rood blauwe elepsis logo Belegger.nl
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

4,172
  • Verschil

    +0,032 +0,77%
  • Volume

    182.567 Gem. (3M) 293K
  • Bied

    4,162  
  • Laat

    4,178  
+ In watchlist

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. aandeeltje! 15 juli 2016 21:06
    quote:

    potpourri schreef op 15 juli 2016 18:08:

    nou , net op de close nog een laatste update binnen van Petercam , PC was altijd serieus bearish, maar voor hen heeft TT haar neerwaartse koersdoel bereikt en die zijn nu naar hold gegaan ( da's dus een upgrade)

    Expect ongoing Investment to offset gross margin expansions
    recommendation Hold
    TP : 7 euro

    estimate 2q16 yoy versus 2q15 and consensus

    consumer : 163 yoy -1% cons 162
    automotive: 32 yoy +22% cons 31
    Licensing : 34 yoy -13% cons 36
    B-Solutions: 44 yoy +25% cons 42
    Revenues : 273 yoy +3% cons 271
    Gross Prof: 151 yoy +12% cons 147
    Adj Gross : 55% cons 54%
    Ebit : 4,8 yoy +730% cons 4
    margin: 1,8% cons 1,5%
    adj-eps 0,06 yoy+17% cons 0,6

    key items

    we expect TT to report a small net profit in 2Q16 as much of the gross margin expansions is likely to have been offset by ongoing investments in its map biz and automotive content and software.
    Increasing R&D levels are anticipated to have limited the group's EBIT margin.

    we hv included the key numbers above. Please note that the 13% yoy decline in Licensing revenue reflects phasing of some euro 5 mio ( from 1Q15 into 2Q15 ), hence the underlying revenue is flattish.

    we anticipate the company to re-iterate its guidance for FY16 , which currently stands at rev of abt 1.050 bio and adj eps of 23 ct p.s.
    Furthermore we expect TT to repeat that both capex and opex will be higher than in 2015

    investment and conclusion

    we upgraded TT share to hold from sell afther the share price had reached our sop target of 7 euro
    we estimate the fair value at 7 euro per share

    nou dit is in ieder geval geen verdere bear-talk aan de huidige koers en het is mij wel duidelijk dat SNS, Haitong en Barclays op een missie zijn, nu nog de vraag krijgen ze bijval van HG.
    we weten het weldra
    gd wknd en Eva well done !
    Ik vind wel grappig dat iedereen toegenomen marge weer wegstreept tegen zogenaamde 'investeringen'. Nou als dit zogenaamde 'investeringen' waren dan stonden ze op de balans. Allemaal.uilskuikens die de verhalen van management allemaal zoet slikken, sterker dezelfde taal gaan uitslaan. Zeg dan gewoon: toegenomen kosten/overhead. Dat is namelijk precies wat het is.
    Waren het maar investeringen!
  2. [verwijderd] 15 juli 2016 21:11
    Als het de extra overhead is die nu "geïnvesteerd" moet worden, opdat voldaan wordt aan de extra vraag vanwege Volvo en andere te verwachten deals, dan zijn dat eigenlijk ook geen kosten die nu genomen zouden hoeven worden. Voorzichtigheid accountant en belang HG en de zijnen om niet teveel resultaat te tonen, maken dat er vanzelf dit soort getemperde analistenverwachtingen op de borden komen.
  3. [verwijderd] 16 juli 2016 00:10
    quote:

    Overtake schreef op 15 juli 2016 21:11:

    Als het de extra overhead is die nu "geïnvesteerd" moet worden, opdat voldaan wordt aan de extra vraag vanwege Volvo en andere te verwachten deals, dan zijn dat eigenlijk ook geen kosten die nu genomen zouden hoeven worden. Voorzichtigheid accountant en belang HG en de zijnen om niet teveel resultaat te tonen, maken dat er vanzelf dit soort getemperde analistenverwachtingen op de borden komen.
    Als de kosten zo duidelijk voor een bepaalde afnemer moeten worden gemaakt, dan zorg je in het betalingsschema toch voor voldoende dekking van deze kosten (oftewel, je laat deze kosten door Volvo nu vergoeden) ?

