relpinda schreef op 11 april 2015 17:52:
Eerst hier maar een linkje van de man die ik net met naam noemde. deze heeft doorgaans NOOIT zin en tijd om aan met lastige vragen geconfronteerd te worden. Is zo linkmiegel 1e klas. Ontloopt en pland zodanig zijn belangrijke vergaderingen dat de pers ergens anders moet zijn en dus hem niet kunnen horen of zien en lastig doen.
www.elsevier.nl/Economie/achtergrond/...'Mijn belangrijkste taak is de connectiviteit van Nederland mogelijk maken en, liever nog, uitbreiden.' Dat gaat over het aantal bestemmingen waarheen vanaf Schiphol wordt gevlogen. 'Dat is cruciaal voor onze economie.' Dat bepaalt immers hoe aantrekkelijk Nederland is als vestigingsland voor buitenlandse bedrijven.
De komende jaren staan voor Nijhuis in het teken van de verdere ontwikkeling van mainport Schiphol en van de luchthaven bij Lelystad. Daar moeten vanaf 2018 de toeristen landen en vertrekken om zo in Amsterdam ruim baan te maken voor onder anderen de zakelijke (transfer)passagier. Schiphol investeert 90 miljoen euro in Lelystad Airport. Maatschappijen die voor verhuizing in aanmerking kunnen komen zijn Transavia, ArkeFly en Corendon. Die staan om verschillende redenen niet te springen.
Slotrechten
'Ze kunnen meedenken over hoe we Lelystad gaan bouwen. Als ze dat niet doen, moeten ze later niet klagen. We kunnen maatschappijen niet wegsturen uit Amsterdam, want ze hebben slotrechten. We moeten ze dus verleiden. We bouwen een luchthaven die goed bereikbaar is en waar ze de helft van de tarieven betalen. Dit gaat lukken. Daar zet ik een kist heel dure wijn op.'
De registeraccountant 'met weinig geduld' was zelf ook wat verbaasd, toen hij voor Schiphol werd gevraagd. 'Mijn moeder verwondert zich nog steeds.' De politieke dimensie en de slepende discussies met omwonenden vindt hij het lastigst. 'Die dynamiek kende ik niet. Maar ik heb me ontwikkeld. Ik weet de weg te vinden op de ministeries, in de gemeenten en provincies. Deze baan boeit. Dit gaat ergens over. Ik heb het echt enorm naar mijn zin.'
Aldus JN.
KLM kan en mag naar de pijpen van JN dansen!!
Kabinet Rutte zou er verstandig aan doen om deze JN niet opnieuw te benoemen.
'Dan moeten ze maar een aantal vliegtuigen in de woestijn van Nevada stallen.'
- neen niet doen kost alleen maar geld en de ontwikkeling gaat door!, beter maar verkopen ook al is het met verlies. Daarom worden vaak toestellen niet meer door de Airline zelf gekocht maar geleased voor x jr. Maar helaas voor AF/KLM/MP waren sommige leasecontracten veel te duur en te lang t.o.v. de zeer snel verslechterde marktomstandigheden.
Ja Gemiddelde leeftijd bij KLM breed is heel hoog en klopt dat met 15jr de oude populatie er niet meer is.
'De luchtvaart is in alle regionen gedegradeerd toe openbaar vervoer maar dan in de lucht.
Wat is jou kijk hierop?'
-Ja Openbaar vervoer lijkt het soms wel op, in de USA binnenland min of meer, zijn daar ook beter op ingesteld door allerlei regionale luchthavens, Het land is daar ook veel ruimer en dus niet te vergelijke met Ned. en (west) EU!
En dan de regel-veiligheidswetgeving, EU wetgeving en Nat.wetgeving. Dit bemoeilijkt heel veel.
En nog maar niet te praten over de eisen van de desbetreffende passagier, die zijn zo uiteenlopend dat je het als Airline nooit goed doet. Vandaar de tig meningen op een verjaardag, leuk hoor.
Ja de luchtvaart en m.n. KLM/Transavia is volop in de strijd en bezig in de ontwikkeling van nog sneller in- en uitstappen, een app op je telefoon je betaald op moment dat je gaat boarden.
De Luchthaven en Kabinet zouden er ook veel beter aan doen geld te steken in SPL, aan en toevoerwegen, Trein, Metro meer stations naar de nieuwe pieren waar juist de zg. OV-luchtlijnen van binnen de EU naar toe kunnen, en waar de pax binnen de EU zo zonder 'paspoort'controle kunnen in- en uitstappen. O jeee GEEN paspoort controle, neen dat kan dan ook weer niet, stel je voor dat verkeerde mensen binnenkomen!
Ja zo zie je maar OV en Luchtvervoer; zal nog een lange weg duren.
lza