rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

TomTom in 2018

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 256 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bekeken 4 januari 2018 23:21
    quote:

    DerksVisie schreef op 4 januari 2018 23:14:

    let op oud nieuws:

    newsroom.intel.com/news-releases/inte...

    Maar bijzonder dat er precies 1 jaar later (op de dag nauwkeurig) een nieuwe aankondiging is geweest.
    Daar had ik om 15:32 ook al over geschreven, maar dan wel met iets meer achtergrond.
  2. DerksVisie 4 januari 2018 23:24
    quote:

    bekeken schreef op 4 januari 2018 23:21:

    [...]

    Daar had ik om 15:32 ook al over geschreven, maar dan wel met iets meer achtergrond.
    Ja er komt nogal wat SPAM doorheen (vooral als de koers daalt) Ik zal het even opzoeken.

    EDIT:

    Inderdaad een duidelijk verhaal. Hier nog een stukje van Bosch over de het belang: www.here.com/en/company/newsroom/pres...

    Automated driving: creating and updating high-definition maps

    Open platforms for all customers will be the focal point of the collaboration between Bosch and HERE, both in non-automotive as well as automotive domains, and particularly where increasingly connected and automated mobility is concerned. High-definition maps are a requirement for self-driving cars. These must be kept up-to-date with data from the vehicle’s sensors and supplemented with real-time information on traffic conditions, congestion, construction sites, and accidents. The road signature provided by Bosch gives an idea of how this might be done. It uses information from the Bosch radar and video sensors in the vehicle to enrich and update high-definition maps. Consequently, Bosch and HERE are exploring opportunities to utilize road signature in the maintenance of HERE HD Live Map, HERE’s map for automated vehicles.
  3. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 4 januari 2018 23:25
    quote:

    Hik schreef op 4 januari 2018 18:45:

    Toch denk ik dat TomTom het niet leuk vindt. Als developing partner zijn ze nu toch meer uit beeld geraakt. Wanneer Bosch nieuwe initiatieven of onderzoeken opstart kan dit nu met korting in eigen gelederen gebeuren. Dat is toch een net iets andere verhouding dan die met TomTom. Verder hebben zij natuurlijk diep in de keuken mogen kijken bij TomTom. Officieel wordt er natuurlijk niet gelekt naar HERE waar TomTom mee bezig is. Maarja, achter de schermen is dat natuurlijk anders.

    Maar ach, dat zal ook allemaal wel onzin zijn en veels te ver doorgedacht :-)
    Ja, beetje veul.
    Onderzoeken binnen 'eigen Here-gelederen', met korting nog wel? Hoezo, 'eigen'?
    Bosch heeft maar 5% van Here hoor. Waar ze volgens mij hoogstens 150 mln voor betaald hebben. Dat is slechts 0,2% van hun omzet en 3,5% van hun ebit in 2016. Daar gaan ze hun samenwerking met TT toch niet voor frustreren, laat staan stoppen?

    En op dit moment is er alleen maar sprake van een beperkt aandelenbelang, hoogstwaarschijnlijk op verzoek van de drie (BAD) oem's, vergezeld van mooie woorden over 'synergie'. Over concrete technische samenwerkingsprojecten (zoals met TT) heb ik nog niks gelezen.

    Toegegeven, Bosch heeft zelf al gezegd dat hun RRS niet exclusief voor TT is. Maar dat was al zo, ook zonder die 5% zou Bosch met Here samen werken, zeker in projecten voor de BAD-klanten. Daar is vandaag niets aan veranderd.

  4. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 4 januari 2018 23:32
    quote:

    Paulus29 schreef op 4 januari 2018 18:52:

    [...]
    Ach..
    Weet je dan niet dat Flevo recent (plotseling en zeer onverwacht!) afscheid heeft genomen van zijn belang van 5% in TomTom?
    Ja, maar jij beweert of suggereert zonder enig bewijs dat het voorkennis is.
  5. aandeeltje! 4 januari 2018 23:34
    quote:

    Mark12 schreef op 4 januari 2018 22:35:

    [...]Idem. Lijntjes trekken obv het verleden en volstrekt irrelevante/foutieve/gewijzigde aannames. Hoe teken je een dag als vandaag in, in een speelveld dat zich niet laat tekenen?
    Het best is als je af en toe gewoon dagen niet tekent of hele perioden overslaat. Dan kun je de mooiste stabiele lijntjes tekenen of een mooi golfpatroontje....
    Van TT kun je 2017 best weglaten, dan lopen de lijntjes nog altijd min of meer door.
  6. [verwijderd] 4 januari 2018 23:40
    quote:

    BillTurf schreef op 4 januari 2018 23:10:

    Dat de oprichters van TT zelf veel aandelen bezitten lijkt me voor het bedrijf een aanbeveling. Maar dat hoeft niet persé ook gunstig voor de koers te zijn. En dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden. Het lijkt eerder of TT zelf en/of de grootaandeelhouders belang hebben bij een lage koers. En die gedachte stelt mij niet gerust.

