rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 september 2018 14:00
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 18 september 2018 13:58:

    Deze CEO genaamd Goddijn moet echt per direct ontslag krijgen
    Als je op een dag als vandaag je toeter houdt ben je naar je aandeelhouders toe een ZERO
    Weg met die man
    Ik ben meer benieuwd naar jouw overname visie? Die heb jij toch altijd klaar op momenten zoals deze? Wordt TT verkocht voor €15 per aandeel, of vijandig voor €20?
  2. JoeSixpack 18 september 2018 14:01
    Begrijp ik het goed dat als je straks een Renault koopt met een Google syteem dat alle gegevens naar Google gaan waar die nu bij de autofabrikant blijven?
  3. mjmj 18 september 2018 14:03
    quote:

    Koos99 schreef op 18 september 2018 13:55:

    Belangrijke klanten die met TomTom willen samenwerken bedingen contractueel dat er geen woord over gesproken mag worden. Maar omgekeerd deals met andere navigatieaanbieders worden wel wereldkundig gemaakt. Effe een verschil
    Timing en inhoud duiden op strategie van Renault c.s. en Google.
  4. [verwijderd] 18 september 2018 14:06
    Wat ik me nu afvraag, is of tt hiervan op de hoogte was....ik denk toch zeker dat ze wisten dat Renault naar Google zou gaan,

    ;) ik denk dag het aan max verstappen ligt....die was als Nederlander ook wel heeeeel negatief over Renault ...:)
  5. [verwijderd] 18 september 2018 14:11
    Koers nu stabiel rond de min een kwart. Ik denk dat we er nog blij mee moeten zijn ook. Persbericht morgen voorbeurs lijkt me wel nodig, want kennelijk vindt de markt het nieuws van vandaag een belangrijke ontwikkeling. Daarbij past een reactie. Geen geforceerde peptalk, maar zakelijk je visie uiten. Dacht ik een van de hoofdtaken van elk bestuur.
  6. [verwijderd] 18 september 2018 14:13
    quote:

    Henk-DJ schreef op 18 september 2018 13:59:

    Mocht het uitblijven van een reactie schade toebrengen, dan kunnen ze wel wat claims verwachten denk ik.
    De koers moet gesloopt worden, maar door wie en waarom?
    Smerige delisting?
    Wat loop ke nou weer slap te ouwehoeren Henk. TomTom raakt zijn belangrijkste klant kwijt, wat ook nog implicaties kan hebben mbt andere klanten. Vind je het gek dat beurskoers dan klap krijgt...
  7. mjmj 18 september 2018 14:15
    Tja, zou er morgen nog een trein kunnen komen? Het valt me op dat de koers niet herstelt. Zou de koers dan ook nu weer gecontroleerd worden?
  8. [verwijderd] 18 september 2018 14:15
    quote:

    Opus135 schreef op 18 september 2018 14:11:

    Koers nu stabiel rond de min een kwart. Ik denk dat we er nog blij mee moeten zijn ook. Persbericht morgen voorbeurs lijkt me wel nodig, want kennelijk vindt de markt het nieuws van vandaag een belangrijke ontwikkeling. Daarbij past een reactie. Geen geforceerde peptalk, maar zakelijk je visie uiten. Dacht ik een van de hoofdtaken van elk bestuur.
    Krijgen nog wel klap vanuit US verwacht ik. Dus morgen opening -6-8% verwacht ik.
  9. psps 18 september 2018 14:17
    Kan Alphabet mooi een bod uitbrengen op TOMTOM, kwalitatief betere kaarten dan Google!

  10. [verwijderd] 18 september 2018 14:18
    Wat moet tt zeggen....bevestigen en zeggen dat ze Renault kwijt zijn in 2021 is alleen maar slecht voor de koers....de nu bekende deals bekend maken IOM de partners en autofabrikant lijkt mij het beste.....maar ja....van Hg en de rest hebben we nog nooit een fatsoenlijk bericht gehad....dus waarom nu wel....
  11. forum rang 6 tatje 18 september 2018 14:20
    Apple kotst Tom Tom uit !

    Renault kotst Tom Tom uit.

    Microsoft en Baidu omarmen Tom Tom.

    Is dit wel zo, de toekomst zal het uitwijzen.

    Heeft Tom Tom zijn hand overspeeld, of is Tom Tom ook strategisch ijzersterk :-)

    De toekomst zal het leren :-)
  12. [verwijderd] 18 september 2018 14:23
    Rijdt TomTom doodlopende weg in? Grote klant stapt over naar Google
    TomTom heeft dinsdag een kwart van zijn beurswaarde verloren nadat bekend was geworden dat het Nederlandse navigatiebedrijf een van zijn grootste klanten kwijtraakt. Renault/Nissan gaat vanaf 2021 navigatiesystemen van concurrent Google inbouwen.

