen en wie het dan het langste volhoudt.
JET is voor mij een trader/gokaandeel. Of de blijven bestaan, of ze worden weggevaagd. Ze zijn nu te groot voor een overname - zowel qua kosten/financiering als qua marktaandeel (gelet op de overal heersende anti-monopoly wetgeving).
De koers gaat (pijlsnel) omhoog als men denkt, dat JET als winnaar uit de bus gaat komen. En andersom als JET tot de verliezers wordt gerekend.
Een bloedlink aandeel: een lijk in de kast á la Ahold (pensioenen) kan JET al nekken.
Toch blijf in in JET beleggen en ook nog eens all-in bij tijd en wijle. Anders is het leven ook maar zo saai en ik slaap er toch wel goed om.