    Of is er niet iets als defered costs ???
  4. [verwijderd] 16 juli 2016 00:14
    erecruit.tomtomgroup.com/psc/eRecruit...

    The “Connected Car” is here – and fleet telematics is the first area where this is turned into business and operational results for companies. Being in the market for 15 years, our flagship product WEBFLEET led the way. Now we are preparing ourselves for the next phase of competition in this market with services for the insurance, rental & leasing industries and car importers, which is why we are looking for an experienced product marketing manager with a good sense for how B2B customers successfully introduce aftermarket connected car technology & services and how B2C customers will use it.
  5. [verwijderd] 16 juli 2016 00:25
    De laatste 3 jaar blijft er onder de streep 20 miljoen over. Zal ook in 2016 het geval zijn. Je zou bijna gaan denken, TT is een defensieve belegging.
  6. [verwijderd] 16 juli 2016 04:37
    quote:

    potpourri schreef op 15 juli 2016 13:15:

    @ Bremain, waar stel ik dat de Bandit als produkt onderdoet voor GoPro of een andere camera ?

    ik heb het over verkoop/omzetcijfers voor de Bandit, dat die onder de verwachtingen zouden liggen en dat het produkt als zodanig geflopt is ( dat is waar de analisten het over hebben ) niemand heeft het erover dat de Bandit tekort schiet aan kwaliteit.
    sorry, kan het nergens meer terugvinden. nu denk ik dat ik het bij iemand anders las, ik heb het wel gelezen hier. excuus dat ik het bij de verkeerde heb gezegd dan.
  7. [verwijderd] 16 juli 2016 07:17
    quote:

    Bremain schreef op 16 juli 2016 04:37:

    [...]
    sorry, kan het nergens meer terugvinden. nu denk ik dat ik het bij iemand anders las, ik heb het wel gelezen hier. excuus dat ik het bij de verkeerde heb gezegd dan.
    geen probleem, het is zo dat analisten hun rapporten en updates als regel in t Engels schrijven, quote men daaruit hier op het forum is dat puur voor informatie en daarom nog niet de mening van degene die het plaatst.

    de analyses lopen sterk uiteen en dat heeft te maken waar de focus en ik vrees ook de belangen liggen, want het is natuurlijk best bizar dat er een spread zit ergens tussen 5/6 - 9/10 en 15 euro

    coup in Turkije blijkbaar mislukt, maar laat wel zien hoe tense die regio is, de euro kreeg gelijk een knauw tegen de $ , wellicht herstelt zich dat weer wat.
  8. Juun 16 juli 2016 08:31
    Jammer dat TT niet aan klantenbinding doet, maar het kan dus wel in Nederland:
    www.telegraaf.nl/dft/goeroes/semvanbe...
    Bij presentatie en treintje volop informatie van jonge, kundige en gedreven medewerkers en antwoord op alle gestelde vragen.

    Een greep: De onderdelen van een Tesla komen per zeecontainer in 3 delen binnen.

    Reden is belastingtechnisch, dan importeer je onderdelen.

    Daarnaast minder gezeur met de douane voor de accu's.

    Tesla maakt geen gebruik van dealers vanwege het afbreukrisico bij slechte service.

    Kopen en afhalen doe je in Tilburg.

    Bij een Tesla heb je 8 jaar garantie op accu en aandrijving.

