martinmartin schreef op 4 februari 2019 01:43:
Eindelijk kan ik eens melden het bij uitzondering NIET eens te zijn BDB.
De omzet van TTT bestaat uit hardware and other services ad 35 mio en subscriptons ad 140 mio.
Ik kan niet anders concluderen dat HW het merendeel van deze post betreft daar zij als eerste genoemd worden onder dit hoofd.
Op basis van jouw uitleg ga ik ervan uit dat de de LINK-omzet 1 op 1 overgaat naar Bridgestone en dat zal ook gelden voor other sevices.
Anders ligt dat bij de Bridge omzet die blijft wel bij TT en gaat niet over naar "BRIDGE"stone.
HG is niet zo van de kadootjes en kan me dus niet voorstellen dat hij dat gedeelte van de deal(verkoopprijs bridge) tegen een vriendenprijs afmaakt.
Ik schat in dat de bridge-omzet ad 20? mio tegen het normale brutowinstpercentage (50%) overgaat naar Consumer.
Het bericht dat de Daimler-deal met vermelding onder consumer zal worden verantwoord kwam op een tijdstip dat TT al heel goed wist dat Bridgestone de nieuwe eigenaar van TTT zou worden.
We krijgen op korte termijn uitsluitsel bij de outlook 2019 want indien het werkelijk om jaarbedragen aan bridgeomzet van 30-35 mio gaat(incl Daimler) moet dat terug te vinden zijn in de omzet outlook.
Ik ga er vanuit dat men TTT zal behandelen als een gestopte unit die geen onderdeel meer uitmaakt van de normale rapportage en outlook.
De prijs van 910 mio die Bridgestone bereid is te betalen staat volledig los van de balanswaarde van TTT.
Die balanswaarde zal ca 125 bedragen.
Godwill 65 mio, Intangible assets 60 mio, other assets 10 mio, werkkapitaal 20 mio minus Deferred 30 mio.
Bridgestone betaald de 910 mio en TT boekt de balanswaarde af en gebruikt het restant om de Agio uitkering te financieren waarna het laatste gedeelte 910-125-750= 35 mio aan de kaspositie wordt toegevoegd.
Alles wijst erop dat het TT ernst is met haar strategiewijziging om focus aan te brengen op A&E.
Waarom gaat men over op de share-consolidation nadat er 3,20 euro aan waarde word teruggegeven via de agio-uitkering.
Ik kan daar slechts een motief voor bedenken en dat is de te verwachten leverage.
Wat maakt het uit of voor de zittende aandeelhouder die vlak voor de share-consolidation een koerswaarde op het bord ziet van 7, 11 of 15 euro.
Na de uitkering is die waarde afgenomen tot 3,80, 7,80 of 11,80 euro.
Het enige verschil is dat hij aandelen inlevert om weer op het oude nivo te komen.
Die aandelenreductie is fors uitgaande van de bestaande 235 mio aandelen resteren er bij de opgegeven koersen 127 mio, 167 mio resp 185 mio aandelen.
De waarde blijft hetzelfde maar de hefboom neemt toe voor zittende aandeelhouders met 1,85 , 1,40 resp 1,27.
Dat belooft nog wat voor 2019 evj:
Wat zijn de plannen met de overtollige kas van 300 mio?