    Want?
  7. RESEARCH 4 januari 2018 23:41
    Dat er nu nog steeds mensen zijn die positief zijn over TT is gewoon niet voor te stellen. We zijn allemaal ongelooflijk genaaid door deze club. En als ik genaaid wordt dan moet ik het wel zelf lekker vinden.

    Update van het orderboek doen we maar 1 keer per jaar, betalen geen dividend ook niet bij een cash die hoger is dan 100 mln., nadat de stof is neergedaald van de overname van Here zullen wij met onze strategie komen, we kunnen niet altijd uit het raam blijven kijken en genieten van het uitzicht, consumer draait goed etc etc. Hoeveel leugens moeten wij nog aanhoren? Waarom zij ooit zijn benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau is mij een groot raadsel. Vertrouwen is compleet zoek in dit bedrijf.
  8. [verwijderd] 4 januari 2018 23:41
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 4 januari 2018 23:25:

    [...]
    Ja, beetje veul.
    Onderzoeken binnen 'eigen Here-gelederen', met korting nog wel? Hoezo, 'eigen'?
    Bosch heeft maar 5% van Here hoor. Waar ze volgens mij hoogstens 150 mln voor betaald hebben. Dat is slechts 0,2% van hun omzet en 3,5% van hun ebit in 2016. Daar gaan ze hun samenwerking met TT toch niet voor frustreren, laat staan stoppen?

    En op dit moment is er alleen maar sprake van een beperkt aandelenbelang, hoogstwaarschijnlijk op verzoek van de drie (BAD) oem's, vergezeld van mooie woorden over 'synergie'. Over concrete technische samenwerkingsprojecten (zoals met TT) heb ik nog niks gelezen.

    Toegegeven, Bosch heeft zelf al gezegd dat hun RRS niet exclusief voor TT is. Maar dat was al zo, ook zonder die 5% zou Bosch met Here samen werken, zeker in projecten voor de BAD-klanten. Daar is vandaag niets aan veranderd.

    Over die samenwerkingen hebben ze al uitlatingen gedaan, de tweet is hier vanmiddag al gedeeld.
    Uit het artikel:

    Bosch-Chef Volkmar Denner lässt sich in der Mitteilung des Unternehmens mit der Devise zitieren: „Bosch ist mehr als Auto“. Die Geschäfte mit Industrie 4.0, Smart Home und Smart City seien für Bosch stark wachsende Bereiche, in denen durch Synergien mit Here neue Angebote entwickelt werden könnten. Auch Here-Chef Edzard Overbeek hebt ausdrücklich auf die Kompetenzen von Bosch im Internet der Dinge ab. Zudem gebe die starke Präsenz von Bosch in Amerika, Asien und Europa Here die Möglichkeit, das Geschäft weiter global auszubauen, würdigte Overbeek.

    Bosch-Vorstandschef Denner, der seit gut fünf Jahren an der Spitze des Bosch-Konzerns steht, hat seine Strategie nicht nur darauf gerichtet, die Position an der Spitze der Zulieferbranche zu sichern, sondern vor allem die Vernetzung voranzutreiben. Bosch hat dafür besondere Voraussetzungen, denn das Produktprogramm reicht quer durch alle Lebensbereiche, für private Verwender vom Akkuschrauber über den Kühlschrank bis zur Heizung, für Geschäftskunden von der Mikrofonanlage bis zum Brandschutz. Als ein Beispiel für mögliche Kooperationsprojekte nennt man bei Bosch die Automatisierung von Warenströmen in Fabriken durch hochgenaue Innenraum-Karten.


    www.faz.net/aktuell/wirtschaft/digino...

  9. [verwijderd] 4 januari 2018 23:53
    quote:

    DerksVisie schreef op 4 januari 2018 23:24:

    [...]

    Ja er komt nogal wat SPAM doorheen (vooral als de koers daalt) Ik zal het even opzoeken.

    EDIT:

    Inderdaad een duidelijk verhaal. Hier nog een stukje van Bosch over de het belang: www.here.com/en/company/newsroom/pres...

