rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

NEL ASA 2019

717 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 juni 2019 18:00
    Een ding is duidelijk uit de berichtgevingen. Er wordt op 2 paarden gewed.

    Nikola Reveals Range of Hydrogen Fuel Cell and Battery-Electric Vehicles fuelcellsworks.com/news/nikola-reveal...

    Shell
    www.shell.com/make-the-future/cleaner...

    Dailmer
    media.daimler.com/marsMediaSite/en/in...

    Audi
    insideevs.com/news/347819/audi-hydrog...

    etc.
  2. holenbeer 9 juni 2019 20:15
    quote:

    Osho schreef op 9 juni 2019 18:00:

    Een ding is duidelijk uit de berichtgevingen. Er wordt op 2 paarden gewed.

    Nikola Reveals Range of Hydrogen Fuel Cell and Battery-Electric Vehicles fuelcellsworks.com/news/nikola-reveal...

    Shell
    www.shell.com/make-the-future/cleaner...

    Dailmer
    media.daimler.com/marsMediaSite/en/in...

    Audi
    insideevs.com/news/347819/audi-hydrog...

    etc.
    Die paarden kunnen wellicht ook prima naast elkaar bestaan. We hebben nu ook benzine, diesel en LPG met elk hun eigen deelmarkt.
    Misschien batterijen vooral voor korte ritten en waterstof vooral voor lange ritten. Batterij kan je gewoon thuis laden elke nacht, en dan op en neer naar je werk, sportclub en 's avonds weer aan de stekker.
    Waterstof tank je dan 1 keer in de week bij een tankstation en je kan weer 500-1000 km verder.
    Een gezin met 2 auto's zou prima beide kunnen hebben, zoals men nu vaak een benzine en een diesel heeft/gebruikt.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 juni 2019 20:43
    quote:

    Stapvoets schreef op 9 juni 2019 16:51:

    Meende ook dat Shell bezig is met bouw extra waterstof stations in Nederland. Of bezig gaan.
    Natuurlijk wil Shell dolgraag waterstof promoten; waterstof past perfect bij Shell.
  4. tommy de pony 9 juni 2019 20:46
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 9 juni 2019 12:50:

    [...]
    Rijden op waterstof zal nooit gebeuren, zelfs niet voor vrachtauto's.

    Waterstof is alleen geschikt voor zeer speciale doeleinden.

    Ja wadde.... Nel heeft juist een groot order binnen gekregen om bussen in Londen op waterstof te laten rijden! En als het in Londen kan dan kan het in Parijs en Tokio ook hé. Jij weet absoluut niet waar je over spreekt
  5. [verwijderd] 10 juni 2019 13:16
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 9 juni 2019 20:43:

    [...]
    Natuurlijk wil Shell dolgraag waterstof promoten; waterstof past perfect bij Shell.
    Oeps ! Ik dacht dat je postte dat rijden op waterstof nooit zou gebeuren, zelfs niet voor vrachtwagens ?
    Dat ze al twintig jaar bezig zijn met waterstof en dat enkele bedrijven er niks van gebakken hebben klopt. Maar door bedrijven als NelAsa, Shell en meer en meer de auto-industrie wordt het véél meer onderbouwd dan 20 jaar geleden. De olie-industrie zal deze sector niet langer kunnen tegenhouden. Misschien nog eventjes, maar echt niet lang meer. Ik geloof in een toekomst met electrische wagens met nog betere snellere batterijen, gecombineerd met auto's, vrachtwagens, bussen en vorkheftrucks op waterstof. Tijden veranderen en de oliesector is in een nabije toekomst ten dode opgeschreven. Fossiele brandstoffen zijn eindig. Op is op. Dat zien autobouwers (en het zijn er tegenwoordig al een hele lijst) ook in : Audi, Volkswagen, Toyota, Hyundai en Mercedes. Geen mis te verstane merknamen van leiders in de auto-industrie.
    De voordelen zijn immens : even lang tanken aan de pomp als bij een benzine-auto, een actieradius van driedubbel de actieradius van een electrische auto, geen zware batterij meer die moet meegesleurd worden en ongelooflijk stille auto's. Als waterstof in de toekomst nog kan gewonnen worden met schone energie, dan hebben we een totaalpakketje om U tegen te zeggen !
    Nog één probleem : te weinig infrastructuur, te weinig tankstations. Maar stukje bij beetje verandert dit zeker. Er bestaan bv. in België al plannen voor : www.waterstofnet.eu/nl/roadmaps/roadm... En in Nederland en andere landen komen er ook snel waterstofstations bij : imotion.hyundai.nl/nederland-krijgt-e...
    Dat was twintig jaar geleden helemaal anders.
    Er valt niet meer te ontkennen dat er een zwaar draagvlak voor aan het ontstaan is en dit is dan ook véél meer dan een hype ! Het is louter een kwestie van tijd voordat de lanceerbasis die nu stukje bij beetje gebouwd wordt, de waterstofraket zal afschieten, ook op de beurs.
  6. forum rang 6 4finance 10 juni 2019 15:04
    quote:

    PieterCrash schreef op 10 juni 2019 13:16:

    [...]

    Oeps ! Ik dacht dat je postte dat rijden op waterstof nooit zou gebeuren, zelfs niet voor vrachtwagens ?
    Dat ze al twintig jaar bezig zijn met waterstof en dat enkele bedrijven er niks van gebakken hebben klopt. Maar door bedrijven als NelAsa, Shell en meer en meer de auto-industrie wordt het véél meer onderbouwd dan 20 jaar geleden. De olie-industrie zal deze sector niet langer kunnen tegenhouden. Misschien nog eventjes, maar echt niet lang meer. Ik geloof in een toekomst met electrische wagens met nog betere snellere batterijen, gecombineerd met auto's, vrachtwagens, bussen en vorkheftrucks op waterstof. Tijden veranderen en de oliesector is in een nabije toekomst ten dode opgeschreven. Fossiele brandstoffen zijn eindig. Op is op. Dat zien autobouwers (en het zijn er tegenwoordig al een hele lijst) ook in : Audi, Volkswagen, Toyota, Hyundai en Mercedes. Geen mis te verstane merknamen van leiders in de auto-industrie.
    De voordelen zijn immens : even lang tanken aan de pomp als bij een benzine-auto, een actieradius van driedubbel de actieradius van een electrische auto, geen zware batterij meer die moet meegesleurd worden en ongelooflijk stille auto's. Als waterstof in de toekomst nog kan gewonnen worden met schone energie, dan hebben we een totaalpakketje om U tegen te zeggen !
    Nog één probleem : te weinig infrastructuur, te weinig tankstations. Maar stukje bij beetje verandert dit zeker. Er bestaan bv. in België al plannen voor : www.waterstofnet.eu/nl/roadmaps/roadm... En in Nederland en andere landen komen er ook snel waterstofstations bij : imotion.hyundai.nl/nederland-krijgt-e...
    Dat was twintig jaar geleden helemaal anders.
    Er valt niet meer te ontkennen dat er een zwaar draagvlak voor aan het ontstaan is en dit is dan ook véél meer dan een hype ! Het is louter een kwestie van tijd voordat de lanceerbasis die nu stukje bij beetje gebouwd wordt, de waterstofraket zal afschieten, ook op de beurs.
    Helemaal juist... ;-)

  7. holenbeer 10 juni 2019 15:42
    quote:

    PieterCrash schreef op 10 juni 2019 13:16:

    [...]

    Oeps ! Ik dacht dat je postte dat rijden op waterstof nooit zou gebeuren, zelfs niet voor vrachtwagens ?
    Dat ze al twintig jaar bezig zijn met waterstof en dat enkele bedrijven er niks van gebakken hebben klopt. Maar door bedrijven als NelAsa, Shell en meer en meer de auto-industrie wordt het véél meer onderbouwd dan 20 jaar geleden. De olie-industrie zal deze sector niet langer kunnen tegenhouden. Misschien nog eventjes, maar echt niet lang meer. Ik geloof in een toekomst met electrische wagens met nog betere snellere batterijen, gecombineerd met auto's, vrachtwagens, bussen en vorkheftrucks op waterstof. Tijden veranderen en de oliesector is in een nabije toekomst ten dode opgeschreven. Fossiele brandstoffen zijn eindig. Op is op. Dat zien autobouwers (en het zijn er tegenwoordig al een hele lijst) ook in : Audi, Volkswagen, Toyota, Hyundai en Mercedes. Geen mis te verstane merknamen van leiders in de auto-industrie.
    De voordelen zijn immens : even lang tanken aan de pomp als bij een benzine-auto, een actieradius van driedubbel de actieradius van een electrische auto, geen zware batterij meer die moet meegesleurd worden en ongelooflijk stille auto's. Als waterstof in de toekomst nog kan gewonnen worden met schone energie, dan hebben we een totaalpakketje om U tegen te zeggen !
    Nog één probleem : te weinig infrastructuur, te weinig tankstations. Maar stukje bij beetje verandert dit zeker. Er bestaan bv. in België al plannen voor : www.waterstofnet.eu/nl/roadmaps/roadm... En in Nederland en andere landen komen er ook snel waterstofstations bij : imotion.hyundai.nl/nederland-krijgt-e...
    Dat was twintig jaar geleden helemaal anders.
    Er valt niet meer te ontkennen dat er een zwaar draagvlak voor aan het ontstaan is en dit is dan ook véél meer dan een hype ! Het is louter een kwestie van tijd voordat de lanceerbasis die nu stukje bij beetje gebouwd wordt, de waterstofraket zal afschieten, ook op de beurs.
    Ach Pieter,

