rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

19.513 Posts
Pagina: «« 1 ... 582 583 584 585 586 ... 976 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Yes we can 12 juni 2020 08:56
    Eigenlijk weten we nu al dat Q2 goed zal zijn, Q3 is nog niet helemaal duidelijk, maar zoals het er nu uitziet wordt dat ook goed. Er komt ergens wel eens een slecht kwartaal in de toekomst, maar dat zal de oudste tankers naar de scrap leiden. Gevolg wordt krapte op de markt en terug betere tarieven. De toekomst ziet er mooi uit.
  2. Risky bets 12 juni 2020 08:59
    quote:

    Yes we can schreef op 12 juni 2020 08:56:

    Eigenlijk weten we nu al dat Q2 goed zal zijn, Q3 is nog niet helemaal duidelijk, maar zoals het er nu uitziet wordt dat ook goed. Er komt ergens wel eens een slecht kwartaal in de toekomst, maar dat zal de oudste tankers naar de scrap leiden. Gevolg wordt krapte op de markt en terug betere tarieven. De toekomst ziet er mooi uit.
    Helemaal mee eens. Medium-Long term outlook ziet er top uit met dit orderbook.

    Wel belangrijk om te weten dan 17.5 en 20 jarige VLCC's momenteel ver boven scrap waarde worden gewaardeerd op 2e hands markten. Als we willen dat die gaan worden geschrapt, moet 2e hands waarde naar beneden (en NAV naar beneden).
  3. Yes we can 12 juni 2020 09:10
    quote:

    Risky bets schreef op 12 juni 2020 08:59:

    [...]

    Helemaal mee eens. Medium-Long term outlook ziet er top uit met dit orderbook.

    Wel belangrijk om te weten dan 17.5 en 20 jarige VLCC's momenteel ver boven scrap waarde worden gewaardeerd op 2e hands markten. Als we willen dat die gaan worden geschrapt, moet 2e hands waarde naar beneden (en NAV naar beneden).
    De oudste tankers hebben enerzijds een hoge OPEX door de drydock verplichtingen en worden anderzijds minder makkelijk gecontracteerd, wat een dubbele hefboom betekent. Ook belangrijk: omwille van Corona is veel drydocking uitgesteld, maar uitstel is geen afstel... ook dit zal de prijzen een stukje gaan ondersteunen in de toekomst.
  4. Risky bets 12 juni 2020 09:57
    "omwille van Corona is veel drydocking uitgesteld"

    Dit is een leuk detail. Je moet de drydock doen op 5, 10, 15, 17.5 , 20, 22.5 , 25 jaar. Er zijn in Corona tijd inderdaad veel uitstel licenties gegeven, omdat het niet mogelijk was om drydock yards te boeken.

    De volgende drydock refereerd dan alleen NIET naar de tijd tussen de vorige drydock, maar naar die orginele te water lating. Dus als je een half jaar uitstel hebt gekregen voor je 20 jaars drydock, dan moet je nu dus de overweging maken of je de drydock doorzet (of scrapt) op 20.5 jaar, wetende dat er weer een nieuwe (dure) drydock aan komt over 2 jaar alweer (ipv normaal 2,5 jaar). Dit kan de keuze tot scrap wel een beetje bevorderen.

    Tankers zijn uniek in dit perspectief, omdat die de 17.5 en 22.5 drydock intervallen ook hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld bulkers en containers. Als er 5 jaar tussen de volgende drydock zit en de termijn wordt dan een half jaartje korter, is het niet zo'n big deal. Maar 2,5 jaar of 2 jaar de tijd, om de drydock kosten terug te verdienen is een groot verschil.

    Maar feit blijft dat 20 jaar oude tankers, momenteel op 2e hands markten worden verhandeld voor fors meer dan scrap steel prijzen. Dus die 2e hands waarde van oude tankers zal wel naar beneden moeten komen.
  5. [verwijderd] 12 juni 2020 10:48
    Nu aandelen kopen, op einde van het jaar terugbetaald aan coupons ?
    Dan heb het schoot er gratis bij :)
    Oei we hebben nog 2 000 000 vaten reserve brandstof
    en nog cash en de voorzieningen om extra bij te lenen
    en dat allemaal voor 8,87 euro :) :) :)
    Waar zit ik fout ?
    Oh ja de schulden,
    De terug gekochte schulden aan spotprijs ?
    :)
  6. Yes we can 12 juni 2020 11:05
    quote:

    Pommeke schreef op 12 juni 2020 10:48:

    Nu aandelen kopen, op einde van het jaar terugbetaald aan coupons ?
    Dan heb het schoot er gratis bij :)
    Oei we hebben nog 2 000 000 vaten reserve brandstof
    en nog cash en de voorzieningen om extra bij te lenen
    en dat allemaal voor 8,87 euro :) :) :)
    Waar zit ik fout ?
    Oh ja de schulden,
    De terug gekochte schulden aan spotprijs ?
    :)
    Je slaat de spijker op de kop :)
  7. Sheridans 12 juni 2020 11:27
    Ik kan me vinden in de meeste positieve commentaren en alle spijkers en koppen die worden geslagen, maar als je de evolutie en de koers bekijkt....

    Zijn wij (de kleine aandeelhouders) dan zo slim en/of vooruutziend? Zijn vele/alle grote spelers dan zo dom?
    Missen wij ergens iets? of weten zij bepaalde dingen die wij niet weten?
    Ik snap het al even niet meer.
  8. Vavli 12 juni 2020 11:28
    [quote alias=Risky bets id=12492428 date=202006120957]
    "omwille van Corona is veel drydocking uitgesteld"

    Dit is een leuk detail. Je moet de drydock doen op 5, 10, 15, 17.5 , 20, 22.5 , 25 jaar. Er zijn in Corona tijd inderdaad veel uitstel licenties gegeven, omdat het niet mogelijk was om drydock yards te boeken.

    De volgende drydock refereerd dan alleen NIET naar de tijd tussen de vorige drydock, maar naar die orginele te water lating. Dus als je een half jaar uitstel hebt gekregen voor je 20 jaars drydock, dan moet je nu dus de overweging maken of je de drydock doorzet (of scrapt) op 20.5 jaar, wetende dat er weer een nieuwe (dure) drydock aan komt over 2 jaar alweer (ipv normaal 2,5 jaar). Dit kan de keuze tot scrap wel een beetje bevorderen.

    Tankers zijn uniek in dit perspectief, omdat die de 17.5 en 22.5 drydock intervallen ook hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld bulkers en containers. Als er 5 jaar tussen de volgende drydock zit en de termijn wordt dan een half jaartje korter, is het niet zo'n big deal. Maar 2,5 jaar of 2 jaar de tijd, om de drydock kosten terug te verdienen is een groot verschil.

    Maar feit blijft dat 20 jaar oude tankers, momenteel op 2e hands markten worden verhandeld voor fors meer dan scrap steel prijzen. Dus die 2e hands waarde van oude tankers zal wel naar beneden moeten komen.
    [/quot

    De tweedehandswaarde van oude tankers zal snel dalen als de vrachttarieven voor Suezmax zo laag blijven want dan valt er echt niks meer mee te verdienen. Dus als die vrachttarieven zo laag blijven, zie ik snel heel wat oude tankers verdwijnen (nou ja, dat hoop ik toch en dat zou ik als reder doen want met verlies varen, zonder veel perspectief, lijkt me economisch zeer dom)
  9. Investor 12 juni 2020 11:49
    Nu aandelen kopen, op einde van het jaar terugbetaald aan coupons ?
    Dan heb het schoot er gratis bij :)
    Oei we hebben nog 2 000 000 vaten reserve brandstof
    en nog cash en de voorzieningen om extra bij te lenen
    en dat allemaal voor 8,87 euro :) :) :)
    Waar zit ik fout ?

    Ik heb de voorbije maanden nooit een fout gevonden, maar deze morgen toch één (bij Risky): je moet ook rekening houden met de Suezmaxen. Daar is het plaatje anders. Er zijn veel meer (jongere) Suezmaxen die kunnen worden ingezet als het verschil met VLCC te groot wordt. Er worden dan twee Suezmaxen geboekt tegen 15.000 per dag in plaats van één VLCC tegen 45K. Of denk ik te simplistisch?
  10. [verwijderd] 12 juni 2020 12:14
    quote:

    Investor schreef op 12 juni 2020 11:49:

    Nu aandelen kopen, op einde van het jaar terugbetaald aan coupons ?
    Dan heb het schoot er gratis bij :)
    Oei we hebben nog 2 000 000 vaten reserve brandstof
    en nog cash en de voorzieningen om extra bij te lenen
    en dat allemaal voor 8,87 euro :) :) :)
    Waar zit ik fout ?