    Automated driving: creating and updating high-definition maps

    Open platforms for all customers will be the focal point of the collaboration between Bosch and HERE, both in non-automotive as well as automotive domains, and particularly where increasingly connected and automated mobility is concerned. High-definition maps are a requirement for self-driving cars. These must be kept up-to-date with data from the vehicle’s sensors and supplemented with real-time information on traffic conditions, congestion, construction sites, and accidents. The road signature provided by Bosch gives an idea of how this might be done. It uses information from the Bosch radar and video sensors in the vehicle to enrich and update high-definition maps. Consequently, Bosch and HERE are exploring opportunities to utilize road signature in the maintenance of HERE HD Live Map, HERE’s map for automated vehicles.
    In dit licht bezien is het dus een uiterst slimme zet van Bosch om hun RRS-data te gaan binnenharken. Ze hadden RRS wel ontwikkeld, maar er rijden natuurlijk nog geen auto's rond met hun radar-sensoren om de data te vergaren. Nu ze in één keer op schoot zitten bij de BAD-boys kunnen ze hiermee een aanvang maken. Valt (niet geheel toevallig?) precies samen met Mobileye die ook al in 2018 zouden gaan beginnen met het vergaren van hun REM-data. Toendertijd is gezegd dat het TomTom Maps platform gebruikt zou gaan worden voor het verwerken van deze data. Ben benieuwd of dat nu ook nog het geval blijft.
  10. [verwijderd] 5 januari 2018
    TomTom moet helemaal geen (blokkerende) deelnames verkopen. De tent moet gewoon weg voor de hoofdprijs. Daarom ASAP stoppen met sports en je profileren als Automotive Player.
  11. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 5 januari 2018 00:04
    quote:

    Benjamin G. schreef op 4 januari 2018 20:59:

    [...]
    Zelfde indruk als Harrysnel. Bosch moest belang nemen in Here, omdat Duitse autobouwers willen afbouwen.
    ...
    Ja, maar waarom willen de BAD boys hun bezit in Here afbouwen? Voor de verkoopopbrengst van hun portie Here hoeven ze het niet te doen. Dat is voor die grote OEM's peanuts.
    Vermoedelijk wil het bedrijf Here het zelf graag. Het zou ze onafhankelijker maken, en meer kansen geven op met name Amerikaanse markt. Dat argument las ik hier vandaag al.

    Er is denk ik nog een argument. Dat is het probleem van drie stuurlieden aan het roer. Dat geeft permanente bonje, bovendien willen ze niet via Here in elkaars keuken laten kijken.

    Ik snap nog steeds de koersval van vandaag niet. Hoe langer ik er over nadenk, hoe gunstiger ik het nieuws eigenlijk vind voor TT.

  12. [verwijderd] 5 januari 2018 00:07
    quote:

    Hik schreef op 4 januari 2018 23:53:

    [...]

    In dit licht bezien is het dus een uiterst slimme zet van Bosch om hun RRS-data te gaan binnenharken. Ze hadden RRS wel ontwikkeld, maar er rijden natuurlijk nog geen auto's rond met hun radar-sensoren om de data te vergaren. Nu ze in één keer op schoot zitten bij de BAD-boys kunnen ze hiermee een aanvang maken. Valt (niet geheel toevallig?) precies samen met Mobileye die ook al in 2018 zouden gaan beginnen met het vergaren van hun REM-data. Toendertijd is gezegd dat het TomTom Maps platform gebruikt zou gaan worden voor het verwerken van deze data. Ben benieuwd of dat nu ook nog het geval blijft.
    TomTom is gewoon in 1 onverwachte klap op een soort van grote achterstand gezet nu. De Duitsers zullen er gezamenlijk alles aan doen om TomTom waar mogelijk buiten de deur te houden.

    Sinds vandaag snap ik waarom Flevo razendsnel uitgestapt is en waarom CEO Harold Goddijn als van de aardbodem verdwenen lijkt. TomTom is de regie en het overzicht volledig kwijt. Er is paniek. Ze zijn gepiepeld. De enorme koersdaling sinds begin november spreekt boekdelen.

  13. DerksVisie 5 januari 2018 00:11
    quote:

    Hik schreef op 4 januari 2018 23:53:

    [...]

    In dit licht bezien is het dus een uiterst slimme zet van Bosch om hun RRS-data te gaan binnenharken. Ze hadden RRS wel ontwikkeld, maar er rijden natuurlijk nog geen auto's rond met hun radar-sensoren om de data te vergaren. Nu ze in één keer op schoot zitten bij de BAD-boys kunnen ze hiermee een aanvang maken. Valt (niet geheel toevallig?) precies samen met Mobileye die ook al in 2018 zouden gaan beginnen met het vergaren van hun REM-data. Toendertijd is gezegd dat het TomTom Maps platform gebruikt zou gaan worden voor het verwerken van deze data. Ben benieuwd of dat nu ook nog het geval blijft.
    Als je naar het persbericht van Bosch gaat zie je als voorgaand nieuwsbericht: A world first: Bosch creates a map that uses radar signals for automated driving

    www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

    Dus het zal daar zeker mee te maken hebben. De vraag is alleen hoeveel gaat TomTom aan RRS verdienen.