    DZR zit nog in zijn existentiële crisis, van toen de paarden werden vervangen door de verbrandingsmotor, en we paarden vooral gingen waarderen om hun verfijnde rookvlees.
    Wij beleggen nu in waterstof, en later met dikke plakken.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 10 juni 2019 17:47
    quote:

    holenbeer schreef op 10 juni 2019 15:42:

    [...]ach Pieter,

    DZR zit nog in zijn existentiële crisis, van toen de paarden werden vervangen door de verbrandingsmotor, en we paarden vooral gingen waarderen om hun verfijnde rookvlees.
    Wij beleggen nu in waterstof, en later met dikke plakken.
    Holenberen zijn in ieder geval allang uitgestorven.
  9. quasi modo 11 juni 2019 09:32
    Er is gisteren brand uitgebroken op de Kjorbo H2 locatie. Er zijn geen ernstig gewonden en de oorzaak vooralsnog onbekend.
  10. [verwijderd] 11 juni 2019 09:45
    Positie verdubbeld. In dergelijk proces gaan er ook dingen fout. Dit is altijd een groot risico geweest betreft waterstof. Het schrikt investeerders af. Begrijpelijk. Als optimist ga ik toch uit van een gezonde ontwikkeling voor de toekomst. Dit is een signaal dat de processen op bepaalde details nog verder moeten worden aangescherpt. Een ''vroege'' tegenvaller die de verdere kwaliteitsslag in toekomst nog verder op kan schroeven mijn inziens
  11. [verwijderd] 11 juni 2019 09:54
    quote:

    wist ik het maar schreef op 11 juni 2019 09:11:

    wat een klap voor nel assa,dit wordt denk nooit meer wat
    Wat een negativiteit direct. Zei je dat ook toen die autopilot van Tesla faalde?
    Nieuwe technieken gaan gepaard met problemen en daar zullen oplossingen en verbeteringen voor moeten komen.
    Met z'n allen direct de handdoek werpen en opgeven daar kom je geen steek verder mee.
  12. Skyrocket2 11 juni 2019 10:05
    Mooi wat bijgekocht, incident waarbij meerdere partijen betrokken zijn, uitkomst van het onderzoek en verdere berichtgeving is bepalend, de belangen zijn groot (en niet alleen van Nel) dus mijn gevoel zegt dat berichtgeving mild zal zijn. Aandacht zal uitgaan naar meer veiligheid en dat maakt het alleen maar beter. Ben wel benieuwd hoe snel het aandeel herstelt en wat het effect is op andere waterstof aandelen.
  13. forum rang 6 4finance 11 juni 2019 10:07
    quote:

    Osho schreef op 11 juni 2019 09:45:

    Positie verdubbeld. In dergelijk proces gaan er ook dingen fout. Dit is altijd een groot risico geweest betreft waterstof. Het schrikt investeerders af. Begrijpelijk. Als optimist ga ik toch uit van een gezonde ontwikkeling voor de toekomst. Dit is een signaal dat de processen op bepaalde details nog verder moeten worden aangescherpt. Een ''vroege'' tegenvaller die de verdere kwaliteitsslag in toekomst nog verder op kan schroeven mijn inziens
    Mee eens. Ook bijgekocht.

717 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.386
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.102
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404