    Navigatie in de auto meldt snel groeiend Europees netwerk van oplaadpunten waar 'superchargers' staan waar je binnen een half uur gratis 300 kilometer 'tankt'.
  9. [verwijderd] 16 juli 2016 09:15

    interessant Juun en dat is nu net t verschil , Musk heeft een bewezen track-record om ideeën om te zetten in keiharde $ voor de koers van het aandeel, zonder één cent te verdienen en regelmatig nog aandelen uit te geven om ca$h op te halen en je mag ook best aannemen dat hij een kundige boekhouder heeft en daar krijg je applaus voor van de aandeelhouders, ook al heb je het gevoel van koop ik eigenlijk wel iets met een verdienmodel, zo ook bij AMZN is ook duur betaald als je daar instapt en toch Bezos doet je geloven dat je gewoon hem moet volgen.
    Tim Cook dan weer met weinig uitstraling maar die runt een bedrijf wat ongeevenaard is voor winsten en die krijgt die koers amper nog de lucht in en staat nu toch ook 30% onder de high.

    en dan onze HG zero uitstraling, durft niet te zeggen wie de uiteindelijke winnaars gaan zijn, nou dat hoor je Bezos of Musk niet zeggen, super voorzichtig en dus na introductie van zijn toko aan de Beurs, één spike omhoog en daarna in de afstort.

    toch zitten we met onze centen in het juiste bedrijf, daar twijfel ik niet aan, ik zit vele malen liever TT long dan Tesla, of AMZN of zelfs Apple
    TT kan echt een X 3 of X 5, zelfs X 10 doen vanhier, dat zie ik die anderen nog niet doen, maar sodeju wat moet je een pijn lijden op dit aandeel en het is ook wel verrotte moeilijk om het vol te houden, er zijn tijden dat ik ook denk , nou haal t maar vd beurs , gelukkig duurt dat maar een paar minuten bij mij, maar ik voel mijn maag alweer draaien als de HG en Taco show dadelijk van start gaat.
  10. drette 16 juli 2016 09:33
    Mooi gesproken potpourri, ik doe (nog steeds) long TT met je mee.
    Eerste positie stamt uit tijd van zelfstandige genoteerde TeleAtlas, dus pijn, ja dat zit er dan ook bij!

    Gelukkig kansen genoeg om laag te middelen.
    De draai van hardware naar software, maakt TT volgens mij heel goed, vooruitzichten zijn meer dan prima.
    Wat rest is een aandelenkoers die die ontwikkeling, en aangenomen deals, volgt.

    S6
  11. [verwijderd] 16 juli 2016 09:44
    quote:

    potpourri schreef op 16 juli 2016 09:15:

    interessant Juun en dat is nu net t verschil , Musk heeft een bewezen track-record om ideeën om te zetten in keiharde $ voor de koers van het aandeel, zonder één cent te verdienen en regelmatig nog aandelen uit te geven om ca$h op te halen en je mag ook best aannemen dat hij een kundige boekhouder heeft en daar krijg je applaus voor van de aandeelhouders, ook al heb je het gevoel van koop ik eigenlijk wel iets met een verdienmodel, zo ook bij AMZN is ook duur betaald als je daar instapt en toch Bezos doet je geloven dat je gewoon hem moet volgen.
    Tim Cook dan weer met weinig uitstraling maar die runt een bedrijf wat ongeevenaard is voor winsten en die krijgt die koers amper nog de lucht in en staat nu toch ook 30% onder de high.

    en dan onze HG zero uitstraling, durft niet te zeggen wie de uiteindelijke winnaars gaan zijn, nou dat hoor je Bezos of Musk niet zeggen, super voorzichtig en dus na introductie van zijn toko aan de Beurs, één spike omhoog en daarna in de afstort.

    toch zitten we met onze centen in het juiste bedrijf, daar twijfel ik niet aan, ik zit vele malen liever TT long dan Tesla, of AMZN of zelfs Apple
    TT kan echt een X 3 of X 5, zelfs X 10 doen vanhier, dat zie ik die anderen nog niet doen, maar sodeju wat moet je een pijn lijden op dit aandeel en het is ook wel verrotte moeilijk om het vol te houden, er zijn tijden dat ik ook denk , nou haal t maar vd beurs , gelukkig duurt dat maar een paar minuten bij mij, maar ik voel mijn maag alweer draaien als de HG en Taco show dadelijk van start gaat.
    Bij Tesla zit er niet alleen fantasie in de koers maar ook in het bedrijf. Dat waarderen aandeelhouders ook. Als echte entrepeneurs ontwikkelen ze hun eigen visie, markten en kansen en lopen steeds een stap voor de concurrentie (he? welke concurrentie?) uit.
    electrek.co/2016/07/15/australian-min...
  12. [verwijderd] 16 juli 2016 10:01
    quote:

    db8r schreef op 16 juli 2016 09:44:

    [...]