    Ik heb de voorbije maanden nooit een fout gevonden, maar deze morgen toch één (bij Risky): je moet ook rekening houden met de Suezmaxen. Daar is het plaatje anders. Er zijn veel meer (jongere) Suezmaxen die kunnen worden ingezet als het verschil met VLCC te groot wordt. Er worden dan twee Suezmaxen geboekt tegen 15.000 per dag in plaats van één VLCC tegen 45K. Of denk ik te simplistisch?
  11. [verwijderd] 12 juni 2020 12:17
    Eh sorry its te dikke vingers.
    Weet niet zeker hoe dit zit maar, 2 maal running kosten, meer brandstof en mooring overslag kosten etc.
    Denk dat het overall redelijk hetzelfde zal zijn....
  12. Stocks 12 juni 2020 12:32
    De machtiging tot inkoop eigen aandelen is vandaag gepubliceerd in de bijlage van het Staatsblad. En de aandelenkoers veert al aardig terug op. Het dividend van alles wat vandaag wordt ingekocht blijft binnen het bedrijf.
  13. krach03 12 juni 2020 12:40
    quote:

    Stocks schreef op 12 juni 2020 12:32:

    De machtiging tot inkoop eigen aandelen is vandaag gepubliceerd in de bijlage van het Staatsblad. En de aandelenkoers veert al aardig terug op. Het dividend van alles wat vandaag wordt ingekocht blijft binnen het bedrijf.
    2 vliegen in één slag !!
  14. Yes we can 12 juni 2020 13:07
    quote:

    Stocks schreef op 12 juni 2020 12:32:

    De machtiging tot inkoop eigen aandelen is vandaag gepubliceerd in de bijlage van het Staatsblad. En de aandelenkoers veert al aardig terug op. Het dividend van alles wat vandaag wordt ingekocht blijft binnen het bedrijf.
    Hugo vindt dat de koers te laag staat... wat is de beste strategie om de koers te stutten of op te drijven ? Geld klotst tegen de plinten, dat is dus nu minder belangrijk voor Euronav. Ik zou op ex-dag de daling die iedereen verwacht uit de markt kopen...
    Ik heb alvast cash klaar staan om maandag indien we een fikse daling krijgen vol bij te kopen. Zal vermoedelijk het beste moment zijn aan de laagste koers voor volgend mooi dividend :)
  15. [verwijderd] 12 juni 2020 13:10
    quote:

    belegger1981 schreef op 12 juni 2020 13:09:

    Is dag positief als euronav eigen aandelen aankoopt?
    Ik overweeg om er maandag ook nog bij te kopen...
    Of vandaag zelfs nog
    Was je vorige week niet van plan om uit te stappen? :D
  16. Yes we can 12 juni 2020 13:11
    quote:

    belegger1981 schreef op 12 juni 2020 13:09:

    Is dag positief als euronav eigen aandelen aankoopt?
    Ik overweeg om er maandag ook nog bij te kopen...
    Of vandaag zelfs nog
    Die kristallen bol is moeilijk... dan zou je moeten kunnen inschatten hoeveel we op ex dalen...
    Daarentegen is er een kans dat bij opening US vandaag een sprongetje omhoog maken in aanloop naar dividend. Dan zou bijkopen op dit eigenste moment een optie kunnen zijn.
  17. belegger1981 12 juni 2020 13:32
    quote:

    Yes we can schreef op 12 juni 2020 13:07:

    [...]
    Hugo vindt dat de koers te laag staat... wat is de beste strategie om de koers te stutten of op te drijven ? Geld klotst tegen de plinten, dat is dus nu minder belangrijk voor Euronav. Ik zou op ex-dag de daling die iedereen verwacht uit de markt kopen...
    Ik heb alvast cash klaar staan om maandag indien we een fikse daling krijgen vol bij te kopen. Zal vermoedelijk het beste moment zijn aan de laagste koers voor volgend mooi dividend :)
    Ben een twijfelgeval
19.513 Posts
Pagina: «« 1 ... 582 583 584 585 586 ... 976 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.076
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.756
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 919
Aegon 3.258 322.905
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.342
Air France - KLM 1.025 35.089
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.943
Allfunds Group 4 1.503
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.823
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.410
AMG 971 133.779
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.786
Arcelor Mittal 2.034 320.776
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.337
ASML 1.766 108.280
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 515
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404