    Bard van de Weijer 18 september 2018, 13:50

    advertentie

    Foto REUTERS
    Het besluit komt als een grote schok voor TomTom, dat lange tijd gold als onafhankelijke leverancier van navigatiediensten. Die relatieve onafhankelijkheid gold als een pre voor autofabrikanten, die vreesden dat grote Amerikaanse technologieconcerns als Google en Apple hun macht zouden uitbreiden naar hun dashboards.

    De Amsterdamse firma gold daarom als een prettig toevluchtsoord voor automakers, die er zelf niet in slaagden goed werkende systemen te ontwikkelen, zegt sectoreconoom Max Erich die bij ING de auto-industrie volgt. TomTom was hier zeer succesvol: naar schatting zitten zijn navigatiesystemen in een op de drie auto’s.

    De alliantie tussen Renault, Nissan en Mitsubishi produceert jaarlijks ruim tien miljoen auto’s en is daarmee ’s werelds grootste automaker. Dat deze combinatie er nu voor kiest te gaan samenwerken met Google, is feitelijk afgedwongen door hun klanten, zegt Erich. Die zijn gewend aan de functies van hun smartphone en verwachten dezelfde handige toepassingen steeds meer in hun auto. Nu auto’s steeds meer op mobiele telefoons beginnen te lijken, zoals autofabrikanten beweren, heeft degene die de data verwerkt, de macht in handen.

    Google heeft met Android een sterke troef in handen. Het besturingssysteem voor mobieltjes levert niet alleen navigatiediensten, maar ook muziek. De automobilist kan met gesproken opdrachten bijvoorbeeld ook apparaten thuis bedienen, zoals de verlichting en de verwarming. De voordelen zijn kennelijk zo groot dat Renault/Nissan ervoor is gezwicht. Ook Volvo gaat Android in zijn auto’s bouwen.

    Niet eerste bedreiging voor TomTom

    Het is niet de eerste keer dat TomTom zich bedreigd ziet in zijn voortbestaan, ook eerder waren het de Amerikaanse techbedrijven die het de Amsterdammers lastig maakten: enkele jaren geleden sloegen die de bodem onder de markt voor navigatiekastjes weg door te komen met gratis apps voor hun smartphones, als Waze, Google Maps en Apple Kaarten. Nu lijkt de markt voor inbouwnavigatie dus aan de beurt.

    Voor TomTom wordt nu de derde pijler heel belangrijk. Die bestaat uit zeer gedetailleerde kaarten die nodig zijn om zelfstandig rijdende auto’s veilig te kunnen laten navigeren. ‘Maar het gaat nog wel even duren voor deze auto’s op de weg zijn’, zegt Erich. ‘Het is de vraag of deze derde pijler snel genoeg geld gaat maken.’ Bovendien heeft TomTom ook hier concurrentie van Google, dat immers hard werkt aan zelfrijdende auto’s en daarvoor gebruik maakt van zijn eigen kaarttechnologie. Een andere grote speler is het van oorsprong Nederlandse Here, nu in handen van Audi, BMW en Daimler.

    Het ziet er dus somber uit voor TomTom. ‘Maar ze hebben in het verleden ook flinke klappen gekregen en ze hebben bewezen dat ze zich kunnen aanpassen’, aldus Erich.
  13. Kuiken 18 september 2018 14:23
    de eerste nuanceringen komen binnen. Verhaal met een groot vraagteken en reactie van ING;

    bron Volkskrant:

    NIEUWS

    Rijdt TomTom doodlopende weg in? Grote klant stapt over naar Google
    TomTom heeft dinsdag een kwart van zijn beurswaarde verloren nadat bekend was geworden dat het Nederlandse navigatiebedrijf een van zijn grootste klanten kwijtraakt. Renault/Nissan gaat vanaf 2021 navigatiesystemen van concurrent Google inbouwen.

    Bard van de Weijer 18 september 2018, 13:50
    advertentie

    Foto REUTERS
    Het besluit komt als een grote schok voor TomTom, dat lange tijd gold als onafhankelijke leverancier van navigatiediensten. Die relatieve onafhankelijkheid gold als een pre voor autofabrikanten, die vreesden dat grote Amerikaanse technologieconcerns als Google en Apple hun macht zouden uitbreiden naar hun dashboards.