    Als echte entrepeneurs ontwikkelen ze hun eigen visie, markten en kansen en lopen steeds een stap voor de concurrentie (he? welke concurrentie?) uit.
    Alsof je het over TomTom hebt. Nu nog even wachten op een koerssprongetje van een euro of 5 om te beginnen.
  13. [verwijderd] 16 juli 2016 10:16
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 16 juli 2016 10:01:

    [...]
    Alsof je het over TomTom hebt. Nu nog even wachten op een koerssprongetje van een euro of 5 om te beginnen.
    Ik denk dat ze zoals zo vaak gezegd het momentum even hadden, maar het niet gebruikt hebben. De visie à la Musk was zeker aanwezig! Ze hadden met het transactional mapmaking principe, gecombineerd met fleetmatics, HD Maps+RoadDNA de hele mapping en planning laag van de Robotauto in handen. Als ze zich hiermee in de schijnwerpers hadden gezet ten tijde van de HERE uitverkoop (Nokia heeft egenlijk best nog veel voor ze gevangen als we er nu op terugkijken), dan hadden ze Mobileye er mee in de schaduw gezet.
    Het tegendeel gebeurde. Ze gaven de regie helemaal uit handen. Mobileye zorgde voor nieuws dat zij in de toekomst de Robotautomarkt gaan bedienen. Andere OEM's gaan het kunstje zelf proberen uit te vinden. Ik heb van TomTom nog steeds niet gehoord dat ze deze markt gaan bedienen. In tegendeel, ze zijn er alleen maar kosten voor aan het maken. Ook al beweert Goddijn het in de presentaties wel: we are part of the future. Dan zeg ik: laat maar zien via allianties, opdrachten, samenwerkingen dat jullie écht geselecteerd worden om hier deel van uit te gaan maken. Steeds beweren mensen hier dat de Volvodeal hier op wijst. Ik zie echter nergens HD Maps of RoadDNA staan. Had het ook liever anders gezien.
  14. [verwijderd] 16 juli 2016 11:53
    Is het 'geheime masterplan' van Tesla al bekend gemaakt? Want dat was toch de bedoeling van Musk?

    Edit: zie dat hij primair een sustainable energiebedrijf wil zijn. Dus binnenkort een verkoop van Tesla Motors onderdeel aan BMW oid?
  15. [verwijderd] 16 juli 2016 13:32
    quote:

    Natte krant schreef op 16 juli 2016 11:38:

    Koep mislukt IEX weer in de lucht!
    hole in one nog gelukt ? probeer t anders eens met midgetgolf, je hebt nog een paar dagen
    durf de cc anders niet aan te horen.
  16. [verwijderd] 16 juli 2016 15:28
    Vanmorgen iets aparts: meer dan 30% van mijn geschreven calls 6,60 juli zijn niet uitgeoefend, terwijl die toch 11,2 cent ITM waren. Heb ik niet eerder meegemaakt. Een TomTom-belegger die een eerder hartstilstand heeft gekregen van de waarde ontwikkeling van zijn bezit aan 6,60 calls?!
  17. [verwijderd] 16 juli 2016 17:01
    TT opereert buiten de beurswetten om, andere krachten doen hier hun werk, de wet grote getallen is hier niet van toepassing.
    Is ook wel een aandeel met <50% verhandelbare aandelen, de logica zal dus niet altijd op gaan....
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 164 165 166 167 168 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in