rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

19.513 Posts
Pagina: «« 1 ... 624 625 626 627 628 ... 976 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harryhol 1 juli 2020 08:39
    Eigenaardig genoeg wordt de DHT Stallion door Petrobras voor 2 jaar gecharterd tegen 41.800 per dag. Je zou toch kunnen veronderstellen dat dat een basistarief is voor 2 jaar vast, en dat spot vaarders voor een gedeelte dit tarief niet willen locken, omdat ze er van uitgaan gemiddeld meer te ontvangen in die twee jaar. Maar dit tarief vertaalt zich naar 1,70 EPS per jaar voor Euronav, voor in ieder geval 2 jaren (maw tot de grote scrapping/opruiming is begonnen). Dan lijkt me 8 dollar toch niet echt duur...
  2. Poly’dor 1 juli 2020 11:05
    Hey Risky, heb me een tijdje afzijdig gehouden,maar nu zie je dat je dat boek zeker kan schrijven van de laatste 6 maanden. Door de coronauitbraak in februari werd de tankersector zwaar geshort, maar door de contango kwam er ongezien voordeel voor opslag, waardoor de putopties van 10 dollar eind juni niks meer waard werden, en de hegdefondsen zeer zwaar verlies leden. Door een gecoördineerde aanval met leugens en trollen zijn ze erin geslaagd een negatieve spiraal te creëren waardoor ze met de expiratie van gisteren dik verdiend hebben ipv te verliezen. Ik heb het gesignaleerd bij de FMSA, kreeg reactie dat ze het gingen bekijken, maar onderbemand waren, en tegen buitenlandse partijen (Amerika) weinig konden doen, dan een mail sturen naar de bevoegde diensten daar. Ik heb geen facebook, dus ben niet into complottheorieën, maar ieder kon de laatste tijd de onredelijkheid van de koersmanipulatie zien. Ik merkte in enkele Amerikaanse chatboxen, dat ze nu NAT verkiezen boven EURV. Vandaag weer normale handel. Uiteraard waren er ook echte feiten, maar die waren ondergeschikt bij de koersbepaling. Voila, het moest van mijne lever, mijn gevoel dat er iets niet klopte, zag ik vaak gedeeld in posts van de laatste weken, het fijne zullen we er nooit van weten.
  3. [verwijderd] 1 juli 2020 11:21
    Het is wel heel doorzichtig dat nu de tankers stijgen na het kwartaaleinde....maar prima voor ons! Omhoog met die koers en wellicht een shortsqueeze op sommige tankers ivm retail shorters die niet doorhadden dat er een reversal ging plaatsvinden.
  4. Stefvl 1 juli 2020 11:43
    Of zou de stoop aan het inkopen zijn?
    En krijgen we weer die dip bij opening Amerikaanse beurs?
  5. mijn gedacht 1 juli 2020 12:53
    zoals ik gisteren opmerkte werd in de afwikkeling een blok van 915.000 aandelen verhandeld aan 1 prijs, 9,165 €. Wie kocht ? De aangekondigde De Stoop ? Of erger: vonden de shorters een hegde die op die prijs loste ?
    Dat zou pas erg zijn: kunnen indekken aan 7,165 € en daardoor ruimte creëren om nog wat dieper te drukken...hoop dat ik ongelijk heb.
  6. Poly’dor 1 juli 2020 16:29
    Je hebt inderdaad ongelijk mijn gedacht, wat een onzin. De fixing kan je aan market of eender welke limiet invoeren, de fixing is echter de slotprijs voor alle partijen. Blijkbaar nog een paar verloren gelopen shorters vandaag.
  7. [verwijderd] 1 juli 2020 20:50
    Jawadde, lang geleden dat ik ze nog zo zien stijgen heb op de nyse ! Hoppaa geef maar gas ! Dat we tegen augustus een flesje champagne kunnen halen godverdikke
  8. Luk J 1 juli 2020 21:35
    Vanuit technisch oogpunt (MACD en RSI) ziet er ook wel naar uit dat we nog eens een koersopstoot kunnen krijgen.
  9. [verwijderd] 1 juli 2020 21:37
    Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

    NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

    De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
  10. [verwijderd] 1 juli 2020 22:02
    quote:

    Twoane schreef op 1 juli 2020 21:37:

    Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

    NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

    De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
    Ik heb er ook niet direct een concrete verklaring voor. Zou het graag eens op een vrije dag uitzoeken hoe het zit. Ik zie dat de vlcc vloot 89k per dag verdienden in het eerste kwartaal2020 en in 2007 toen de koers hoog boven de 20 stond de vlcc aan 44.6k verdienden. Er zijn wss nog veel factoren die ik mis... ben er niet zoveel mee bezig zoals sommigen hier maar ik zie wel dat de koers veel hoger zou moeten staan haha... ik zet me wel schrap voor een flinke stijging, de hoop is nog niet verdwenen... heb geen extra pakketjes aangekocht helaas . Zit nu aan 9,61 met mijn huidige positie. Groeten van een beginnende belegger
  11. [verwijderd] 1 juli 2020 23:49
    quote:

    Twoane schreef op 1 juli 2020 21:37:

    Inderdaad leuk om nog eens een groene dag te zien :D. Wel jammer dat Euronav weer in de staart van de stijgingen zit wat betreft tankers. FRO + 7.3% en NAT + 4.3%. FRO kan ik nog begrijpen. Maar NAT is fundamenteel geen fluit waard. En ze varen ook enkel met Suezmaxen, die in principe geen perfect Q2 hebben en een zeer slecht Q3.

    NAT rapporteerde dat hun average daily cost 8K/Dag is voor een Suezmax. Hoe komt dat dat de cost voor Euronav zoveel hoger ligt?

    De Belgische dividendenbelasting zet er mooi de rem op.
    Duizenden Robinhood gebruikers hebben de koers van NAT opgedreven.

    Who Robinhood Is For

    Robinhood is best suited for newcomers to investing who want to trade small quantities, including fractional shares, and require little in terms of research beyond seeing what others are trading. Robinhood's overall simplicity makes the app and website very easy to use, and charging zero commissions appeals to extremely cost-conscious investors who trade small quantities. That said, the offerings are very light on research and analysis, and there are serious questions about the quality of the trade executions.
    www.investopedia.com/robinhood-review...

    Voor beginners die met weinig geld (vanaf 1 cent) zelfs een fractie van een aandeel kunnen kopen, weinig data/analyse mogelijkheden nodig hebben, geen transactiekosten willen betalen,...

    Dus het moment dat zij het nieuws over contango, floating storage, rates,... lezen, dan stoppen ze geld in het verkeerde bedrijf die te kleine schepen heeft om daarvan te kunnen profiteren.
    www.freightwaves.com/news/robinhood-e...
  12. Risky bets 2 juli 2020 09:11
    NAT's 8k/dag:

    - CEO heeft het dan alleen over OPEX, niet over financieringskosten/afschrijvingen/drydocks
    - CEO overdrijft
    - NAT heeft lage kostprijs, maar rapporteerd ook altijd een paar K/day minder dan peers aan TCE's.
  13. [verwijderd] 2 juli 2020 09:50
    quote:

    Risky bets schreef op 2 juli 2020 09:11:

    NAT's 8k/dag:

    - CEO heeft het dan alleen over OPEX, niet over financieringskosten/afschrijvingen/drydocks
    - CEO overdrijft
    - NAT heeft lage kostprijs, maar rapporteerd ook altijd een paar K/day minder dan peers aan TCE's.
    Dan zijn die de afgelopen weken dus verlieslatend.
  14. Vavli 2 juli 2020 13:22
    Ik denk dat de hele sector momenteel wel verlieslatend is aan de huidige tarieven.
19.513 Posts
Pagina: «« 1 ... 624 625 626 627 628 ... 976 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.076
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.750
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.886
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.342
Air France - KLM 1.025 35.086
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.934
Allfunds Group 4 1.502
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.823
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.396
AMG 971 133.717
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.786
Arcelor Mittal 2.034 320.776
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.291
ASML 1.766 108.186
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 515
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404