    De Amsterdamse firma gold daarom als een prettig toevluchtsoord voor automakers, die er zelf niet in slaagden goed werkende systemen te ontwikkelen, zegt sectoreconoom Max Erich die bij ING de auto-industrie volgt. TomTom was hier zeer succesvol: naar schatting zitten zijn navigatiesystemen in een op de drie auto’s.

    De alliantie tussen Renault, Nissan en Mitsubishi produceert jaarlijks ruim tien miljoen auto’s en is daarmee ’s werelds grootste automaker. Dat deze combinatie er nu voor kiest te gaan samenwerken met Google, is feitelijk afgedwongen door hun klanten, zegt Erich. Die zijn gewend aan de functies van hun smartphone en verwachten dezelfde handige toepassingen steeds meer in hun auto. Nu auto’s steeds meer op mobiele telefoons beginnen te lijken, zoals autofabrikanten beweren, heeft degene die de data verwerkt, de macht in handen.

    Google heeft met Android een sterke troef in handen. Het besturingssysteem voor mobieltjes levert niet alleen navigatiediensten, maar ook muziek. De automobilist kan met gesproken opdrachten bijvoorbeeld ook apparaten thuis bedienen, zoals de verlichting en de verwarming. De voordelen zijn kennelijk zo groot dat Renault/Nissan ervoor is gezwicht. Ook Volvo gaat Android in zijn auto’s bouwen.

    Niet eerste bedreiging voor TomTom

    Het is niet de eerste keer dat TomTom zich bedreigd ziet in zijn voortbestaan, ook eerder waren het de Amerikaanse techbedrijven die het de Amsterdammers lastig maakten: enkele jaren geleden sloegen die de bodem onder de markt voor navigatiekastjes weg door te komen met gratis apps voor hun smartphones, als Waze, Google Maps en Apple Kaarten. Nu lijkt de markt voor inbouwnavigatie dus aan de beurt.

    Voor TomTom wordt nu de derde pijler heel belangrijk. Die bestaat uit zeer gedetailleerde kaarten die nodig zijn om zelfstandig rijdende auto’s veilig te kunnen laten navigeren. ‘Maar het gaat nog wel even duren voor deze auto’s op de weg zijn’, zegt Erich. ‘Het is de vraag of deze derde pijler snel genoeg geld gaat maken.’ Bovendien heeft TomTom ook hier concurrentie van Google, dat immers hard werkt aan zelfrijdende auto’s en daarvoor gebruik maakt van zijn eigen kaarttechnologie. Een andere grote speler is het van oorsprong Nederlandse Here, nu in handen van Audi, BMW en Daimler.

    Het ziet er dus somber uit voor TomTom. ‘Maar ze hebben in het verleden ook flinke klappen gekregen en ze hebben bewezen dat ze zich kunnen aanpassen’, aldus Erich.

  14. [verwijderd] 18 september 2018 14:26
    Grote vraag blijft, liegt Goddijn dat hij geheimhouding heeft (hij kan dat wel zeggen, maar wie heeft dat gecontroleerd??)
    Want waarom heeft de rest van de wereld GEEN geheimhouding?
    Het zal deze maand wel gejat worden van de beurs door Goddijn en inner circle.
    De koers wordt hele dag al kunstmatig op 6,35 gehouden.
    Met dit nieuws en op zo’n dag als dit is klemzetten van koers absoluut geen normale marktwerking.
    De 750 orders worden we de hele dag mee overspoeld, hier is dus 1 partij bezig die al weken de koers maken.
    AFM slaapt door, die hebben geen interesse in miljardenfraude, hun pensioenregeling vinden ze belangrijker.
  15. [verwijderd] 18 september 2018 14:28
    Ja, als iedereen gaat overstappen naar Google (omdat het product beter is.. dat lees ik ook hier) dan is het het einde van TOM, daar hoef je geen Einstein voor te zijn, tenzij,.. ze met iets nieuws komen.
  16. [verwijderd] 18 september 2018 14:35
    Sommige marktwerkingen houd je simpelweg niet tegen, aldus Goddijn.
    Ja Goddijn, dus NU verkopen aan Microsoft en/of Baidu.
    China mag geen Google, dus die wil TomTom sowieso hebben!
    Einde jaar staat tomtom niet meer op de beurs hier
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.098
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.873
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.776
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.766
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.972
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.298
ageas 5.844 109.896
Agfa-Gevaert 14 2.052
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.224
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.030
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.519
AMG 971 134.025
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.738
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.027
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.853
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.335
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.513
ASML 1.766 108.948
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 521
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.701
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412