  14. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 5 januari 2018 00:13
    quote:

    J. (Jelle) Brinkhuis schreef op 4 januari 2018 21:26:

    [...]
    TomTom heeft Autonomos en de overnames in Telematics gewoon cash gedaan en dan begin jij over 'grotere overnames' doen zonder erbij te vermelden wie dat zouden moeten zijn of dat het vreemd of eigen vermogen kan zijn en zonder na te denken over de strategische issues die nu spelen en die juist op afsplitsing onderdelen wijzen waarna er dus juist een kleinere balans overblijft, als er uberhaupt een balans nog bestaat dan. Kom op zeg.
    Mee eens, cash en cash flow zijn geen probleem. De Autonomos boys hebben ze bovendien deels betaald met optiepakketten.
    Bij een echte grote overname geef je gewoon (converteerbare) obligaties uit.
  15. [verwijderd] 5 januari 2018 00:26
    quote:

    DerksVisie schreef op 5 januari 2018 00:11:

    [...]

    Als je naar het persbericht van Bosch gaat zie je als voorgaand nieuwsbericht: A world first: Bosch creates a map that uses radar signals for automated driving

    www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

    Dus het zal daar zeker mee te maken hebben. De vraag is alleen hoeveel gaat TomTom aan RRS verdienen.

    Ik vrees dat het (te) weinig zal zijn.

    TomTom lijkt nu toch de rol van leverancier aan de leverancier van de leverancier toebedeeld te krijgen. Terwijl de reeds loaded CEO Harold Goddijn lekker aan het zeilen was en de eveneens loaded madame kirrend en excited met haar horloges of op vrouwencongressen rommelde werd TomTom voor automotive vakkundig buitenspel of op achterstand gezet door haar zogenaamde partners en de rest van de sector.

    Nogmaals, de belachelijk lage market cap en sinds november instortende koers spreekt boekdelen.

  16. aandeeltje! 5 januari 2018 00:41
    quote:

    Paulus29 schreef op 5 januari 2018 00:26:

    [...]

    Ik vrees dat het (te) weinig zal zijn.

    TomTom lijkt nu toch de rol van leverancier aan de leverancier van de leverancier toebedeeld te krijgen. Terwijl de reeds loaded CEO Harold Goddijn lekker aan het zeilen was en de eveneens loaded madame kirrend en excited met haar horloges of op vrouwencongressen rommelde werd TomTom voor automotive vakkundig buitenspel of op achterstand gezet door haar zogenaamde partners en de rest van de sector.

    Nogmaals, de belachelijk lage market cap en sinds november instortende koers spreekt boekdelen.

    Die eerste twee zinnen: dat idee heb ik ook, en dat gerapporteer over stijgende marge is verder onzin. Ja die stijgt omdat er minder pnd/horloges en andere hardware verkocht wordt, onder de streep is het waardeloos. Dat beetje geld dat ze overhouden wordt gelijk voor personeel bestemd. Nee dividend hoeft de familie niet. De cash stroomt toch wel binnen via andere kanalen.
  17. [verwijderd] 5 januari 2018 00:42
    quote:

    db8r schreef op 4 januari 2018 17:17:

    [...]

    Canopy en Aurora op Frankfurt nu even allebei -15%. Winst nemers of nieuws?
    Gelukkig nog niet ingestapt.
    'k zie het, maar is later aardig weer hersteld. dit 'Sessions Rescinds Cole Memo, Which Protected State-Legal Cannabis From Feds' www.leafly.com/news/politics/sessions... is de oorzaak. heb maar n heel klein gok - catagory d - positie.
    jammer dat ik al op 1 oor lag, anders had ik wel wat bijgekocht.
  18. BillTurf 5 januari 2018 00:48
    quote:

    *Natte krant* schreef op 4 januari 2018 23:40:

    [...]
    Want?
    Ik vermoed en hoop dat TT op enig moment flink in waarde zou kunnen stijgen. Verder probeer ik me voor te stellen wie er belang zou kunnen hebben bij een te lage koers.
    Een scenario zou kunnen zijn dat grootaandeelhouders vóór die tijd TT van de beurs halen om zo de volle buit binnen te halen?
  19. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 5 januari 2018 00:48
    quote:

    DerksVisie schreef op 4 januari 2018 23:24:

    [...]
    Inderdaad een duidelijk verhaal. Hier nog een stukje van Bosch over de het belang: www.here.com/en/company/newsroom/pres...

