rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Forum geopend voor Euronav

19.524 Posts
Pagina: «« 1 ... 309 310 311 312 313 ... 977 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 effegenoeg 3 september 2017 15:08
    quote:

    Lammetod schreef op 3 september 2017 14:15:

    Zou inderdaad wel eens een goede stijging kunnen gebruiken
    Wanneer interim?
    Meen iets van zes dollarcent minimaal te hebben gehoord.
    Overigens niet dat ik er van leven moet.
    Meer een geduldspremie.
  2. Lammetod 3 september 2017 20:21
    quote:

    effegenoeg schreef op 3 september 2017 15:08:

    [...]

    Wanneer interim?
    Meen iets van zes dollarcent minimaal te hebben gehoord.
    Overigens niet dat ik er van leven moet.
    Meer een geduldspremie.
    Maandag 25 september ex dividend en donderdag 5 oktober dividend betaling
  3. forum rang 6 effegenoeg 13 september 2017 12:45
    quote:

    Lammetod schreef op 3 september 2017 20:21:

    [...]

    Maandag 25 september ex dividend en donderdag 5 oktober dividend betaling
    Nog mijn dank voor de berichtgeving.
    Dooie boel hier, maar met wel een forse omzet.
    En toch volgen we de oliemarkt in een gematigde uptrend.
  4. Lammetod 13 september 2017 12:52
    Ja is erg rustig normaal post Risky best het een en ander maar denk dat die op Vacantie is wat ik hem gun , maar die heeft verstand van zaken over de scheepvaart
  5. Risky bets 14 september 2017 14:01
    Ik ben niet op vakantie. Ben momenteel niet zo sterk belegd in crude tankers. Alleen wat via INSW, maar die hebben ook veel vaste inkomsten en product tankers.

    Scrap staal prijzen zijn sterk omhoog aan het gaan en dat heeft geresulteerd in maar scrapping. Als dat doorgaat dan zal dat de vloot groei beperken. Tevens vind ik eerlijk gezegd crude tanker rates best meevallen voor deze tijd van het jaar. Het begin van Q3 zag er heel slecht uit, maar daarna is het niet echt verder gezakt voor aframaxes en suezmaxes. Het ziet ernaar uit dat VLCC's slechter gaan zijn voor Q3 tov vorig jaar, maar dat Aframax en Suezmax rates niet eens super veel slechter zijn dan vorig jaar.

    Nieuw bouw orders blijven helaas geregeld komen. Usual suspects; zuid koreaanse bedrijven bestellen in lokale shipyards, Japanse in Japan...

    Mijn grootste posities momenteel zijn tgp, insw, cplp, salt, gass. Ook vrij veel bulk posities.

    Als je vragen hebt over scheepvaart dan kan ik ze proberen uit te leggen.
  6. Lammetod 15 september 2017 19:37
    Goedendag de Vacantie was u gegund , maar het was en is hier heel rustig ,en u poste regelmatig wat en erg interessant was en is om te lezen zelf heb ik euronav en Tnk die zijn vandaag lekker gestegen , heb ze allebei op de plank liggen en zie het over een tijd wel .
  7. wn 20 september 2017 21:58
    Vreemd hoe kolen-, diepzee-boorders- en tanker-aandelen met procenten naar beneden en omhoog vliegen. Nu Seadrill, meer dan dubbel in enkele dagen.
  8. Lammetod 25 september 2017 06:29
    Vandaag ex-dividend $ 0,06 tis nie veel Marja alle kleine beetjes helpen ,zal nie veel invloed hebben op de koers , dus dan toch winst het dividend , geen sigaar uit eigen doos
  9. [verwijderd] 25 september 2017 11:11
    Zoals Risky al aangaf is het vooral wachten op vlootbeperkingen. De nieuwe milieureglementering op vlak van ballastwater doet een aantal rederijen kiezen tussen miljoenen investeren per schip, of vroeger afschrijven en de hoge scrapprijzen incasseren.

    Eurn heeft een vrij jonge vloot, en hoeft deze aanpassingen niet te maken. Zij kunnen makkelijker afwachten, en bij elke verschrapte vlcc een beetje meer ademhalen.

    Exmar heeft het lastiger mijns inziens. Als er binnen zeer korte termijn geen concrete opdrachten komen ziet het er penibel uit
  10. Risky bets 25 september 2017 20:27
    quote:

    wn schreef op 20 september 2017 21:58:

    Vreemd hoe kolen-, diepzee-boorders- en tanker-aandelen met procenten naar beneden en omhoog vliegen. Nu Seadrill, meer dan dubbel in enkele dagen.
    Veel van de meest volatiele scheepvaart aandelen hebben hele grote schuld. Als er een schuld van 100 is en een aandeelwaarde van 30 en het aandeel zakt 10% naar 27 in een week, dan is de totale bedrijfswaarde maar van 130 naar 127 gezakt.

    EURN is beter gefinancierd en is (fictieve bedragen, maar dan weet je ongeveer de verhoudingen) 40 schuld en 60 aandelenwaarde. Als EURN 5% zakt van 60 naar 57, gaat de totale bedrijfswaarde omlaag van 100 naar 97, wat procentueel meer is dan het voorbeeld hierboven.

    Seadrill is natuurlijk een bijzonder verhaal omdat ze in failissement liggen, dus dan zijn de uitslagen helemaal extreem.
  11. Risky bets 25 september 2017 20:30
    quote:

    Frotsie schreef op 25 september 2017 11:11:

    Zoals Risky al aangaf is het vooral wachten op vlootbeperkingen. De nieuwe milieureglementering op vlak van ballastwater doet een aantal rederijen kiezen tussen miljoenen investeren per schip, of vroeger afschrijven en de hoge scrapprijzen incasseren.

    Eurn heeft een vrij jonge vloot, en hoeft deze aanpassingen niet te maken. Zij kunnen makkelijker afwachten, en bij elke verschrapte vlcc een beetje meer ademhalen.

    Exmar heeft het lastiger mijns inziens. Als er binnen zeer korte termijn geen concrete opdrachten komen ziet het er penibel uit
    EURN moet deze aanpassingen grotendeels ook gewoon maken. Alleen de aller nieuwste schepen 2015+ zijn hierop uitgerust. Verschil tussen een 5 jaar oud schip en een 20 jaar oud schip, is dat die 5 jaar oude het waard is om voor 5 miljoen te verbouwen en die 20 jarige niet, waardoor de verwachting is dat veel oude schepen verschroot worden in 2020.

    Vandaag weer 1 weg, gebouwd in 1995. www.tradewindsnews.com/tankers/135235...

  12. Lammetod 26 september 2017 13:00
    Gaat toch moeizaam ,had verwacht met de stijging van de olie dat de scheepvaart er ook van profiteerde , ivm snelle verkoop van de olie
19.524 Posts
Pagina: «« 1 ... 309 310 311 312 313 ... 977 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.162
AB InBev 2 5.544
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.505
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.931
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.892
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.212
AFC Ajax 538 7.093
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.909
Agfa-Gevaert 14 2.074
Ahold 3.538 74.361
Air France - KLM 1.025 35.331
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.068
Alfen 16 25.503
Allfunds Group 4 1.525
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.261
AMG 972 134.758
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.757
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.106
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.095
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.380
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.758
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.699
ASML 1.767 112.249
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 523
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.346
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.463