    Automated driving: creating and updating high-definition maps

    Open platforms for all customers will be the focal point of the collaboration between Bosch and HERE, both in non-automotive as well as automotive domains, and particularly where increasingly connected and automated mobility is concerned. High-definition maps are a requirement for self-driving cars. These must be kept up-to-date with data from the vehicle’s sensors and supplemented with real-time information on traffic conditions, congestion, construction sites, and accidents. The road signature provided by Bosch gives an idea of how this might be done. It uses information from the Bosch radar and video sensors in the vehicle to enrich and update high-definition maps. Consequently, Bosch and HERE are exploring opportunities to utilize road signature in the maintenance of HERE HD Live Map, HERE’s map for automated vehicles.
    Nee, dit stukje is van Here. De voorafgaande tekst van Bosch (die je weg laat) is vager en spreekt alleen over 'synergieën':

    "Bosch is more than cars," Bosch Chairman Volkmar Denner said in a statement. "Industry 4.0, smart homes, and smart cities are rapidly growing areas of business for us, in which establishing and expanding data-based services will result in synergies with Here."

    De tekst van Here lijkt in technisch opzicht concreter, maar spreekt eigenlijk alleen hoop uit:

    The road signature provided by Bosch gives an idea of how this might be done. It uses information from the Bosch radar and video sensors in the vehicle to enrich and update high-definition maps. Consequently, Bosch and HERE are exploring opportunities to utilize road signature in the maintenance of HERE HD Live Map, HERE’s map for automated vehicles.

    Tja, 'might be'. Vergelijk dit eens met de meer concrete manier waarop RRS de vorige zomer in het kader van de samenwerking met TT en hun RoadDNA beschreven werd.

    Edit:
    Het bewuste stukje is oorspronkelijk geloof ik ook afkomstig van Bosch, maar die voegen er aan toe:
    At the same time, Bosch will be continuing its work on the road signature with partners such as TomTom, AutoNavi, Baidu, NavInfo, and Increment P.

  20. [verwijderd] 5 januari 2018 01:07
    quote:

    BillTurf schreef op 4 januari 2018 23:10:

    Dat de oprichters van TT zelf veel aandelen bezitten lijkt me voor het bedrijf een aanbeveling. Maar dat hoeft niet persé ook gunstig voor de koers te zijn. En dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden. Het lijkt eerder of TT zelf en/of de grootaandeelhouders belang hebben bij een lage koers. En die gedachte stelt mij niet gerust.

    De huidige koers is eerder hoog dan laag indien je het afzet tegen de behaalde winsten.
    De vermeende lage waardering komt voort uit het feit dat er veel geld wordt betaald voor bedrijven die kansen hebben een gedeelte van de oplossing te bieden op het terrein van HAD/SDC.
    De projecties van daaraan verbonden omzetten vwb rekenkrachtige processoren, camera's, censoren, kaarten en platforms zijn welhaast fabelachtig.

    Tom2 heeft zich vwb haar HD-maps en het platform goed gepositioneerd bij zowel High-Tech als OEM's.

    Ook de oprichters gaan voor de hoogste prijs van hun aandelen.
    Zij hebben tot op heden geen krimp gegeven om haar waardevolle assets die in de toekomst tot bloei moeten komen nu reeds te verzilveren.
    Zij lijken te opteren voor de hoofdprijs nl zelf de vruchten plukken van haar in het verleden gedane inspanningen en op eigen kracht de wpa's genereren die er aan de horizon gloren.
    Dat aan het uitgangspunt van deze strategische keuze te weten zelfstandig voor 100% profiteren bij succes ook gevaren kleven moge duidelijk zijn.
    De snelheid waarmee nieuwe oplossingen kunnen worden bedacht en bestaande oplossingen aan de kant worden gezet zijn immens in deze omgeving die het meeste weg heeft van een snelkookpan.

    Tot op heden lijken HG cs zich goed te voelen in deze omgeving.

    Ik kijk met belangstelling uit naar de CC bij de presentatie van de jaarcijfers want daaruit moet blijken of het optimisme wat ik voelde bij de 3q-cijfers nog altijd aanwezig is.

5.112 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 256 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.099
AB InBev 2 5.528
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.888
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.780
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.772
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.984
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.298
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.058
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.237
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.048
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.570
AMG 971 134.053
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.028
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.870
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.341
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.749
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.550
ASML 1.766 109.325
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.723
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412